LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brocanterie Sophie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

Noot van de redactie: Radar besteedt in een uitzending aandacht aan Brocanterie Sophie

Brocanterie Sophie is een brocantewinkel en tearoom in Dordrecht met meer dan 100.000 likes op Facebook. Niet slecht voor een winkel die ook een webshop runt. Ondanks deze populariteit komen er bij Radar veel klachten binnen. Radar onderzoekt waarom leveringen uitblijven, high teas tegenvallen en mensen zich slecht behandeld voelen. Hoe kunnen al deze problemen ontstaan en zijn ze inmiddels opgelost?

Maandag 19 oktober in Radar, 20.30, NPO1


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand slechte ervaringen met Brocanterie Sophie? Ik hou mijn eigen ervaring nog even blanco, aangezien ik eerst wil weten of mijn onderbuik gevoel terecht is

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

geen contact kunnen krijgen naar aanleiding van een gewonnen prijs op Facebook

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik zet daar toch altijd vraagtekens bij, bij al die facebook acties.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Miekie29 schreef:geen contact kunnen krijgen naar aanleiding van een gewonnen prijs op Facebook


een gewonnen prijs via FB en je verwacht een call centre die voor je paraat staan ?, het enigste waar je mee overstroomt wordt zijn spam mails en pishing :oops:

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

eh...nee, dit is een bestaande winkel in Dordrecht. Zojuist bericht gehad met excuses en de sticker gaat vandaag op de post (nadat ik gedreigd had met Radar)....mijn vriendin heeft laatst ook van een lokaal bedrijf een leuke actie gewonnen en een prijs ontvangen.

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Miekie29 schreef:eh...nee, dit is een bestaande winkel in Dordrecht. Zojuist bericht gehad met excuses en de sticker gaat vandaag op de post (nadat ik gedreigd had met Radar)....mijn vriendin heeft laatst ook van een lokaal bedrijf een leuke actie gewonnen en een prijs ontvangen.
Volgens mij heb je niet alleen gedreigd met Radar...

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

mh73 schreef:
Miekie29 schreef:eh...nee, dit is een bestaande winkel in Dordrecht. Zojuist bericht gehad met excuses en de sticker gaat vandaag op de post (nadat ik gedreigd had met Radar)....mijn vriendin heeft laatst ook van een lokaal bedrijf een leuke actie gewonnen en een prijs ontvangen.
Volgens mij heb je niet alleen gedreigd met Radar...
Leg eens uit?

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

tenormin schreef:http://www.brocanteriesophie.nl/faceboo ... cebook.pdf
Heb je daar dan "gedreigd"?
Dat had ik nog niet eens gezien! maar goed, we wachten het maar weer af. Ik laat het weten als het wel of niet gelukt is!

mh73

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mh73 »

Miekie29 schreef:
mh73 schreef:
Miekie29 schreef:eh...nee, dit is een bestaande winkel in Dordrecht. Zojuist bericht gehad met excuses en de sticker gaat vandaag op de post (nadat ik gedreigd had met Radar)....mijn vriendin heeft laatst ook van een lokaal bedrijf een leuke actie gewonnen en een prijs ontvangen.
Volgens mij heb je niet alleen gedreigd met Radar...
Leg eens uit?
Je hebt een topic gestart, en die topics zijn best goed vindbaar in Google. Als iemand nu op dit bedrijf gaat zoeken in Google, grote kans dat dit topic boven komt drijven.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Miekie29 schreef:
tenormin schreef:http://www.brocanteriesophie.nl/faceboo ... cebook.pdf
Heb je daar dan "gedreigd"?
Dat had ik nog niet eens gezien! maar goed, we wachten het maar weer af. Ik laat het weten als het wel of niet gelukt is!

Dreigen voor een kado ???????

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

Jammer dat iedereen hier zo negatief of sarcastisch reageert. Ik stelde een doodnormale vraag en had graag een normaal antwoord willen ontvangen. Nu schrijft Har06, dreigen voor een kado? Het bedrijf beloofd mij iets, en dat moeten ze nakomen. Als jij een mooi kado wint, dan wil je deze toch ook graag ontvangen, ongeacht de waarde? Het gaat erom dat het bedrijf zijn afspraken niet nakomt, dat irriteert mij nog het meeste. Ik heb de facebook-pagina nageplozen en er zijn veel mensen die iets besteld hebben en het niet hebben ontvangen. Telefonisch zijn ze onbereikbaar, evenals via de mail. Deze mensen hebben betaald en wachten op het product. Het bizarre is dat ik in de mail stuurde dat ik er melding van ging maken op het Radarforum, ik vijf minuten daarna een mail terug kreeg. Dus mijn vraag in eerste instantie was of iemand klachten heeft over deze zaak en dan meer over afspraken niet nakomen.

