LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door moederslink »

eddy123 schreef: Als je niet met een computer of internet kunt omgaan heb je een cursus nodig, geen bescherming van de overheid voor je eigen (domme) gedrag
Zo.n opmerking vind ik nou ook weer niet nodig! Onnodig kwetsend.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

moederslink schreef:Deze draad loopt nu al va 14 nov dus bijna een maand, ik heb nu ook Light in the Box gegoogled , had er nog nooit van gehoord en was nieuwsgierig geworden + ik heb alle reacties va 14 nov doorgelezen ; let wel ik bestel nooit online, maar het staat vrijwel direct op de site : levering vanuit China , opgericht in 2007, onder de € 22 geen invoerrechten verschuldigd .
Wat ik niet begrijp waarom dit een onderwerp voor Radar was, het staat zo helder als glas op de site , Chinees bedrijf , invoerrechten boven de 22 euro.
Leuk bedrijf , ik ga er misschien wel mee ad slag! :D
Nou, zie je wel, 100% duidelijk.
Je kunt ermee aan de slag, maar reken er wel op dat de leveringstijd 4-8 weken is, dus je mot geen haast hebben. Mijn ervaring: alles komt aan. Voor mannen en elektronica zijn andere websites misschien beter. Ultiem is natuurlijk http://www.aliexpress.com/ of anders gewoon http://www.ebay.com/ en even sorteren op prijs. Hoe moeilijk is het allemaal als je wereldburger bent? De enige die roet in het eten gooit is de EU die invoerrechten rekent boven de 22 euro voor consumenten. Daar zou Radar eens wat aan moeten doen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

eddy123 schreef:Ultiem is natuurlijk http://www.aliexpress.com/
Nee, http://nl.aliexpress.com natuurlijk :mrgreen: Deze vindt ik vrij knap, omdat in tegenstelling tot Ebay je ook in eigen taal met de Chinese verkopers kunt communiceren. Computervertaaltechniek zit in de site ingebouwd.

Want je kunt zeggen wat je wilt, die Chinezen hebben erg goed begrepen dat internationaal zaken doen veel talen gebruiken betekent. Wat dat betreft kunnen Nederlandse bedrijven nog veel van ze leren, want in Nederland zijn bedrijven of Nederlands en alleen in Nederland actief, of ze zijn alleen maar Engels en iedereen moet zich daar maar aan aanpassen.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Daniël Mantione schreef:Nee, http://nl.aliexpress.com natuurlijk :mrgreen: Deze vindt ik vrij knap, omdat in tegenstelling tot Ebay je ook in eigen taal met de Chinese verkopers kunt communiceren. Computervertaaltechniek zit in de site ingebouwd.\
Veel van die grote Chinese bedrijven nemen ook gewoon goed Nederlands-sprekende werknemers in dienst hoor. Het is immers een miljarden-bedrijf. Marktplaats is een lachertje in hun ogen en terecht. Marktplaats is ongeveer waarom het in Nederland zo slecht gaat. Wees blij als/dat Amazon naar Nld komt (koop ik zelf nooit). Nederland loopt zo achter op dit punt, je hebt geen idee hoe slecht dat is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:
Teunbosseman schreef:Gaan we weer :roll:
Ik zeg volmondig NEE. En diverse konden dat niet zien, is een uitzending voor geweest. Jij vindt van wel ik vindt van niet. Jij vindt dat geen gelijk heb ik vindt dat jij geen gelijk hebt.
En wat wil je er tegen doen dan? Je bestelt in China of Hongkong en daarna ga je klagen?
Die bedrijven waren duidelijk, maar zelfs als ze dat niet waren, dan kun je nog niets.
Om nu de Nederlandse consumenten-wetten toe te passen op bedrijven buiten Europa is onzinnig. Dat zou bijna een boycot inhouden. Die bedrijven doen niets verkeerd, houden zich keurig aan de wet en ja, als je dan denkt een koopje te hebben, maar niet goed leest, dan moet je nog wat invoerrechten betalen. Moeten alle bedrijven ook die hier leveren en in China bestellen.
Als je niet met een computer of internet kunt omgaan heb je een cursus nodig, geen bescherming van de overheid voor je eigen (domme) gedrag.
En wederom weer een pakje uit China binnen, geheel naar verwachting. Zijn er nog 10 onderweg.

