LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Tinek
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2013 12:30

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Tinek »

Ik dacht dat ik er van af was van de aanmanigen van Laboratoires Rochelle.BV
Maar ik kreeg er gisteren weer één van €59.95 om binnen 7 dagen te betalen.
Nu is er ene Mr. F.J.M. van den Dodewaard bij betrokken .Het is wel het op adres van die firma
H.J.E Wenckebachweg 200,
1096 AS Amsterdam.
Ik heb maar weer de zoveelste mail verstuurd, geadresseerd aan die meneer.Alle oude mails weer opgezocht en verzonden. Ook weer de voorbeeld brief van Radar.Per post had ik het al het nodige verstuurd.

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gehad hebben.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gehad hebben.

Als je de moeite neemt om even te lezen,voor je je bericht plaatst, heb je dat zo gevonden.

cichocki
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2013 12:37

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door cichocki »

Vanmorgen was het ook bij mij weer raak, nu een dreigmail met gerechtelijke procedure als vetgedrukte aanhef. En inderdaad, 7 mei willen ze geld zien. Terwijl ik al op 12 maart een excuusmail van klantenservice medewerker hendrik van vugt had ontvangen. Het pakketje had ik via DHL retour gezonden omdat je dan een afleveringsbevestiging ontvangt. Ik heb deze oplichters, want anders kan ik ze niet noemen, een mail op poten gestuurd en ook de consumentenbond ingelicht. dus:
MENSEN, GEEN CENT BETALEN!!! Ze spelen blufpoker! :evil:

akluitmans1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2013 16:11

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door akluitmans1 »

Dat zal ik ook zeker doen Guardian72, ik ben er helemaal zo klaar mee net als iedereen hier op het forum.. :evil:

bhoetjr
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2011 15:51

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door bhoetjr »

er is in een ander forum geopperd of we niet zelf met een kort geding moeten beginnen als gedupeerden.
Nu wil ik best meedoen als het maar geen cent kost..
Vind wel dat ze niet ongestraft zo door kunnen. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat ze zich blijkbaar niets aantrekken van alle berichtgeving; ook het feit dat 'hun' incassobureau zich heeft teruggetrokken, maakt niets uit, die slaan ze nu gewoon over en beginnen zelf maar met een -fictieve- deurwaarder te dreigen.
(Die Dodewaard is nergens te vinden in de registers).
Zelf heb ik gelukkig mijn 2 onterechte afschrijvingen terug en heb ik alle -het zijn er heel wat!- mails bewaard ; toch lijkt me een schadevergoeding voor alle tijd de we er in steken , op zijn plaats.
Heb nu per email dit ook meegedeeld aan die Mr. dodewaard, verwacht geen antwoord.
vermoed dat er begin juni weer een vervolg dreigmail komt

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zelf heb ik gelukkig mijn 2 onterechte afschrijvingen terug en heb ik alle -het zijn er heel wat!- mails bewaard ; toch lijkt me een schadevergoeding voor alle tijd de we er in steken , op zijn plaats.
Heb nu per email dit ook meegedeeld aan die Mr. dodewaard, verwacht geen antwoord.
vermoed dat er begin juni weer een vervolg dreigmail komt


Daar ben je zelf bij, bij de tijd die je erin steekt, dat is niet perse noodzakelijk.

sirhc79
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2013 21:56

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door sirhc79 »

Zo te zien heeft iedereen dezelfde email gekregen. Klacht.nl stroomt ook weer vol met reacties over de gerechtelijke dreiging van dit bedrijf. Wellicht dat Radar er nog eens aandacht aan kan besteden. Hoop mensen worden nu bang gemaakt en zullen wellicht dan toch maar die 59,95 betalen.
Hier is toch echt sprake oplichterij eerste klas.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

sirhc79 schreef:Zo te zien heeft iedereen dezelfde email gekregen. Klacht.nl stroomt ook weer vol met reacties over de gerechtelijke dreiging van dit bedrijf. Wellicht dat Radar er nog eens aandacht aan kan besteden. Hoop mensen worden nu bang gemaakt en zullen wellicht dan toch maar die 59,95 betalen.
Hier is toch echt sprake oplichterij eerste klas.
Dat moeten ze dan maar doen als ze zo graag willen.

RAGAlia
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2013 09:54

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door RAGAlia »

ook ik heb weer eens een mail ontvangen waarbij men nu aangeeft dat ze gerechtelijke procedure gaan opstarten. ik heb klacht.nl weer ingevuld met een oproep aan mensen dat ze zich vooral niet moeten laten intimideren. ook attent gemaakt op uw uitzending hierover.
Hoe kunnen ze worden gestopt. het lijkt wel een nachtmerrie. maar ze trekken wel aan het kortste eind. ik ben absoluut niet van plan om ook maar een krimp toe te geven.

tjitsmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2013 20:29

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door tjitsmar »

heb ook de deurwaarder van dat bedrijf gekregen omdat ik ook een pakketje heb gehad en het tweede terug gestuurd heb en het geld heb gestorneerd heb allerlei soorten brieven en mail gestuurd ze reageren niet telefoon beantwoorden ze ook niet je komt er niet door ze geven niet thuis heb vandaag een advocaat geraadpleegd en die wees op radar en zei dat het oplichters zijn wordt er helemaal gek van al die mail en brieven van hun de advocaat zei niet betalen heb toch niets gehad heb het pakje terug gestuurd wat willen ze nou

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

ik heb na aan leiding van de uit zending op 06-05-2013 van tros rader een brief gesteurd naar Laboratoires Rochelle ik heb hem helaas van daag 10-05-2013 weer terug gehad met de mededeling er op retour afzender bedrijf is niet meer op dit adres gevestigd daar gaan mijn centen dan ik wacht ook nog steeds op de rechtsdeurwaarder die op 07-05-2013 om 15:00 uur voor mijn deur zou staan als ik niet voor of om 15:00 uur betaald zou hebben

akluitmans1
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2013 16:11

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door akluitmans1 »

biancabz schreef:ik heb na aan leiding van de uit zending op 06-05-2013 van tros rader een brief gesteurd naar Laboratoires Rochelle ik heb hem helaas van daag 10-05-2013 weer terug gehad met de mededeling er op retour afzender bedrijf is niet meer op dit adres gevestigd daar gaan mijn centen dan ik wacht ook nog steeds op de rechtsdeurwaarder die op 07-05-2013 om 15:00 uur voor mijn deur zou staan als ik niet voor of om 15:00 uur betaald zou hebben

Biancabz, ik denk dat je kunt wachten op die deurwaarder tot je een ons weegt net als wij allemaal, maar waarom laat je het bedrag niet storneren bij de bank, dat doet dus iedereen, geen probleem hoor..
Dus even naar je bank bellen en dan het bankrekening nummer van dit maffiabedrijf laten blokkeren en je geld terug laten storten.. Succes..

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

akluitmans1
ik had mijn bank nummer al laten blokkeren dus ze kunnen geen geld meer er af halen ik moed het geld nog terug halen van hun rekening :x

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

biancabz schreef:akluitmans1
ik had mijn bank nummer al laten blokkeren dus ze kunnen geen geld meer er af halen ik moed het geld nog terug halen van hun rekening :x
Dan ga snel naar je bank - en laat het storneren..

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

gedaan de bank is ermee bezig ze zijn een betalings onderzoek begonnen even afwachten duurt 10 dagen
en nu maar hopen

biancabz
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 14:06

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door biancabz »

en ja hoor daar is de bewuste mail

OPROEP RECHTBANK


Amsterdam, 22 mei 2013


Geachte mevrouw Lammers,

Ondanks eerdere dringende sommatie hebben wij tot op heden geen betaling van u ontvangen. In voormelde zaak is daarom, conform aankondiging, de dagvaarding thans opgesteld. In de bijlage vindt u een kopie van de dagvaarding opgesteld door Steinhardt Advocaten.

De dagvaarding wordt door de gerechtsdeurwaarder op donderdag 6 juni 2013 tussen 10:30 uur en 13:00 uur persoonlijk aan u betekend.

U wordt opgeroepen om op 18 juni 2013 in persoon of vertegenwoordigd door een advocaat te verschijnen voor de Rechtbank te Amsterdam.

Wenst u dit, met alle daaraan verbonden zeer hoge kosten, te vermijden, dan dient u er zorg voor te dragen dat VÓÓR WOENSDAG 5 JUNI OM 13:00 UUR het door u verschuldigd bedrag groot EUR 99,95 (incl. € 40 incassokosten) VOLLEDIG aan ons kantoor is voldaan middels een spoedoverboeking op onze bankrekening 6397142 t.n.v. Laboratoires Rochelle BV onder vermelding van uw kenmerk KN1434718.

Onder reserve van alle rechten en actiën, tekenen wij,

Hoogachtend,
Juridische afdeling

Mr. F.J.M. van den Dodewaard
Laboratoires Rochelle BV
Productgroep Natrudyn Bio Forte


met daar bij een bestand


Steinherdt advocaten Keizersgracht 830 1017 EE A :evil: :twisted: msterdam

Heden, ten verzoeke van gevestigd en kantoorhoudende te
Amsterdam, H.J.E. Wenckebachweg 200;

GEDAGVAARD IN RECHTBANK
Ruud Lammers
Hugo de Grootsingel 48, 1611ZS, BOVENKARSPEL
aldaar mijn exploot doende en afschrift dezes latende aan:

OM OP:

Dinsdag de achttiende juni tweeduizenddertien (18 juni 2013), des voormiddags te 11:15 uur,
vertegenwoordigd door een advocaat dan wel in persoon te verschijnen ter terechtzitting van de
Kantonrechter van de Rechtbank te Amsterdam, alsdan aldaar gehouden wordende in één van
de zalen in het Gerechtsgebouw aan de Parnassusweg no. 220 aldaar;

Met mededeling aan gedaagde:
dat bij verschijning een griffierecht is verschuldigd van € 75 waarvan aan on- en minvermogende
gedeeltelijk vrijstelling kan worden verleend op vertoon van een bij de gemeente te verkrijgen
verklaring omtrent inkomen en vermogen;
dat zij op de hiervoor genoemde zitting mondeling op de inhoud van de dagvaarding kan reageren bij
gebreke waarvan de Kantonrechter de vordering van de eisende partij zal toewijzen, tenzij die
vordering hem onrechtmatig of ongegrond lijkt.

