LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon-problemen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
WillemGeorge
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 21:21

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door WillemGeorge »

Ook wij waren even blij met UPC Horizon :D heel eventjes maar hoor toen wij de box thuis hadden en hem hadden geïnstalleerd tot dan want toen begon het mooie te veranderen in :oops: ellende. De volgende dag was hij geactiveerd en kon ik de installatie afmaken tot het moment dat ik beeld wilde hebben op mijn televisie een Philips Aurea dus geen oudje maar er kwam geen ander beeld dan het menu van de Box dus ik bellen en ja je moet hem terug zetten naar....ja het aloude en bekende verhaaltje. Na een week kwam er een monteur deze deed wat ik ook al had gedaan en nog ietsjes meer hij was wel heel vriendelijk maar uiteindelijk nee hoor niets meer als dat er was en vertelde hij dat mijn televisie er niet geschikt voor was :shock: en dat dit bij UPC wel bekend moest zijn namelijk dat de verbinding via de HDMI kabel niet goed ging en dat lag aan mijn televisie. Weer contact met UPC ( gelukkig gratis heb ook telefoon bij hen dus bel je gratis 1200 nummer ) en na veel vijven en zessen kon ik zonder bijkomende kosten mijn abonnement omzetten naar een treetje lager met een Cisco box maar toen begon de ellende pas echt want ik kreeg beeld kon opnemen behield mijn film 1 abonnement en mijn snelle internet 100mb maar :x telkens om de 2a3 minuten viel het beeld weg en kreeg ik het niet op de normale manier terug dus een nog grotere ellende. Weer contact met UPC weer van allerlei trucs om uit te voeren en weer ligt het aan mijn televisie of misschien mijn bekabeling thuis. Helaas ik besloot uiteindelijk toch maar om terug te gaan naar de gewone kleine media box die ik had voor al die ellende en dat kon zowaar ook zonder bijkomende kosten ja heb ik wel wat voor moeten praten maar toch ben ik nu weer blij met mijn abonnement helaas zonder film 1 want dat zat niet in dit pakket ook geen sneller internet wel was het 10 mb sneller als mijn eerste pakket 60mb en gelukkig :D ik kan weer kijken zonder problemen gewoon een heerlijk gevoel maar helaas wel jammer van al die moeite maar wel echt UPC. Ik wacht nu nog op een kleine compensatie voor dit alles maar helaas dat zal wel bij wachten blijven ...echt UPC. :mrgreen:

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik vond onze presentatrice niet op haar sterkst gisteravond. Zij liet het toe dat die UPC mevrouw kon doen waarvoor ze gekomen was: schade beperken. Voorbeelden, de UPC dame kon een paar keer spreken over "de Horizonbeleving" zonder dat Antoinette vroeg over welke beleving ze het had, de blokjes, vastlopen of alles. Ook die meneer met 35 monteurs en 800 telefoontjes kon vrijelijk benaderd worden met de vraag om straks even te praten om de problemen op te lossen, zonder de interruptie: prima, maar laten we het eerst eens hebben over het waarom van 35 monteurs en 800 telefoontjes en waarom kunt u het wel oplossen.

AnitaPeijzel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013 22:04

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door AnitaPeijzel »

Ik ervaar dezelfde problemen, die ik hier allemaal gelezen heb & gehoord via Radar uitzending van Maandag 14 oktober om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

Niks dan kommer & kwel !!!
Elke dag ,is het weer een verrassing , wat doet er nu weer niet
Het kijk plezier... is totaal weg.

Bellen ben ik al beu, zit nu vanaf juni 2013 met de problemen.
2maanden totaal geen tv kunnen kijken
Daarna, zo nu en dan met alle kinderziektes die de Horizon box heeft.
Alle problemen die tot nu toe opgenoemd zijn, heb ik al gehad
Na 3 monteurs & vele lange telefoons, met beloftes van terugbellen vanuit UPC

Tot nu toe nog niets veranderd !!!
Maar wel een zeer hoge te hoge rekening waar ik ook niks meer van snap.
Terugkeren naar mijn oude abbonnement lukt niet -> is de helft van de rekening & een stuk beter

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ ErkanT. Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Je hebt zo te lezen erg je best gedaan met ons in contact te komen en te zoeken naar een oplossing, maar er is niks uit gekomen.

Het lijkt me goed om in je situatie te duiken. Afhankelijk van de situatie zijn er mogelijkheden om
terug te gaan naar het oude contract zonder nieuwe jaarovereenkomst. Over de compensatie kan ik helaas zonder meer informatie niet veel zeggen, dus ook dat kijk ik graag voor je na.