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

Vanavond de muursticker binnen gekregen per post. Maar vermoedelijk komt er nog eentje aan, omdat ik vandaag alweer een mail kreeg met de vraag om mijn gegevens. Natuurlijk heb ik ze bedankt en mocht er een tweede zending binnen komen, zal ik ze daar zeker op attenderen. Want eerlijk is eerlijk, zij zijn uiteindelijk toch ook hun afspraken nagekomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Har06 »

Miekie29 schreef:Vanavond de muursticker binnen gekregen per post. Maar vermoedelijk komt er nog eentje aan, omdat ik vandaag alweer een mail kreeg met de vraag om mijn gegevens. Natuurlijk heb ik ze bedankt en mocht er een tweede zending binnen komen, zal ik ze daar zeker op attenderen. Want eerlijk is eerlijk, zij zijn uiteindelijk toch ook hun afspraken nagekomen.
en wat een misbaar van Ts erover :lol:

Postma82
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2014 16:42

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Postma82 »

Ik heb ook problemen met dit bedrijf. Op 22 september jl. heb ik een tekstbord besteld. Ze geven aan binnen 24 uur te leveren. Maar na een week heb ik het tekstbord nog niet ontvangen. Ik heb vervolgens een mail gestuurd met de vraag wanneer de levering plaats gaat vinden. Hierop ontvang ik geen reactie. Een paar dagen later heb ik wederom een mail verzonden aan het bedrijf met de vraag of ik ook nog iets ga horen van ze. Ook nu weer geen reactie. Ook is mijn kritische noot op het gastenboek van de site gehaald. Er staat op de site ook een mobiel nummer, dit heb ik maar geprobeerd te bellen, helaas zonder resultaat. Ik ben op Facebook gaan kijken en heb op de pagina van het bedrijf mijn beklag gedaan bij een bericht van een andere ontevreden klant. En wat denk je ? De berichten zijn verwijderd en ik ben geblokkeerd. Inmiddels heb ik ze via de mail in gebreke gesteld en verzocht om alsnog binnen 24 uur te leveren en anders vorder ik mijn geld terug. Tevens wordt de zaak gemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering indien het bedrijf niks doet. Jammer dat een bedrijf het zo kan verknoeien. Ik zag ook al dat het keurmerk webwinkel is ingetrokken voor deze webshop. En ik ben niet de enige die wel heeft betaald maar niks geleverd krijgt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door tenormin »

Postma82 schreef:
Ik zag ook al dat het keurmerk webwinkel is ingetrokken voor deze webshop. En ik ben niet de enige die wel heeft betaald maar niks geleverd krijgt.
Dus als ik het goed begrijp heeft u eerst besteld en daarna pas op internet gezocht en op de site van Brocanterie gekeken? Doet u dat voortaan maar andersom, lijkt me voordeliger. Alleen bestellen bij toko's die een KvK nr. hebben, een normale telefoonaansluiting, aangesloten zij bij, een adres wat u eventueel via Google map kan zoeken (sommige 'adressen' zijn alleen maar of woonhuizen of bestaan helemaal niet). Veldwerk verrichten, dat moet nu eenmaal als men online wil kopen bij een zaakje waar u nog nooit iets besteld heeft.

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

Uiteindelijk heb ik de tweede sticker niet ontvangen, maar later kreeg ik via privebericht van Facebook een bericht dat de sticker vandaag nog op de post ging. Het zou dan om de derde sticker gaan. Ik heb ze gewezen op de communicatie en dat ik de sticker al ontvangen heb. Het is een vreemd zaakje. De winkel bestaat echt, ze zeggen dat ze minder verstandelijk gehandicapten in dienst hebben. Dat klinkt heel mooi. Ze zeggen ook dat ze het heel erg druk hebben, waardoor er heel wat bestellingen er doorheen schieten. Ook mijn berichten (zelfs mijn winnende bericht) is verwijderd van Facebook. Het zaakje stinkt een beetje....

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

tenormin schreef:
Postma82 schreef:
Ik zag ook al dat het keurmerk webwinkel is ingetrokken voor deze webshop. En ik ben niet de enige die wel heeft betaald maar niks geleverd krijgt.
Dus als ik het goed begrijp heeft u eerst besteld en daarna pas op internet gezocht en op de site van Brocanterie gekeken? Doet u dat voortaan maar andersom, lijkt me voordeliger. Alleen bestellen bij toko's die een KvK nr. hebben, een normale telefoonaansluiting, aangesloten zij bij, een adres wat u eventueel via Google map kan zoeken (sommige 'adressen' zijn alleen maar of woonhuizen of bestaan helemaal niet). Veldwerk verrichten, dat moet nu eenmaal als men online wil kopen bij een zaakje waar u nog nooit iets besteld heeft.

Niet iedereen is bekend met de gevaren van internet. Je hoeft mensen niet direct te veroordelen als ze een fout hebben begaan. Ik ben zelf tegen internet bestellen, ik ga liever naar een winkel. Mocht ik iets bestellen via het net, kijk ik altijd eerst op het Radarforum, maar niet iedereen is daar nog mee bekend.

Miekie29
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2014 16:31

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door Miekie29 »

Har06 schreef:
Miekie29 schreef:Vanavond de muursticker binnen gekregen per post. Maar vermoedelijk komt er nog eentje aan, omdat ik vandaag alweer een mail kreeg met de vraag om mijn gegevens. Natuurlijk heb ik ze bedankt en mocht er een tweede zending binnen komen, zal ik ze daar zeker op attenderen. Want eerlijk is eerlijk, zij zijn uiteindelijk toch ook hun afspraken nagekomen.
en wat een misbaar van Ts erover :lol:
???? Praat me even bij? Ik begrijp dit even niet?


mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Brocanterie Sophie

Ongelezen bericht door mika21 »

Dus als ik het goed begrijp is deze heisa begonnen om een sticker? Dat moet dan wel een hele mooie zijn.

Gesloten