LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Mucha

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:Je hebt geen idee hoe vaak huisartsen een placebo voorschrijven...
Dat wordt alleen gedaan bij testen van medicijnen. Een doelgroep krijgt dan een niet werkend middel, om als vergelijkingsgroep te dienen voor mensen met echte middel.
Toon me een apothekersrecept plus bijgevoegde bijsluiter voor een placebo.
witte angora schreef:Maar om dan de huisarts voor kwakzalver uit te maken? Dat doe je toch ook niet?
Vaak kan de huisarts geen juiste diagnose stellen, en wordt voor meest voor de hand liggend medicijn gekozen. Lijkt me geen kwakzalverij, dit in tegenstelling tot onzin als "omzetten van straling in natuurlijke frequenties."

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
witte angora schreef:Je hebt geen idee hoe vaak huisartsen een placebo voorschrijven...
Dat wordt alleen gedaan bij testen van medicijnen. Een doelgroep krijgt dan een niet werkend middel, om als vergelijkingsgroep te dienen voor mensen met echte middel.
Toon me een apothekersrecept plus bijgevoegde bijsluiter voor een placebo.
Haha, jouw reactie bevestigd de stelling van WA "dat je geen idee hebt". :wink: Vraag een bevriende huisarts hier maar eens naar... dat gebeurt zeer zeker niet alleen bij testen.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door michieldejong »

Volgens https://nl.wikipedia.org/wiki/Placebo_(middel) is een placebo
een als geneesmiddel voorgeschreven of aangeprezen middel dat geen werkzame bestanddelen bevat
Ik betwijfel of artsen middelen als geneesmiddel voorschrijven die totaal geen werkzame bestanddelen bevatten.

Ik kan me wel voorstellen dat artsen middelen voorschrijven die weliswaar werkzame bestanddelen bevatten maar waarvan de arts denkt dat de werkzame delen niet de klacht van de patient zullen verhelpen of verminderen en dat deze het alleen voorschrijft vanwege een eventueel placebo-effect. Als je b.v. een huidcreme voorschrijft aan iemand die hoofdpijn heeft. De creme heeft wel werkzame bestanddelen (vet dat de huid minder droog maakt) maar voor zover we weten zal het je hoofdpijn niet doen verminderen.

Of je dat nu een placebo kan noemen lijkt me ook een kwestie van definitie.

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door 16again »

michieldejong schreef:Ik kan me wel voorstellen dat artsen middelen voorschrijven die weliswaar werkzame bestanddelen bevatten maar waarvan de arts denkt dat de werkzame delen niet de klacht van de patient zullen verhelpen of verminderen en dat deze het alleen voorschrijft vanwege een eventueel placebo-effect.
Als arts kun je zelfs zonder medicijnen al een placebo effect teweeg brengen. Door als arts met volle overtuiging te beweren dat de de klachten volgende week zullen verminderen is soortgelijk effect te bereiken.
Zomaar een middeltje voorschrijven is ook een makkelijke manier om zeurende klanten weer buiten de spreekkamer te krijgen.

Als arts hou je wel de patient voor de gek, hetgeen in strijd is met de afgelegde eed van Hippocrates

boristraa
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010 17:25

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door boristraa »

Misschien kan het programma Opgelicht aan deze volksverlakkerij ook eens een uitzending aan wijden.

Mucha

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Als arts hou je wel de patient voor de gek, hetgeen in strijd is met de afgelegde eed van Hippocrates
Waarom? Het is bewezen dat placebo's een duidelijk effect hebben. Dat is het belang van de patiënt. Helemaal niet strijdig met de afgelegde eed dus.

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Het is bewezen dat placebo's een duidelijk effect hebben. Dat is het belang van de patiënt. Helemaal niet strijdig met de afgelegde eed dus.
http://www.erasmusmc.nl/geneeskunde/mas ... n/4534297/
De artseneed of -gelofte....Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten.
Je kunt je afvragen of de patient wel zo goed ingelicht wordt bij het verstrekken van een placebo.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door luna01 »

Vind het onderwerp wel interessant en het zal wel een reden hebben waarom de mobiele telefoons in ziekenhuizen en vliegtuigen bijvoorbeeld uit moeten. Nog een half uurtje mensen en we weten er alles van, zoals ik hoop :wink:

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
Quark schreef:Hang gewoon een biostabil om, werkt voor hooguit 200 euro. En alhoewel al jaren geleden ontmaskerd nog steeds te koop :D
Over de biostabil: https://nl.wikipedia.org/wiki/BioStabil_2000

Maar om on-topic te blijven: Radar gaat het over een heel ander apparaat hebben dat natuurlijk wél echt werkt, anders zou de conclusie niet opmerkelijk zijn. :mrgreen:
Nou, weinig opmerkelijks gezien. Behalve de prijs... :shock: :shock:

Desiderius-Erasmus
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2014 21:12

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Desiderius-Erasmus »

Zo goedkoop, misbruik maken van iets waar de gemiddelde burger geen verstand van heeft. Als elektronicus een lachwekkend schandalig misbruik. Dat de man van Floww zij gezicht op TV durfde te tonen mag uitzonderlijk genoemd worden. Waarschijnlijk om zijn geloofwaardigheid op te peppen. Dat is helaas voor hem niet gelukt. Meneer heeft nog niet de kennis van een elektriciën! Weet niet eens het verschil tussen een sinus, blok of zaagtand golfvorm. De voeding voor dat "elektronisch circuit" is kennelijk niet aanwezig en kan ook niet door zijn z.g. straling binnenkomen want het circuit bevindt zich in een kooitje van Faraday. Jammer dat het placebo effect hier kennelijk werkt. Misleiding ten top. Verder maak ik er geen woorden aan vuil.

