LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Horizon-problemen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Procenten staan er genoeg op het chello forum dus bprosman zit weer eens uit zijn nek te kletsen.
Ach, ik ga er van uit dat als je iets beweert je dat ook kunt onderbouwen.
Dan heb je vast ook wel een linkje voor me Ciske.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Procenten staan er genoeg op het chello forum

Hoeveel procent van de 145.000 Horizongebruikers/bezitters hebben problemen met de box?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Procenten staan er genoeg op het chello forum dus bprosman zit weer eens uit zijn nek te kletsen.
Ach, ik ga er van uit dat als je iets beweert je dat ook kunt onderbouwen.
Dan heb je vast ook wel een linkje voor me Ciske.

Zeker , zou zeggen lees
http://www.chelloo.com/upc/index.php

By the way, de post van trail46 gelezen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Procenten durf ik echt niet te noemen maar het zou me niet verbazen als dat heel hoog kwam

Die moeten ergens op het chelloforum staan?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door trail46 »

Nee hoor, die staan echt nergens. Zelfs al zouden die bij UPC bekend zijn komen die nooit in de openbaarheid.Bedrijfsgeheim denk ik dan. Het is van mij alleen een vermoeden maar dat is het getal van 1% van bprosman ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Er wordt steeds geroepen dat het "Chello forum er vol mee staat", dat is ook wel zo, maar als er zich op het Chello forum 1000 gebruikers met klachten staan (en die staan er niet) is dat nog minder dan 1% van het totaal
Zoals gewoonlijk weer een aanname van jou , het komt niet voor niks in de uitzending!
Je hebt het bericht van @pbrosman niet goed gelezen en/of begrepen.

En dan deze natuurlijk niet vergeten:

bprosman » 13 okt 2013 12:46

Waarom is dat bij UPC dan wèl zo? Ze weten dat er zware problemen zijn en tòch gaan ze er mee door. Ik vind het maar gek.


Waarbij ik nog van niemand percentages gehoord heb waarbij het niet werkt.
In mei van dit jaar waren er 145.000 Horizon gebruikers.
Er wordt steeds geroepen dat het "Chello forum er vol mee staat", dat is ook wel zo, maar als er zich op het Chello forum 1000 gebruikers met klachten staan (en die staan er niet) is dat nog minder dan 1% van het totaal.
Dus nogmaals, ik zeg niet dat er geen problemen zijn maar ik ben wel ontzettend nieuwschierig naar de echte storingspercentages.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door trail46 »

Ik heb wel begrepen dat in de uitzending een aantal klachten word genoemd en wellicht weten we dan meer, maar dat is ook maar (weer) een aanname.


Ps. trouwens, waarom een andere vaste bezoeker een trol noemen ontgaat mij geheel en slaat als k*t op Dirk.Nergens voor nodig.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

trail46 schreef:Nee hoor, die staan echt nergens. Zelfs al zouden die bij UPC bekend zijn komen die nooit in de openbaarheid.Bedrijfsgeheim denk ik dan. Het is van mij alleen een vermoeden maar dat is het getal van 1% van bprosman ook.
Vlgs @ciske staan er procenten op het chelloforum.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door trail46 »

Jolijn schreef:
trail46 schreef:Nee hoor, die staan echt nergens. Zelfs al zouden die bij UPC bekend zijn komen die nooit in de openbaarheid.Bedrijfsgeheim denk ik dan. Het is van mij alleen een vermoeden maar dat is het getal van 1% van bprosman ook.
Vlgs @ciske staan er procenten op het chelloforum.
Dat zijn niet mijn woorden toch?
Ik heb het hele forum daar afgezocht en kom daar (heb er een account)net als hier al heel lang maar getallen of procenten staan daar volgens mij niet.
Laatst gewijzigd door trail46 op 13 okt 2013 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

trail46 schreef:Ik heb wel begrepen dat in de uitzending een aantal klachten word genoemd en wellicht weten we dan meer, maar dat is ook maar (weer) een aanname.


Ps. trouwens, waarom een andere vaste bezoeker een trol noemen ontgaat mij geheel en slaat als k*t op Dirk.Nergens voor nodig.

Trail niks van aantrekken, dat ene persoontje is op de teentjes getrapt :lol: Had het giga fout bij huursverlaging :lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

500 (dezelfde) klachten is natuurlijk veel op een forum.
Dat is meer dan wanneer er ergens 'maar' 100 klachten over zijn, maar die 100 klachten kan wel 40% zijn.

