LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

@Har06
Gewoon op internet. Dat is landelijk. Via mijnpolitie.nl daar vind je een link over internetoplichting.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Iris1961 schreef:@Har06
Gewoon op internet. Dat is landelijk. Via mijnpolitie.nl daar vind je een link over internetoplichting.
Dan komt de aangifte in een groot vat terrecht, zo heb ik 2* de diefstal van m,n fiets opgegeven, ne riente

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Har06 schreef:
Iris1961 schreef:@Har06
Gewoon op internet. Dat is landelijk. Via mijnpolitie.nl daar vind je een link over internetoplichting.
Dan komt de aangifte in een groot vat terrecht, zo heb ik 2* de diefstal van m,n fiets opgegeven, ne riente
Heb jij een andere oplossing dan??

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

monique1978 schreef: In oktober j.l. hebben we een wandbord besteld en netjes binnen de gestelde termijn ontvangen! Echter de afwerking was niet mooi (stickers afgescheurd en gewoon opgeplakt e.d.) en de afmeting viel ons tegen (maar dat is persoonlijk). We hebben meteen een mail gestuurd met de vraag waar we het bord naartoe konden retourneren. Daarop kregen we een reactie met het adres en de mededeling dat we het geld binnen 30 dagen op onze rekening teruggestort zouden krijgen.

Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en is er nog niets teruggestort. Op mijn mails wordt niet gereageerd, een aantal keer is het gelukt om telefonisch contact te krijgen, maar daar word ik onbehoorlijk toegeschreeuwd en wordt de verbinding vervolgens verbroken. Elke volgende poging om contact te krijgen wordt tegengehouden. Ook worden vragen die ik op facebook plaats of mijn negatieve reactie in het "gastenboek" verwijderd. Op deze wijze lijkt alles rozengeur en maneschijn en kan er gewoon worden doorgegaan met deze praktijken. Positieve berichten in glossy's en kranten zorgen voor nog meer klandizie en er zijn behoorlijk wat mensen gedupeerd als ik dat zo lees. Ook nu nog zie ik vaak negatieve reacties/ervaringen voorbij komen op facebook, die vervolgens binnen no time worden verwijderd.
Op het moment van onze aanschaf stond er nog een keurmerk op de site. Wij hebben deze niet gecontroleerd, maar deze is later weer verwijderd a.g.v. een sanctie van de Stichting Webwinkel Keur. Dit gebeurt niet zomaar.
Ook heb ik mijn rechtsbijstandsverzekering erop gezet en zal ik aangifte doen bij de politie. Dit wordt echter alleen opgepakt als er meerdere vergelijkbare aangiftes bij de politie binnenkomen van dit "bedrijf". Dus wellicht is het een idee om de krachten te bundelen in de hoop op deze wijze toch ons geld terug te krijgen!

En mensen die voornemens zijn iets te bestellen of een workshop te volgen: DOE HET NIET !!!!!!
Idd de krachten bundelen, dit moet gewoon gestopt worden! Heb ook al angifte gedaan! En idd alles wat ook maar neagtief is wordt verwijderd en ze blokt je gewoon!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan

corriaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2014 21:00

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door corriaan »

Hallo,
Afgelopen 20 december een workshop geboekt voor 5 pers a € 39.95 pp Wandbord maken met High Tea, het mag allebei niet de naam hebben wat een aanfluiting.De HighTea bestond uit 2 ienimienie sandwiches een cakelollie en een muffin verder een schaaltje gebroken krakelingen, wij werden met een andere groep aan een tafel gezet wat op zich niet erg is maar zorg dan dat je genoeg hebt staan.
Vervolgens vroegen wij ons af hoe we met zn 10en aan die tafel een wandbord moesten neerleggen, nou werdt ons gezet ga maar beneden in de winkel aan de tafel zitten was een tafel die helemala volstond dus nog geen ruimte :-( Afijn we gaan beginnen de borden waren al klaar moesten alleen de zinnen erop plakken afijn begeleiding krijg je niet echt ( gelukkig zijn we handig) dus met schaar en krabber aan de slag, staat er na 5 minuten een medewerker in je nek te hijgen of ze miscchien je schaar en krabber mag hebben ( zaten 30 pers en dan heb je dus als bedrijf zeggen en schrijven 6 scharen en 5 krabbers) Nadat we klaar waren vroegen wij aan de medewerkster heb je voor ons ophanghaken, nee die hebben we niet..... maar ik maak toch een WANDBORD moet je dus daarna naar de doe het zelf zaak om die te kopen. Wij waren half 2 binnen en stonden om 15 weer buiten.
Na in het gastenboek en op de site mijn beklag te hebben gedaan heeft Brocanterie Sophie me geblokt en verwijderd van hun site.
Heb ze daarna ook nog een mail gestuurd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jan 2015 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

