LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gies Korteschiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:33

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Gies Korteschiel »

Ook Ik kon de app niet altijd stoppen. Onvoorstelbaar dat dit niet snel op te lossen is. De reactie van de directeur is onwaardig. Deze man is niet geschikt voor zijn taak. De gemeentes hebben trouwens ook boter op hun hoofd. Ze kunnen Parkmobile best onder druk zetten om de app te verbeteren. Het levert hen nu geld op en dat is in deze tijd van bezuinigen mooi meegenomen.

hmroep
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2013 16:13

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door hmroep »

Ik ga de app. verwijderen! Heb al meerdere keren problemen gehad. Gelukkig na resetten telefoon kon ik toch 'minuten later' de parkeeractie beëindigen. Software is niet stabiel, fout ligt dus bij Parkmobile. Ik denk dat je bij de rechter gelijk krijgt. Parkmobile is volgens mij trouwens altijd verantwoordelijk. Als ik iets in een winkel koop kunnen ze me ook niet doorverwijzen naar de fabrikant. Ik heb te maken met de aanbieder, simpel dus. Maar nu je recht nog halen.

rkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2017 20:59

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door rkel »

Ook ik heb enkele malen een hoge afrekening gehad ondanks dat ik dacht dat de parkeeractie was gestopt. Deze was dan ook niet te zien in mijn menubalk van de telefoon. De laatste keer was ook in Rotterdam waar ik op een zondagochtend een klein uurtje in zone 20 had gestaan. Toen ik wegreed bleef de app hangen maar onderweg zag ik in de menubalk het icoontje van Parkmobile niet meer dus was ik in de veronderstelling dat de actie inderdaad gestopt was. Ik had tevens de waarschuwingsinstelling via pushberichten ingesteld dus ik had mezelf genoeg ingedekt, dacht ik. de volgende dag in Amsterdam wilde ik een nieuwe actie openen maar toen gaf de app aan dat er nog 1 actief was tot mijn stomme verbazing ! Deze was zelfs 's nachts gewoon doorgelopen. Ik had geen pushbericht ontvangen ?! Volgens de klantenservice is de app afhankelijk van een stabiel netwerk en is dat helaas niet hun verantwoordelijkheid als de app blijft hangen omdat het gebruikte netwerk onstabiel is een aangezien dit ook geldt voor de pushberichten halen ze in 1 situatie 2 keer hun handen van de zaak af. Pushberichten zijn daarbij nog eens gratis dus ze sturen er liever op aan om sms berichten te gebruiken want die geven 100% zekerheid aldus de klantenservice medewerker maar die kosten 25 cent en zijn blijkbaar niet afhankelijk van een stabiel netwerk ?! Ik had al mijn twijfels maar nu ik ook nog de directeur heb horen/zien spreken die niet de indruk wekt een klantgerichteservice te verlenen stop ik met Parkmobile! Al is het alleen maar uit principe aangezien ik het gevoel al had in de maling te worden genomen en de uitzending van Radar en reacties bevestigen dit voor mij.

Bikker
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:45

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Bikker »

Ook ik heb direct Park Mobiel App verwijderd. Ik herken het probleem van het niet kunnen beëindigen van een parkeer actie. Nu blijkt dat het een systeem probleem bij Park Mobiel te zijn. Heb direct via de ANWB de App Onderweg: Verkeer en Parkeren (yellow brick) geïnstalleerd. ANWB Leden betalen bovendien geen inschrijfkosten.
Laatst gewijzigd door Bikker op 24 apr 2017 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door thecure »

Ik parkeer via mijn werkgever al jaren met Park-line. werkt erg goed.
Je kan ook altijd via SMS een stop-commando geven, en je krijgt dan altijd per sms een bevestiging terug dat de actie is gestopt.
Wellicht een goed alternatief.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door harkja »

Moneyman schreef:Die directeur deed z'n zaak geen goed... :shock:
Klopt maar hij heeft zijn klanten wel een kijkje in zijn keuken gegeven. Wat een oen :lol:

mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door mrdummy »

Ik heb ook parkeren via mobiel, maar niet met ParkMobile.
Omdat ik ANWB lid ben, maak ik gebruik van Yellowbrick. De app is van ANWB en die heeft gelukkig nog geen vastloper. En ook ANWB is verantwoordelijk voor goede werking app. Zo moet het.