Niet iedereen met klachten over de Horizonbox zet dit op Chello.
Het lijkt mij niet reëel dit aantal klachten als percentage te nemen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

trail46 schreef:
Jolijn schreef:
trail46 schreef:Nee hoor, die staan echt nergens. Zelfs al zouden die bij UPC bekend zijn komen die nooit in de openbaarheid.Bedrijfsgeheim denk ik dan. Het is van mij alleen een vermoeden maar dat is het getal van 1% van bprosman ook.
Vlgs @ciske staan er procenten op het chelloforum.
Dat zijn niet mijn woorden toch?
Ik heb het hele forum daar afgezocht en kom daar (heb er een account)net als hier al heel lang maar getallen of procenten staan daar volgens mij niet.
Nee dat klopt, maar vlgs @ciske wel, dus die kan het dan even zeggen ( heb ik ook gevraagd).

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door trail46 »

Jolijn schreef:500 (dezelfde) klachten is natuurlijk veel op een forum.
Dat is meer dan wanneer er ergens 'maar' 100 klachten over zijn, maar die 100 klachten kan wel 40% zijn.

Niet iedereen met klachten over de Horizonbox zet dit op Chello.
Het lijkt mij niet reëel dit aantal klachten als percentage te nemen.
Klopt helemaal, want hoewel ik dus best wel problemen heb met de Horizonbox en ik daar ook wel wat over schrijf op chelloo.com heb ik nooit een klacht bij UPC gedaan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef: Nee dat klopt, maar vlgs @ciske wel, dus die kan het dan even zeggen ( heb ik ook gevraagd).

Dat klopt en daar had ik het fout ,maar alsnog is het meer dan 1%

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Jolijn schreef: Nee dat klopt, maar vlgs @ciske wel, dus die kan het dan even zeggen ( heb ik ook gevraagd).
Dat klopt en daar had ik het fout ,maar alsnog is het meer dan 1%
Meer dan 1% van de 145.000 Horizon bezitters dus. Die meer dan 1% is op tv in de uitzending genoemd?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door trail46 »

Erger is dat bezoekers van chelloo.com op hun forum wel terug konden naar een andere opname-box maar dat was uitsluitend mogelijk met een nieuw jaarcontract. En dan meld UPC-Webcare hier dat dit bespreekbaar is, dat is tegen het zere been daar.
Donnerd

****
Berichten: 455

UPC Alles-in-1
Horizon
120/6 Mbps
Postcode:
Meer..

Bekijk profiel
Persoonlijk bericht (Online)


Re: Horizon box loopt regelmatig vast.
« Reactie #539 Gepost op: 12-okt-13, 21:27:07 »

Citaat

Citaat van: op 12-okt-13, 20:58:25

Zou iets anders zitten volgens UPC-Webcare daar.

WTF???? Zelfs webcare hier kon enkel MET NIEUW JAARCONTRACT aanbieden!
Als dit waar is, dan gaat er na maandag een klachtbrief naar UPC... AANGETEKEND!
Webcare UPC hier..
Je kunt ten alle tijde overstappen naar 1 van onze nieuwe pakketten zonder Horizon en met een normale Mediabox met opnamefunctie. We kunnen bij het wijzigen naar een pakket zonder Horizon er voor zorgen dat je géén nieuw jaarcontract aangaat.

thomasenelita
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 14:59

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door thomasenelita »

hallo

heb ongeveer n jaar Horizon en heb nog nooit zoveel problemen gehad vastlopen of niets opnemen van progamma,s teletekst werkt maar voor de helft telkens gebeld krijg telkens n ander verhaal
daarom al verschillende keren monteurs gehad telkens iemand anders die elkaars werk afkeuren en al verschillende keren vanalles heb moeten veranderen waaronder wcd .in de meterkast versterker geplaats op mijn eigen kosten /andere monteur heeft hem weer verwijderd moest weer n nieuw wcd.enz.enz.
je word er gewoon vervelend van waarom kan dit nu niet netjes opgelost worden en de klant eens n keer aanhoren op n manier dat wij niet dom zijn
ik vind dit zeer slordig van UPC en dan die telefoontjes die je moet plegen om daar maar niet van te spreken t kost je handen vol geld en ze behandelen je net of dat je t aleemaal niet goed doet of niet snapt UPC los dit probleem nu eens keer goed op en anders raak je zo veel klanten kwijt :x

wappiesoft1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2013 18:03

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door wappiesoft1966 »