TEN EINDE:

Alsdan namens eiser te horen eis doen en concluderen dat:

A. Grondslag vordering
1. Eiser is producent van biologische afslankcapsules onder de naam Natrudyn Bio Forte.
Gedaagde heeft op 22/01/2013 een proefpakket via internet besteld waarbij zij akkoord is
gegaan met de actievoorwaarden.
2. Na de proefperiode heeft gedaagde een vervolgzending ontvangen waarbij er een bedrag
van € 59,95 van de rekening is geïncasseerd. Dit bedrag is echter door gedaagde
teruggeboekt zonder dat eiser het vervolgpakket terug heeft ontvangen.

B. Verweer gedaagde
3. De vordering van eiser is onbetwist, gedaagde blijft echter in gebreke aan haar
betalingsverplichtingen te voldoen.

C. Incassowerkzaamheden
4. Ondanks uitgebreide werkzaamheden van de juridische afdeling van eiser bleef gedaagde
in gebreke om aan haar betalingsverplichtingen te voldoen. Eiser wordt derhalve thans
genoodzaakt haar vordering in rechte aanhangig te maken.

5. Gedaagde is derhalve in totaal verschuldigd:
Vordering € 59,95
Incassokosten € 40,00
TE BETALEN € 99,95

MITSDIEN:

Bij vonnis, uitvoerbaar bij voorraad, gedaagde wordt veroordeeld om aan eiser tegen behoorlijk
bewijs van kwijting te betalen de somma ad € 99,95 te vermeerderen met de wettelijke rente over
de hoofdsom vanaf 22/01/2013 tot aan de dag der algehele voldoening, alsmede gedaagde te
veroordelen in de kosten van het geding;
De kosten dezes, zijn voor mij gerechtsdeurwaarder.


ondertekent en wel :evil: :twisted: :!: :?:

gduisters
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:32

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door gduisters »

hoi lotgenoten
ook ik kreeg vandaag n mail dat er n deurwaarder aan de deur zou komen en ook kreeg ik van die desbetreffende advocaten bureau n mail binnen ook ik moet naar Amsterdam voor t gerecht
Ik heb zelfs niets besteld laat staan binnen gekregen , het geld wat ze van de rekening hebben afgehouden had ik optijd terug laten boeken.
vandaag n mail terug gestuurd van kom maar op jongens ik ben er klaar voor laat voor t gerecht maar wat bewijzen zien

cvdz
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 17:18

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door cvdz »

Heden van Mr. van den Dodewaard van Laboratoire Rochelle een dagvaarding namens advocatenkantoor Steinhardt in Amsterdam ontvangen om op 18 juni 2013 voor de rechtbank in Amsterdam te verschijnen, tenzij ik voor 6 juni als nog betaal. Via google en de Nederlandse Orde van Advocaten kwam ik er achter dat dit kantoor helemaal niet bestaat. Hebben meer gedupeerden een dergelijke mail gekregen?
cvdz

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

cvdz schreef:Heden van Mr. van den Dodewaard van Laboratoire Rochelle een dagvaarding namens advocatenkantoor Steinhardt in Amsterdam ontvangen om op 18 juni 2013 voor de rechtbank in Amsterdam te verschijnen, tenzij ik voor 6 juni als nog betaal. Via google en de Nederlandse Orde van Advocaten kwam ik er achter dat dit kantoor helemaal niet bestaat. Hebben meer gedupeerden een dergelijke mail gekregen?
cvdz
Nee, zie dit topic.

DNvdH
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2013 18:31

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door DNvdH »

En ja, ook ik kreeg weer een mail met een hoop dreiging van gerechtsdeurwaarder en een verzoek om naar de rechtbank te komen. Maar zoals ik hier lees mogen we allemaal op dezelfde tijd, en krijgen we ook allemaal tussen dezelfde tijden de deurwaarder op bezoek!!
Ik vind het echt waardeloos. Kunnen we hier in Nederland nou niks tegen doen, kunnen deze mensen zomaar hun gang gaan. Bij de consumentenbond adviseren ze om nogmaals contact te zoeken, maar daar heb ik gewoon geen zin meer in. Ik ben er echt klaar mee. Afwachten dus maar, en ook ik ga er vanuit / hoop dat dit hun laatste poging is en dat er niemand voor mijn deur verschijnt op 6 juni. En anders :?: :?:
Dat deze mensen s nachts nog lekker rustig kunnen slapen, en ook gewoon door kunnen gaan met mailen dat vind ik echt zo onvoorstelbaar!

Gesloten