Ik moet wel echt gek kijken naar directeur, hij heeft duidelijk geen technische kennis. Hij praat puur zakelijk. Hij kan niet uitleggen waarom app vastloopt, daar heeft hij nul kennis voor. Ik denk dat hij ook geen programmeur is, alleen maar opdracht of bestelling plaatsen... en andere maakt het voor hem.
Ik ben zelf amateur programmeur, maar ik weet wel wat ik programmeer. Als iets niet goed werkt, zal ik zeker wat aan doen. Ook al maak ik geen apps maar websites, de verantwoordelijkheid is hetzelfde dat alles zeker goed loopt.

Dat ParkMobile app vastloopt, vind ik echt belachelijk. Er wordt serieus geld mee gemoeid en dus het is van groot belang dat app foutloos en goed functioneert. Vastlopers zijn dus echt kwalijk. Wat denk je waarom veel apps continu bijgewerkt worden en je regelmatig updates ziet op je mobiel? Nou dan, het kan wel!
Het probleem is alleen dat je te maken hebt met diverse Android toestellen en dus elke toestel kan verschillend gedragen. Zeker als er meerdere apps lopen tegelijk op dezelfde mobiel. Of mobiel is gewoon niet krachtig genoeg. Dan zijn de vastlopers mogelijk.

Maar daarom moeten de apps, waar serieus geld mee gemoeid wordt, ook echt intensief getest worden op diverse toestellen. En als er toch wat vastloopt, dient de app een extra check te doen achteraf na reset of herstart, zodat het alsnog kan stoppen. Mocht dat niet kunnen moet een telefoon naar bedrijf mogelijkheid bieden om stop te zetten als laatste oplossing. Het is en blijft een diefstal om zonder enig mogelijkheid te kunnen stoppen. Daar is iedereen mee eens. De bedrijf mag dit niet zomaar laten lopen zonder duidelijke redenen, ook al is de bewijs zeer duidelijk en getuigen zeggen dat hetzelfde. Er bestaat nog geen perfecte app, bugs zullen er in zitten, dus het is niet volledige verantwoordelijkheid van de gebruiker!
Ik denk dan ook dat als mobiel betalen app zomaar geld teveel overstort, de bank niet moeilijk zal doen om die geld weer terug te zetten. Bank apps worden zeer intensief getest vooral op veiligheid. Niemand mag je geld stelen.

5 minuten of hele dag onafgebroken doorlopend. Iedereen weet dat hele dag doorlopen op dure parkeerplaats gewoon abnormaal is. De GPS tracking op je mobiel kan je gebruiken als bewijs samen met foto's op voertuig waar je parkeert, allang niet meer op de plek is. Het geeft goed aan dat parkeren allang afgelopen is. Op moderne smartphone kun je GPS data in je foto's opslaan als ondersteuning dat je allang weg bent. Er zit ook tijdstip bij opgeslagen in de foto.

Als ParkMobile veel te heilig gelooft in hun app en niet samen wil kijken waarom app op die mobiel steeds vastloopt vind ik eerder een oplichting dan "het is je eigen risico" zeggen. App vastlopers maak ik wel eens mee, ja het kan een risico zijn. Maar er moeten opties zijn om parkeertijd te kunnen stopzetten. Als dat niet anders kan, dan is het heel kwalijk.

Ik adviseer hier bewijslast te verzamelen met b.v. GPS gemarkeerde foto's zodat het duidelijk is dat je allang niet meer daar bent. Vaak werkt de camera app op je mobiel nog wel, want die is door Google gemaakt. En vrijwel alle smartphones hebben GPS. Zeker als je nu nog ParkMobile hebt en gebruikt. Dit zaak is niet meer betrouwbaar.

En gemeentes dienen ook mee te denken en niet steeds terug te wijzen, want dan krijgen we gedoe van bureaucratie: steeds heen en weer aanwijzen en zo komen we nergens uit. Er dienen goede afspraken gemaakt worden om te zorgen dat alles eerlijk verloopt. Het klopt dat maker van app verantwoordelijk is en zou geld terug moeten storten, maar omdat geld ook naar gemeente gaat zou gemeente ook moeten meedenken en geld teruggeven wat teveel is betaald. Hetzelfde als je munten in de parkeerautomaat gooit, die is van de gemeente.

