LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medicijnkosten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is gewoon een feit dat niet de artsen meer beslissen welk medicijn het beste voor JOU is maar de verzekeraars!

die kant gaan we steeds meer op!

de heren van de grote maatschappijen komen?en als ze komen dan hebben ze een goed verhaal,
mijn verzekering zegt bv...wij handelen niet uit winstoogmerk...

nee de groeten voor ze,vandaar dat de hoge heren daar het meeste verdienen vorige week in de krant te lezen! ik heb het over CZ

waarom ik dan niet wegga bij cz zou je denken,dat gaat niet...
ik wordt niet meer aangenomen onder de voorwaarden die ik nu heb...ik heb teveel nodig uit mijn AV allebei..zorg av en tandarts av...

ooit hoog mogelijk afgesloten en tja helaas heb ik het nodig...

wel kanttekening,nooit problemen gehad of heb...als ik dus gewoon MIJN merk medicatie moet hebben dan krijg ik dat..anders kan ik net zo goed niks slikken,werkt toch niet...
en geloof me ik merk gelijk als een merk niks doet...tja als je niet meer kan lopen van de pijn dan gaat er een lampje branden..

bv bij een goedkoop merk brufen heb ik het gehad,dacht dat ik gek werd,man die nam van mij een pil...en die zei weken later ,man die hoofdpijn gaat maar niet weg(normaal 1 brufen 600 door de helft en eheeft 4 mnd geen hoofdpijn meer)ik nee die dingen die doen niet wat ze moeten doen! ja zie je zegt hij...

dus ik bellen voor ander merk..

ach het waren witte pillen ipv roze en assistente als jij ander kleurtje wil... :evil: :evil: krijg de...
hebben het hier al zovaak over gehad op de topics..

wat kan je eraan doen?niks?
het wordt allemaal voor ons beslist?
stemmen?we hebben gestemd,nou de gaan echt geen dingen gebeuren ie beloofd zijn hoor...

we worden aan alle kanten gepakt..zolang er niks aan hoge heren gedaan worden,kunnen we de schuld blijven geven aan,tandartsen,dokters,etc
ziekenhuizen zijn net zo fout bezig!!!

en dan van de week wat er allemaal aan medicatie vernietigd wordt! van de gekke!!!
ik snap best dat ...het gevaarlijk kan zijn als je medicatie terug neemt van iemand en dat weer uitgeeft aan een ander...
er zijn immers zat gekken die rondlopen...je kan er iets mee doen als je wilt...ooit in amerika gebeurd...die maffert had met injectie spuiten hele kleine hoeveelheden ergens ingeprikt...

dus?snap dat wel...maar..geef het dan aan afrika..ipv geld!!!!!
medicatie kunnen ze toch hard gebruiken? nou stuur het daar heen...

maar goed ik wijk af,denk ik..al hoewel het een breed onderwerp kan zijn..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ASR/Stad Holland zou het laagste prijs garantie systeem hebben en dus alleen de laagste prijs vergoeden. Dat is niet waar.. Want dat zou betekenen dat wij bij de apotheek extra moeten betalen voor een bepaald origineel medicijn omdat de apotheek dat niet vergoed zou krijgen. Dat is niet waar.

Ook is het niet waar dat alle namaak medicijnen 100% hetzelfde zijn als de originele, iets wat ze later in hun eigen filmpje al ontkrachten met dat mensen met een allergie ed een gezondheidsverklaring moeten inleveren. Het schijnt namelijk dat er toch iets minder werkende stoffen in zit en/of andere vulstoffen.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 23 okt 2012 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als ik maar de medicijnen krijg die ik nodig heb zoeken ze het maar uit. De gewone man heeft er toch geen invloed op.

Babspiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 20:39

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Babspiet »

naar aanleiding van het progamma van 22-10-2012 van rader medicijnen,reageer ik op het middel lipitor en atorvastatine,lipitor gebruikte ik al 10tot15jaar,atorvastatine heb ik tot 2 keer toe geprobeerd en tot 2 keer ben ik er mee op moeten houdenwegens spierpijn in gewrichten,in mijn handen knie en heupen. ik ben er mee op gehouden, en door de arts is bevestig dat ik niet de enige ben.

Anoniem86
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2012 20:39

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Anoniem86 »

Ik, werkzaam bij 1 van de genoemde verzekeraars, wil graag de andere kant van het verhaal belichten. Ik zeg hiermee niet dat ik het met alle 'gestelde regels' eens ben, maar wel dat er voor elke kant iets te zeggen valt.

Eerst wil ik reageren op het feit dat bepaalde verzekeraars medicijnen niet onder het Eigen Risico rekenen, zodat zij 'hun zin' krijgen in het doorvoeren van hun preferente middelen. Dit kan niet zo zijn. Er is landelijk vastgelegd welke kosten wel en welke kosten niet onder het ER komen te vallen. Dit is dus niet verschillend per verzekeraar. Wel is het zo dat bijna alle voor vergoeding in aanmerking komende medicijnen uit de basisverzekering worden vergoed, en dus onder het ER komen. Echter zijn er medicijnen die (om welke reden dan ook) uit de basisverzekering verwijderd zijn door de regering. Er zijn verzekeraars die hebben besloten een x-aantal van dit soort 'geëlimineerde' medicijnen bij wijze van tegemoetkoming in bepaalde aanvullende verzekeringen op te nemen. In geval van vergoeding uit de aanvullende verzekering is er geen eigen risico van toepassing.

Mijn tweede reactie betreft het verschil tussen al dan niet preferente middelen, en dat de zorgverzekeraar daarmee op de stoel van de arts is gaan zitten. Verzekeraars kijken bij het bepalen van hun preferentie-lijst naar een werkzaam bestanddeel in een medicijn, en de hoeveelheid daarvan. Aan de hand daarvan zoeken zij een gunstig geprijst merk uit als preferent. Soms spelen daar andere zaken in mee, zoals kwaliteitseisen e.d.
Niemand heeft gezegd dat alle 'goedkopere' merken excact hetzelfde zijn als de 'duurdere' merken. In veel gevallen is dit zo, en is de opbouw 100% hetzelfde (komen de twee medicijnen zelfs uit dezelfde fabriek). Soms verschillen de hulpstoffen (de niet werkzame bestanddelen) op enig vlak van elkaar. Zoals de meneer in het programma aangaf is de kans op intollerantie voor of een allergische reactie op een hulpstof zeer onwaarschijnlijk, bij minder dan 1% van de mensen.
Veel mensen schrikken bij een ander doosje. Echter alles wat een zorgverzekeraar vraagt (en verwacht) van een patiënt is het verstrekte preferente medicijn te proberen. Bij meer dan 99% van de mensen zal het prima werken, en is er dus een mogelijkheid ontstaan om de toch al hoge zorgkosten te beperken. Bij de mensen die tot de kleine 1% horen die de hulpstof niet kunnen verdragen, is het beste om te overleggen met de apotheek. Zij kunnen dan een ander merk meegeven, om te kijken of de patiënt daar meer baat bij heeft. Dit hoeft niet meteen een 'duur merk middel' te zijn, zoals veel mensen verwachten of eisen, de apotheker zal eerst een tweede preferent merk verstrekken. Ook kan een apotheker verzoeken om een allergietest. Mensen vinden dat onbegrijpelijk, maar in principe is het een heel goed idee: de allergietest kan aanwijzen welke hulpstof voor de vervelende bijwerking zorgt, en de apotheker kan daar bij elke volgende medicijnverstrekking rekening mee houden.

