LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony Xperia Z

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door Radar »

Radar ontvangt honderden klachten over de Sony Xperia Z. Volgens Sony een smartphone zo sterk als staal, maar volgens de gebruikers is die allesbehalve dat. Barsten in het scherm zonder dat de telefoon is gevallen, een USB-poort die snel kapot gaat waardoor de telefoon niet meer op te laden is: het zijn veelgehoorde klachten.

En de afhandeling van die klachten laat erg te wensen over. Kort gezegd: Sony geeft vooralsnog niet thuis. Is het bedrijf inmiddels wel bereid om zijn verantwoordelijkheid te nemen en in Radar tekst en uitleg te komen geven?

Maandag 20 januari in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

ocorten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:26

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door ocorten »

Ik zou graag zien dat jullie Sony tevens onder druk zetten over de constructiefout waardoor het toestel niet meer waterdicht is. Bij heel veel toestellen laat de achterkant linksboven los.

Dat komt door oververhitting, waardoor de lijm zacht wordt en de NFC controller vervolgens langzaam de achterplaat los drukt.

Op Internet is veel over dit probleem te vinden:
http://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z- ... d-p/346370
Van de pakweg 900 respondenten bleek bij 69% de achterplaat los te laten:
http://goo.gl/78iuEU

Ikzelf heb een Xperia Z uit week 06 van 2013 met een KPN lease contract. En ook bij mij is dit probleem opgetreden. Bij een oefenopname onder water was gelijk het glas van de camera beslagen. Bovendien zit de telefoon op mijn stuur tijdens mijn dagelijkse fietstochten naar het werk en na een aantal regenbuien bleken alle vocht detectie vakjes rood uitgeslagen te zijn.
Bij de eerste reparatie zijn alleen de vocht detectie vlakjes vervangen, maar de achterplaat sloot nog steeds niet goed aan. Bij de tweede reparatie was de achterplaat vervangen en sloot hij beter aan. Maar ook nu begint hij weer langzaam omhoog te komen.
Het toestel wordt nog steeds warm bij intensief gebruik wat de lijmlaag niet ten goede komt.
Ik heb vanzelfsprekend de meest recente software op mijn toestel staan.
Hij gaat straks voor de derde keer terug. De waterdichte specificaties was mijn reden om voor dit toestel te kiezen, maar daar voldoet hij totaal niet aan. Ik betaal een aanzienlijk lease bedrag per maand voor dit toestel.

Het zou Sony sieren om hun klanten met problemen tegemoet te komen en een gratis upgrade naar de Xperia Z1 te beloven.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door evert55 »

Na een reparatie was de mijne niet meer waterdicht. Ik kreeg condens bij het scherm.
Teruggestuurd en ze hadden netjes het scherm vervangen.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Blijkbaar zijn dit allemaal latere versies. Ik het mn Xperia vanaf eerste release datum, geen enkel probleem. Ik ben wel van mening dat mensen slordig omgaan met het toestel. Het los trekken van de oplader via de draad, niet de connector, zorgt oa voor het afbreken van de poort. Daarnaast het laten vallen tijdens opladen kan zo'n rede zijn.

Geen touch meer naar barstje? Probeer de screen protector er af te halen. Op zowel de voor- en achterzijde zit een sticker vanuit de fabriek af.

En mensen, een telefoon is geen tv die je thuis neer zet op een tafel. Je hebt 'm altijd mee. Doe niet gierig en koop voor een klein bedrag een gel beschermhoesje, ik loop er al jaren mee, laat regelmatig het toestel uit mn handen vallen (of mn dochters) en heb nog NOOIT een scherm kapot gekregen...

Ik ben zeer te spreken over de Sony, nee ik werk niet voor ze, werk wel in de telecom en kan eerder een Sony Xperia aanraden dan een Samsung Galaxy waarbij een flinke niesbui al voor een barst in je scherm zorgt. Heb die vaker stuk terug gezien en ook daar werden schermen tegen €200,- + pas gerepareerd...

OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

Mijn Sony XperiaZ zou volgens de advertentie waterdicht zijn.
Daar 100% vanuit gaand heb ik het toestel in het zwembad uitgetest.
Na 10 minuten was er al vocht zichtbaar rondom de cameralens.
Uiteraard had ik alle klepjes goed aangedrukt. Want elektronica en water?
Ja dat gaat natuurlijk tegen ieders natuur in.