In de toekomst neemt mobiel parkeren steeds meer toe. Dat is geen grapje. We betalen meer en meer met de mobiel. Want het is lekker makkelijk en hoef je geen munten meesjouwen. Gemeenten moeten daarom modern meedenken in nieuwe parkeermogelijkheden en tegelijk hulp kunnen bieden bij de parkeerproblemen. Als de parkeerbeheerder niet goed werk doet, moet gemeente ook wat aan kunnen doen zodat er geen strafbare zaken ontstaan zoals ongevraagd blijven doorlopen van de digitale parkeermeter terwijl er geen mogelijkheid bestaan om die stop te zetten. Het is diefstal en mensen kunnen zelfs hierdoor in de geldproblemen komen.

Verwijderd

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Wauw. Ik had de indruk dat die directeur van Park Mobile elk moment in huilen kon uitbarsten. Hij nam totaal geen verantwoordelijkheid voor het feit dat de app van ParkMobile simpelweg niet goed werkt. Dit heeft een luchtje van bewuste oplichting. Ik heb de app dan ook meteen verwijderd. Iemand nog een goed alternatief?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden. Bekijk hier de diverse artikelen en video's:

Hoge parkeerkosten via mobiele parkeer app Parkmobile
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... arkmobile/

Parkmobile kan geen antwoord geven op vragen Radar
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... gen-radar/

Schriftelijke reactie Parkmobile
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... arkmobile/

MarischkaO
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2017 22:57

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door MarischkaO »

Toevallig vorige week lid geworden van Parkmobile en afgelopen zaterdag voor het eerst gebruik van gemaakt. Na 48 minuten heb ik via de app de parkeeractie gestopt, dacht ik. De volgende ochtend kreeg ik een herinnering dat de parkeeractie nog steeds actief is. Ik ben mij rot geschrokken want ik was in de veronderstelling dat het al was gestopt. Kosten van parkeren € 9,85 voor 48 minuten parkeren. Nou abonnement moet ik maar gauw gaan opzeggen!

mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door mrdummy »

'Park-line sluit als dochteronderneming van Parkmobile Group B.V. aan bij de woordvoering van Parkmobile.'

Oke, daar worden we niet happy van. Ook maar niet mee in de zee gaan, want als dochteronderneming maak je gebruik van dezelfde servers van Parkmobile, dus kans op vastlopers zal dan ook aanwezig zijn. Tenzij zij duidelijk aangeven dat ze eigen apps en servers hebben. Maar ik denk niet dat het zo is. Dit is geen geruststellende reactie.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door thecure »

'Park-line sluit als dochteronderneming van Parkmobile Group B.V. aan bij de woordvoering van Parkmobile.'

Oke, daar worden we niet happy van. Ook maar niet mee in de zee gaan, want als dochteronderneming maak je gebruik van dezelfde servers van Parkmobile, dus kans op vastlopers zal dan ook aanwezig zijn. Tenzij zij duidelijk aangeven dat ze eigen apps en servers hebben. Maar ik denk niet dat het zo is. Dit is geen geruststellende reactie.
Aha, dat wist ik niet. Waar heb je deze tekst vandaan?

Bij park-line kun je de parkeeractie dus stoppen door een commando via SMS te geven. zou dat bij Parkmobile niet kunnen?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Moneyman »

harkja schreef:
Moneyman schreef:Die directeur deed z'n zaak geen goed... :shock:
Klopt maar hij heeft zijn klanten wel een kijkje in zijn keuken gegeven. Wat een oen :lol:
Ik had niet de indruk dat het het begrip "klant" uberhaupt kende :wink:

Overigens gebruik ik ook de app van Parkmobile, tot nu toe zonder problemen. Is wel een zakelijk abonnement, misschien scheelt dat.

Jan Buyvoets
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2017 10:00

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Jan Buyvoets »

Of de Parkmobile app nu wel of niet goed werkt is hier eigenlijk niet de issue. Waar het om gaat is dat de heer Novak absoluut [ongefundeerde bewering verwijderd] is om als directeur van Parkmobile op te treden. Dit was echt tenenkrommend slecht.

Wereldwijd realiseert Parkmobile een omzet van 35 miljoen euro (zonder de parkeergeld afdrachten) De heer Novak heeft er nu voor gezorgd dat Parkmobile de naam heeft gekregen van onbetrouwbaar, niet klantgericht en hautain.
Hij bestuurt het bedrijf met "mushroom management" : keep 'm in the dark and feed them ****. Hoe anders had dit kunnen lopen.

