LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Xperia Z

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

Het zou toch niet zo mogen zijn dat je de klepjes niet meer open mag doen omdat het toestel daarna niet meer voldoet? Waar gaat dat heen?
Het is een gebruiksvoorwerp in mijn ogen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Zag het idd...Echt zo gek dat ik geen enkele van deze problemen herken. Was geregeld mn toestel af (handig met een 2 jarige dochter en plakvingers), gebruik draad oplader en soms gewoon ook headset. Maar voordat ik toestel in de zak doe na het opladen loop ik elk klepje na, ookal heb ik bv de geheugenkaartklep niet gebruikt..

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

OttoRTV schreef:Het zou toch niet zo mogen zijn dat je de klepjes niet meer open mag doen omdat het toestel daarna niet meer voldoet? Waar gaat dat heen?
Het is een gebruiksvoorwerp in mijn ogen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.
Mee eens...hoewel sommige wel vergeten wat er met een mobiel gebeurt. Er is volgens mij geen gebruiksvoorwerp wat meer gebruikt wordt dan een mobiel. Bij sommige mensen gaat dan de illusie dan op dat je er maar alles mee kan doen.

Zie het niet als aanval, maar na 13 jaar telecom ben ik veel tegen gekomen :wink:

OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

emailadam schreef:
OttoRTV schreef:Het zou toch niet zo mogen zijn dat je de klepjes niet meer open mag doen omdat het toestel daarna niet meer voldoet? Waar gaat dat heen?
Het is een gebruiksvoorwerp in mijn ogen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.
Mee eens...hoewel sommige wel vergeten wat er met een mobiel gebeurt. Er is volgens mij geen gebruiksvoorwerp wat meer gebruikt wordt dan een mobiel. Bij sommige mensen gaat dan de illusie dan op dat je er maar alles mee kan doen.

Zie het niet als aanval, maar na 13 jaar telecom ben ik veel tegen gekomen :wink:
Zo zie ik het ook helemaal niet :lol:
Maar het zou niet zo mogen zijn dat je de klepjes niet mag openen want daarna loop je het risico
dat er evt. water in komt.

gebruiker03
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:11

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door gebruiker03 »

OttoRTV schreef:Het zou toch niet zo mogen zijn dat je de klepjes niet meer open mag doen omdat het toestel daarna niet meer voldoet? Waar gaat dat heen?
Het is een gebruiksvoorwerp in mijn ogen en die moet aan bepaalde eisen voldoen.
Ben ik het helemaal mee eens, maar beter voorkomen dan genezen.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Daarom zoals eerdere post vermeld: pak Sony op zn eigen woorden. Ze verkopen een waterbestendige telefoon maar geven toe dat het klepje een risico is. Vochtschade mag voor mij dus geen afwijzing zijn voor reparatie.

Ik denk trouwens ook dat dit door de reparateur komt hoor. Simpele miscommunicatie. Dynafix (Vodafone, T-Mobile, The Phonehouse) heeft misschien verkeerd of te streng gehandeld. Zie iPhone issue 2 jaar geleden waarbij een toestel al werd afgekeurd doordat aan de buitenzijde het indicatie stickertje verkleurd was.

ocorten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:26

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door ocorten »

BTW, het loslaten van de achter plaat komt doordat de interne temperatuur te hoog wordt tijdens intensief gebruik (ik zit al snel rond de 40 graden bij een kwartiertje Candy Crush).
Vooral bij de eerste software versies werd het toestel erg heet. Dat zou met een upgrade naar een latere versie niet meer moeten gebeuren, maar mijn onlangs vervangen achter plaat word ook alweer omhoog gedrukt ondanks dat ik de meest recente Android versie heb. Nog steeds wordt het toestel soms erg heet.

Bovendien schijnt aan de binnenkant de NFC controller tegen de achter plaat te drukken. Dus zodra de lijm zacht wordt zal de plaat vanzelf naar buiten gedrukt worden.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Zelf weekje draaiende op 4.3 T-Mobile branded en wordt nog steeds heet...idd gebruik Candy Crush maar ook Chrome is niet beter. Zelf veel last van gehad, naar Sony laten opsturen met extra rapportage en melding (werk in shop, zelfs demo toestellen werden niet zo heet als de mijne), volgens Sony update voldoende. Liep toen op 4.2.x meerdere Hard resets, soft resets en fabrieksinstellingen terugzetten uitgevoerd, zonder succes, en ondanks mn verhaal alsnog een simpele update (Dynafix, daar zijn ze weer).

