LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-bikes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Jammer dat ik het net gemist heb. Maar ik ben het met Hansm2 eens: behandel je accu's goed, dat scheelt stukken. Die van mij (althans, van mijn fiets) worden binnen opgeladen en eens in de 3 maanden helemaal leeggetrokken en weer opgeladen. Met de vorige set heb ik 5 jaar gedaan en zelfs toen kon ik er als het goed weer was nog 10 km mee fietsen (naar mijn werk is 7,5 km). Maar goed, nieuwe gekocht, die begaven het na een jaar in een keer helemaal, onder garantie netjes nieuwe gehad en die doen het nu al weer 1,5 jaar zonder problemen. Ik heb een Giant Twist en kan per accu ongeveer 55 km afstand halen. Ook de fiets zelf is gelukkig nog een van de 'goede' serie. Nog nooit iets (afkloppen!) aan geweest. De fiets is nu 8 jaar oud en van mij mag hij nog een poosje mee.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door Har06 »

Miepje1 schreef:Jammer dat ik het net gemist heb. Maar ik ben het met Hansm2 eens: behandel je accu's goed, dat scheelt stukken. Die van mij (althans, van mijn fiets) worden binnen opgeladen en eens in de 3 maanden helemaal leeggetrokken en weer opgeladen. Met de vorige set heb ik 5 jaar gedaan en zelfs toen kon ik er als het goed weer was nog 10 km mee fietsen (naar mijn werk is 7,5 km). Maar goed, nieuwe gekocht, die begaven het na een jaar in een keer helemaal, onder garantie netjes nieuwe gehad en die doen het nu al weer 1,5 jaar zonder problemen. Ik heb een Giant Twist en kan per accu ongeveer 55 km afstand halen. Ook de fiets zelf is gelukkig nog een van de 'goede' serie. Nog nooit iets (afkloppen!) aan geweest. De fiets is nu 8 jaar oud en van mij mag hij nog een poosje mee.
55 km een kleine actieradius, 30 km van huis en de laatste 5 km loei zwaar trappen of lopen, zo,n afstand die ik met de trapfiets en heb ik geen fietsscooter voor nodig

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Har06 schreef:
Miepje1 schreef:Jammer dat ik het net gemist heb. Maar ik ben het met Hansm2 eens: behandel je accu's goed, dat scheelt stukken. Die van mij (althans, van mijn fiets) worden binnen opgeladen en eens in de 3 maanden helemaal leeggetrokken en weer opgeladen. Met de vorige set heb ik 5 jaar gedaan en zelfs toen kon ik er als het goed weer was nog 10 km mee fietsen (naar mijn werk is 7,5 km). Maar goed, nieuwe gekocht, die begaven het na een jaar in een keer helemaal, onder garantie netjes nieuwe gehad en die doen het nu al weer 1,5 jaar zonder problemen. Ik heb een Giant Twist en kan per accu ongeveer 55 km afstand halen. Ook de fiets zelf is gelukkig nog een van de 'goede' serie. Nog nooit iets (afkloppen!) aan geweest. De fiets is nu 8 jaar oud en van mij mag hij nog een poosje mee.
55 km een kleine actieradius, 30 km van huis en de laatste 5 km loei zwaar trappen of lopen, zo,n afstand die ik met de trapfiets en heb ik geen fietsscooter voor nodig
Fijn, dan laat de mensen over E-Bikes praten, die wel een hebben.

hansm2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2015 23:44

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door hansm2 »