corriaan schreef:Hallo,
Afgelopen 20 december een workshop geboekt voor 5 pers a € 39.95 pp Wandbord maken met High Tea, het mag allebei niet de naam hebben wat een aanfluiting.De HighTea bestond uit 2 ienimienie sandwiches een cakelollie en een muffin verder een schaaltje gebroken krakelingen, wij werden met een andere groep aan een tafel gezet wat op zich niet erg is maar zorg dan dat je genoeg hebt staan.
Vervolgens vroegen wij ons af hoe we in godsnaam met zn 10en aan die tafel een wandbord moesten neerleggen, nou werdt ons gezet ga maar beneden in de winkel aan de tafel zitten was een tafel die helemala volstond dus nog geen ruimte :-( Afijn we gaan beginnen de borden waren al klaar moesten alleen de zinnen erop plakken afijn begeleiding krijg je niet echt ( gelukkig zijn we handig) dus met schaar en krabber aan de slag, staat er na 5 minuten een medewerker in je nek te hijgen of ze miscchien je schaar en krabber mag hebben ( zaten 30 pers en dan heb je dus als bedrijf zeggen en schrijven 6 scharen en 5 krabbers) Arremoedig zooitje. Nadat we klaar waren vroegen wij aan de medewerkster heb je voor ons ophanghaken, nee die hebben we niet..... maar ik maak toch een WANDBORD moet je dus daarna naar de doe het zelf zaak om die te kopen. Wij waren half 2 binnen en stonden om 15 weer buiten.
Na in het gastenboek en op de site mijn beklag te hebben gedaan heeft Brocanterie Sophie me geblokt en verwijderd van hun site.
Heb ze daarna ook nog een mail gestuurd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen.
Dus lieve mensen hou je geld in je zak en ga nooit naar Brocanterie Sophie!!
Antwoord geven kan ze heel slecht. Ben ook al een tijdje bezig. Gaan soms dagen overheen. Van de week maar de openbaarheid van FB opgezocht en daar mn beklag gedaan. Toen wist de eigenaresse ineens wel hoe een pc werkt! Zij gaat nu aangifte tegen mij doen omdat ik haar privacy geschonden heb, ben al bezig gegevens van andere mensen die ook gedupeerd zijn door haar te verzamelen. Misschien als we iets met zn allen omdernemen dat er dan een keer gestopt wordt met deze praktijken! Ben hier echt nog niet klaar mee!

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Ik heb gezien dat er op faceboek een site aangemaakt is KLACHTEN brocanterie sophie. Misschien jullie aanmelden met zn alle sterk!

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Ze correctie GEDUPEERDE brocanterie sophie is de naam

monique1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2014 21:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door monique1978 »

Mevrouw weet volgens mij heel goed hoe een pc werkt. Ze noemt zichzelf socialmediaqueen en biedt zich aan als speaker. Ze is niet eens in staat om klanten correct te woord te staan.

Je kunt haar boeken en ze belooft je dat je nog veel aan haar verhaal zult terugdenken. Ze zal inspireren en motiveren om altijd positief te ondernemen en je zult zien dat zelfs het onmogelijke, mogelijk is! Aldus mevrouw. Ze is niet eens in staat om haar eigen woord te houden en haar verplichtingen na te komen.

We kunnen haar een koude douche geven, maar een heleboel kilo's gebakken lucht zou meer op zijn plaats zijn. Hopelijk wordt haar een halt toegeroepen en is er een instantie die ons hierbij wil en kan helpen.

Iris1961
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jan 2015 14:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Iris1961 »

Nou het heeft kennelijk geholpen, alle berichten die ik, en ook mn dochter, geplaatst hebben op social media. Ze heeft t geld teruggestort. Na eerst telefonisch, gewoon dr nwe bedrijf gebeld, contact gehad te hebben. Ze vertelde dat ze t wandbord via DHL selektvracht had verstuurd en volgens haar was ik een leugenaar want ik zou t bord allang bin en hebben. Ik heb vervolgens contact gezocht met DHL maar die wisren van niks! Haar maar weer een mail gestuurd dat zij de leugenaar is etc etc. Kreeg ik even later mail terug dat t geld teruggestort was! Wel verplicht ze me om, op straffe van aangifte tegen mij wegens smaad en laster, alles van social media af te halen wat schadelijk is voor haar bedrijf. Ze zou brieven hebben verstuurd naar de politie en radar. Ik heb ook contact gezocht met de politie en , op aanraden vd politie, met het juridisch advies budo. Deze zeiden alle2 hetzelfde nl dat de dame in kwestie geen poot heeft om op te staan omdat ik niet de enige ben met berichten op social media over haar bedrijf en het dus geen leugens blijken te zijn!
Mijn advies is dus, doe aangifte de politie heeft me verzekerd dat er wel degelijk naar gekeken wordt en als er genoeg zijn er wat mee gedaan wordt! Laten we met elkaar zorgen dat niet nog meer mensen de dupe worden van deze dame! Ow like ook de site op FB Gedupeerde Brocanterie sophie, hoe meer het er zijn hoe sterker we staan.

