LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Youfone

Ongelezen bericht door Radar »

Radar ontvangt de laatste tijd tientallen klachten over telecomaanbieder Youfone. Youfone zou regelmatig onjuiste kosten in rekening brengen. Bovendien zou het bedrijf nauwelijks te bereiken zijn en worden er talloze beloften gedaan aan klanten die vervolgens niet nagekomen worden. Klanten met vragen over hun telefoonrekening zeggen te worden afgescheept met het bericht dat ze spoedig een e-mail ontvangen. Radar duikt erin!

Bart Hagebols
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2012 14:28

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Bart Hagebols »

Hallo,

Na het zien van de uitzending van 17 september betreft youfone toch even een reactie.
Ben ook klant bij youfone, in het bgin van het jaar januari, februari en maart. Werd er bij mij ook van alles gefactuurerd wat niet klopte.

Ben begonnen met de specificatie helemaal door te nemen om te kijken wat er niet juist was.
Vervolgens direct het complete bedrag terug geboekt, en contact opgenomen met de klantenservice.
Aan het begin van het gesprek gemeld dat ik het bedrag had terug geboekt. De klantenservice gaf daarop als antwoord dat, dat ik het niet kon maken om dat te doen omdat ik het bedrag wat op de factuur stond moes betalen. Waarop mijn reactie was eerst een juiste factuur met een juist bedrag en dat betaal ik meer niet. Na meerdere malen bellen/mailen. Toch een juiste factuur gekregen en ook netjes betaald.

Vervolgens maand 2 was het weer het zelfde liedje. Waarop ik direct weer het geld heb terug geboekt(zelfde dag) ook weer direct gebeld. Toen werd er gezegd tege mij gezegd dat ze het zouden uitzoeken en daarop vervolgens terug zouden bellen. Wat vervolgens niet gebeurde binnen de afgesproken tijd. Dus de volgende dag weer daar naar toe gebeld, naar de persoon gevraagd die mij had toe gezegd contact op te nemen. Na een lange tijd wachten die persoon aan de lijn gekregen, die vervolgens begon met ontkennen en van niks wist( had voor en achternaam genoteerd). Na flink aandringen haalde ze de gegevens er maar bij, met de persoon alles door genomen wat er niet klopte en het zou naar de factuur afdeling worden door gestuurd en dan zou zij mij de volgende dag terug bellen/mailen. Wat wederom niet gebeurde, dus zelf maar weer gebeld. Na de 3de keer bellen, flink boos geworden heb ik de volgende dag een juiste factuur met het juiste bedrag ontvangen. Dus ook gewoon betaald.

Daarna was maand 3, waarop het weer verkeerd was factuurerd, dus weer geld terug geboekt en gebeld.
Toen na 15 min in gesprek en nog niks opgeschoten. Toen vervolgens gezegd dat ze het contract maar moesten ontbinden omdat zij zich niet aan de afspraken konden houden die erin staan beschreven. Waarop de reactie was dat kan niet meneer omdat u heeft getekend voor 2 jaar. Dat klopt, alleen geld dat als beide partijen zich aan de afspraken en voorwaarden houden, dat dat deed youfone niet. Na dat gezegd te hebben was alles in een paar minuten geregeld en heb vervolgens alleen maar juiste facturen ontvangen.

wat gedaan aan de telefoon:
- Niet over je heen laten lopen
- Als ze er onderuit proberen te komen, niet mee accoord gaan.
- Gezegd, U kunt er niks aan doen maar ....
- Zelf rustig blijven, maar wel laten merken dat je boos bent.
- Als je een brutaal antwoord krijgt van de medewerker niet te brutaal terug antwoorden en niet schelden.
- Dreigen met afsluiten en kosten op jou verhalen, reactie is goed is alleen de kosten zijn voor jullie omdat het jullie fout is.
- meerde malen aan geven dat het HUN fout is.
- Dat de kosten voor het bellen naar youfone voor hun rekening zijn, omdat het hun fout is dat er gebeld moet worden.
- enzovoort.

Heb trouns het maximale abloment met 450 bel minuten, onbeperkt internet + blackberry service en 1000 smsjes in de maand.

Misschien dat het daarom allemaal nu wel allemaal goed gedaan kan worden bij youfone. Heb nu al 6 maanden een juiste factuur gehad en geen problemen meer met hun.