Kun je mij een e-mail sturen met je klantgegevens of postcode en huisnummer, onder vermelding van ‘Tros Radar Forum’ naar [email protected] ? Dan ga ik het voor je uitzoeken.

@ Myrnas86, een versterker wordt aangeraden wanneer de binnenhuissituatie afwijkt van wat wij adviseren. Denk bijvoorbeeld aan meerdere TV toestellen die zijn aangesloten in huis of een grote afstand (> 10 meter) die de kabel moet overbruggen. Met UPC Kabeladvies kun je de binnenhuissituatie in kaart brengen: http://www.upc.nl/klantenservice/bekabe ... beladvies/. Ook in onze brochure ‘Ongestoord genieten’ vind je informatie over de binnenhuisbekabeling: http://www.upc.nl/pdf/upc-ongestoord-ge ... boekje.pdf.

Wil je hier meer informatie over of ondersteuning bij, stuur dan een e-mail met je postcode en huisnummer naar [email protected] onder vermelding van ‘Tros Radar Forum’.

@Porto, ik kan mij je onbegrip over deze verschillende verhalen vanuit ons voorstellen. Het teruggaan naar het oude pakket of kosteloos omzetten van het abonnement is een regeling die geldt wanneer de problemen niet oplosbaar zijn en regelmatig terugkomen. Omdat elke situatie anders is zal UPC eerst de problemen per klant onderzoeken en deze proberen op te lossen.

Graag kijk ik voor je na wat de reden is van de beslissing van mijn collega en of ik hierin wellicht nog wat voor je kan betekenen. Stuur een e-mail naar [email protected] met je klantgegevens indien je hierover nog contact wilt.

@WillemGeorge, dat is een flinke onderneming geweest om tot een oplossing te komen. Dat je hierover niet te spreken bent kan ik goed begrijpen. Ben wel blij te lezen dat je er uiteindelijk uit bent gekomen en dat je nu weer kunt genieten van je TV en internetverbinding. Indien je wenst dat ik kijk naar een eventuele compensatie kun je mij een e-mail sturen op [email protected] met als onderwerp ‘Tros Radar Forum’. Vermeld hierin ook je postcode en huisnummer.

@AnitaPeijzel, dat je kijkplezier helemaal is verdwenen vind ik spijtig om te lezen. Van al zo’n lange tijd problemen en afspraken die niet worden nagekomen zou ik ook erg ontevreden raken.

Het lijkt me goed om nogmaals naar je situatie te kijken want ik denk dat er zeker mogelijkheden zijn zodat je weer met meer plezier TV gaat kijken. Kun je een e-mail sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer, graag in het onderwerp vermelden dat je via ‘Tros Radar Forum’ een e-mail stuurt.

alfemm
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2013 21:34

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door alfemm »

Liep tegen uitvallend en traag internet aan. Niet 1 x maar vele malen. Alleen resetten van Mediabox leek te helpen. Toen ook dit vanavond ook nog eens slechts gedurende 5 minuten effectief leek, UPC gebeld en zowaar vrij vlot de technische ondersteuning bereikt. Deze medewerker heeft op de box ingelogd en wat bleek: het gebruikte kanaal werd ook gebruikt door meerdere gebruikers (buren) met hun Mediaboxen en andere modems. Hij heeft de box gerest (en stap voor stap uitgelegd hoe ik dit ook zelf kan doen). De snelheid van internet, zoals die door UPC in het vooruitzicht werd gesteld, lijkt nu aardig benaderd te worden.
De ondervonden problemen lijken dus niet te liggen aan de box, ook niet aan UPC. In dit geval goeie support ontvangen van UPC en de oplossing lijkt ook effectief. Dat kan dus ook. Waarvan acte.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

UPC Webcare schreef:Blablabla...
@UPC Webcare: In plaats van allerlei stomme linkjes te plaatsen naar oplossingen die toch niet werken (je kunt een brak product niet oplossen met een nieuw kabeltje), wordt het eens tijd dat jullie alle Horizons terug roepen, alle klant hun geld, plus rente en een jaar gratis abonnement voor de genoten ellende geven EN als het DAN nog niet werkt, met een gewoon kabel modem en setopboxje DAN mag je zeuren over kabels, splitters, versterkers etc. DUS leg het probleem niet altijd eerst bij de klant.

roelof karssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2013 18:47

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door roelof karssen »