Toestel uitgezet, laten drogen op de kachel maar helaas.
Harder/zachter toetsen werkte niet meer. Tevens stond het toestel in de veilige modus
waardoor er geen apps meer werkte zoals Rabobank, WhatsApp e.d

Ik heb het toestel aangeboden bij de reparatieafdeling van T-Mobile,
die hebben het keurig afgehandeld en ik kreeg een nieuw toestel.
Laat ik dat er expliciet bij zeggen!
Blij natuurlijk, maar helaas na 3 weken weer een akkefietje.
Het toestel viel nogal ongelukkig van de ca 40cm hoge salontafel met als resultaat een barst in het glazen scherm waardoor er geen enkele functie meer te bedienen is.
Het toestel ligt nu werkeloos in de la nadat ik het weer bij T-Mobile heb aangeboden
In de winkel zei men: Meneer dit is uw eigen schuld!
U had een verzekering a 10 euro p/m moeten nemen. Het scherm vervangen
kost ongeveer 150 euro. Is er tegenwoordig geen fabrieksgarantie meer?
Ik ben het hier niet mee eens, omdat ik vind dat een telefoon degelijk moet zijn.
Zeker gezien het feit dat de telefoon sterk als staal zou moeten (volgens de advertentie)
Mijn Nokia C-3 kan weinig, maar ik heb hem nu weer in gebruik. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
In de TV uitzending van vanavond (20-01-2014) roept men op
om een filmpje te maken, dat ga ik ook zeker doen.
Mijn persoonlijke mening? Het is een prul. Achteraf had ik beter een Samsung oid moeten nemen.
Dan maar geen waterdicht toestel. Ik ben een beetje klaar met Sony.

Mvg Otto
Laatst gewijzigd door OttoRTV op 20 jan 2014 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

OttoRTV schreef:Mijn Sony XperiaZ zou volgens de advertentie waterdicht zijn.
Daar 100% vanuit gaand heb ik het toestel in het zwembad uitgetest.
Na 10 minuten was er al vocht zichtbaar rondom de cameralens.
Uiteraard had ik alle klepjes goed aangedrukt. Want elektronica en water?
Ja dat gaat natuurlijk tegen ieders natuur in.

Toestel uitgezet, laten drogen op de kachel maar helaas.
Harder/zachter toetsen werkte niet meer. Tevens stond het toestel in de veilige modus
waardoor er geen apps meer werkte zoals Rabobank, WhatsApp e.d

Ik heb het toestel aangeboden bij de reparatieafdeling van T-Mobile,
die hebben het keurig afgehandeld en ik kreeg een nieuw toestel.
Laat ik dat er expliciet bij zeggen!
Blij natuurlijk, maar helaas na 3 weken weer een akkefietje.
Het toestel viel nogal ongelukkig van de ca 40cm hoge salontafel met als resultaat een barst in het glazen scherm waardoor er geen enkele functie meer te bedienen is.
Het toestel ligt nu werkeloos in de la nadat ik het weer bij T-Mobile heb aangeboden
In de winkel zei men:
Meneer dit is uw eigen schuld!
U had een verzekering a 10 euro p/m moeten nemen. Het scherm vervangen
kost ongeveer 150 euro. Is er tegenwoordig geen fabrieksgarantie meer?

Mvg Otto

In de TV uitzending van vanavond (20-01-2014) roept men op
om een filmpje te maken, dat ga ik ook zeker doen.
Probeer dan dit met Radar op te lossen. Persoonlijk vind ik valschade idd eigen schuld. Met de eerste reparatie puur geluk gehad, daar de gebruiksaanwijzing (idd wie leest die nou) EXPLICIET aangeeft het toestel NIET te gebruiken in het zwembad. Dit door de chloor samenstelling. Sony zou coulant om moeten gaan met vochtschades, iets wat dus in samenwerking met T-Mobile wel is gedaan.

bdacier
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:05

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door bdacier »

