LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuiting woekerpolis

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door Radar »

Heb je een woekerpolis afgesloten en dacht je wegens verjaring geen proces meer te kunnen aanspannen om van deze polis af te komen?

De Hoge Raad heeft op 28 maart uitgesproken dat iedereen bij wie het recht op het aanspannen van een proces is verjaard, toch nog het recht heeft om mee te liften op een collectieve rechtszaak.

Gedupeerden kunnen zich inschrijven bij de Vereniging Woekerpolis.nl en gratis deelnemen aan de massaclaim.

Maandag 7 april in Radar, om 20:30 op Nederland 1

Henri__k
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2014 20:58

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door Henri__k »

Geachte heer, mevr.

Zou u zo vriendelijk willen zijn de link voor woekerpolis, op deze site te plaatsen. Er is zoveel informatie over woekerpolissen op het internet.

Succes met uw uitzending.

Met vriendelijke groet,

Henri

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2014 21:53

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door [email protected] »

Geachte redactie,

Vanavond de heer A Flipse van Woekerpolis.nl gezien in jullie uitzending.

Deze meneer A. Flipse was in de jaren 90 zelf via zijn Flipse Assurantiën een hele grote verkoper van woekerpolissen. (o.a. de het bekende levensplan van Falcon via hem gekocht)

Toch wel heel tegenstrijdig dat deze meneer bij jullie aan de tafel zit te vertellen dat er miljoenen polissen zijn verkocht.

Neem aan dat hij zijn provisie (veel denk ik) niet zal terugbetalen aan de gedupeerden.

Blijft een rare wereld.

arthur2000

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Uitspraak in 2030.
Hoger beroep in 2040.

Boudie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2014 14:48

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door Boudie »

Maak ik kans op een teruggave van de rente of inleg over mijn Sprintplan 2000t/m2005. Aegon zegt namelijk van niet. Maar als ik een check doe op het internet word er gezegd dat ik wel degelijk kans maak.

arthur2000

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Boudie schreef:Maak ik kans op een teruggave van de rente of inleg over mijn Sprintplan 2000t/m2005. Aegon zegt namelijk van niet. Maar als ik een check doe op het internet word er gezegd dat ik wel degelijk kans maak.
Absoluut maakt u kans!
Na 20 jaar procederen en een huis aan proceskosten!
Dan krijgt u wel een schikking van 500 euri's aangeboden.

gradie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2014 15:53

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door gradie »

Hoe zit het met de stichtingen woekerpolisclaim.nl en Verliespolis.nl. Wel geregistreerd maar nooit meer iets van gehoord. Kan ook nergens meer iets van vinden op Internet. Bij Aegon niks bekend. Maar wel betaald eraan. Wordt dit de zoveelste weg in te gaan met de vereniging Woekerpolis ? Heel veel bomen in het bos, maar nog steeds geen resultaat.

yvonne1403
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2014 07:30

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door yvonne1403 »

beste medewerkers.
16 april hebben we een stuitings brief verstuurd naar zwitserleven.
23 april krijgen we deze mail.
nooit heeft dit telefoon gesprek plaats gevonden , nooit .
ooo wat erg he het zijn criminelen.

ik heb gereageerd met dat we geen telefonisch contact hebben gehad , via mail en heb hun gebeld en ze zeiden dat het een foutje was en excuses aangeboden.
wat moet ik nu , het huilen staat mij nader dan het lachen wij kunnen straks onze hypotheek niet aflossen . zo hebben we meerdere verzekeringen lopen ook abc spaarplan voor de studie van onze kids te kunnen betalen .

help. help. ik heb mij al aangemeld bij woekerpolis en consumenteclaim wat moet ik nog meer doen.
help



Geachte heer de Weerd,

Bedankt voor ons prettige telefoongesprek over uw beleggingsverzekering. Ik hoop dat dit gesprek van toegevoegde waarde voor u is geweest. Hieronder vat ik voor u samen wat we kort geleden hebben besproken.

Uw situatie nu
Zoals het er nu uitziet, bouwt u met uw verzekering met polisnummer xxxxxxxx minder waarde op dan oorspronkelijk uw bedoeling was om uw hypotheeklening mee af te kunnen lossen. Dat was voor mij de aanleiding om u te bellen. In ons gesprek hebben we besproken wat uw mogelijkheden zijn om meer vermogen op te bouwen en welke actie u gaat ondernemen.

Een goed advies is belangrijk
In een adviesgesprek bij uw financieel adviseur kunt u onderzoeken wat u kunt doen om uw situatie te veranderen. U kunt contact opnemen met uw adviseur Offermans Joosten Groep BV op 0464235353. Hij brengt uw financiële situatie in kaart en houdt rekening met de eventuele gevolgen voor de belastingheffing.