monique1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2014 21:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door monique1978 »

Ook wij hebben ons geld teruggestort gekregen. Laten we hopen dat ze dit bij een ieder doet die hier recht op heeft en niet alleen bij de aanhouders.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

monique1978 schreef:Ook wij hebben ons geld teruggestort gekregen. Laten we hopen dat ze dit bij een ieder doet die hier recht op heeft en niet alleen bij de aanhouders.
Begint op een reclame spot voor Sophie te lijken, zij zal er garen bij spinnen :lol:

corriaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2014 21:00

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door corriaan »

Iris1961 schreef:
corriaan schreef:Hallo,
Afgelopen 20 december een workshop geboekt voor 5 pers a € 39.95 pp Wandbord maken met High Tea, het mag allebei niet de naam hebben wat een aanfluiting.De HighTea bestond uit 2 ienimienie sandwiches een cakelollie en een muffin verder een schaaltje gebroken krakelingen, wij werden met een andere groep aan een tafel gezet wat op zich niet erg is maar zorg dan dat je genoeg hebt staan.
Vervolgens vroegen wij ons af hoe we in godsnaam met zn 10en aan die tafel een wandbord moesten neerleggen, nou werdt ons gezet ga maar beneden in de winkel aan de tafel zitten was een tafel die helemala volstond dus nog geen ruimte :-( Afijn we gaan beginnen de borden waren al klaar moesten alleen de zinnen erop plakken afijn begeleiding krijg je niet echt ( gelukkig zijn we handig) dus met schaar en krabber aan de slag, staat er na 5 minuten een medewerker in je nek te hijgen of ze miscchien je schaar en krabber mag hebben ( zaten 30 pers en dan heb je dus als bedrijf zeggen en schrijven 6 scharen en 5 krabbers) Arremoedig zooitje. Nadat we klaar waren vroegen wij aan de medewerkster heb je voor ons ophanghaken, nee die hebben we niet..... maar ik maak toch een WANDBORD moet je dus daarna naar de doe het zelf zaak om die te kopen. Wij waren half 2 binnen en stonden om 15 weer buiten.
Na in het gastenboek en op de site mijn beklag te hebben gedaan heeft Brocanterie Sophie me geblokt en verwijderd van hun site.
Heb ze daarna ook nog een mail gestuurd waar ik tot op heden nog geen antwoord op heb gekregen.
Dus lieve mensen hou je geld in je zak en ga nooit naar Brocanterie Sophie!!
Antwoord geven kan ze heel slecht. Ben ook al een tijdje bezig. Gaan soms dagen overheen. Van de week maar de openbaarheid van FB opgezocht en daar mn beklag gedaan. Toen wist de eigenaresse ineens wel hoe een pc werkt! Zij gaat nu aangifte tegen mij doen omdat ik haar privacy geschonden heb, ben al bezig gegevens van andere mensen die ook gedupeerd zijn door haar te verzamelen. Misschien als we iets met zn allen omdernemen dat er dan een keer gestopt wordt met deze praktijken! Ben hier echt nog niet klaar mee!

Adriana-roosekrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2015 20:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Adriana-roosekrans »

Ook ik heb een heleboel problemen gehad met Brocanterie Sophie.
Bij een workshop bij hun in de winkel bleek 3 van de 4 borden met tekts niet goed. Kan gebeuren dus maakte we de borden met als alternatief dat we de goede nageleverd zouden krijgen.
Na heek veel bellen...mailen en berichten op hun pagina werd ik geblokt.
Iedere keer werd er gezegd ja sorry dan en dan zijn ze binnen.
De dag dat ze binnen zouden komen zijn wij naar Dordrecht gereden en zoals ik al verwachtte geen borden. Na gesprek met verkoopster op naar Papendrecht waar dus inderdaad onze borden stonden. Toen ik de eigenaresse aansprak dat dit eigenlijk niet de manier van werken was ging ze compleet uit haar dak.
De meest verschrikkelijke dingen kreeg ik naar mijn hoofd gegooid en ze zette op haar pagina dat ik haar geslagen en geduwd en bedreigd had dat ik met een knokploeg zou komen.Ook zou ik een bord gestolen hebben. Nee ik heb 160 euro betaald en daar waar ik recht op had heb ik gehaald en ook gekregen. Heb de politie gebeld en zij moest alles er af halen. Na een telefoontje van haar kant met daarin de belofte dat we met elkaar om de tafel zouden gaan zitten om het uit te praten heb ik niks meer van haar gehoord. Ze heeft haar moeder op me afgestuurd om te vragen of ik een bericht van facebook af wilde halen. Ze is gewoon niet goed bezig. Fouten maken is menselijk maar los ze dan op.