Misschien dat jullie als Radar dit onderwerp ook kunnen uitbreiden naar de Z1. Ik ben de "trotse" gebruiker van deze telefoon geweest gedurende 3 weken, omdat het scherm ook zonder directe aanleiding een ster-barst heeft. De enige mogelijkheid is dat er een leeg glas op gevallen is van hooguit 15cm (toestel lag op de salontafel). Het glas zelf was niet kapot, maar nadat ik een aantal minuten later mijn telefoon wilde aanzetten bleek het scherm gebarsten.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een leeg glas, dat zelf niet gebroken is tijdens het vallen (het glas viel, niet de telefoon!), het "harde" scherm van een Sony Xperia Z1 kan breken. Toch blijkt ook dit probleem zich vaker voor te doen bij de nieuwe versie van de Xperia Z, sla het internet er maar op na. Blijkbaar heeft de Z1 dezelfde materialen en ontwerp als de Z!
Laatst gewijzigd door bdacier op 20 jan 2014 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

Heel youtube staat vol met filmpjes met de XperiaZ gemaakt in zwembaden,
wildwaterbanen,meren etc. Hoe verklaar je dat dan?
Maar dat probleem is inmiddels opgelost. Ze waren wel vlot.
Binnen anderhalve week nadat ik het toestel ter reparatie aanbod, lag hij alweer op de mat.

Het gaat nu om de valschade. Tuurlijk, ik geef toe dat het niet handig was
om de telefoon van de tafel te laten vallen. Als'ie ongelukkig terechtkomt bijv. op een punt
dan is het PATS! Scherm kapot. Je kunt er meteen niets meer mee.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

OttoRTV schreef:Heel youtube staat vol met filmpjes met de XperiaZ gemaakt in zwembaden,
wildwaterbanen,meren etc. Hoe verklaar je dat dan?
Maar dat probleem is inmiddels opgelost. Ze waren wel vlot.
Binnen anderhalve week nadat ik het toestel ter reparatie aanbod, lag hij alweer op de mat.

Het gaat nu om de valschade. Tuurlijk, ik geef toe dat het niet handig was
om de telefoon van de tafel te laten vallen. Als'ie ongelukkig terechtkomt bijv. op een punt
dan is het PATS! Scherm kapot. Je kunt er meteen niets meer mee.
Pas op: dat is de Z1! De Z heeft alleen een bellende kerel in de regen en die vent die t stof er af spoelt...Wat wel gek is idd dat ze aangeven "zo sterk als staal" te zijn, beetje ongelukkige woordkeuze. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een telefoonscherm gevonden wat echt niet te barsten was. Zelfs Gorilla® Glass 3 (iPhone, Samsung) is kapot te krijgen. Het is simpelweg het grootste oppervlakte wat dus t meeste moet opvangen. Ik heb de mijne 2x goed laten kletteren op plavuizen vloer, maar deze kwam op het hoekpunten terecht en hij is nog steeds heel.

Daarom mijn eerdere advies dan collectief iets te doen, aangezien je idd als individu het niet voor elkaar gaat krijgen. Het is zonde zo'n mooie telefoon te laten liggen in de lade. Tipje buiten alles om: claim je toestel via inboedel- of doorlopende reisverzekering. Wel goed je polisvoorwaarden doornemen :mrgreen:

OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

emailadam schreef:
OttoRTV schreef:Heel youtube staat vol met filmpjes met de XperiaZ gemaakt in zwembaden,
wildwaterbanen,meren etc. Hoe verklaar je dat dan?
Maar dat probleem is inmiddels opgelost. Ze waren wel vlot.
Binnen anderhalve week nadat ik het toestel ter reparatie aanbod, lag hij alweer op de mat.

Het gaat nu om de valschade. Tuurlijk, ik geef toe dat het niet handig was
om de telefoon van de tafel te laten vallen. Als'ie ongelukkig terechtkomt bijv. op een punt
dan is het PATS! Scherm kapot. Je kunt er meteen niets meer mee.
Pas op: dat is de Z1! De Z heeft alleen een bellende kerel in de regen en die vent die t stof er af spoelt...Wat wel gek is idd dat ze aangeven "zo sterk als staal" te zijn, beetje ongelukkige woordkeuze. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een telefoonscherm gevonden wat echt niet te barsten was. Zelfs Gorilla® Glass 3 (iPhone, Samsung) is kapot te krijgen. Het is simpelweg het grootste oppervlakte wat dus t meeste moet opvangen. Ik heb de mijne 2x goed laten kletteren op plavuizen vloer, maar deze kwam op het hoekpunten terecht en hij is nog steeds heel.