Hopelijk kunnen andere youfone gebrukers hier iets mee die nu zelf ermee zitten.
Dat was mijn manier van aanpak en het heeft gewerkt.

Met vriendelijke groet,

Bart

JdB25
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2012 19:46

Re: Youfone

Ongelezen bericht door JdB25 »

Sinds december vorig jaar heb ik een abonnement bij Youfone (gelukkig maar voor één jaar).
Intussen zijn er toch wel enkele zaken waar ik niet tevreden mee ben:

Klacht 1:
Hoewel mij was toegezegd dat de rekeningen on-line konden worden ingezien duurde het tot de rekening over juni voordat ik het voorblad on-line kon zien en tot de rekening over juli voordat ik de details te zien kreeg. Ik had duidelijk aangegeven dat dit voor mij belangrijk was omdat ik de kosten van mijn zoons wilde kunnen volgen.
Dat het zo lang duurde had te maken met het feit dat Youfone ten eerste de software niet had voor Blackberry (tot en met april) en vervolgens dat men de dienst niet had voor het tweede nummer (voor mijn eerste gsm had ik vanaf april overzichten).
Kortom van het jaar abonnement heb ik 6 maanden lang niet on-line de kosten kunnen volgen. Mijn zoon heeft dan ook tot twee maal toe een rekening gehad die vele honderden euro's hoog was. En wat ik dus pas achteraf zag.

Klacht 2:
Omdat de rekening over mei erg hoog was door veel sms-jes verzocht ik om een abonnement voor 1000 sms. Op 18 juni kreeg ik de bevestiging (per mail) dat het zou ingaan per 1 juli. Toen het in juli niet bleek te zijn ingegaan heb ik een mail gestuurd. Als reactie werd me medegedeeld dat het zou ingaan per 1 augustus. Over de maand juli werden de extra sms kosten in rekening gebracht (110,50). Daarop heb ik een brief gestuurd waarin ik vroeg om terugbetaling en het in laten gaan van het sms-abonnement. Opnieuw kreeg ik een e-mail waarin stond dat het per eerste van de maand zou ingaan (maar nu dus per 1 september). Inmiddels is gebleken dat het overigens al is ingevoerd. Over het geld wat ik teveel heb betaald wordt niet gesproken. Intussen heb ik weer een brief gestuurd met het verzoek om dit geld terug te betalen.

Klacht 3:
Youfone is telefonisch nauwelijks bereikbaar. Er zijn enorm lange wachttijden en ze helpen je niet als je uiteindelijk iemand aan de lijn hebt. Op e-mails wordt niet of slecht (antwoord op een vraag die niet gesteld is) gereageerd. Op mijn brieven kreeg ik alleen een e-mail reactie met een onvoldoende antwoord. Mijn vraag om een bevestiging van de opzegging van het abonnement is nog niet beantwoord.

Petra66
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Petra66 »

Ik had op 9 september een aanvraag voor een youfone abonnement gedaan. Op 11 september werden de aansluitingskosten al afgeschreven. Verder geen bericht over de status niets. Dus 13 september ben ik gaan bellen met nummerbehoud youfone. Daar was mijn aanvraag tot nummerbehoud niet bekend. Ik moest mijn aanvraag tot nummerbehoud maar opnieuw doen bij de klantenservice. Daar naar toe gebeld en uitgelegd dat de provider waar we nu zaten er per 1 oktober mee stopt en wij voor die tijd dus geporteerd moeten worden. Dat kon niet binnen die tijd zei de klantenservice duurde 4 tot 6 weken. Ik vroeg nog of het niet sneller kon, nee dat kon niet dus ons nummerbehoud zou zeker afgewezen worden. Dan wil ik het annuleren, dat kon ik kreeg een email adres van support of te mailen. Gelukkig heb ik ook op mijn youfone pagina op annuleren geklikt en daarvan kreeg ik gelijk een bevestiging dat mijn abonnementsaanvraag werd geannuleerd. Van support helemaal niks gekregen. Nogmaals met support gemaild dat ik ook mijn geld terug wil, maar behalve nogmaals een mail met de vraag om mijn adresgegevens helemaal niets. Ondertussen werd ons nummer overgenomen door t-mobile daar kregen wij bericht van dus het leek allemaal goed te komen. Behalve dat ik dus vandaag 22 september een brief van youfone kreeg met simcard. Terwijl ik dus al 9 dagen geleden de bevesting van annulering binnenkreeg. Nu kan T-mobile het nummer niet porteren, en ik heb de aanvraag bij youfone geannuleerd. Ik heb via de ING het rekeningnummer van youfone laten blokkeren zodat ze verder geen geld kunnen plukken en ook dat andere nummer van Pay direct service heb ik al laten blokkeren. Alleen we willen heel graag het nummer meenemen en het word nu heel krap of het gaat lukken en daar baal ik enorm van. Ik heb nu naar het speciale email adres van trosradar gemaild en wacht af of ik daar snel nog wat van hoor. Ik heb ook een mail gestuurd naar nummerbehoud van youfone, met de bevestigingsmail van de annulering van het abonnement erbij en de vraag of ze het nummer uit hun systeem wil halen. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om dit nog op de een of andere manier goed af te laten lopen. Ik had al ergens anders gelezen van iemand die ook binnen de termijn had geannuleerd dat die ook doodleuk de simkaart had gekregen, maar ik had het nu niet verwacht omdat ze zo negatief in de aandacht zijn. Het boeit ze echt geen moer of ze slecht in het nieuws komen en ze zijn echt niet van plan om zich te verbeteren.