Ik zeg nergens dat NL wetten toe te passen, herroepingsrecht is ook niet van toepassing alleen dat voor diegene welke onduidelijk was dat je met een niet NL site te maken hebt en er aanvullende douane kosten bij kunnen komen dit wat meer duidelijker te maken op hun site.

Vele zijn het met mij eens, vele weer niet.....
Laatst gewijzigd door Radar op 12 dec 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast. Reden: op de man spelen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:
Daniël Mantione schreef:Nee, http://nl.aliexpress.com natuurlijk :mrgreen: Deze vindt ik vrij knap, omdat in tegenstelling tot Ebay je ook in eigen taal met de Chinese verkopers kunt communiceren. Computervertaaltechniek zit in de site ingebouwd.\
Veel van die grote Chinese bedrijven nemen ook gewoon goed Nederlands-sprekende werknemers in dienst hoor. Het is immers een miljarden-bedrijf. Marktplaats is een lachertje in hun ogen en terecht. Marktplaats is ongeveer waarom het in Nederland zo slecht gaat. Wees blij als/dat Amazon naar Nld komt (koop ik zelf nooit). Nederland loopt zo achter op dit punt, je hebt geen idee hoe slecht dat is.

Wel appels met appels vergelijken he.....MP is meer een tweedehandssite welke door Ebay is overgenomen opdat Ebay geen voet aan de grond kreeg in NL.


MP is ongeveer waarom het in NL zo slecht gaat ??????? Door MP is er juist een levendige handel in 2de of meerdehands producten ontstaan.

Ik koop wel regelmatig bij Amazon, mede opdat veel goedkoper is. Playmobil bv is de helft goedkoper op Amazon.de dan de NL speelgoed winkels......en wordt ook nog eens gratis verstuurd vanuit DE.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Marktplaats is een hele leuke site. Ik koop er ook wel eens wat het is inderdaad een website die de verkoop tussen particulieren nieuwe mogelijkheden geeft. Maar ik denk niet dat dat is wat Eddy bedoelt.

Je ziet namelijk keer op keer dat Nederlandse internetondernemingen het afleggen tegen ondernemingen uit het buitenland. Marktplaats heeft het niet zelfstandig gered, het is nu onderdeel van Ebay. Nu het onderdeel van Ebay is, zit het in een bepaald hoekje: Het doet iets dat Ebay niet goed kon en dat mag het van Ebay gerust blijven doen. Marktplaats mag echter niet gaan innoveren en met Ebay.nl of nl.aliexpress.com gaan concurreren. Het zit voor eeuwig gevangen in de huidige niche. Verder gaat alle winst direct de grens over naar het Amerikaanse moederbedrijf, waardoor de bijdrage aan de Nederlandse economie en de belastingafdracht lager is (ook al omdat Ebay met een Luxemburgse constructie werkt om het geld goedkoop naar Amerika te halen).

Marktplaats is een voorbeeld uit velen. Hyves heeft het niet gered tegen Facebook. Ilse heeft verloren van Google. Wie herinnert zich De Digitale Stad nog? In plaats van DDS gebruiken we Gmail of Hotmail. En Bol.com en Wehkamp moeten nu de strijd aan gaan met Amazon en de Chinezen. Als je die webwinkels bekijkt gaat dat een ongelijke strijd zijn. Dan heb ik het niet enkel over prijs. In principe zijn de Chinezen door protectionistische wetgeving op prijsgebied minder concurrerend te maken. Maar... als je Lightinthebox.com bekijkt, en dan heb ik het over 1 van velen, dan zie je vele zaken bij de Nederlandse webwinkels niet kunnen. Bij veel kledingstukken kun je bijvoorbeeld aangepaste maten bestellen. Gewoon even het vakje "aangepaste maat" aanvinken en je maten invullen, klaar. Dat kan vanwege korte lijntjes met de producenten, je kledingstuk wordt gemaakt zodra je bestelt. Bij veel mensen passen standaardmaten in Nederlandse winkels niet goed en moeten allerlei kleding die ze kopen aan laten passen. Dan is deze winkel een uitkomst. Dit is dus een heel ander zakenmodel dan Nederlandse web- en fysieke winkels toepassen. Die laten in Bangladesh een zeecontainer vol spijkerbroeken maken en de consument moet daar maar uit kiezen.