Terwijl ik zeker weet dat als ik naar Badhoevedorp was gegaan, het toestel omgeruild zou worden. Neem het nu voor lief, heb dus nergens problemen mee verder...

tomprudon
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 23:05

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door tomprudon »

Xperia Z 2 April 2013 nieuw via Vodafone
Na 14 dagen wilde hij niet meer opladen, werd al enige dagen erg warm op de plaats van de USB aansluiting.
Terug naar de Vodafone winkel en nadat het hen ook niet lukte kreeg ik daar het advies om hem aan te melden voor reparatie bij Dynalogic de reparatie toko van Vodafone.
In mijn Red abonnement zat een vervangend toestel dus geen probleem zou je denken.
Nou dat heeft van donderdag ochtend tot dinsdag avond geduurd voor hij werd opgehaald en ik een vervangend toestel in mijn handen had.
Heel erg als je hem zakelijk nodig hebt.
Na veel bellen met een heel duur 0900 nummer en leugens van Dynalogic met betrekking tot de voortgang van de reparatie heeft iemand in de Vodafone winkel zijn verantwoording genomen en binnen 2 dagen kon ik buiten Dynalogic om een geheel nieuw toestel ophalen in de winkel.
Maar dat was dus pas na 6 weken leugens en dure telefoontjes met Dynalogic.
Ik zit nu in spanning te wachten tot het weer fout gaat want de usb aansluiting is wel degelijk een zwak punt maar Vodafone Red met verzekering zou toch alle rampen moeten afdekken.
Conclusie na de foute start is de Xperia Z tot nu toe een fijn toestel welke ik heel intensief gebruik.
Nog een conclusie is dat Dynalogic een leugenachtige incompetente geldkloppende toko is waar Vodafoone eigenlijk allang mee had moeten stoppen.
Vraag het aan het personeel in de winkel zelfs zij worden er doodziek van.

ocorten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:26

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door ocorten »

@tomprudon
Neem het advies van gebruiker03 op de vorige pagina ter harte en koop een docking station (met een beetje googelen voor €25 te vinden op internet).
Daarmee hoef je niet meer op te laden via de zwakke Micro USB aansluiting en kan je het klepje voortaan dicht houden.

Ramon 73
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2014 07:24

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door Ramon 73 »

Ik heb de Experia Z sinds maart 2013 in (dagelijks) gebruik. Toestel gaat mee in de broekzak (ken nét) of in de rugzak met mountainbiken. In de sportschool krijgt hij wekelijks een zweetdouche en daarna onder de normale douche. Als bescherming heb ik een screenprotector (gewoon zo'n plakkertje) en een gelcase. Opladen gewoon via de micro-USB. En al deze problemen herken ik niet, en mijn telefoon is ook wel eens (hard) gevallen.

De toon die door Radar wordt gezet, bevalt me echter van géén kant. Kom op zeg, ermee tegen een tafelpunt lopen en dan klagen dat Sony dat niet oplost......Die jongen zal heus wel zachtjes tegen de tafelpunt gelopen zijn, maar een punt geeft al direct meer druk dan een recht vlak.
En die andere vent, in zijn broekzak en dan op de motor. Dan vouw je de telefoon zowat dubbel(tenzij je Goldwing oid rijdt). Wat VREEMD dat Sony dergelijk MISBRUIK niet vergoed.

Het lijkt wel alsof onder garantie alles gewoon kapot moeten kunnen gaan, en er dan geen vragen gesteld mogen worden door de fabrikant. Speel dit verhaal maar eens af op Samsung. De SIII van het werk ging na 1x vallen al stuk, scherm volledig versplinterd en mainboard stuk. Samsung zei "Total-Loss, koop maar een nieuwe". Mijn Experia Z is vaker en harder gevallen, niks aan de hand.