Ik heb hetzelfde probleem als wat er aangegeven staat vastslaan van de box zappen werkt niet internet valt weg opnames pak die niet ik heb UPC gebeld net en die zeggen via instellingen een optie uit zetten wat niet werkt en verder maar uitzoeken maar wel iedere maand betalen zo jammer dit al jaren lid bij ze en nu dit ik denk er hard over na over te stappen naar de concurent

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Vraag of je een los modem kunt krijgen, daarmee zijn de ervaringen een stuk beter.

pat2233
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011 09:11

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door pat2233 »

UPC geeft vergoeding echt per willekeur!

collega en ik hebben beiden om compensatie gevraagd.

ik 20 euro
hij 130 euro

ik: 1 jaar horizon klant wel geschiedenis over klachten met horizon
hij 1 jaar horizon klant geen geschiedenis over klachten met horizon

Hij zou meer hinder hebben ondervonden toen ik UPC vroeg hoe dit grote verschil mogelijk was!?

Nee ik vind dit echt belachelijk. Zodra mijn contract voorbij is voor mij geen UPC meer.

Uiteindelijk kon upc mijn 80 euro vergoeding geven maar meer zou er echt niet inzitten.
Ondertussen liep gisteren avond mijn horizonbox weer 2 keer vast.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Zodra mijn contract voorbij is voor mij geen UPC meer.
Ben in zo'n geval dan altijd wel benieuwd naar welke (foutloze) provider mensen dan naartoe gaan.

gijs timmerman
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:22

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door gijs timmerman »

Glasvezel denk ik.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Glasvezel denk ik.
Gelukkig lezen we daar nooit problemen over hier. :wink:

gijs timmerman
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:22

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door gijs timmerman »

bprosman schreef:
Glasvezel denk ik.
Gelukkig lezen we daar nooit problemen over hier. :wink:
Klopt :D

MarkyM
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:49

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door MarkyM »

Al ontelbare keren contact gehad met UPC klantenservice. De laatste keer heb ik nog maar een half uur in de wacht gestaan. Dit is echt een vooruitgang, want kan er normaal een uur voor uittrekken.

De Update van de Horizon box heeft wel een aantal problemen verholpen, maar een aantal problemen zijn hardnekkig en ook de klantenservice weet er geen raad meer mee...
- de box loopt vast / beeld staat stil; je moet opnieuw opstarten. Vervelend als je iets aan het kijken en opnemen bent. Gebeurt bijna dagelijks.
- Programma's worden niet of half opgenomen. Haperingen in opnames. Gebeurt wekelijks.
- Bij gebruik van externe speakers (geluidssignaal loopt via versterker), valt het geluid telkens (even) weg, met name bij opgenomen programma's.
- On demand werkt niet of slecht. Uitzending Gemist gebruiken we alleen nog als de opname functie weer eens heeft gefaald, maar veel programma's staan er pas 1 dag later op... UPC geeft omroepen de schuld, maar daar moeten ze dan maar betere afspraken mee maken. Ook is -de Electronische programma gids van N1 t/m N3 aak maar 1 dag vooruit te zien, wat programmeren van opnamen lastig maakt.

Het vervelende is, dat UPC eerder dit jaar pro-actief compensatie aanbood door het introductie-aanbod met 3 maanden te verlengen. Nu is de abonnementsprijs al een tijdje op het gebruikelijke niveau, terwijl het product het nog steeds niet goed doet! Zou graag die eerdere compensatieregeling willen doorzetten.

igor van tulden
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 18:28

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door igor van tulden »

vandaag (12-11-13) is de horizon box een grote update aan het uitvoeren. helaas is het probleem alleen maar erger. nu heb ik problemen met iedere handeling die ik doen. tijdens zappen, iedere 2e zender een vastloper. dit duurt ook nog eens langer.

heb hem vandaag alleen al 25x! met de knop achter op de box uit moeten zetten.

ik heb upc gebeld en de oude vertrouwde dvr terug gevraagd.
gelukkig kon dit zonder nieuw contract en met korting van 60 euro (10,-- per maand)
hopelijk eind deze week opgelost.

gelijk maar een apple tv gekocht voor draadloos streamen!!

wat een waardeloos apparaat is dit geworden zeg. de eerst 8 maanden geen problemen, en na de h2 update (zomer 2013) niks anders dan problemen!!

