LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door Brahms »

olaf79 schreef:......Allereerst blijf jij uit gaan van het feit dat alleen banken wachtwoorden gebruiken.......
Het moet toch wel duidelijk dat de "bank" is gekozen in bovenstaand voorbeeld !
Geef dan een reactie op de vraag over de voorbeeld wachtwoorden, dat lijkt me meer on topic.
Ik blijf benieuwd............

geenwatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2015 22:48

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door geenwatje »

Verkeerde rubriek.

geenwatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2015 22:48

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door geenwatje »

Het is net als met je portemonnee natuurlijk niet de bedoeling om dat ding ge verliezen.
Graag een constructief antwoord.

RobBouwhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2015 08:38

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door RobBouwhuis »

olaf79 schreef:Allereerst blijf jij uit gaan van het feit dat alleen banken wachtwoorden gebruiken, dat is dus een foute gedachte. Ten tweede, veel mensen gebruiken wachtwoorden ook om in te schrijven / accounts aan te maken op allerlei websites die minder of niet beveiligd zijn. Als je wachtwoord daar terecht komt en je gebruikt het voor verschillende sites is het zeker geen overbodige luxe om wachtwoorden af en toe te wijzigen.
Inderdaad, plus hiernaast zorgen voor een degelijke beveiliging op je computer zelf, vooral wanneer je regelmatig online (zakelijke) transacties doet. Je zult de eerste niet zijn die ongemerkt een keylogger op de pc heeft en hiermee vanalles prijs geeft.
Ook nog genoeg mensen die maar lukraak op allerlei links van zogenaamd grappige filmpjes klikken op social media etc: komt ook niet veel goeds vandaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door Brahms »

Brahms schreef:Ik gaf het al eerder aan in dit topic, het regelmatig MOETEN veranderen van wachtwoorden bij banken slaat helemaal nergens op. De "criminelen" weten je wachtwoord niet, of weten het wel: en slaan meteen toe !
Verder is het nut van een ingewikkeld wachtwoord welke tegenwoordig worden gevraagd door banken, hier nog steeds niet aangetoond. Vanzelfsprekend zijn wachtwoorden met naam en huisnummer, postcodes en eigen-namen niet zo slim, maar voor een buitenstaander nog moeilijker te raden dan je zo 1-2-3 zou denken. Immers, je kan niet eindeloos proberen bij banken, meestal is het na 3 tot 5 keer proberen wel over en wordt er geblokkerd. Een crimineel moet dus geluk hebben. Je kan er niet een of ander programmaatje op los laten, welke alle mogelijke combinaties uitprobeert. Dat geld zowel bij een makkelijk of moeilijk wachtwoord.

Nu de vraag, kan iemand uitleggen, en dan niet zo in de trant als hierboven al eens aangeven "het is zo" of "te banken of geleerden" geven het aan, maar omschreven waarom een zgn. "moeilijk" wachtwoord nou moeilijker te raden is.
Twee zomaar ter plekke bedachte wachtwoorden: de bovenste een simpele, absoluut afgekeurd door een bank, de onderste een door de bank geeist. Allebei 8 karakters:

6483-398

P4#b9u+

Goed, waarom komt "De Crimineel" wel achter het bovenste wachtwoord, en volgens de bank niet achter het onderste wachtwoord :D
Opvallend, nog steeds kan niemand op dit veel gelezen forum met feiten aangeven waarom een zgn. "makkelijk" wachtwoord zoals in dit bovenstaande voorbeeld, makkelijker te raden is dan een door de banken geeist "moeilijk" wachtwoord.
Zal de vraag nu eens voorleggen aan een willekeurige bank........

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een simpele tip: als het kan kies dan een zeer gecompliceerd wachtwoord en vergeet dit meteen.
Wat bedoel ik met als het kan. Simpel. Als de website de mogelijkheid biedt van wachtwoord vergeten kies daar dan altijd voor. Je kunt dan een nieuwe wachtwoord instellen (meestal via een email link). Kies een zeer ingewikkelde en deze hoef je dus niet te onthouden. Voor je mail kies je uiteraard wel een sterk, eenvoudig voor jezelf te onthouden wachtwoord.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door Brahms »

Dirkie schreef:Even een simpele tip: als het kan kies dan een zeer gecompliceerd wachtwoord en vergeet dit meteen. .........
4 keer gelezen, snap het niet........

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door bprosman »

4 keer gelezen, snap het niet........
In dat geval zou ik kiezen voor "mama" als wachtwoord en schrijf het onder je toetsenbord.

ChrissieD
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 15:53

Re: Nationale Verander Je Wachtwoorden Dag

Ongelezen bericht door ChrissieD »

Ik heb net geprobeerd het wachtwoord van dit forum te wijzigen:
Ga naar Gebruikerspaneel
Ga naar Profiel
Ga naar wijzig registratiedetails.
hehe.... eindelijk waar ik wezen moet, maar Oh wat omslachtig!
Nergens een link te vinden: wijzig wachtwoord.
Dus de snelste oplossing om wachtwoorden te wijzigen is bij het inloggen de link 'wachtwoord vergeten' aan te klikken.
Ik had juist van Radar verwacht dat het wachtwoorden wijzigen op deze site kinderlijk eenvoudig zou zijn geweest.
Jammer!

Gesloten