Ook wil ik wat toelichten in het verschil van prijzen bij apotheek en wat er daadwerkelijk doorberekend wordt onder het Eigen Risico door de verzekeraar. Namelijk is het zo dat er een kostrijs is voor het medicijn, maar dat daarbovenop de apotheker 'prestaties' in rekening mag brengen en ook vergoed krijgt. Vaak is de kostprijs op het pakje vermeld, maar komen de 'prestaties' daar nog bij tijdens het declareren bij de verzekering. De verzekering stuurt een rekening met totaalbedrag van de kostprijs plus de berekende prestaties door aan de verzekerde als ER. Vroeger bestond dit ook al, dit werd het WMG tarief genoemd. Maakt niet uit wat voor verstrekking, hoeveel tijd, moeite e.d. het de aptoheek had gekost, dit was een standaard en altijd hetzelfde bedrag. Nu, met de prestaties, zijn het tarieven afgesproken tussen apotheek en elke verzekeraar apart, en verschillen de bedragen om diverse redenen. Prijzen verschillen door o.a. tijdstip van afgifte (nacht- of avondafgifte is duurder), eerste of herhaal afgifte, thuislevering, enz. Dit betekend dat de apotheker indien nodig meer zorg, tijd en aandacht kan besteden aan een patiënt, en daar ook een stukje (extra) vergoeding voor kan berekenen die aansluit bij de geleverde zorg/service.

Tot slot wil ik nog melden dat dit beleid, waar de verzekeraars vaak boos op worden aangekeken, niet onnodig is. Er is een akkoord tussen verzekeraars, zorginstanties en de overheid om samen te werken aan het 'terugdringen' van de zorgkosten. De zorgkosten stijgen in zo'n rap tempo, dat dit binnen enkele jaren voor niemand meer op te brengen is. Gevolgen zouden zijn: hogere premies en nog meer eigen risisco betalen. Omdat niemand daarop zit te wachten, proberen de 3 hierboven genoemde partijen naar goede oplossingen te zoeken. Het preferentiebeleid kan daarin een grote slag betekenen en is dus met name in het leven geroepen om de Nederlander (nu en vooral in de toekomst) te ontlasten.

Ik geef toe, het beleid is verre van perfect, maar het is een stap in de goede richting, die geperfectioneerd zal moeten worden. Dit kan alleen met medewerking van alle partijen, dus ook medewerking van de patiënt/verzekerde. Die speelt hier een belangrijke rol in! Sta daarom ook zelf stil bij het feit: heb ik echt het 'dure' middel nodig, omdat dit mij vertrouwd is, of zou ik eens het preferente merk kunnen proberen om te zien of dat misschien net zo goed en werkzaam is? Als elke Nederlander zo bewust met zijn/haar medicijnen en de daaraan verbonden kosten om zou gaan, zou dit een grote steen bijdragen aan het beoogde resultaat!

muppet-81
Berichten: 110
Lid geworden op: 13 aug 2009 18:55

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door muppet-81 »

@Anoniem86

Allereerst bedankt voor jou verhaal.

Jij bent dus niet werkzaam bij VGZ.
Zij trekken preferente middelen niet van het eigen risico af.
Dus ja dit zijn medicijnen uit het basispakket maar als preferent aangewezen door VGZ (specifieke fabrikanten), en niet de door jou genoemde 'geëlimineerde' medicijnen.

Mochten mensen een preferent middel niet verdragen door de eventuele hulpstoffen moeten ze terug naar de huisarts voor een eventuele test of medische noodzaak verklaring. Stuur deze mensen dus niet terug naar de apotheek want dan krijgen we het 'kastje naar de muur' verhaal want de apotheek kan in deze situatie niks.

Het systeem moet nog geperfectioneerd worden zeg je, na (of wat waren het) 4 jaar mag dat toch wel eens klaar zijn lijkt me.

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik ben werkzaam als apothekersassistente en vind het verhaal van anoniem 86 een kulverhaal!~

Wij werken helaas veel met VGZ (een tip niet heengaan, maar wegwezen daar dat doe ik ook!!!!)
Heel veel hartmedicatie bloedverdunners cholesterolremmers die gewoon onder de 220 euro eigen risico vallen worden inderdaad niet van dat eigen risico gehaald. Dus dat het om middelen gaat die onder de aanvullende verzekering vallen dat is alsvast een leugen!!!!