Sabine1304
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2014 09:42

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door Sabine1304 »

eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld: de uitzending laat veel gebruikers zien die duidelijk zelf een fout hebben gemaakt, en als we dan eens kijken, wie mevr. Ella Mae Wester is - haar zoon liep met zijn XPERIA Z tegen een tafelrand aan, kom op zeg - ontstaat een beetje de indruk dat deze dame, een journaliste, banden heeft met de redactie. Ik bedoel, dat zo een verhaal tot deze uitzending leid, dat had ik niet verwacht van TROS radar. Ik had verwacht dat het er iets serieuzer aan toe zou gaan - Laat toch een beetje een dubbel gevoel achter als de uitzending aan een verhaal wordt opgehangen, dat blijkjbaar door een journaliste, wiens zoon zelf een schade veroorzaakt, onder de aandacht werd gebracht.
Verder zeker prima, dat klachten nu naar aanleiding van de uitzending door Sony goed worden opgelost, hoor.

Mister R
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2014 15:44

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door Mister R »

Google eens even op 'screen problems sony xperia' en je krijgt al meldingen ui mei 2013. Ook buiten nederland. Conclusie: voor mij geen sony.

joopbaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2014 19:52

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door joopbaak »

Hallo , ook wij hebben een probleem met de Sony Xperia Z , hebben een nieuw abonement afgesloten
bij Bel Company , op de Sony Xperia Z , bij Vodafone . Hebben hem nu sinds November . Nieuwe abonement gaat in Maart in . Telefoon nu al kapot . Ook bij ons is de oplaadconnecter kapot.Wij kunnen
hem niet opladen . Bij Bel Company gebracht om te maken . Clasina van Baak

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Mister R schreef:Google eens even op 'screen problems sony xperia' en je krijgt al meldingen ui mei 2013. Ook buiten nederland. Conclusie: voor mij geen sony.
Google eens 'screen problems Samsung S2/S3/S4/Note1/Note2'......

en...negatieve dingen, ach 't liefst laten we het de hele wereld weten. Maar als t goed gaat, dan post bijna niemand dit op t w.w.w.

OzBoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 13:49

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OzBoz »

Ik heb zelf de Xperia Z1 en wat iemand anders ook al aangaf, het is gewoon hetzelfde verhaal. Mijn telefoon viel gisteren van mijn bureau op zijn eigen oplader in stekkerdoos. Die oplader is nogal hoekig en door het achterlijk korte snoertje ligt de telefoon dan aardig aan de rand. Dus draaide met mijn bureaustoel en hij gleed van bureau op de oplader.

Natuurlijk is dat iets wat je zelf doet. Ben alleen van mening dat een toestel daar nog wel tegen moet kunnen. Het glas is volgens mij (gezien de barstjes) ook enorm dun. En ik kan me voorstellen dat wanneer er ook maar iets ruimte zit tussen het glas en achterliggende daadwerkelijke scherm dat je dan een ster in je ruit krijgt.

Nu weer terug bij mijn oude iPhone maar was eigenlijk juist een keer blij met wat anders. En de iPhone heeft (als ik mensen zie die daar ook een barst in hebben) echt dikker glas.

Dat de Z/Z1 ook niet meer te gebruiken zijn bij een barst is vooral vervelend. Ik begrijp Sony wel een klein beetje maar waar ligt de grens als je het hebt over normaal gebruik? Het gebeurt de meeste mensen wel dat een telefoon een keer kan vallen. Het lijkt alsof Sony reparaties ziet als een apart verdienmodel gezien de tarieven.

Afbeelding

stef.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 21:41

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door stef.nl »

mijn Sony experia z beetje vuil dus ik dacht klepjes goed nakijken en even afspoelen onder de kraan, met het schoonvegen onder de stromende kraan schiet plots een van de klepjes open.water in het toestel waardoor sluiting en toestel valt uit.ik ermee naar de media markt waar ik het gekocht heb en mijn verhaal gemaakt.die man achter de servicebalie bekijkt het toestel en concludeerde dat de klepjes wel sloten maar ook heel makkelijk weer opengaan.toestel met klachtrelaas naar Sony,3weken later kon ik mijn kosteloos gerepareerd toestel weer ophalen.dus in dit geval toch ook wat positiefs naar Sony en mediamarkt

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb een xperia NEO en hoe vaak die al niet is gevallen.......geen problemen ( gelukkig ) Nee mn iPhone 10 cm valt van nog mindere hoogte op de grond....kaduuk.

Elk merk heeft wel wat, is het de battarij, dan is het scherm of zoveel anderen zaken.....ik ga binnenkort voor de Z1 compact.

jjansen123
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:33

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door jjansen123 »

Opgelost.

SXZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2014 21:12

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door SXZ »

Goedenavond,

Allereerst mijn complimenten voor Tros Radar en de Consumentenbond. Anno 2014 is het dan ook onbegrijpelijk dat de consument nog altijd de dupe is van hoogstaand juridisch en commercieel gemeen disfunctioneren van bedrijven. Wat mij betreft snel de mogelijkheid creeeren in nederland om advocaten op een no cure no pay methode te kunnen laten werken.

Mijn Xperia Z soap begon 4 -6 weken nadat ik mijn pre-order in januari 2013 had besteld bij een webwinkel die service hoog in het vaandel heeft en zichzelf 'cool' noemen..

Barst vanaf onder vanaf de microfoon uitsparing toen ik hem even naast me had neergelegd op de bank. Pakte hem kort daarna weer op en zag een barst langzaam over de midden iets naar rechts omhoog lopen terwijl ik hem vasthield.

Mijn eerste toestel wat ik los had gekocht dus zonder abbo. 600 euro.
Persoonlijk langsgegaan bij deze coole winkel en omdat ik me had voorbereid overeengekomen dat dit toestel als nieuw was. Natuurlijk !.. want ik was er zeer zuinig op tot dusver.

Ze zouden de smetteloze staat zonder gebruikerschade opnemen in het systeem. Scherm werdt naar me toe gedraaid en ik kon bevestigen dat het was verwerkt als opmerking. Dit komt goed dacht ik...

Ze hadden hem zomaar zonder overleg opgestuurd. Bij telefonisch aandringen werd me medegedeeld dat eventuele onderzoekskosten (jaja) dan voor hun rekening zouden komen. Gelukkig.. wat een coole en service gerichte winkel, ze maken waar wat ze maar al te veelvuldig als een soort mantra beloven. Ze sturen hun probleem gewoon door...

Telefoon is inmiddels terug van reparatie via een third-party van Sony. Wat blijkt.. ze checken tijdens of voor reparatie
eerst of er een bootloader unlock situatie is en/of het originele OS er nog op staat. Dat klopte dan ook immers ik heb dit toestel juist omdat Sony de open developer community een warm hart toedraagd. Je kunt hier zelfs spreken van een win win situatie qua software tuning c.q ontwikkeling maargoed dit terzijde... maar wel des te kwalijker van Sony.

Mijn punt en situatie:

Wat ik bij de Consumentenbond en Radar nog niet ben tegengekomen is deze discussie waarmee Sony onder de wet ondeugdelijk product en dus garantie uitkomt zonder bewijs te leveren dat schade hierdoor is ontstaan. Iets wat eigenlijk onmogelijk is als je wat weet van hardware en software. En zeker de positie van het ontstaan van de barst in mijn geval.

Zie de disclaimer van de optie die ze zelf bieden op hun site:
http://unlockbootloader.sonymobile.com/

Ik ben zelf programmeur en heb 'juist' een andere rom gekozen om onder andere het warm worden rond het logo bovenin achterzijde te verminderen. Iets wat al snel bij verschillende ontwikkelde rom's (lees verbeteringen op de originele OTA rom)(xda-devloper) een discussie was en al snel zo goed als opgelost was. Hoera open community en dus crowd sourcing... veel krachtiger dan enkele developers binnen een electronica gigant. Iets wat Sony dus goed doet. Ze stoppen het (zie link) zelfs in hun marketing verhaal en trekken daarmee extra kopers aan net zoals hun 'onverwoestbaar' termen.

Wat nu dacht ik inmiddels in Maart 2013 ? Let op. De coole winkel komt met een aanbieding ?! Na niet meer te reageren op mijn nette e-mail(s) bieden ze me telefonisch een open doos model (die men ergelijk genoeg online besteld wel binnen 14 dagen had geretouneerd). Kosten 350 euro !! Ik was inmiddels het vechten tegen de bierkaai zo zat dat ik die uiteindelijk heb gekocht. Maar daarmee heb ik toch geen in gebreke zaak afgekocht lijkt me ?

Opsomming kosten:
1) Xperia Z 600 euro
2) Xperia Z 350 euro
3) Third-party (goedkoper dan Sony zelf) reparatie Xperia Z glas 200 euro (mijn neefje blij gemaakt)

Wat kan ik nu nog bereiken ? er zijn al gerechtelijke uitspraken geweest op deze manier en Sony moet bewijzen dat het unlocken en het toestel voorzien van een andere OS (rom) deze barst heeft veroorzaakt maar je staat met je rug tegen de muur !

Help

Gesloten