tonskidutch
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2012 21:49

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door tonskidutch »

gistermorgen een uur lang de EHBO van UPC aan de telefoon gehad,dit ivm snelheidsproblemen met de horizon box,als advies heb ik de box moeten resetten via de achterkant en de standby knop ingedrukt te houden,na een uurtje zouden ze weer bellen en zowaar ze hebben terug gebeld,nou meneer is het gelukt ja het is gelukt,doet de box het weer? nee de box is zo dood als een pier blijft staan op kies taal en reageerd nergens meer op.als het goed is krijg ik van de week een nieuwe box toegestuurd,dus ik hou hoop dat het ooit eens goedkomt overigens alle hulde in dit geval na de medewerker van UPC toe.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@ MarkyM, je bericht is mij niet eerder onder ogen gekomen, excuses. Als ik je nog ergens bij kan helpen zou ik je willen vragen mij een e-mail te sturen naar [email protected] met je NAW-gegevens. Als je ook de link van dit topic meestuurt, zorg ik er voor dat dit wordt opgepakt.

@ igor van tulden, erg jammer dat de Horizon mediabox ervaring zo'n deceptie voor je is geworden.
Ben blij dat de terugzetting naar je oude abonnement naar tevredenheid is verlopen.

@ tonskidutch, dat de Horizon mediabox helemaal niks meer doet na een poging problemen op te lossen is natuurlijk niet de bedoeling. Gelukkig is er een nieuwe onderweg. Bedankt voor je compliment richting mijn collega.

Met vriendelijke groet,

Sarah
UPC Webcare

Hurbie777
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2015 15:59

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Hurbie777 »

6 maanden geleden heb ik mij laten verleiden tot aanschaf van de Horizon Media box van UPC, thans ZIGGO. De Horizon Media box zit boordevol met franje die je nooit zal gebruiken, maar er ontbreek een zeer essentieel onderdeel aan dit apparaat en wel het volgende: Je kijkt naar een programma en moet dit om reden onderbreken, dus je neemt het laatste stukje op. Later op de dag, of de dag daarna wil je het programma afzien. Maar wat blijkt, de Horizon Media box begint van voren af aan! Dus spoelen en zoeken waar je gebleven bent. Zeer irritant en lastig, zeker als de opname al enige dagen terug is opgenomen. ZIGGO vindt dit een prachtige optie. Fijn toch dat je alles nog een keer terug kunt zien!! De oude DVR van UPC had dit gebrek niet en ook de Media boxen van andere aanbieders nemen op vanaf het moment dat je de opnameknop indrukt. Ik heb ZIGGO verzocht om mij mijn oude spullen terug te geven maar dat gaat niet meer. Vervolgens verzocht om het TV onderdeel in mijn pakket te laten vervallen zodat ik dit onderdeel van een andere aanbieder af kan nemen. Maar dat gaat ook niet. Alles, of anders niets.

Rogier R
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 12:27

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Rogier R »

Oktober 2013 heb ik meegedaan aan de uitzending over UPC-Horizon. Sindsdien heb ik een speciale status bij UPC. Ik zit in het testpannel en over de "betalingsachterstand" die onderdeel uitmaakte van de klachten, werd niet meer gesproken. Daarnaast kreeg ik 30 euro per maand restitutie maar ik bleef wel het hoge abonnementsgeld betalen, ondanks het goedkoper worden van de producten.
Een paar weken geleden werd ik benaderd door mijn contactpersoon dat deze situatie niet kan voortduren. Ik dien akkoord te gaan met het feit dat Horizon nog steeds veel klachten veroorzaakt. Ik moet akkoord gaan met een totaal uitgekleed pakket en ik moet mijn "betalingsachterstand" direct gaan inlopen. Het mes wordt mij min of meer op de keel gezet.
Hoe vergaat het de andere deelnemers aan de uitzending destijds.
Wat moet ik met deze chantage, want dat is hoe het voelt.
Als er meer mensen zijn met deze klacht, als meer mensen moeten accepteren dat Horizon niet naar behoren functioneert, dan zal Radar daar zeker aandacht aan besteden in een latere uitzending.
Hoe dan ook, ik vind dat men zo niet omgaat met mensen die twee jaar lang trouw hebben meegedacht over hoe het product verbeterd kan worden en accepteren dat er nog steeds veel storingen zijn.
Met name het opnemen van programma's en terugzien met replay of on demand is een soort loterij, wat erg vervelend is als je met je gezin gaat zitten voor een avondje The Voice of K3 zoekt K3, om maar niet te spreken van de pogingen om een koop-kinderfilm te bekijken.

Gesloten