HansMersie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:11

Re: Youfone

Ongelezen bericht door HansMersie »

Beste Tros Radar kijkers/lezers/redactie

Naar aanleiding van de tv-uitzending op 17 september 2012 van Tros Radar heb ik nogmaals geprobeerd in contact te komen met Youfone. Helaas hadden ze het speciale [email protected] e-mailadres alweer offline gehaald, dus heb ik het wederom moeten doen met hun [email protected] e-mailadres. Ik heb er weinig hoop in dat ik ditmaal wel adequate "support" krijg, maar, net als Don Quichot denk ik dan maar, niet geprobeerd is altijd gemist.

Al geruime tijd probeer ik via email, telefoon en zelfs aangetekende brief van 6 augustus j.l. te communiceren met Youfone over het incorrecte abonnement bij Youfone. Via de telefoon wordt ik afgescheept, via de mail en het interne ticketsysteem krijg ik slechts een nietszeggend antwoord zonder referentie van aangegeven ticketnummer en de aangetekende brief is nooit geaccepteerd.

Ik was een zakelijke klant van Baron met mijn eenmanszaakje Powergaming, tot volle tevredenheid. Echter, Baron is overgenomen door Youfone en sindsdien beginnen de problemen. Leest u even mee.

Bij de overname van Baron door Youfone ben ik onjuist en onvolledig geïnformeerd over welke pakketten Youfone mij ging aanbieden en wat dit vervangend pakket voor gevolgen heeft voor mij.
Bij Baron had ik een abonnement waarbij Telefonie en Internet allebei gescheiden werden en ik elk pakket voor € 0,00 (nul) euro afnam, waarbij daarna aan het eind van de maand het daadwerkelijke verbruik in rekening werd gebracht. Aangezien ik mijn mobiele telefoon voornamelijk gebruik voor het onderweg ontvangen van email en telefoons, en ik uitgaand bellen vrijwel altijd op kantoor doe, was dit een prima oplossing voor mij.
Na overname van Youfone ontving ik slechts een brief met een nieuwe SIM-kaart welke ik in mijn telefoon moest plaatsen en bleek ik ook plots een Youfone Internet Onbeperkt+Blackb. BIS abonnement van € 30,- per maand te hebben, waarbij alle bel- en sms kosten dan nog weer achteraf worden doorgerekend. Ten eerste heb ik al helemaal geen onbeperkt internet nodig op mijn oude Blackberry (ik heb een dataverbruik van rond de 30Mb per maand) en ten tweede is een abonnement van € 30,- euro bij verre niet een vergelijkbaar product te noemen ten opzichte van de € 0,00 euro welke ik had bij Baron. Communicatie betreffende het niet ontvangen van de brief en de waanzin van dit abonnement op mijn belgedrag werd of niet beantwoord of bijna grinnikend aan de telefoon afgedaan met de mededeling dat ik te laat was met reageren. Mijn daadwerkelijke maandelijkse kosten zijn bijna vervijfvoudigd (5x zoveel dus) nu, zonder dat ik hier ooit om gevraagd heb!
Ook qua facturatie maken ze er een potje van. De maand Mei is bijvoorbeeld dubbel gefactureerd en zelfs na een toezegging per email dat dit bedrag zou worden gecrediteerd op de eerstvolgende factuur, heb ik dit bedrag nog steeds niet mogen terugzien op de facturen