Har06 schreef:
Miepje1 schreef:Jammer dat ik het net gemist heb. Maar ik ben het met Hansm2 eens: behandel je accu's goed, dat scheelt stukken. Die van mij (althans, van mijn fiets) worden binnen opgeladen en eens in de 3 maanden helemaal leeggetrokken en weer opgeladen. Met de vorige set heb ik 5 jaar gedaan en zelfs toen kon ik er als het goed weer was nog 10 km mee fietsen (naar mijn werk is 7,5 km). Maar goed, nieuwe gekocht, die begaven het na een jaar in een keer helemaal, onder garantie netjes nieuwe gehad en die doen het nu al weer 1,5 jaar zonder problemen. Ik heb een Giant Twist en kan per accu ongeveer 55 km afstand halen. Ook de fiets zelf is gelukkig nog een van de 'goede' serie. Nog nooit iets (afkloppen!) aan geweest. De fiets is nu 8 jaar oud en van mij mag hij nog een poosje mee.
55 km een kleine actieradius, 30 km van huis en de laatste 5 km loei zwaar trappen of lopen, zo,n afstand die ik met de trapfiets en heb ik geen fietsscooter voor nodig
geen fietsscooter voor jou maar misschien wel een rekenmachine? Een Giant twist heeft 2 accu's dus 2x 55km is 110 km.
weltrusten!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door Har06 »

hansm2 schreef:
Har06 schreef:
Miepje1 schreef:Jammer dat ik het net gemist heb. Maar ik ben het met Hansm2 eens: behandel je accu's goed, dat scheelt stukken. Die van mij (althans, van mijn fiets) worden binnen opgeladen en eens in de 3 maanden helemaal leeggetrokken en weer opgeladen. Met de vorige set heb ik 5 jaar gedaan en zelfs toen kon ik er als het goed weer was nog 10 km mee fietsen (naar mijn werk is 7,5 km). Maar goed, nieuwe gekocht, die begaven het na een jaar in een keer helemaal, onder garantie netjes nieuwe gehad en die doen het nu al weer 1,5 jaar zonder problemen. Ik heb een Giant Twist en kan per accu ongeveer 55 km afstand halen. Ook de fiets zelf is gelukkig nog een van de 'goede' serie. Nog nooit iets (afkloppen!) aan geweest. De fiets is nu 8 jaar oud en van mij mag hij nog een poosje mee.
55 km een kleine actieradius, 30 km van huis en de laatste 5 km loei zwaar trappen of lopen, zo,n afstand die ik met de trapfiets en heb ik geen fietsscooter voor nodig
geen fietsscooter voor jou maar misschien wel een rekenmachine? Een Giant twist heeft 2 accu's dus 2x 55km is 110 km.
weltrusten!
lijkt op een solexfiets :)

slootjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2016 18:14

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door slootjes »

Hallo

Heb in april 2016 een Amslod Ebike gekocht CharltonSE zeer ontevreden.
De kilometers haalt ie niet 150 km belooft en haalt de 50 niet eens.
Accu 3x vervangen.
Sjoemel software er op en motor reageerd heel traag en ondersteunt na een bocht niet meer.
Lak laat los allemaal te gek voorwoorden.
Heleboel randzaken aan fiets niet in orde,
met andere woorden niet kopen.
Fiets voldoet op hoop punten niet aan de (te)hoge verwachtingen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: E-bikes

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar ik heb een nieuwe fiets gekocht. Een Speer II. Mijn Giant reed nog prima en de accu's haalden nog steeds ongeveer 55 km per accu, maar ik wilde meer spullen kunnen vervoeren op de fiets. Soms ga ik naar het werk met laptop, sporttas, handtas... en vaak ook nog na het werk boodschappen halen. Dus ik op zoek naar een fiets met meer mogelijkheden. Had nog nooit van een Speer gehoord maar ik zag hem staan en was er gelijk weg van. Er zitten HEEL grote fietstassen op.
Nu komt het: volgens opgave zou de accu 120 km doen. En verhip! Hij haalt soms de 130 wel. Ben benieuwd of dat van de winter ook zo blijft maar tot nu toe is het bijzonder. Verder is dit een bijzonder fijne fiets qua instelmogelijkheden, ondersteuning en gewicht.
En mijn Giant? Die is verkocht aan iemand die er heel blij mee is!

Gesloten