Daarom mijn eerdere advies dan collectief iets te doen, aangezien je idd als individu het niet voor elkaar gaat krijgen. Het is zonde zo'n mooie telefoon te laten liggen in de lade. Tipje buiten alles om: claim je toestel via inboedel- of doorlopende reisverzekering. Wel goed je polisvoorwaarden doornemen :mrgreen:
Het ging hier duidelijk om de XperiaZ.
Maar dat is een ander punt van discussie :wink:

Inderdaad, als individu krijg je niks voor elkaar.
ik ga m'n bevindingen met Radar delen, om dat ze er nog een uitzending/onderwerp van willen maken.

Op de reisverzekering? Dat gaat'm niet worden.
Op de inboedelverzekering zou kunnen, maar ik wil het eerst via de normale weg proberen.
Dank voor de tips tot zover.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Officiële video: http://www.youtube.com/watch?v=gWysHOjl95E :mrgreen:

Succes zowiezo, ik zal meekijken naar de verdere afhandeling, ben nieuwsgierig wat Sony er mee gaat doen (heeft in zn achterhoofd de PS3 first generation en kapotte BlueRay laser uitzending) :wink:

larsjehehe
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:18

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door larsjehehe »

Zou dit onderwerp ook uitgebreid kunnen naar de Sony Xperia Go?
En dan op het vlak van waterschade.

Lange tijd heb ik bij mijn vrienden opgeschept over mijn Xperia Go, want hij was immers redelijk snel en ook nog eens water dicht, en dat liet ik ook graag zien in een bekertje met water en een plas water buiten... alles prima en niks aan de hand.
Echter toen ik het toestel zo'n 9 maanden had, is deze in het voetenbadje (zoals je die wel vaker hebt bij buitenzwembaden) gevallen. Waarna het toestel uitging. Ik was er zeker van dat dit dan de batterij wel moest zijn want hij was immers waterdicht, toch? Toen ik thuis kwam bleek er vocht achter de lens te zitten... gedroogd in een bak met rijst en vervolgens aan de oplader gelegd maar de telefoon was dood.
Ter reparatie opgestuurd alleen dit zou niet onder de garantie.
Er werd namelijk aangenomen dat ik zelf een van de klepjes niet zou hebben dicht gedaan waardoor Sony geen waterdichtheid kan garanderen.
Dus nu zit ik hier met een stukje glas beetje plastic en wat metaal, van (toen) 220 euro...

OttoRTV
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:50
Locatie: Baarn

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door OttoRTV »

larsjehehe schreef:Zou dit onderwerp ook uitgebreid kunnen naar de Sony Xperia Go?
En dan op het vlak van waterschade.

Lange tijd heb ik bij mijn vrienden opgeschept over mijn Xperia Go, want hij was immers redelijk snel en ook nog eens water dicht, en dat liet ik ook graag zien in een bekertje met water en een plas water buiten... alles prima en niks aan de hand.
Echter toen ik het toestel zo'n 9 maanden had, is deze in het voetenbadje (zoals je die wel vaker hebt bij buitenzwembaden) gevallen. Waarna het toestel uitging. Ik was er zeker van dat dit dan de batterij wel moest zijn want hij was immers waterdicht, toch? Toen ik thuis kwam bleek er vocht achter de lens te zitten... gedroogd in een bak met rijst en vervolgens aan de oplader gelegd maar de telefoon was dood.
Ter reparatie opgestuurd alleen dit zou niet onder de garantie.
Er werd namelijk aangenomen dat ik zelf een van de klepjes niet zou hebben dicht gedaan waardoor Sony geen waterdichtheid kan garanderen.
Dus nu zit ik hier met een stukje glas beetje plastic en wat metaal, van (toen) 220 euro...

Mij is met de Z ongeveer het zelfde overkomen. Alle klepjes waren goed aangedrukt.
Ik heb in de winkel moeten kletsen als brugman om ze er van te overtuigen dat het zo was.
Gelukkig was het een garantiegeval.