Als ik zo door de berichten blader zie ik dat er ook Horizon gebruikers zijn die bijna geen problemen hebben en dan lopen te roepen dat het in de meeste gevallen aan de bekabeling licht. Echter de Horizon problemen die ik ervaar kun je niet toeschrijven aan de bekabeling. Als ex-monteur UPC via een inmiddels failliete aannemer heb ik alles vervangen. AOP, SB02, Coax en uiteraard de connectors. Het Technicolor modem staat er dan ook perfect bij en ik bied de Horizon een gemiddeld signaal aan van 69-70-66. Tot op heden waren de Vastlopers orde van de dag. Echter is het vastlopen sinds afgelopen week afgenomen en heeft zich beperkt tot 3x. Voor 1 week is 3 nog veel te veel maar ik hoop dat de nieuwe software die ze op dit moment aan het testen zijn (1b-263.011.0i_V1.28_16777498) die laatste Vastlopers ook oplost. Ik gebruik de Horizon zuiver en alleen voor de digitale televisie en niet voor internet en telefonie. Voor die diensten is de Horizon te instabiel en dus niet geschikt voor een betrouwbare verbinding. Ik geef UPC dan ook nog de kans om het op te lossen

maniacshouse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013 22:41

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door maniacshouse »

UPC Webcare schreef:@loek3000,

De afspraken die met de consumentenbond zijn gemaakt zijn nog steeds van kracht. De mogelijkheid voor klanten om terug te gaan naar hun oude pakket, met een mediabox met opnamefunctie (HD DVR), is nog steeds aanwezig. En kunnen we indien gewenst na contact regelen.

Vervelend dat de H2 update de problemen die je ervaart heeft verergerd, dit is uiteraard niet de bedoeling. De update zou juist voor verbetering moeten zorgen. Als ik dit zo lees lijkt het erop dat jij last hebt van een aantal problemen die bij ons bekend zijn maar lijken er ook een aantal specifieke problemen te spelen. We willen graag voor je kijken wat er aan de hand is en wat we precies voor je kunnen betekenen. Kun je een e-mail sturen met je postcode en huisnummer naar [email protected] onder vermelding van "Reactie Tros Radar"?

Ook kijken we graag naar de compensatiemogelijkheden. Aangezien deze afhankelijk zijn van jouw specifieke situatie is het moeilijk om daar nu een antwoord op te geven. Als je je gegevens naar ons doorzet gaan we hier graag met je over in gesprek.

@schir01,

Erg vervelend dat je als vanaf begin mei problemen ervaart met vastlopers. We ontvangen ook graag jouw postcode en huisnummer zodat we voor je kunnen uitzoeken wat er precies aan de hand is en wat we voor je kunnen betekenen. Kun je een e-mail sturen naar [email protected] met je gegevens?

Je kunt ten alle tijde overstappen naar 1 van onze nieuwe pakketten zonder Horizon en met een normale Mediabox met opnamefunctie. We kunnen bij het wijzigen naar een pakket zonder Horizon er voor zorgen dat je géén nieuw jaarcontract aangaat.

@jolijn,

Nieuwe klanten krijgen niet standaard 2 boxen geleverd. Wanneer je voor een pakket met Horizon kiest zul je de Horizon mediabox ontvangen, wanneer je voor een pakket kiest zonder Horizon krijg je een HD DVR mediabox geleverd. Het is wel mogelijk om een 2e mediabox te gebruiken. Dit kan een standaard HD mediabox zijn of een mediabox met opnamefunctie (HD DVR). Kijk daarvoor op onze website, of stuur ons je gegevens
UPC én webcare spelen rare spelletjes. Tot op heden heb ik het niet voor elkaar gekregen mijn Horizon terug te sturen. Ook zou ik niet mijn oude pakket krijgen maar dan 1 van de nieuwe. Het antwoord was steeds wacht maar op de H2-update.... Tsja...

Ook erg frappant dat Webcare hier ineens heel actief is en dan zelfs nog op zaterdagmiddag... Op het forum van Chelloo.com en Tweakers laten jullie het mooi afweten. Maar okay het zal wel zijn omdat UPC negatief in het nieuws dreigt te komen.

andreas5021
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 10:14

Re: UPC Horizon-problemen

Ongelezen bericht door andreas5021 »

Op 24 september 2013 een Alles-1Extra Power Horizon TV pakket aangeschaft. Dit op advies van winkelpersoneel Almere. Men gaf aan dat ik in een gebied zat waarvoor 200Mb/s internet zeer geschikt was. Na installatie kwam ik niet hoger dan 25Mb/s. Na een klacht hierover werd mij een kabel opgestuurd die via de mediabox aangesloten moest worden aan mijn computer. Een uitgevoerde speedtest leverde een Downloadsnelheid op van 28.60Mbps. Upload 10.45 Mbps. Ik heb hier geen goed gevoel bij.

Gesloten