LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
johnybosa
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2015 17:18

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door johnybosa »

johnybosa schreef:dit is een bericht dat ik oop Facebook heb geplaatst.denk kopieer het hier ff heen anders moet ik het hele verhaal weer opnieuw typen. dit is ff wat makkelijker..



Via deze weg wil ik iedereen waarschuwen voor Brocanterie Sophie uit Dordrecht. wij hadden daar een wandbord besteld via hun site. op de site stond een foto van dat bord dat was opgebouwd uit planken. dat vonden we juist mooi en omdat ze niet erg duur waren besloten we dat (planken)wandbord te bestellen. toen we een week later dat bord binnen kregen schokken we nogal. het was niet het zo geheten planken wandbord maar gewoon een plaatje 9 mm mdf waar even vluchtig een laagje witte verf overheen was gerold (de strepen van de roller nog zichtbaar). wij vonden dat allebei nergens op lijken en helemaal niet voor 40 euro.. dus besloot ik te bellen. dat was op 20 augustus. aan de telefoon werd ons dat zogeheten planken wandbord beloofd en we mochten het bord wat we hadden ontvangen wel houden. nou,.. dat vonden we zeer gul van @Brocanterie Sophie dus zaten we in spanning te wachten op dat planken wandbord. na 2 weken nog niks ontvangen dus ik bellen. dat was op 11 september. toen ik ze eindelijk te pakken kreeg werd me aan de telefoon verteld dat die zo geheten planken wandborden niet meer leverbaar waren. dus kon ik mijn geld wel terug krijgen. nou dat vond ik ook wel prima. alleen ging dat wel 2 week duren voor ik het geld terug kreeg. nou ja dacht ik.... als ik het dan maar krijg dan is het tenminste opgelost. na 2 week.... je raad het al... geen geld. na 3 week... geen geld. nu 4 week verder en nog niks. ik heb via Facebook contact gezocht. maar daar reageren ze niet meer. telefonisch, niet te bereiken. en mij terug bellen doen ze al helemaal niet. terwijl ze mijn nummer wel hebben. want die heb ik op de site door geven bij de bestelling en nog via de chat van Facebook. ze hebben me nu zelf geblokkeerd op Facebook. het is toch te bespottelijk voor woorden dat je zo met de klanten om gaat.
bij deze wil ik vragen of iedereen dit wil delen zodat @Brocanterie sophie geen nieuwe slachtoffers kan maken.
oh ja Workshops Brocanterie Sophie is ze zelfde zaak. dus ga daar ook niet mee in zee.
je bent gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!!!
bedankt voor het delen.

zoals het nu lijkt heb ik alsnog mijn geld terug gekregen.

bedankt brocanterie sophie.

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Zijn er inmiddels al mensen die hun geld terug hebben gekregen n.a.v. de Radar uitzending van 19-10?

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zou er niet teveel van verwachten. De eerste negatieve berichten waren op de woensdag na de uitzending alweer op social media te vinden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:Ik zou er niet teveel van verwachten. De eerste negatieve berichten waren op de woensdag na de uitzending alweer op social media te vinden.
Hoe groot is de toko van Sophie en welke miljoenen omzet eigenlijk ?

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Har06 schreef:
mh73 schreef:Ik zou er niet teveel van verwachten. De eerste negatieve berichten waren op de woensdag na de uitzending alweer op social media te vinden.
Hoe groot is de toko van Sophie en welke miljoenen omzet eigenlijk ?
Is het juist niet te gek voor woorden dat je als klein bedrijfje het voor elkaar krijgt om op Radar te komen? Hoe bont heb je het dan wel niet gemaakt?

Foija
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2006 19:28

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Foija »

ik heb ook na aanleiding van de uitzending van Radar weer een mail gestuurd.
ik kreeg hier een reactie op maar meer dan die reactie ook niet.
niks meer van gehoord.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:
Har06 schreef:
mh73 schreef:Ik zou er niet teveel van verwachten. De eerste negatieve berichten waren op de woensdag na de uitzending alweer op social media te vinden.
Hoe groot is de toko van Sophie en welke miljoenen omzet eigenlijk ?
Is het juist niet te gek voor woorden dat je als klein bedrijfje het voor elkaar krijgt om op Radar te komen? Hoe bont heb je het dan wel niet gemaakt?
kan het ook zijn dat Radar onderwerpen nodig heeft/ en wat heeft de uitzending opgeleverd aan duidelijke hap klare oplossingen ?

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Je zou toch denken dat er, na de RADAR uitzending van 19 oktober jl. het een en ander zou veranderen bij BS. Niks is echter minder waar. Mevrouw gaat nog steeds door met haar oplichterspraktijken. Hoe kan je jezelf zo blijven gedragen? Bah....het enige wat zij kan is liegen en bedriegen. Vreselijk gewoon! Het blijft klachten regenen op verschillende websites. Jammer dat op FB de pagina met klachten over dit bedrijf verdwenen is!