Mijn vermoeden bestaat dat als je de USB oplader een paar keer gebruikt, het klepje of het afsluitrubbertje lam wordt en hij niet meer waterdicht is.

gebruiker03
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:11

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door gebruiker03 »

Sommige mensen zeggen natuurlijk ook dat ze hun telefoon misschien ''zachtjes'' gestoten hebben, maar weten zelf beter dat dit niet het geval is, ze weten zelf dat ze een fout hebben gemaakt en schamen zich hier misschien voor en durven dit niet te uiten. maar hopen op een nieuwe telefoon of gratis reparatie. Maar noem iemand die geen gratis reparatie zou willen.
Dat het touchscreen niet meer werkt na een scheur in het scherm vind ik wel appart en vind dat dit wel moet worden aangepast door Sony, dit heeft een S3 bijvoorbeeld niet.

Ook kan je bij jezelf na gaan of je het stekkertje met beleid van de telefoon hebt afgekoppeld. Zo niet? Dan kan je het proberen te verhalen op Sony zelf. Mocht dit dan niet vergoed krijgen, helaas, maar dan kan je voor jezelf ook een oplossing verzinnen, want de Z kan ook in een docking station, die ik gezien heb voor minder dan €30,-. Een dock laat via een andere poort op dan de gewone USB lader. Bestanden kan je dan via een Micro SD kaartje op de telefoon zetten.

Weet wel dat ik niemand in dit programma een leugenaar noem, misschien een anoniempje die ook met zo'n probleem zit en inziet dat dit zijn/haar eigen schuld is. Ook is er een reden dat er voor bijna alle telefoons beschermende hoesjes OID te krijgen zijn, de Z is geen uitzondering.

Over De water/stofdichtheid is ook wel te discusseren.

De Z zit vol met klepjes, iedereen kan zichzelf wel afvragen hoevaak je die klepjes kan gebruiken zonder dat de (spat)waterdichtheid en de stofdichtheid er door beïnvloed word. De klepjes zijn gewoon erg fragiel.

Zelf heb ik mijn Z nu een half jaar, en heb 1 software probleem, mijn batterij-indicator geeft vrij snel 1% accu aan terwijl mijn telefoon dan nog een halve dag vol kan draaien maar of ik hier echt een probleem van moet gaan maken?. Verder vermijd ik het gebruik van de klepjes als voorzorgmaatregel. Je kan beter iets voorkomen dan genezen. Qua oplader gebruik ik een draadloze oplader (een hoesje met een spoel die electrischiteit opwekt via een speciale pad) maar je kan net zo makkelijk een goedkope dock nemen.
Ik heb mijn telefoon al meerdere malen laten vallen van geringe hoogte (bureau > vloer) Ik heb net mijn telefoon onder water gehouden, geen probleem.

De Jack plug gebruik ik niet, hier heb ik een bluetooth koptelefoon voor.

Simkaart klepje is 1 keer open geweest evenals het klepje van de Micro SD.


Elke fabrikant prijst zijn product aan alsof er niets beter is. Maar als consument moet je ook zelf nadenken, zal deze telefoon van plasic, glas en andere componenten echt zo sterk zijn als staal?
Als is het natuurlijk wel zo dat je als fabrikant geen onzin moet gaan verkopen, en het ook ook moeten kunnen toegeven als het tegendeel bewezen word. En als fabrikant moet je ook niet raar gaan opkijken dat mensen dan hun geld terug gaan vragen.

Gebruiker03
Laatst gewijzigd door gebruiker03 op 20 jan 2014 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

Afbeelding

Chloor is de boosdoener... pagina 124 ~> PDF van Sony

Laatste regel afbeelding TEGEN Sony gebruiken...!!!

ocorten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:26

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door ocorten »

De waterdichtheid van de Xperia Z is wel degelijk een probleem.
Check deze link. Pagina's lang mensen met problemen waarbij de achter plaat linksboven los laat. Hier de resultaten van een poll waarbij van de 900 respondenten 69% zegt problemen te hebben met de achter plaat.
Bij velen komt hij zoals hieronder omhoog zetten.
Afbeelding
Je kan hem dan indrukken, maar hij veert gelijk terug omhoog.
Afbeelding
Daarmee is het toestel dus absoluut niet meer waterdicht.