Hij had de heer Scheffers ter plekke € 106,- terug moeten moeten geven, en hem uit moeten nodigen voor een lunch op het kantoor van Parkmobile om na te gaan waar en waarom het mis is gegaan en waar de applicatie en het proces verbetert kan worden. Natuurlijk wordt hij dan afgehaald met een fraaie Tesla taxi. En wil je echt indruk maken dan geef je de heer Scheffers nog een ruimhartige onkostenvergoeding voor de uren dat hij hieraan besteed. Al met al was het optreden van de heer Novak een meer dan zielige vertoning. Ik hoop dat de commissarissen van het bedrijf eens met de heer Novak gaan praten.....
Laatst gewijzigd door Radar op 25 apr 2017 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

mindwarrior
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2016 09:28

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door mindwarrior »

Ik heb soortgelijke probleem gehad. Ik stond geparkeerd op een straat waar dicht in de buurt ook een parkeergarage stond. Kreeg ik op de rekening te zien: a. dat ik voor 26 cent in de parkeergarage stond en b. ik stond voor ruim in totaal 46 euro geparkeerd. De app was bij mij ook niet gestopt nadat ik op de knop STOP had gedrukt. Ik heb ongeveer een uur geparkeerd gestaan.

Uiteraard contact gehad met Parkmobile klantenservice en net als in de uitzending duidelijk werd, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou ik niet zijn als ik het zogenaamde verschuldigde bedrag niet had gestorneerd. Dus Parkmobile stuurde een malafide incassobureau op me af, want na de uitzending over incassobureau's verdween dit bureau als sneeuw voor de zon uit mijn leven. De pesterijen hielden ineens op!

Parkmobile, heeft zijn eigen directeur niet eens op orde.

Radar, KEEP UP THE GOOD WORK!

jan knapen 43
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2017 14:27

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door jan knapen 43 »

ik zou mijn smartphone uitzetten, dan stopt de app ook meteen

Jan

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Moneyman »

jan knapen 43 schreef:ik zou mijn smartphone uitzetten, dan stopt de app ook meteen

Jan
Dus niet. Dat deed de klant in de uitzending ook, zonder succes.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door crazyme »

thecure schreef:
'Park-line sluit als dochteronderneming van Parkmobile Group B.V. aan bij de woordvoering van Parkmobile.'
Aha, dat wist ik niet. Waar heb je deze tekst vandaan?
Google zegt : https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... park-line/

gerard1740
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 mar 2009 11:08

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door gerard1740 »

Zelf heb ik een hele andere dure ervaring met Parkmobile.
In een gebied in ouderkerk/ a/d Amstel was een nieuwe betaaldparkeerzone ingevoerd. Nadat ik terugkwam van boodschappen doen had ik een boete van 56,75 euro omdat de app mijn locatie niet goed had ingesteld.
Parkmobile schoof deze klacht van mij terzijde en zei dat ik daar zelf verantwoordelijk voor was.
Maar Parkmobile is volgens mij verantwoordelijk voor het actueel en consistent bijhouden van nieuwe locaties, anders is het bedrijf niet serieus te noemen.
Overigens reagreert Parkmobile niet op social media cq. facebook berichten en emails...

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkmobile: Hoge kosten door parkeren met app

Ongelezen bericht door Moneyman »

gerard1740 schreef:Zelf heb ik een hele andere dure ervaring met Parkmobile.
In een gebied in ouderkerk/ a/d Amstel was een nieuwe betaaldparkeerzone ingevoerd. Nadat ik terugkwam van boodschappen doen had ik een boete van 56,75 euro omdat de app mijn locatie niet goed had ingesteld.
Parkmobile schoof deze klacht van mij terzijde en zei dat ik daar zelf verantwoordelijk voor was.
Maar Parkmobile is volgens mij verantwoordelijk voor het actueel en consistent bijhouden van nieuwe locaties, anders is het bedrijf niet serieus te noemen.
Overigens reagreert Parkmobile niet op social media cq. facebook berichten en emails...
Nee. Jij bent als gebruiker verantwoordelijk voor het goed instellen van de zones. Niet voor niets kies je altijd ZELF de zone, waarbij je niet alleen de suggesties van de app kunt volgen, maar ook handmatig een zone in kunt geven. Zeker bij een nieuwe zone mag je van jou verwachten dat je daar alert op bent.

Gesloten