Wat geen leugen is is dat er hooguit 1% van de mensen echt niet tegen een ander merk kan, voor de rest zit het echt tussen de oren!

Ook zeg je dat preferent goedkoper is: Flixonase staat op de preferentie lijst, de generieke fluticason is zo'n 10 euro per flesje goedkoper dus bij een gemiddeld jaarverbruik van 6 flesjes zou het 60 euro goedkoper kunnen!

Een apotheker zal in het algemeen gewoon het oude vertrouwde middel verstrekken omdat we gek worden van al het geklaag!

De tweede leugen: wij hadden gewoon de declaratieprijs op het etiket staan, een paar maanden niet, maar nu gelukkig weer wel, een goede vooruitgang zodat de mensen beseffen dat het gewoon geld kost! Komt er een patient met de rekening van zijn noclaim aan en dat week dus gewoon 10 euro af van wat wij ervoor terug gekregen hebben, dus weer 10 euro in de zak van de verzekeraar!

Het enige waarmee de zorgkosten gedrukt kunnen worden is wat ook al aangegeven werd dat wat kleine verzekeraars doen: een maximumprijs hanteren, samen met de patient kijken wat dan het beste middel is en zo gaan de duurdere merkmiddelen ook vanzelf terug in prijs.
Wil je een merkmiddel, prima geen probleem, maar dan wel het verschil als patient bijbetalen en die 1% zelf laten aantonen dat ze een allergie hebben voor bepaalde stoffen!
En nog een grotere besparing zou zijn: voor alle basisartikelen 1 verzekeraar/instantie zodat de basisverzekering voor iedereen gelijk is en zodat de zorgverleners niet steeds bij meerdere verzekeringen afspraken moeten gaan maken, zo kunnen er heel wat managers geschrapt worden, want dat papierwerk in de zorg is absurt!!!!

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Oja nog een aanvulling over dat de eerste verstrekking duurder is: hiervoor moeten we behoorlijk wat werk leveren, regelmatig wordt er iets voorgeschreven wat een interactie geeft met de gebruikte medicatie en dat geeft dus nabelwerk etc
Ook kunnen er soms interacties optreden waar een patient uitleg over moet krijgen

Een apothekersassistente die haar werk serieus neemt is echt niet vergelijkbaar met een kassajuffrouw uit de supermarkt hoor! We hebben steeds scholing en moeten ons steeds blijven verdiepen in de materie!
Als we een fout maken kan dat verschrikkelijke gevolgen hebben, en het is een beroep met een hoge tijdsdruk, omdat er zoveel bezuinigd is in de afgelopen 10 jaar dat er een constante onderbezetting is!

Ik vind het wel goed dat er wat aan die bonuscultuur gedaan is, maar vind het schandalig dat de verzekeraar er nu dus wel mee wegkomt!

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik vond het trouwens een goede uitzending, meestal zitten er als het over de zorg gaat veel onwaarheden in, maar nu was ik het met alles wel eens, ik hoop dat veel mensen de uitzending gezien hebben!
Wat ik wel miste was inderdaad de uitleg dat de preferente middelen niet van het eigen risico afgaan. Wij leveren gewoon onze eigen merken, zodat mensen niet van slag zijn doordat ze wat anders krijgen!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

1% van de mensen die niet tegen een goedkoper of voorgeschreven middel kunnen? Nou verhoog dat percentage maar,
Dan nog opmerking ,waar ik vrij boos om kan worden,mensen schrikken van het doosje!!!right!
HET WERKT NIET!!