Ik raad huidige Xperia Z bezitters aan om eens goed te kijken naar de achter plaat. Hoogstwaarschijnlijk ligt hij linksboven wat hoger als elders. Zo ja vul dan deze poll in.

me1203
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 21:54

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door me1203 »

Dit heb ik via de consumentenbond naar Sony gestuurd:

''In oktober 2013 ontdekte ik 5 dode pixels in mijn scherm als ik mijn camera opstartte.
Tevens was van mijn simkaartklepje het randje afgebroken, terwijl ik dat klepje pas twee keer had geopend.
De eerste keer dat ik het klepje opende was toen ik het toestel aanschafte en de tweede keer in augustus toen ik op vakantie ging.

13 december 2013 heb ik mijn toestel bij the phone house in Tilburg ter reparatie aangeboden om beide problemen op te lossen.
Alles was vermeld op een reparatieformulier. 10 januari 2014, 4 weken later, kreeg ik bericht dat ik mijn toestel kon ophalen.
Eenmaal daar aangekomen was mijn toestel slechts deels gerepareerd. Alleen het camera probleem was verholpen, maar het klepje van
de simkaarthouder niet. Het vreemde is dat het randje van dat klepje na twee keer gebruiken al afbrak, terwijl het usb-klepje, welke ik dagelijks
open het gewoon feilloos doet en nog steeds heel is.

10 januari 2014 viel mij in de winkel al gelijk op dat de achterkant van het toestel loszat (glasplaat). Ik kon het met mijn vingers gewoon naar links en naar rechts
verschuiven. Daarnaast zat de glasplaat niet vlak en pelt die bij de rechter bovenhoek naar boven uit. Dat was voorheen niet en dat vind ik raar. Ik weet gewoon 100% zeker dat dit de waterdichtheid niet meer kan garanderen, en dat is de voornaamste reden waarom ik het toestel eind mei 2013 heb aangeschaft.

Ik heb geen zin om weer 4 weken zonder toestel te zitten en wil dat Sony een passende oplossing bied voor mijn geval. Sterker nog, het probleem van de loszittende glasplaat
is een probleem wat in binnen- en buitenland erg vaak voorkomt.

Het minste wat ik wil is een gelijkwaardig toestel mocht het probleem worden opgelost. Ik vind het echt ontzettend jammer dat dit moet gebeuren, want ik ben al bijna 8 jaar vaste klant van Sony (Ericsson). Voorheen had ik nog de statement in gedachten: Eenmaal Sony, altijd Sony, maar ik ben eerlijk gezegd het vertrouwen echt kwijtgeraakt. Al mijn andere Sony Ericsson’s die ik heb gehad hebben nooit kuren vertoond en het altijd perfect gedaan. Zelfs tot op de dag vandaag werken ze nog uitstekend en is er qua uiterlijke kenmerken niets spontaan beschadigd of versleten, terwijl dat toestellen zijn die nu bijna 8 jaar in mijn bezit zijn.''

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

@ ocorten: Welke periode is jouw toestel gemaakt? Op de onderzijde van het toestel staat een streepjes code + IMEI nummer. Na de tekst MADE IN CHINA, C6603 het IMEI nummer beginnende met 35*** staat 13W en dan de 2 cijfers. Mijn toestel is gemaakt op 13W06 ofwel week 6 van het jaar 2013. Ik denk echt dat het de latere toestellen zijn. Sony heeft na de aardbeving in Japan heel lang problemen gehad met levering en ik denk dat door het versnelde proces dit soort fouten zijn ontstaan. Misschien mogelijk in de poll toe te voegen?


***edit*** staat in de poll :roll: :D

Greetz Emiel
Laatst gewijzigd door emailadam op 20 jan 2014 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.

emailadam
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jan 2014 20:53

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door emailadam »

me1203 schreef:Dit heb ik via de consumentenbond naar Sony gestuurd:

''In oktober 2013 ontdekte ik.....
En enig antwoord gehad?

ocorten
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2014 23:26

Re: Sony Xperia Z

Ongelezen bericht door ocorten »

@emailadam. Mijn toestel met dit probleem komt ook uit week 6 van 2013 (code 13W06), dus ook een van de eerste toestellen.
En ja, ook ik heb een docking station, bluetooth headset, laat alle klepjes vrijwel altijd dicht en heb hem nog nooit laten vallen (mijn scherm is ook niet stuk).
De poll is niet van mij, en daarin moet je inderdaad ook je weekcode opgeven.

Gesloten