LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Antibioticum: Penidural

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door Radar »

Onlangs heeft de fabrikant van het antibioticamiddel Penidural besloten de verkoop in Nederland te stoppen omdat ze er niet genoeg aan verdienen.

Een ramp voor de duizenden mensen die dit middel levenslang moeten gebruiken. Doen ze dat niet dan verkeren ze in levensgevaar. Radar en de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie (KNMP) luiden de noodklok.

Lees meer: http://www.radartv.nl/uitzending/archie ... penidural/

Maandag 5 oktober in Radar, 20:30 uur, NPO 1

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door sjohie »

Net gisteren heeft minister Schippers besloten dat, in samenwerking met de zorgverzekeraars, het buitenlandse alternatief wél vergoed gaat worden. (link)

Die noodklok luidden hoeft dus niet meer, het is opgelost.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:Die noodklok luidden hoeft dus niet meer, het is opgelost.
Dat betwijfel ik.
Als BigPharma zomaar middelen van de markt afhaalt en vervangt door nieuwere (en duurdere want patent loopt nog) dan zijn we nog niet aan het eind van de alsmaar stijgende zorgkosten.
Nu al jaarlijks 100 miljard!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
sjohie schreef:Die noodklok luidden hoeft dus niet meer, het is opgelost.
Dat betwijfel ik.
Als BigPharma zomaar middelen van de markt afhaalt en vervangt door nieuwere (en duurdere want patent loopt nog) dan zijn we nog niet aan het eind van de alsmaar stijgende zorgkosten.
Nu al jaarlijks 100 miljard!
Dat zijn de totale zorgkosten, de vraag is natuurlijk hoeveel van die 100 miljard geven we uit aan medicijnen. En als ik dit zo lees, zou dat wel eens minder kunnen zijn dan je denkt. Het zal vast om miljarden gaan, en dat is altijd serieus geld, maar als ik hier wat getallen van bekijk, is het iets van 6 miljard ofzo?

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Ik ben ook één van de 6.000 die Penidural gebruikt tegen wondroos. Ik krijg 1x per 8 weken een injectie bij de huisarts. Verder gebruik ik knoflooktabletten om ontstekingen op de huid proberen te voorkomen, knoflook heeft namelijk een ontstekingsremmende werking. Wondjes op de voeten en onderbenen behandel ik met jodium om wondroos te voorkomen. Misschien dat het gebruik van biergisttabletten ook het risico op ontstekingen en wondroos kan beperken?

Eddepet1002
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2016 11:17

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door Eddepet1002 »

Helaas,.....het buitenlandse alternatief (welke trouwens nogsteeds vollendig ten laste van het eigen risico gaat), blijkt voor mij niet te werken. Ik ben ook één va die 6000 patienten die preventief Penidural spuiten tegen wondroos.
Deze week een heftige aanval gehad. Sinds november wordt maandelijks een vervangend medicijn prefentief gespoten. De huisarts heeft geen structurele oplossing.

Wordt er niet ergens op de wereld (desnoods de zwarte markt) Penidural geleverd.
Ben een beetje ten einde raad. Mijn huisarts heeft geen structurele oplossing voor me. De Penidural werkte al 12 jaar OKE.

Ben een beetje ten einde raad. Wie helpt me?
Inmiddels ook mijn vraag bij mijn zorgverzekeraar neergelegd. Wat kan ik nog meer doen.
Ik wil wel op de fiets naar Timboektoe om het daar voor ons allen te gaan halen!

M.vr.gr.
Edwin

C.Casteleijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2016 15:21

Re: Antibioticum: Penidural

Ongelezen bericht door C.Casteleijn »

Ik krijg iedere 4 weken een Tardocillin injectie, als vervanger voor Penidural. Nu vergoedt mijn verzekering, IZZ, Tardocillin niet, kosten € 50,00 per injectie.
ik heb op de site van ACE apotheek gelezen het middel door alle verzekeringen vergoed wordt. Dit is dus niet het geval. IZZ wil niet vergoeden.
Zijn er mensen met dezelfde ervaring? En zijn er mensen wiens verzekering wel vergoedt en welke verzekeringen zijn dat dan? Ik ben benieuwd en hoor het graag!

Gesloten