Maar om even terug te komen op de Nederlandse webwinkel. Onze mentaliteit is ziek en verkeerd. Aan de ene kant heb je ketens als bijvoorbeeld Schoenenreus die het niet redden. Ze richten zich alleen op Nederland. Je hebt vast vorige week ook gelezen dat kledingketen MEXX failliet is. 150 winkels in Nederland, mensen op straat. Dat was dan een zogenaamd "internationaal bedrijf", wat min of meer inhield dat alles Engelstalig was. Winkels geheel Engelstalig, dan heb ik het niet alleen over het opschrift "SALE". Want ja, je gaat je toch als "internationaal bedrijf" niet met een pietluttig taaltje als het Nederlands bezighouden? Fout! Internationaal bezig zijn betekent dat jij je aan de klant aanpast, niet andersom.

Je ziet dat de bedrijven die wel werk maken van een veeltalige aanpak ook succes hebben. Google, Microsoft, Ebay, uiten zich in alle talen. En worden wereldwijd universeel. Zijn er ook voorbeelden dichterbij huis? Jazeker. Conrad, Zalando, Bonprix zijn hele succesvolle Europese internetwinkels. Helaas weinig voorbeelden van Nederlandse internetbedrijven.... Wij snappen het niet.

De Chinezen snappen het daarentegen heel goed.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Daniël, ik ben het bijna helemaal eens met je bespiegelingen.
Ik zie niet in waarom E-bay MP wel heeft opgekocht, maar niet meteen de nek omgedraaid.
Hun strategie is 10x beter en E-bay is een bewezen wereldwijd succes. Dat MP in de weg staat en je die dan opkoopt begrijp ik, waarom je MP in stand houdt niet.
Internationaal maak ik me nooit zorgen om de vraag of de aanbieder het wel opstuurt. Het komt zelden voor dat je wordt opgelicht via E-bay, al helemaal niet als je koopbescherming hebt (Paypal is immers ook opgekocht door E-bay). Hèt struikelpunt van MP is de betrouwbaarheid en als iets de handel schaadt dan is het wel het gebrek aan vertrouwen.
Ik vrees dat Nederland te klein is voor dit soort platformen om ze in de markt te zetten. Amazon, E-bay etc lijven Nederland amper in, of heel veel later dan grotere EU-landen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Een fundamenteel verschil tussen Marktplaats en Ebay is dat Marktplaats geheel vrijblijvend voor partijen is en partijen bij Ebay geheel vast aan een transactie zitten. Bij Marktplaats leeft het bedrijf van de advertenties, bij Ebay van commissie. Die verschillen zijn fundamenteel en om die reden kon Ebay niet zomaar ebay.nl als vervanger van marktplaats.nl aan de gebruikers voorstellen.

Ik denk daarom dat de strategie van Ebay is om alle innovatie op ebay.nl te laten plaatsvinden. Marktplaats moet daarentegen binnen zijn toegewezen hoekje opereren en grote investeringen gebeuren niet. Als de gebruikers op een bepaald moment overstappen, verdwijnt Marktplaats. Marktplaats blijft echter onverminderd populair, dus laat men het vooralsnog voortbestaan.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door wieder »

Hetzelfde is al eens gebeurd bij iBazar... alles was vrijblijvend, na de overname van eBay niet meer en iedereen liep van iBazar heel hard over naar Marktplaats. Wellicht heeft eBay ervan geleerd, maar ik denk van niet..

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Daniël Mantione schreef:Een fundamenteel verschil tussen Marktplaats en Ebay is dat Marktplaats geheel vrijblijvend voor partijen is en partijen bij Ebay geheel vast aan een transactie zitten. Bij Marktplaats leeft het bedrijf van de advertenties, bij Ebay van commissie.
Nou, precies, spijker op z'n kop.
Die vrijblijvendheid is funest. MP is ongeveer hetzelfde als de advertenties op dat prikbord in de supermarkt, geen serieuze handelsplaats dus, wel een advertentie-medium.
Nederland loopt ver achter als het gaat om gedegen online handelsplaatsen. Kinderen worden er ook niet mee opgevoed en het gevolg is ... dit topic.

mh73

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door mh73 »

Daar ben ik het wel mee eens. Er wordt op dit forum altijd vanuit de consument gekeken en dat is logisch. Maar ik adverteer regelmatig op Marktplaats, kinderkleding en speelgoed, maar ook zakelijk. En laatst had mijn man er de eindexamenbundels van onze oudste dochter erop gezet. En als je dan een koop bent overeen gekomen, dan hoor je er zeker in 40% van de gevallen niets meer van. Want ja, het is toch allemaal vrijblijvend en tamelijk anoniem. En dan hoef je dus je afspraken niet na te komen als dat jou zo uitkomt.

En waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardste klagen hier op Radar. :wink:

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

@mh73: helemaal mee eens dat het vertrouwen 2 kanten op werkt.
Doe je een bieding, dan zit je eraan vast. Bied je iets aan, dan zit je er ook aan vast.
Hoe ingewikkeld is dat? Bij MP is dat heel ingewikkeld, in de ons omringende landen is het amper een Issue en wereldwijd eigenlijk ook geen issue (behalve dan voor die paar mensen die niet door hebben dat ze in China bestellen, mwoah, goede les!).
Ik ga alleen nog naar een supermarkt, zeg maar voor bederfelijke zaken, voor de rest: echt alles online. Fysieke winkels zijn zo beperkt in hun assortiment en meestal te duur (online kom ik dezelfde spullen altijd goedkoper tegen). Maar ja, ik woon net over de grens. Of dat wat uitmaakt? Neu eigenlijk niet, alleen aan verzendkosten soms wel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eddy123 schreef:
Daniël Mantione schreef:Een fundamenteel verschil tussen Marktplaats en Ebay is dat Marktplaats geheel vrijblijvend voor partijen is en partijen bij Ebay geheel vast aan een transactie zitten. Bij Marktplaats leeft het bedrijf van de advertenties, bij Ebay van commissie.
Nou, precies, spijker op z'n kop.
Die vrijblijvendheid is funest. MP is ongeveer hetzelfde als de advertenties op dat prikbord in de supermarkt, geen serieuze handelsplaats dus, wel een advertentie-medium.
Nederland loopt ver achter als het gaat om gedegen online handelsplaatsen. Kinderen worden er ook niet mee opgevoed en het gevolg is ... dit topic.
Ik vrees dat de manier van werken bij eBay in de Nederlandse cultuur niet gaat werken. Als voor iets in Nederland de grens "10" is en bij "11" wordt het niet meer geaccepteerd gaan we zeuren, want het is maar "een klein beetje meer". Of als er afspraken zijn gemaakt, gaan we achteraf toch vaak weer proberen om de afspraken te veranderen. Dat gebeurt zelfs in de landelijke politiek: een wet wordt door het parlement goedgekeurd, maar zodra de wet wordt uitgevoerd gaat datzelfde parlement er over zeuren....

Met zo'n cultuur gaat het niet-vrijblijvend bieden op eBay nooit succesvol worden vrees ik.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

GJvdZ schreef:Met zo'n cultuur gaat het niet-vrijblijvend bieden op eBay nooit succesvol worden vrees ik.
U heeft een punt. U beschrijft feitelijk het falen van het poldermodel. Het eeuwig overleggen over iets zodat je zeker weet dat het gaat mislukken.
Ik geef u geen ongelijk dat het misschien geen succesvol model in Nederland is/wordt, maar ik verzeker u dat het erg slecht is voor Nederland en dat Nederland op dit punt net zo ver achter loopt als op het punt van de 'groene energie'. Dat komt allemaal door dat poldermodel dat voor Nederlanders misschien wel werkt, maar de hele boel stagneert.
Ik spreek uit ervaring vanuit andere landen en als Salamander Klöpping (want zo ernstig is het gesteld).

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:@mh73: helemaal mee eens dat het vertrouwen 2 kanten op werkt.
Doe je een bieding, dan zit je eraan vast. Bied je iets aan, dan zit je er ook aan vast.
Hoe ingewikkeld is dat? Bij MP is dat heel ingewikkeld, in de ons omringende landen is het amper een Issue en wereldwijd eigenlijk ook geen issue (behalve dan voor die paar mensen die niet door hebben dat ze in China bestellen, mwoah, goede les!).
Ik ga alleen nog naar een supermarkt, zeg maar voor bederfelijke zaken, voor de rest: echt alles online. Fysieke winkels zijn zo beperkt in hun assortiment en meestal te duur (online kom ik dezelfde spullen altijd goedkoper tegen). Maar ja, ik woon net over de grens. Of dat wat uitmaakt? Neu eigenlijk niet, alleen aan verzendkosten soms wel.
Tsja das het ongecompliceerde van MP en geheel niet ingewikkeld, jij maakt het moeilijk voor jezelf.