Als je altijd zelitrex hebt die js duur!! En die heb je preventief! En je krijgt ineens een middel dat 100 euro goedkoper is..gewoon stofnaam,goh en ineens na vier jaar weer een gordelroos aanval,ga mij nou niet vertellen dat het aan het doosje ligt en zo kan ik je nog veel meer voorbeelden geven!!
Zelfs de huisarts zei het,direct weer over op zelitrex!!

Mensen die hard van de daken schreeuwen dat mensen misschien alleegisch zij ?of wat voor flauwe kul dan ook,verdiep je gewoon eerst eens....in het product.

Wat maakt het dat sommige produkten zoveel in prijs verschillen? Tuurlijk de marketing etc etc etc..
Maar ook de goedkope troep die gebruikt wordt...

Je hebt in de supermarkt ook A B C D merken! Zit wel degelijk verschil in..soms is goedkoper lekkerder of beter en soms duurdere ,maar verschil zit er zeker in....

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

rozemarijntje schreef:1% van de mensen die niet tegen een goedkoper of voorgeschreven middel kunnen? Nou verhoog dat percentage maar,
Dan nog opmerking ,waar ik vrij boos om kan worden,mensen schrikken van het doosje!!!right!
HET WERKT NIET!!

Als je altijd zelitrex hebt die js duur!! En die heb je preventief! En je krijgt ineens een middel dat 100 euro goedkoper is..gewoon stofnaam,goh en ineens na vier jaar weer een gordelroos aanval,ga mij nou niet vertellen dat het aan het doosje ligt en zo kan ik je nog veel meer voorbeelden geven!!
Zelfs de huisarts zei het,direct weer over op zelitrex!!

Mensen die hard van de daken schreeuwen dat mensen misschien alleegisch zij ?of wat voor flauwe kul dan ook,verdiep je gewoon eerst eens....in het product.

Wat maakt het dat sommige produkten zoveel in prijs verschillen? Tuurlijk de marketing etc etc etc..
Maar ook de goedkope troep die gebruikt wordt...

Je hebt in de supermarkt ook A B C D merken! Zit wel degelijk verschil in..soms is goedkoper lekkerder of beter en soms duurdere ,maar verschil zit er zeker in....
Ik ben zelf met etenswaren heel bewust, maar kies juist regelmatig voor de goedkoopste omdat ik het lekkerder vind
100 euro verschil is wel wat overdreven, dat zal misschien heel soms gebeuren, maar niet bij een middel als zelitrex
Misschien er al eens aan gedacht dat je de ene keer ernstiger last heb gehad van de gordelroos waardoor het leek dat het goedkopere middel niet hielp????
Helaas schreeuwen veel mensen maar wat waardoor de zorg onnodig duur wordt en de arts zo vaak agressief benaderd wordt door patienten dat hij/zij de patient maar gelijk geeft en medische noodzaak op het recept schrijft....
Geen wonder dat de zorg duur blijft!!!!!!

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

En om als voorbeeld maar te noemen:
Lang geleden ben ik bij een fabrikant geweest tijdens mijn opleiding
Ze maakte oa paracetamol. De ene helft van de charge ging naar het kruidvat en de andere helft kreeg een ander doosje en kwam in de apotheek terecht.
Een jaartje later, ik was ondertussen werkzaam:

In een zaterdagdienst kwam er een vrouw om paracetamol, ik vertelde dat de apotheek in principe alleen voor spoed geopend was en dat ze er ook gewoon voor naar de drogist kon gaan
Wat denk je: mw verteld doodleuk dat die van ons beter werkte, toen ze uit het zicht was heb ik er flink om moeten lachen. Ze was veel voordeliger uitgeweest bij het kruidvat (heeft ook met de omloopsnelheid te maken waarom zij het goedkoper kunnen leveren, voordat iedereen daar weer over gaat schreeuwen!)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

rosa1977 schreef:
rozemarijntje schreef:1% van de mensen die niet tegen een goedkoper of voorgeschreven middel kunnen? Nou verhoog dat percentage maar,
Dan nog opmerking ,waar ik vrij boos om kan worden,mensen schrikken van het doosje!!!right!
HET WERKT NIET!!

