LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZaBo schreef:Heb het idee, dat dit onderwerp zwaar gechargeerd is, als ik kijk hoe onze apotheek er mee omgaat, als wij helaas medicijnen nodig hebben, kan ik niet geloven, dat er zomaar medicijnen worden meegegeven
De uitzending bewijst overduidelijk het tegendeel.

Cjavanschie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2017 16:59

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door Cjavanschie »

Als ik via kpn een tv ontvanger ontvang moet ik ID laten zien, wordt alles gecontroleerd of ik wel de juiste persoon ben om dit te ontvangen. Bij. Apotheken zou het laten zien van ID nodig zijn, zo kan uitgifte en overconsumptie aan 1 persoon, achteraf getraceerd kunnen worden. Laten apotheken dit openbaar maken, aantallen, fouten of vergissingen, dat hoort bij dit werk. De apotheken zijn niet digitaal aan elkaar gekoppeld, en is dat het lek ? Het is een dure investering, maar er kan bijvoorbeeld op ter handstellingskosten en begeleidingsgesprekken bezuinigd worden. Wellicht zijn er meer onderdelen waar op bezuinigd kan worden. De branche kan toch de inzet tonen om 'lekken' te voorkomen ?

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door ZaBo »

Ik wilde het onderwerp van radar absoluut niet in twijfel trekken dan wel bagatelliseren!

Maar in onze vrienden/fam/kennissen kring is er een sterke band met de medische dan wel para-medische wereld(en het harde werken daar aan verbonden)

En weet hoe er in het algemeen naar medische wereld en haar kosten wordt aangekeken,

Vandaar dat dit soort (naar mijn mening populistische items) in het verkeerde ademhalingskanaal schieten

Cjavanschie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2017 16:59

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door Cjavanschie »

Beste Zabo, Als Radar feiten laat zien, ernstige feiten, dan is dat voor mij alleen maar de harde realiteit. Ik verwacht van een consumentenprogramma een evenwichtige en duidelijke opstelling. Radar heeft dit item zo breed mogelijk weer gegeven, en de undercover methode mag best gebruikt worden, want allleen dan komt het over bij de bevolking, dan gaat het leven bij de politiek. De gezondheidszorg is een sector die aardig wat mag kosten, en er gaat heel veel goed, iets meer zakelijkheid is mijn wens.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door hänschen klein »

[quote="ZaBo"]Heb het idee, dat dit onderwerp zwaar gechargeerd is, als ik kijk hoe onze apotheek er mee omgaat, als wij helaas medicijnen nodig hebben, kan ik niet geloven, dat er zomaar medicijnen worden meegegeven

Heb heel, maar dan ook heel af en toe een beetje een smaak van populisme bij TrosRadar.

Maar dat is wat het Popu wil horen en kennelijk ook geloven, wat dat betreft schiet Radar toch regelmatig in de roos. ( te recht/ maar ook heel vaak on te recht)[/quot

Ik vind het spannend hoe de consumentenprogramma's zich de loef proberen af te steken ... kwaliteit zet zich uiteindelijk door! Om bedrijven moedwillig en publiekelijk voor te voeren is mijn stijl niet. Had al eerder voor de uitzending voor een STOP (kort geding) gepleideerd.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: Handenvol zware pijnstillers afhalen met vervalst recept

Ongelezen bericht door ZaBo »

Cjavanschie schreef:Beste Zabo, Als Radar feiten laat zien, ernstige feiten, dan is dat voor mij alleen maar de harde realiteit. Ik verwacht van een consumentenprogramma een evenwichtige en duidelijke opstelling. Radar heeft dit item zo breed mogelijk weer gegeven, en de undercover methode mag best gebruikt worden, want allleen dan komt het over bij de bevolking, dan gaat het leven bij de politiek. De gezondheidszorg is een sector die aardig wat mag kosten, en er gaat heel veel goed, iets meer zakelijkheid is mijn wens.
Ja zorg kost geld en gaat altijd geld kosten.

Verzekeringen dekken niet alles, (basis is ER) en bij aanvullende kan het fluctueren van 75%-100% vergoeding, en dat is volledig logisch, maar kosten dekkend wordt het nooit.

Maar ik verbaas mij erover, dat mensen gelijk gaan lopen gillen, als zij een (kennelijk) onverwachte uitgaven moeten doen voor hun eigen gezondheid, maar wel even 500+ aftikken voor een TV( af welk materialistisch item dan ook)

En daar gaat het manco, materieel mag van alles kosten, maar als er immateriële extra kosten zijn, dan is de wereld te klein :shock: :shock:

En helaas er zijn hier vele lieden (zich zelf deskundig noemende ) die een hele verkeerde utopie instant houden w.b.t. gezondheidszorg en kosten

Gesloten