Eens dat de vrijblijvendheid van MP wel eens voor frustratie kan zorgen, figuren welke niet op komen dagen, of bij aankomst toch nog gaan afdingen ondanks afgesproken prijs etc etc etc......ik kan mij daar niet druk om maken, zal je altijd ertussen hebben zitten.

Ik zie MP meer als een digitale koningsdag.

Ik ga echt niet alleen maar voor derfelijke zaken naar een supermarkt. Beetje funshoppen. Geen wonder dat er zoveel obesitas heerst.....alles online doen en met je luie r**t op de stoel blijven zitten.

Fysieke winkels beperkt in assortiment ??? Weet niet welke winkels je bedoelt maar hier meerdere supermarkten van verschillende formules en te duur.....tsja wat is te duur. Online zal bijna altijd goedkoper zijn want die hebben alle overheadkosten niet welke een fysieke winkel wel heeft.

Onlangs nog in nieuws.....lege winkelstraten, verpaupering dreigt.

Ik geloof meer in een concept van een fysieke winkel waar je producten kunt bekijken en eventueel online bestellen.

Maar om nu praktisch alles online te doen.....nee niet aan o.a. mij besteedt.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Teunbosseman schreef:Tsja das het ongecompliceerde van MP en geheel niet ingewikkeld, jij maakt het moeilijk voor jezelf.
Ik maak het helemaal niet moeilijk voor mezelf, ik beweer dat MP mede een reden is dat Nederland achterop raakt in de handel. We zijn toch een handelsland? Dat glipt weg met de aanwezigheid van MP.
Teunbosseman schreef:Fysieke winkels beperkt in assortiment ??? Weet niet welke winkels je bedoelt maar hier meerdere supermarkten van verschillende formules en te duur.....tsja wat is te duur.
Lees goed: ik had het nu juist NIET over supermarkten. Dat is de enige winkel waar ik nog kom: een supermarkt. Hoeveel horloges heeft een juwelier op voorraad? 1000? Online-keuze is zeker 100x zoveel. Hoeveel types winterjassen heeft een kleding-winkel op voorraad? 300 zou al veel zijn. Online duizenden, zo niet: meer.
Teunbosseman schreef:Onlangs nog in nieuws.....lege winkelstraten, verpaupering dreigt.
Veel winkels gaan ook liever wat buiten de stad zitten i.v.m. de kosten. Dat is nu eenmaal een gegeven. Een A-locatie kost een vermogen, maar het levert steeds minder op.
En velen bekijken producten al in een fysieke winkel om ze vervolgens online te bestellen. Dat concept is al 10 jaar praktijk. Sommige winkels (Mediamarkt bijv.) krijgen ook links-om of rechts-om betaald voor het tentoonstellen van producten.

Mijn stelling blijft: het is slecht voor Nederland dat er geen goede online handelsplaatsen zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:
Teunbosseman schreef:Tsja das het ongecompliceerde van MP en geheel niet ingewikkeld, jij maakt het moeilijk voor jezelf.
Ik maak het helemaal niet moeilijk voor mezelf, ik beweer dat MP mede een reden is dat Nederland achterop raakt in de handel. We zijn toch een handelsland? Dat glipt weg met de aanwezigheid van MP.
Ik vindt dat je het jezelf wel moeilijk maakt door o.a. te beweren dat MP mede een reden is van achterop rakende handel. En waarop is dat gebaseerd dan ? Doordat wij een handelsland zijn heeft MP bestaansrecht.......vraag - aanbod. Jij denkt te moeilijk.
eddy123 schreef:
Teunbosseman schreef:Fysieke winkels beperkt in assortiment ??? Weet niet welke winkels je bedoelt maar hier meerdere supermarkten van verschillende formules en te duur.....tsja wat is te duur.
Lees goed: ik had het nu juist NIET over supermarkten. Dat is de enige winkel waar ik nog kom: een supermarkt. Hoeveel horloges heeft een juwelier op voorraad? 1000? Online-keuze is zeker 100x zoveel. Hoeveel types winterjassen heeft een kleding-winkel op voorraad? 300 zou al veel zijn. Online duizenden, zo niet: meer.
Ik lees prima. Dus je niet derfelijke zaken koop je niet in de supermarkt maar ook online ? Euuhh dan kun je toch ook je derfelijke zaken online kopen....gaat in moeite ( lees klik ) door. Je schrijft onderstaand in 1 zin dus ging ik ervan uit dat je OOK supermarkten bedoelt.