En dit alles voor een contract/overeenkomst waar ik nooit expliciet goedkeuring of toestemming voor heb gegeven. Men kan geen handtekening, schriftelijke- dan wel mondelinge toestemming van mij overleggen voor de gekozen producten (omdat als ik correct was geïnformeerd ik natuurlijk nooit akkoord was gegaan met het geheel). Ik heb ze er vriendelijke op gewezen dat er een boeteregeling van toepassing is bij het ministerie van Economische Zaken, indien de nieuwe aanbieder geen wilsuiting kan overleggen, maar dat maakt ze schijnbaar geen fluit uit.

Gezien alle bovenstaande punten voel ik mij misleid door Youfone en mag ik, naar uitspraak van minister Verhagen (minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie) een beroep doen op het vernietigen van de overeenkomst, op grond van artikel 6:228 van het BW. Ook doe ik een beroep, op grond van artikel 6:228 van het BW, op het vernietigen van de overeenkomst wegens bedrog (bewust achterhouden van informatie) door Youfone.

Echter, ik krijg geen gehoor. De aangetekende brief die ik heb verstuurd op 6 augustus (waarin ik ze sommeer mijn nummer vrij te geven) wordt niet aangenomen. Deze correspondentie is ook via het eigen portal (My Youfone) verstuurd, maar ook hier is werkelijk nooit op gereageerd.

Ik verlang slechts 2 simpele zaken van Youfone:
1. Ik wil dat mijn overeenkomst vernietigd wordt en dat mijn
abonnementskosten worden geretourneerd. Mijn verbruikskosten mogen ze uiteraard houden, dat heb ik gebruikt en dat moet ik dan ook betalen.
2. Ik wil dat ze mijn mobiele telefoonnummer per direct vrij geven zodat ik deze kan verhuizen naar een andere mobiele provider welke een abonnementsvorm heeft die meer bij mijn telefoongedrag past.

Al met al, een gebed zonder eind, wat ik werkelijk zelfs mijn ergste vijand nog niet zo willen toewensen. Ik hoop dat Tros Radar misschien nog eens wat kan betekenen, want mij rest nu slechts de rechtbank, met de additionele extra kosten. Ik vraag mij af of dit het waard is, en ik besef mij donders goed dat dit precies is waar ze bij Youfone op hopen.


Met vriendelijke groet,

Hans Mersie

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Youfone

Ongelezen bericht door sjoegel »

Waarom gaan jullie in zee met een obscuur bedrijf als Youfone ? Een bedrijfje als dit is zo opgericht.

Pas altijd op met wie je zaken doet.

HansMersie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:11

Re: Youfone

Ongelezen bericht door HansMersie »

helaas sjoegel, niet bij keuze dat ik bij ze terechtkwam vrees ik.

Petra66
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Petra66 »

Nu voor de zoveelste keer een mail gestuurd naar youfone. Ik had al gemaild naar het speciale trosradar email, maar daar heb ik ook nooit meer wat van ze vernomen, en ik heb geen mail bounce gehad.
Nu de volgende mailadressen aangeschreven [email protected], [email protected] en zoals hierboven [email protected] . Niet dat ik verwacht dat ik ooit nog wat van ze hoor.
Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat dit "bedrijf" kan blijven bestaan.

Krisnatoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2012 09:29

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Krisnatoon »

IK heb al vele, vele mails gestuurd naar de klantenservice (?) van Youfone omdat ze een te hoog tarief berekenen. Ik heb al van alles geprobeerd. In mijn overeenkomst staat dat ik 2 jaar voor 2,50 euro mag bellen maar Youfone blijft volhouden dat dit er niet staat. Maar het staat gewoon zwart op wit in de overeenkomst: "abonnementsduur 2 jaar. Kortingsacties vervallen zodra de abonnementsperiode is verstreken".

En youfone maar volhouden dat de kortingsactie na een jaar stopt.

Ze willen zich WILLENS EN WETENS niet houden aan hun EIGEN overeenkomst!!!! Dat lijkt toch wel heel sterk op bedrog!!!