Als je altijd zelitrex hebt die js duur!! En die heb je preventief! En je krijgt ineens een middel dat 100 euro goedkoper is..gewoon stofnaam,goh en ineens na vier jaar weer een gordelroos aanval,ga mij nou niet vertellen dat het aan het doosje ligt en zo kan ik je nog veel meer voorbeelden geven!!
Zelfs de huisarts zei het,direct weer over op zelitrex!!

Mensen die hard van de daken schreeuwen dat mensen misschien alleegisch zij ?of wat voor flauwe kul dan ook,verdiep je gewoon eerst eens....in het product.

Wat maakt het dat sommige produkten zoveel in prijs verschillen? Tuurlijk de marketing etc etc etc..
Maar ook de goedkope troep die gebruikt wordt...

Je hebt in de supermarkt ook A B C D merken! Zit wel degelijk verschil in..soms is goedkoper lekkerder of beter en soms duurdere ,maar verschil zit er zeker in....
Ik ben zelf met etenswaren heel bewust, maar kies juist regelmatig voor de goedkoopste omdat ik het lekkerder vind
100 euro verschil is wel wat overdreven, dat zal misschien heel soms gebeuren, maar niet bij een middel als zelitrex
Misschien er al eens aan gedacht dat je de ene keer ernstiger last heb gehad van de gordelroos waardoor het leek dat het goedkopere middel niet hielp????
Helaas schreeuwen veel mensen maar wat waardoor de zorg onnodig duur wordt en de arts zo vaak agressief benaderd wordt door patienten dat hij/zij de patient maar gelijk geeft en medische noodzaak op het recept schrijft....
Geen wonder dat de zorg duur blijft!!!!!!

Zelitrex 189.25
valaciclovir. 75,18

VERKLAAR JE NADER,schreeuwen je weet niet waar je het over hebt en ik wel dat is denk ik verschil tussen chronische patienten en mensen die zelf dit niet gebruiken maar proberen beter te weten dan de patient ofe de arts! Dat is het verschil

En uh sorry maar ik weet na 17 jr en 14 aanvallen verder hoe laat het is...dat is allemaal uitgezocht door een internist...en nee ik was niet vatbaar daarom slik ik preventief!!! Snap je...
Verdr ga ik niet op mijn medische zaken in,en ik verder gaat het mij er niet om of ik een merk krikg of iet het moet werken en als dat het niet doet dan anders!!

En kan je roepen vind je het gek dat de zorg duurder wordt...dan moet je misschien hogerop gaan...die doen dat de patienten niet,als een middel niet werkt krijg je vervangend middel het oude wat je dus nog op voorraad hebt wordt vernietigd,dat is pas weggegooid geld!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rosa dan moet jij mij eens uitleggen waarom ibuprofen 600 mg van een ander merk, niet
tot nauwelijks helpt.
Kreeg voorheen altijd die roze tabletten nu andere gehad want die zouden goedkoper zijn
maar werken voor geen meter.
Dit laatst gevraagd aan de huisarts......ze moest toegeven dat het inderdaad minder werkt
als ze zouden moeten werken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Rosa ken iemand in mijn persoonlijke kring die efexor slikte, dus het merk ook efexor,
zij kreeg een vervanging daarvan venlafaxine, is wel opgenomen omdat ze hartklachten
had.
Bleek later dat het van dat andere merk medicijnen kwam, en in het ziekenhuis is bevestigd dat
er wel meer mensen last van hebben gehad en op doktersrecept alleen nog maar efexor mogen slikken en niet dat andere merk.
Blijkt toch een ander stofje in te zitten dan in efexor, nou je zou die persoon dan maar zijn he. :(

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:
En kan je roepen vind je het gek dat de zorg duurder wordt...dan moet je misschien hogerop gaan...die doen dat de patienten niet.
Juist !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Toevallig het merk van de witte pillen,lijken placebo.s!!!!!!ACTAVIS??zoiets?zooi is het..
Nee hoor ligt aan de mensen!

