LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door Radar »

Als je het niet eens bent met de WOZ-waarde van je huis, dan kun je bezwaar maken tegen deze beschikking. Dit kan je vele euro’s aan gemeentelijke belastingen schelen.

Bureaus spelen hierop handig in door mensen ‘gratis’ te helpen met het versturen van een bezwaarschrift. Maar waar komt de rekening uiteindelijk terecht?

Lees meer: http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/g ... z-bezwaar/

Maandag 14 maart in Radar, 20:30 uur op AVROTROS, NPO 1

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door kokka »

Commerciële bedrijven doen dingen niet gratis. Uiteindelijk komt het geld hiervan gewoon van de belastingbetaler.
Net als al die 'stichtingen' die namens grote groepen mensen allerlei claims indienen. Dit heeft slechts tot doel de oprichter van de stichting zoveel mogelijk geld op te leveren. Of de mensen er nu wel of niet op vooruit gaan maakt ze niets uit.

Aike68
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2016 21:19

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door Aike68 »

Hoe zit het met de WoZ waarde op een stuk land waar agrarische doeleinden 2 op zit want sinds 2 jaar heeft de gemeente hier een WoZ waarde op gegooid van €5000 dit komt omdat ik het niet bewerk als dusdanig voor agrarische doeleinden. Nu kom ik hierdoor niet in aanmerking voor kwijtscheelding van gemeentelijke belastingen en dat met een uitkering van de socialedienst.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De Waarderingskamer heeft een aantal malen gekeken of het uitmaakt of je je bezwaarschrift zelf indient of het laat indienen door een bureau. Uit deze onderzoeken blijkt iedere keer dat het niet uitmaakt. De kans dat de gemeente de waarde verlaagd is iets groter als je het zelf doet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door Brahms »

ruitenheer schreef:De Waarderingskamer heeft een aantal malen gekeken of het uitmaakt of je je bezwaarschrift zelf indient of het laat indienen door een bureau. Uit deze onderzoeken blijkt iedere keer dat het niet uitmaakt. De kans dat de gemeente de waarde verlaagd is iets groter als je het zelf doet.
U spreekt zich dan zelf tegen, zelf indienen werkt beter.......

woonhendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2016 11:20

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door woonhendriks »

Beste mensen, Beseft u wel, dat door deze korte termijnvisie van besparing van enkele tientjes per jaar u later bij verkoop van uw woning dan ook niet meer krijgt dan deze verlaagde WOZ-waarde? Veel kopers willen namelijk niet meer betalen dan de WOZ-waarde!! Wanneer u op dat moment bezwaar wilt maken tegen een te lage WOZ-waarde dan kan dit niet! Je mag namelijk wettelijk gezien geen bezwaar maken tegen te weinig belasting!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door Har06 »

woonhendriks schreef:Beste mensen, Beseft u wel, dat door deze korte termijnvisie van besparing van enkele tientjes per jaar u later bij verkoop van uw woning dan ook niet meer krijgt dan deze verlaagde WOZ-waarde? Veel kopers willen namelijk niet meer betalen dan de WOZ-waarde!! Wanneer u op dat moment bezwaar wilt maken tegen een te lage WOZ-waarde dan kan dit niet! Je mag namelijk wettelijk gezien geen bezwaar maken tegen te weinig belasting!

Kolderiek dat woonhendriks de WOZ waarde koppelt een een verkoopprijs, was dat maar zo!!!!!!!, laat hem eens een onderbouwing van dit fenomeen geven

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door kokka »

woonhendriks schreef:Beste mensen, Beseft u wel, dat door deze korte termijnvisie van besparing van enkele tientjes per jaar u later bij verkoop van uw woning dan ook niet meer krijgt dan deze verlaagde WOZ-waarde? Veel kopers willen namelijk niet meer betalen dan de WOZ-waarde!! Wanneer u op dat moment bezwaar wilt maken tegen een te lage WOZ-waarde dan kan dit niet! Je mag namelijk wettelijk gezien geen bezwaar maken tegen te weinig belasting!
dus als ik het goed begrijp heeft de gemeente mij al jaren de kans op een goede verkoopprijs ontnomen door een te lage woz waarde aan te houden voor mijn huis?? Lijkt me een mooie topic voor een nieuwe stichting. woz waarde te laag-leed

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door bprosman »

Kolderiek dat woonhendriks de WOZ waarde koppelt een een verkoopprijs, was dat maar zo!!!!!!!, laat hem eens een onderbouwing van dit fenomeen geven
Toen ik mijn huis kocht heb ik inderdaad naar WOZ waarde (en een paar uit de buurt) gekeken of de vraagprijs van het huis realistisch was en er niet een te groot gat tussen zat.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door ruitenheer »

woonhendriks schreef: Je mag namelijk wettelijk gezien geen bezwaar maken tegen te weinig belasting!
Per 1 januari van dit jaar is dat wel mogelijk

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: 'Gratis' advies WOZ-bezwaar

Ongelezen bericht door marjangros »

Ook wij wilden bezwaar maken via zo'n bureau, maar toen las ik in EigenHuis dat je er soms ook uit kunt komen door gewoon even met de gemeente te bellen. Dat heb ik gedaan, daarbij gaf ik aan dat ik eigenlijk zo'n bureau wilde inschakelen, maar dat als het eventueel ook zo rechtstreeks kon, dat natuurlijk handiger was. De meneer van de gemeentelijke belastingen was blij was dat ik hem rechtstreeks benaderde, omdat het de gemeente anders inderdaad geld kost aan zo'n bureau. Hij heeft de WOZ aangepast en klaar! Nu was deze WOZ verlaging een vrij voor de hand liggende: de WOZwaarde was hoger dan de aankoopprijs die wij er in september voor hadden betaald.

Gesloten