Johanna85
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 21:03

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Johanna85 »

.....
Laatst gewijzigd door Johanna85 op 21 feb 2015 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Adriana-roosekrans
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2015 20:38

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Adriana-roosekrans »

Gedupeerde Brocanterie sophie pagina is eraf gehaald.

joanom
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2015 21:00

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door joanom »

Had bij dit bedrijf een wandbord willen bestellen , ik denk ga eerst even informatie aanvragen enz.
Na drie maanden nog steeds geen bericht terug gehad.
Wat ben ik blij dat ik iemand anders heb gevonden die wel communiceert.
Blij dat ik niets besteld gelijk heb , hoop dat alle bestellers toch hun geld terug krijgen.

Sil F
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:08

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Sil F »

Hallo,
Helaas hebben wij ook problemen met Brocanterie Sophie. Een vriendin had voor ons een workshop tekstborden maken met high tea gereserveerd en moest gelijk betalen. Heeft dit dus ook gedaan. Helaas hadden we niet goed gekeken wat het inhield en toen we er achter kwamen dat er eigenlijk weinig creatiefs aan de workshop was, wilden we deze annuleren. Het gaat nl om een kant en klaar bord waar je de letters nog op mag plakken. Maar goed, dat is onze eigen fout natuurlijk. Toch geprobeerd om te annuleren. Heel netjes gemaild of we mochten annuleren. Geen reactie. Gebeld maar kregen we een winkelmeisje aan de telefoon maar die kon ons niet helpen maar zou het doorgeven. Niets gehoord. Weer gemaild, weer gebeld. Anderen laten bellen, hielp ook niet maar het winkelmeisje liet duidelijk merken dat we niet de enige waren. Toen maar eens gegoogeld en oeiiiiii........we waren niet de enige.
Op FB kun je op hun site geen bericht achterlaten wat voor iedereen te lezen is helaas dus ik hoopte een beetje druk te zetten door een berichtje in het gastenboek te zetten. Die werd echter binnen een minuut weggehaald. Dus opnieuw geplaatst. Weer weggehaald. Nu kan ik heel snel kopieren en plakken dus dit gedaan. Daar werd [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zo boos van dat ze na ruim honderd berichtjes mijn vriendin belde en haar de huid heeft volgescholden. Beetje flauw, want ik had had in het gastenboek geschreven en mijn mailadres dus wel degelijk bekend was. Ze kreeg te horen dat ik haar server onbruikbaar maakte en dat de kosten op ons verhaald zouden worden, dat ze ons zou aangeven bij de politie vanwege stalken en nog voor heel wat moois en lelijks. Mijn vriendin kreeg niet de kans om wat terug te zeggen want zodra [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] klaar was met schelden verbrak ze de verbinding. Het enige wat wij wilden was tot een gesprek te komen om een oplossing te vinden. Nu staan we voor 28 maart op de planning maar gezien de situatie en de andere berichten van mensen hoe ze reageert gaan we dus maar niet en zijn we aan het beraden wat slim is om te doen. Aangifte doen van intimidatie??? Is het slim om nog een keer wel of geen mailbommetje te plaatsen in het gastenboek? Of zijn wij dan ook strafbaar?( volgens haar nl. wel) Advocaat raadplegen? We willen alleen weten of we mogen annuleren en of we recht hebben op teruggave van het geld. We zijn er niet op uit om ruzie te maken en we waren ook nog gewoon van plan te gaan als ze ons had uitgelegd dat ze in haar recht stond maar dat hebben we nog steeds niet gehoord. We zijn tot nu toe alleen genegeerd en uitgescholden. Mochten mensen ons tips kunnen geven wat nu verstandig is om te doen, dan horen we het graag.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2015 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Je moet naar het jurid loket gaan word je gratis geholpen tot dat er een advocaat aan te pas komt. Ze kunnen je adviseren wat je wel en niet kan doen. En aangifte voor stalken kan in dit geval niet. Ze bluft heeeeeel veel.

amandel
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2014 07:16

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door amandel »

Juridisch loket

Gesloten