Uw mogelijkheden
Een aantal mogelijkheden die er eventueel zijn, hebben we aan de telefoon besproken. U gaf aan uw adviseur te benaderen. Hieronder heb ik uw eventuele mogelijkheden nog eens op een rij gezet. Uw verzekering is verpand. Daarom heeft u bij iedere wijziging een akkoord nodig van de bank of geldverstrekker.

· Aanpassen: u kunt uw overlijdensrisicodekking aanpassen of de premie aanpassen.
· Overstappen: u kunt overstappen naar een moderne beleggingsverzekering zoals de REAAL Vermogensverzekering, een bankspaarproduct of een ander product.
· Niets doen: u kunt de verzekering laten zoals deze is. U bouwt dan waarschijnlijk minder waarde op dan uw bedoeling is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door sjohie »

yvonne1403 schreef:beste medewerkers.
16 april hebben we een stuitings brief verstuurd naar zwitserleven.
23 april krijgen we deze mail.
nooit heeft dit telefoon gesprek plaats gevonden , nooit .
ooo wat erg he het zijn criminelen.

ik heb gereageerd met dat we geen telefonisch contact hebben gehad , via mail en heb hun gebeld en ze zeiden dat het een foutje was en excuses aangeboden.
wat moet ik nu , het huilen staat mij nader dan het lachen wij kunnen straks onze hypotheek niet aflossen . zo hebben we meerdere verzekeringen lopen ook abc spaarplan voor de studie van onze kids te kunnen betalen .

help. help. ik heb mij al aangemeld bij woekerpolis en consumenteclaim wat moet ik nog meer doen.
help



Geachte heer de Weerd,

Bedankt voor ons prettige telefoongesprek over uw beleggingsverzekering. Ik hoop dat dit gesprek van toegevoegde waarde voor u is geweest. Hieronder vat ik voor u samen wat we kort geleden hebben besproken.

Uw situatie nu
Zoals het er nu uitziet, bouwt u met uw verzekering met polisnummer xxxxxxxx minder waarde op dan oorspronkelijk uw bedoeling was om uw hypotheeklening mee af te kunnen lossen. Dat was voor mij de aanleiding om u te bellen. In ons gesprek hebben we besproken wat uw mogelijkheden zijn om meer vermogen op te bouwen en welke actie u gaat ondernemen.

Een goed advies is belangrijk
In een adviesgesprek bij uw financieel adviseur kunt u onderzoeken wat u kunt doen om uw situatie te veranderen. U kunt contact opnemen met uw adviseur Offermans Joosten Groep BV op 0464235353. Hij brengt uw financiële situatie in kaart en houdt rekening met de eventuele gevolgen voor de belastingheffing.

Uw mogelijkheden
Een aantal mogelijkheden die er eventueel zijn, hebben we aan de telefoon besproken. U gaf aan uw adviseur te benaderen. Hieronder heb ik uw eventuele mogelijkheden nog eens op een rij gezet. Uw verzekering is verpand. Daarom heeft u bij iedere wijziging een akkoord nodig van de bank of geldverstrekker.

· Aanpassen: u kunt uw overlijdensrisicodekking aanpassen of de premie aanpassen.
· Overstappen: u kunt overstappen naar een moderne beleggingsverzekering zoals de REAAL Vermogensverzekering, een bankspaarproduct of een ander product.
· Niets doen: u kunt de verzekering laten zoals deze is. U bouwt dan waarschijnlijk minder waarde op dan uw bedoeling is.
Nog een keer stuitingsbrief sturen, maar dan aangetekend/met ontvangstbevestiging, en hierin een referentie aan de eerder gestuurde brief die zo te lezen niet (goed) ontvangen is?

Wat betreft het studeren van de kinderen, ik zou hen er vast op voorbereiden dat ze (een deel van) de kosten daarvoor zelf op zullen moeten brengen. Met een bijbaan, gezond spaargedrag, en eventuele kleine lening bij DUO, is dat prima te ondervangen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@yvonne1403: in de mail staat niks wat met de stuitingsbrief te maken heeft. Dus nog een keer sturen lijkt me weinig zinvol. Hoogstens een mailtje sturen of de brief wel aangekomen is als het écht te lang duurt voor bevestiging volgt.
Ik zou een gesprek met een adviseur aangaan.

yvonne1403
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2014 07:30

Re: Stuiting woekerpolis

Ongelezen bericht door yvonne1403 »

dank jullie wel voor de adviezen ik ga ook een gesprek aan vragen bij de adviseur

ik ben wel zeer teleur gesteld in de verzekering maatschappijen.
zou wel eens willen weten wie dat zijn die daar werken en die hebben veroorzaakt.
ik weet wel dat karma bestaat dus ooit krijgen ze dit terug .

vriendelijke groet Yvonne

Gesloten