Jorg33
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2012 12:24

Re: Youfone

Ongelezen bericht door Jorg33 »

Dat wordt dus gen YouFone voor mij... :!:

vanderberg45
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2013 12:08

Re: Youfone

Ongelezen bericht door vanderberg45 »

Het verbaast me om deze berichten te lezen. Ik ben nu een half jaar klant en ben erg tevreden. Ze zullen er wel op vooruit gegaan zijn!

doker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2013 11:06

Re: Youfone

Ongelezen bericht door doker »

Na wat communicatie problemen heb ik maar besloten elders een nummer te nemen.
heb uit eindelijk 3 weken later een (onbevredigend) antwoord op mijn vraag gekregen...

mariodings
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2014 10:54

Re: Youfone

Ongelezen bericht door mariodings »

Ik ben nu al een half jaar bezig met het opzeggen van mijn abo bij Youfone!

Dat wil zeggen:
- ik heb 2 keer netjes opgezegd bij Youfone en een bevestiging van de tweede keer gehad.
- Het teveel aan betaalde abo-kosten heb ik nog steeds niet terug van Youfone.
- Youfone heeft daarna tot 2 keer toch nog geld van mijn rekening gehaald.
- Iedere keer krijg ik een aanmaning van Youfone (Direct Pay) omdat ik dat geld heb gestorneerd.
- Als ik Youfone op hun fout wijs krijg ik netjes een excuus, maar ze gaan gewoon door.

Ik ben nu bezig om mijn geld terug te krijgen van Youfone en doe net zoals zij dat doen, gewoon 40 euro extra in rekening brengen voor buitengerechtelijke kosten.

Ik kan bewijzen dat de manier van rekenen van Youfone met mobiele data een grotere diefstal is dan het bellen per minuut.

Kortom

HELP MIJ VAN YOUFONE AF !

mariodings
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2014 10:54

Re: Youfone

Ongelezen bericht door mariodings »

vanderberg45 schreef:Het verbaast me om deze berichten te lezen. Ik ben nu een half jaar klant en ben erg tevreden. Ze zullen er wel op vooruit gegaan zijn!
Vind je dan niet dat je erg snel door je mobiele bundel heen gaat?
Afronden naar 100 kb per sessie. Je kunt goed zien wat er gebeurt als je de KPN MB meter installeert.

Ik moest bij Youfone mijn mobiele internet uitzetten en alleen aanzetten als ik het echt nodig had. Nu bij T-Mobile heb ik er geen omkijken naar.

Al vast sterkte voor als je gaat opzeggen.

Een voorbeeld:
Datum====Tijd====KB
26-04-2013 13:44:08 100
26-04-2013 13:48:44 100
26-04-2013 13:57:51 100
26-04-2013 14:02:28 100
26-04-2013 14:07:56 100
26-04-2013 14:09:17 100
26-04-2013 14:26:00 100
26-04-2013 14:31:01 100
26-04-2013 14:36:00 100
26-04-2013 14:41:01 100
26-04-2013 14:46:01 100
26-04-2013 14:51:02 100
26-04-2013 14:56:02 100
26-04-2013 15:01:02 100
26-04-2013 15:06:02 100
26-04-2013 15:11:03 100
26-04-2013 15:16:02 100
26-04-2013 15:21:03 100
26-04-2013 15:26:04 100
26-04-2013 15:31:04 100
26-04-2013 15:35:34 100
26-04-2013 15:40:34 100
26-04-2013 15:45:35 100
26-04-2013 15:50:35 100
26-04-2013 15:55:35 100
26-04-2013 16:00:10 100
26-04-2013 16:00:44 100
26-04-2013 16:02:44 100
26-04-2013 16:08:24 100
26-04-2013 16:12:58 100
26-04-2013 16:13:19 100
26-04-2013 16:14:55 100
26-04-2013 16:16:29 100
26-04-2013 16:18:58 100
26-04-2013 16:38:46 100
26-04-2013 16:42:25 100
26-04-2013 16:47:46 100
26-04-2013 16:49:34 100
26-04-2013 16:52:34 100
26-04-2013 16:52:47 100
26-04-2013 16:57:44 100
26-04-2013 17:02:44 100
26-04-2013 17:03:44 100
26-04-2013 17:08:45 100
26-04-2013 17:13:45 300
26-04-2013 17:18:46 100
26-04-2013 17:29:04 100
26-04-2013 17:39:45 100
26-04-2013 17:41:09 100
26-04-2013 17:41:17 100
26-04-2013 17:46:31 100

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Youfone

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit = opgelost.

Gesloten