Om jouw voorbeeld aan te houden. Als ik een horloge op internet ziet of een winterjas of wat dan ook. Dan wil ik eerste zien, voelen, proberen wat ik koop. Ik ben niet de persoon welke via een i.netpagina iets besteld zonder gezien te hebben en als niet bevalt weer te retourneren.

Ik ga alleen nog naar een supermarkt, zeg maar voor bederfelijke zaken, voor de rest: echt alles online. Fysieke winkels zijn zo beperkt in hun assortiment en meestal te duur
eddy123 schreef:
Teunbosseman schreef:Onlangs nog in nieuws.....lege winkelstraten, verpaupering dreigt.
Veel winkels gaan ook liever wat buiten de stad zitten i.v.m. de kosten. Dat is nu eenmaal een gegeven. Een A-locatie kost een vermogen, maar het levert steeds minder op.
En velen bekijken producten al in een fysieke winkel om ze vervolgens online te bestellen. Dat concept is al 10 jaar praktijk. Sommige winkels (Mediamarkt bijv.) krijgen ook links-om of rechts-om betaald voor het tentoonstellen van producten.

Mijn stelling blijft: het is slecht voor Nederland dat er geen goede online handelsplaatsen zijn.
Zie anders bij mij dat juist winkelcentra's worden aangepast, vernieuwd.
Niet mee eens met jouw stelling. Ik vindt MP en overige sites als tweedehands.net, speurders etc etc etc een zeer goede online handelsplaats.


Enige cijfers:
* Elke dag bezoeken ruim 1.3 miljoen mensen Marktplaats
* Per dag worden gemiddeld 350.000 nieuwe advertenties op de website geplaatst
* Op elk willekeurig moment bevat Marktplaats ruim 9 miljoen advertenties

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl/i/help/over-marktplaats/


**edit** hhmmm zie dat we beetje tever offtopic gaan :mrgreen:

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Teunbosseman schreef:Enige cijfers:
* Elke dag bezoeken ruim 1.3 miljoen mensen Marktplaats
* Per dag worden gemiddeld 350.000 nieuwe advertenties op de website geplaatst
* Op elk willekeurig moment bevat Marktplaats ruim 9 miljoen advertenties
...**edit** hhmmm zie dat we beetje tever offtopic gaan :mrgreen:
Ik zie ook dat we OT gaan, dus een korte reactie.
Hoeveel verkopen vinden er plaats op MP? Handel is immers daadwerkelijke verkoop.
1 voorbeeldje: op E-bay DL verwisselen per week 10.000 2-de hands horloges van eigenaar. Hoeveel zijn dat er op MP? Dat is dan buiten de verkopen via advertenties van commerciële aanbieders. En hetzelfde voor alle andere verkopen via handels-sites in het buitenland. Of dat nu over E-bay, Amazon gaat of de vele Chinese webshops: http://chinakopen.nl/betrouwbare-chinese-webshops/
MP is een lachertje op mondiaal niveau.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:
Teunbosseman schreef:Enige cijfers:
* Elke dag bezoeken ruim 1.3 miljoen mensen Marktplaats
* Per dag worden gemiddeld 350.000 nieuwe advertenties op de website geplaatst
* Op elk willekeurig moment bevat Marktplaats ruim 9 miljoen advertenties
...**edit** hhmmm zie dat we beetje tever offtopic gaan :mrgreen:
Ik zie ook dat we OT gaan, dus een korte reactie.
Hoeveel verkopen vinden er plaats op MP? Handel is immers daadwerkelijke verkoop.
1 voorbeeldje: op E-bay DL verwisselen per week 10.000 2-de hands horloges van eigenaar. Hoeveel zijn dat er op MP? Dat is dan buiten de verkopen via advertenties van commerciële aanbieders. En hetzelfde voor alle andere verkopen via handels-sites in het buitenland. Of dat nu over E-bay, Amazon gaat of de vele Chinese webshops: http://chinakopen.nl/betrouwbare-chinese-webshops/
MP is een lachertje op mondiaal niveau.
Op mondiaal niveau.......ja, kan ik met je eens zijn. Daarom is MP ook praktisch alleen voor NL en weet deze reeds sinds 1999 te overleven.......tsja dan doe je toch voor een klein kikkerlandje als NLiets goed en ben je de lachende derde zij het in kleinere mate ivgt Ebay / Amazon.

Ebay heeft niet voor niks na de overname de naam MP intact gelaten.

Gesloten