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vraag me af waar deze mevrouw mee bezig is, op Facebook is ze alleen maar bezig met haar populariteit te vergroten door gratis shoptegoed en wandborden weg te geven, terwijl ze aan de andere kant allerlei klanten laat barsten. Aan de andere kant kan je natuurlijk ook een hoop borden weggeven, als je mensen hun geld niet teruggeeft :lol:
Blijkbaar hebben al die mensen die haar liken dat óf niet in de gaten, óf het kan ze niet schelen.

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

Hallo, ook ik heb een bestelling gedaan bij brocanterie sophie dat was op 22-11 2015 ze beloofde iedere keer dat het goed zou komen, post nl heeft vertraging en de drukte voor de feestdagen zijn haar smoesjes iedere keer.Ik heb haar face book pagina eens in de gaten gehouden maar als er een negatieve reactie kwam dan gooit ze die er direct weer af. ze blijft maar win acties houden ook daarvan heb ik gelezen dat de prijzen niet ge'int kunnen worden.Ze blijft maar door gaan en er komen steeds meer slachtoffers.

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Maar goed, even googelen vóórdat je met iemand in zee gaat, voorkomt een hoop problemen. En in dit geval zouden de alarmbellen toch wel moeten gaan rinkelen....

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

mh73 schreef:Maar goed, even googelen vóórdat je met iemand in zee gaat, voorkomt een hoop problemen. En in dit geval zouden de alarmbellen toch wel moeten gaan rinkelen....
Dat ga ik ook zeker doen de volgende keer.

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

Er komen steeds meer slachtoffers elke dag meer

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

peetje41 schreef:Er komen steeds meer slachtoffers elke dag meer
gaat de bel nog niet over???????.al jaren staat dit forum vol over Sophie :roll:

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

Har06 schreef:
peetje41 schreef:Er komen steeds meer slachtoffers elke dag meer
gaat de bel nog niet over???????.al jaren staat dit forum vol over Sophie :roll:
Niet iedereen kijk op radar en ik weet niet beter dat dit pas vanaf oktober hier op t forum staat hoor.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Moneyman »

peetje41 schreef:
Har06 schreef:
peetje41 schreef:Er komen steeds meer slachtoffers elke dag meer
gaat de bel nog niet over???????.al jaren staat dit forum vol over Sophie :roll:
Niet iedereen kijk op radar en ik weet niet beter dat dit pas vanaf oktober hier op t forum staat hoor.
Dan kijk je niet goed. Dit topic alleen al start op 23 september 2014 (!!!), naar aanleiding van een uitzending hierover.

Frj 76
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2015 11:17

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Frj 76 »

4 nov iets besteld bij ze en van te voren gevraagd of het voor 20 nov kon bezorgt zijn.. Makkelijk zeiden ze.. Dus gelijk bestelling geplaatst..vanaf 16 nov dagelijks gemaild of het goed zou komen geen reactie..na vele malen bellen eindelijk 19 nov telefonisch contact. Wandbord moest nog verstuur worden.. We hebben gezegd er van af te zien om dat het te laat was ivm kado voor iemand..daarna nog meerdere malen gemaild dat ik mijn geld terug wil... Krijg geen reactie..1 dec toch weer telefonisch contact er werd gezegd dat ze het door zal geven.
Daarna weer vele malen gemaild.. En ook op facebook bij foto's gereageerd en dan wordt je bericht verwijderd en wordt je geblokkeerd.
Mijn schoonzus werkt bij de politie en heb haar advies gevraagd. Ze zei wacht even de mailtjes af en anders doe gewoon aangifte.


Ik heb heb hun weer mail gestuurd en erbij gezegd dat ik inlichting heb gevraagd bij de politie en dat ik ze nog een kans geef om te antwoorden....


Dit kreeg ik terug

We hebben precies gedaan wat u van ons gevraagd heeft. U bestelling is op uw verzoek in goede orde ontvangen. Ik verzoek u nu om ons verder met rust te laten anders ga ik aangifte doen wegens laster en smaad...


Nu ben ik lastig omdat ik gewoon antwoord van ze wou en vele mailtjes heb gestuurd die niet dreigend waren. Als ze bij de eerste gewoon gelijk antwoord hadden gegeven.
Ik heb geen wandbord en ben dus mijn geld kwijt..

Erg spijt dat ik hier iets besteld heb.

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

IK moet mijn excuus maken richting Brocanterie Sophie, heb net het bestelde wijnrek gekregen.
het heeft gewoon veel langer geduurd dan als ze zeggen maar gelukkig is het goed gekomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

peetje41 schreef:IK moet mijn excuus maken richting Brocanterie Sophie, heb net het bestelde wijnrek gekregen.
het heeft gewoon veel langer geduurd dan als ze zeggen maar gelukkig is het goed gekomen.
Heb je ze gebeld ???????

peetje41
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2015 14:55

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door peetje41 »

Har06 schreef:
peetje41 schreef:IK moet mijn excuus maken richting Brocanterie Sophie, heb net het bestelde wijnrek gekregen.
het heeft gewoon veel langer geduurd dan als ze zeggen maar gelukkig is het goed gekomen.
Heb je ze gebeld ???????
Ik heb ze een mail gestuurd want bellen lukt niet.

Gesloten