LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugblik met minister Schippers

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door Radar »

De afgelopen jaren heeft Radar meerdere keren aandacht besteed aan medische missers en de rol van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Zo stelden we een zwartboek samen en organiseerden we samen met patiënten een burgerinitiatief voor bijsluiters voor medische ingrepen. Wat is er sindsdien allemaal gebeurd? Maandag in Radar een groot terugblik-interview met minister Schippers.

Maandag 27 mei om 20:30 in Radar, bij de TROS op Nederland 1

Guido007
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2013 00:17

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door Guido007 »

Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik kan alvast zeggen dat ik geen enkele verandering zie bij inspectiedienst voor de gezondheid, dan alleen dat ze niet meer zeggen en ik citeer: wij mogen een zaak van een individu niet in behandeling nemen.

De verwachting dat er iets zal veranderen, die koester ik dus ook niet.

En als je mevrouw Schippers of haar ministerie aanschrijft, dan krijg je niet eens uit fatsoen een bevestigingsbrief, dus dat schept ook niet echt veel hoop, laat staan dat ze hiermee alleen laten zien, dat ze geen zorg (willen) dragen of afgeven.
Echt niet!
Ik verwacht dus dat we over een (paar) jaar dezelfde discussie blijven behouden.

En zoals ex-minister-president al eens zei: een excuus is juridisch niet verantwoord. Daarmee gaf hij eigenlijk de 'houding' weer van de overheid en diens instanties. En gezien alle discussies rondom meerdere ministers, ook betreft mevrouw Schippers, mag je volgens mij wel concluderen dat de meerderheid in het kabinet hen een vrijbrief geeft om zo door te (mogen) gaan. Sterker nog, het lijkt wel erger geworden en de belastingbetaler (of zorgbetaler) draait ervoor op. Wat in deze tijd ontzettend zwaar 'aanvoelt' in veelvoud. Dus verandering is in mijn mening een loze belofte van mevrouw Schippers of anders verwacht ik dat het nooit in contrast zal staan qua aanpak met 'alle problematiek' in zijn geheel.

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door berend67 »

Ze slaan helemaal door bij de inspectie van de gezondheidszorg. Je ziet door de regels en de protocollen het bos niet meer. Een stukje zeep op de wc wat van het verkeerde merk is of een rolletjes verband wat twee dagen over tijd is. Wordt een beetje moe van die lui.

CdeBondt
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2012 14:45

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door CdeBondt »

Ik vind persoonlijk dat minister Schippers erg naief, zo niet ontkennend reageert op alle berichten inzake fraude in de gezondheidszorg. Het lijkt erop dat ze, na haar politieke carrière, zelf een vetgetaalde baan ambieert. Volgens de hr. Robin Linschoten zou er ruim 20 miljard euro bespaard kunnen worden door efficiënter te werken en de enorme fraude aan te pakken. Maar deze minister doet blijkbaar helemaal niets aan dit soort praktijken. Ze is volgens mij totaal ongeschikt voor deze funktie.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door tenormin »

En als je mevrouw Schippers of haar ministerie aanschrijft, dan krijg je niet eens uit fatsoen een bevestigingsbrief, dus dat schept ook niet echt veel hoop, laat staan dat ze hiermee alleen laten zien, dat ze geen zorg (willen) dragen of afgeven.
Echt niet!
Ik heb alle ministeries aangeschreven, op de PVV na, maar heb wel antwoord terug gehad. Nietszeggend weliswaar, maar dat alle mails gelezen worden en dat ik binnen 14 dagen antwoord zou krijgen. Dus nog een weekje geduld :mrgreen: . En dan verwacht ik uiteraard? Juist, een nietszeggend antwoord.

tiets
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2013 18:51

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door tiets »

Jammer, deze mevr. Schippers snapt neits van het woord "regeren".
Dat betekent namelijk : vooruitzien.
Wat doet zij, terwijl in heel Europa de matjes van Johnson verboden zijn, nogmaals door Nederland (lees |: duur extern bureau) een onderz\oek laten uitvoeren of de gebruikte matjes wel deugdelijk zijn.
Mij is altijd geleerd: bij twijfel niet inhalen. Als we dit vertalen naar deze problemtiek, waar vrouwen heel veel last van kunnen krijgen: stop onmiddellijk met het gebruik vAN DIT MIDDEL EN GEEFT PAS WEER TOESTEMMING ALS na HET ONDERZOEK (HETGEEN OVERBODIG IS, KIJK NAAR DE ONDERZOEKSRESULTATEN IN EUROPA), blijkt dat er NIETS, dus NIETS aan de hand is.

Mocht mevr. Schipper dit nirt snappen, dan wordt het tijd dat zij opstapt.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door vroem »

CdeBondt schreef:Ik vind persoonlijk dat minister Schippers erg naief, zo niet ontkennend reageert op alle berichten inzake fraude in de gezondheidszorg. Het lijkt erop dat ze, na haar politieke carrière, zelf een vetgetaalde baan ambieert. Volgens de hr. Robin Linschoten zou er ruim 20 miljard euro bespaard kunnen worden door efficiënter te werken en de enorme fraude aan te pakken. Maar deze minister doet blijkbaar helemaal niets aan dit soort praktijken. Ze is volgens mij totaal ongeschikt voor deze funktie.
als je het de minister vraagt, ""herkent"" zij dit vast niet.

Overigens heeft fraude 2 kanten: de zorgverzekeraars zijn er ook goed in met onterechte afwijzingen van declaraties en machtigingen. Werkt financieel weliswaar de andere kant op, maar toch. Dus of die besparing zo groot kan zijn als geroepen wordt, ik betwijfel het, want daarin zijn waarschijnlijk de extra kosten van correcte uitvoering zorgverzekeringsvoorwaarden en de kosten van extra controles niet meegenomen.

Als de IGZ er niet voor het individu is, kan je gewoon naar de tuchtraad.
Die is er wel voor het individu.
Probleem wat ik heb is dat de sector en met name de wijze waarop overheid ermee omgaat rijp is voor een parlementaire enquête (ik heb het elders op dit forum in januari reeds gesteld) , en dat m.n. de diverse (ex)ministers, en de NZA...die hebben er een potje van gemaakt.

en ik verwacht minister Schippers als zij minister af is, wanneer dan ook, in het bestuur van een verzekeringsmaatschappij terug te zien ja. zo naïef als zij lijkt is zij niet, wel achterbaks m.i.

Guido007
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mei 2013 00:17

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door Guido007 »

Ik heb een nieuwe reactie gekregen van IGZ; ze adviseren mij om mijn huisarts te bezoeken.
IGZ blijft bij zijn standpunt, ze doen niets.

Ik weet niet hoe dit bij jullie overkomt, maar ik denk dat ik volgens IGZ hulp moet gaan zoeken?

De vraag is alleen wat kan huisarts doen? Dit is zijn 'gebied' niet.
En hij weet het ook niet, echt niet.

En ik heb me beklaagd bij 'mevrouw' en we weten wat er vervolgens gebeurd, helemaal niets.
Ik was verbaast dat ik niet een soortgelijke antwoord van 'mevrouw' zou krijgen, grinnn.
Erg professioneel allemaal!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

tenormin schreef: Ik heb alle ministeries aangeschreven, op de PVV na, maar heb wel antwoord terug gehad.
Sinds wanneer is de PVV een ministerie?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door tenormin »

Sinds wanneer is de PVV een ministerie?
Even Amersfoort bellen, foutje, bedankt!

zeomkean
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2015 08:26

Re: Terugblik met minister Schippers

Ongelezen bericht door zeomkean »


Gesloten