Vriendin kreeg een goedkopere microgynon 30 die kreeg buien wil je niet weten,wilde vd brug springen! Die dacht wat is dit ,wat is er met me aan de hand,huisarts zei het!onmiddelijk de normale..

Ik heb nu vier soorten op medische indicatie de rest maakt me niet uit zolang het werkt,en ik hen heel wat zooi..

Oh ja ..tussen de oren,misschien moet je wat beter naar de patiënten en cliënten luisteren,dat oor kan je beter gebruiken...
Denk dat jij een eigenwijze assistente bent.....leuk :mrgreen: :mrgreen:

Ga verder niet met je in discussie...ga maar bijscholing doen!!

Sorry is fel,maar tja..nou ja zeg niet eens sorry eigenlijk ben me gek :lol: :lol:

rosa1977
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 nov 2009 11:15

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door rosa1977 »

Ik ben zeker geen eigenwijze assistente, misschien moet je eens goed mijn verhaal lezen, maar helaas zijn er bepaalde "sociale klasse" mensen die zelf altijd denken dat ze gelijk hebben.
Helaas zijn dat vaak de mensen die tekeer gaan aan de bali.
De werkzame stof is waar het omgaat, de hulpstoffen kunnen verschillend zijn, maar daar zit dan ook geen werkzaamheid aan! Wel kan het dus in zeldzame gevallen reacties geven!
Geen reden om dus te zeggen dat het troep is!!!!
Soms wordt iets omgezet op moleculair niveau paroxetine is er als hemihydraat en anhydraat, nou daar zou je wat van kunnen merken misschien....

Middelen voor mensen met psychische problemen zetten we niet om bij ons, die mensen zijn geestelijk in de war dus mensen die efexor kregen blijven dat gewoon krijgen.
Maar krijgt iemand dat voor de eerste keer krijgen ze gewoon de generieke

Over die zelitrex en 100 euro verschil dit is niet helemaal waar. Uit mijn hoofd gaan er meestal 42 stuks per kuur doorheen.
42 stuks origineel excl afleverkosten 65,80
en merkloos 5,50

Nou als ik die prijsverschillen zie dan wordt het echt tijd dat de mensen het verschil maar mooi zelf gaan betalen!!!!
Mijn premie gaat hierdoor steeds onnodig omhoog!

We zijn als apotheek juist heel erg bezig met kostenbeheersing omdat het anders voor niemand meer op te brengen is!
En door de vaak agressieve houding van mensen die een ander merk eisen, praten de artsen gewoon maar mee om van het gezeur af te zijn, je wil niet weten hoeveel tijd er verloren gaat aan dit soort onzinnige discussies, ik geef liever zorg dan dat ik steeds in discussie moet gaan!

Medicijnman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2012 09:25

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Medicijnman »

rozemarijntje schreef:
waarom ik dan niet wegga bij cz zou je denken,dat gaat niet...
ik wordt niet meer aangenomen onder de voorwaarden die ik nu heb...ik heb teveel nodig uit mijn AV allebei..zorg av en tandarts av...

ooit hoog mogelijk afgesloten en tja helaas heb ik het nodig...
De basisverzekering en de aanvullende verzekering zijn 2 verschillende verzekeringen die niets met elkaar te maken hebben. Je kunt je AV bij CZ houden en alleen met de basisverzekering switchen naar een andere zorgverzekeraar, deze optie wordt helaas te weinig door zorgverzekeraars gecommuniceerd.

Medicijnman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2012 09:25

Re: Medicijnkosten

Ongelezen bericht door Medicijnman »

rosa1977 schreef:Oja nog een aanvulling over dat de eerste verstrekking duurder is
Je kunt het ook anders formuleren: de eerste uitgifte is de normale prijs en bij vervolgverstrekkingen krijg je 5 euro korting!

Gesloten