boristraa
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010 17:25

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door boristraa »

In de in de uitzending getoonde Faraday kooi (van TU twente?) is het mogelijk om aan te tonen dat de Flow het stralingsniveau van een in deze kooi geplaatste zender niet zal verminderen en dat er ook geen andere straling opgewekt wordt. Jammer dat deze redelijke eenvoudige test niet uitgevoerd is. Bij bepaalde frequenties kan de Flow-staaf in resonantie komen en dat stijgt zelfs het stralingsniveau.

keriema1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2016 21:43

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door keriema1977 »

Ik had er een kristal of magneet in verwacht.
Ben zelf erg stralingsgevoelig (nee geen angst, wel realisme).
Wat mij het meest dwars zit is dat de zogehete wetenschap in nederland niet eerlijk aangeeft wat de gevolgen kunnen zijn van te veel apparaten die straling afgeven. In Zwitserland en de scandinavaische landen zijn ze daar veel verder mee. In Nederland mag wifi in het kader van economische groei floreren terwijl de uitwerkingen op de lange termijn nog niet bekend zijn.
Als je begrijpt dat alles dus ook het menselijk lichaam uit energie bestaat is het logisch dat het kan verstoren. In welke mate is nog ongewis.

Als tip zou ik mee willen geven...zet je mobiel 's nachts op vliegtuistand en laat hem beneden. Schakel je wifi en eventuele versterkers 's nachts uit. Trek de stekker uit je dect telefoon 's nachts. Doe dit een maand en kijk of er wat verandert. Proberen kan geen kwaad toch? En het kost hooguit een beetje tijd.

( de huidige wetenschap wordt veelal bekostigd door het bedrijfleven, hoe onafhankelijk is wetenschappelijkonderzoek en hoe kun je een norm vaststellen voor iets waarvan de werking op langere termijn ( de straling) nog niet geheel duidelijk is (of wel bekend maar niet gepubliceert wordt i.v.m. tegenstrijdige belangen? Is dat wetenschappelijk?)

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door newmikey »

boristraa schreef:Jammer dat deze redelijke eenvoudige test niet uitgevoerd is. Bij bepaalde frequenties kan de Flow-staaf in resonantie komen en dat stijgt zelfs het stralingsniveau.
Nonsens, pure nonsens. Het ding zèlf is al een mini-Faraday kooi. Er kan geen straling in noch uit en er kan dus van enige resonantie al helemaal geen sprake zijn want er valt niks te resoneren.

Onderzoekscentra doen onderzoek en dat kost geld. Ze gaan niet gratis de werking van een commercieel produkt onderzoeken. Als het dus niet onderzocht is, is dat alleen omdat de eigenaar van dit bedrijf dat niet wil (om wat voor reden dan ook)

Willem-J
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 sep 2016 01:20

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Willem-J »

"Je hebt geen idee hoe vaak huisartsen een placebo voorschrijven... Ik weet het althans ook niet, "
Als ik het niet weet en jij weet het althans nu ook niet, waar heb je het dan over?

Moneyman
Berichten: 30177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willem-J schreef:"Je hebt geen idee hoe vaak huisartsen een placebo voorschrijven... Ik weet het althans ook niet, "
Als ik het niet weet en jij weet het althans nu ook niet, waar heb je het dan over?
Over de realiteit van alledag.

witte angora
Berichten: 30860
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door witte angora »

Willem-J schreef:"Je hebt geen idee hoe vaak huisartsen een placebo voorschrijven... Ik weet het althans ook niet, "
Als ik het niet weet en jij weet het althans nu ook niet, waar heb je het dan over?
Lees dit maar eens, onderop vind je wat cijfers. https://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/12/de ... 24-a952985

Alhoewel placebo door huisartsen eigenlijk een ander onderwerp is, laat dit artikel wel heel goed zien hoe effectief het kan zijn; en daarmee laat het ook zien hoe 'effectief' het apparaat kan zijn dat door Radar getest is (en waarvan ik de ontknoping niet bekeken heb, want ik wist het toch wel)

Mucha

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

weergezondop
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 14:05

Re: Straling omzetten in natuurlijke frequenties? Floww.

Ongelezen bericht door weergezondop »

Het is natuurlijk prima om producten te testen en hier verslag van uit te brengen. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat dat er zoveel belangstelling is voor de producten van floww. Als er geen risico's (klachten) zouden zijn zijn, zoals gesteld klopt er iets niet. Wat ik erg jammer vind en gemist heb, is verdere uitdieping van het probleem op zich. Er was nu niemand van bv Stichting EHS (ook bekend bij Kennisplatform EMV&G), CPLD-vereniging (officieel ingeschreven als patiëntenvereniging, Verminder Electrosmog, StopUMTS, en diverse stralingsplatforms . Het hele verhaal inzake straling en risico's had men veel beter kunnen toe te lichten. Er zijn meer dingen die niet wetenschappelijk bewezen zijn ( neem maar eens als simpel voorbeeld "asbest" Er zijn in Nederland duizenden mensen (aangesloten bij diverse forums die klachten ondervinden van straling) Hiervan was ook te weinig bekend en werd ook als niet schadelijk gezien.) In andere landen is hier veel beter controle en toezicht bij het plaatsen van bv zend masten. Hoe kan het dat er in Nederland zo met gesloten ogen gekeken word naar deze problematiek ? Is geld dan belangrijker dan de gezondheid van mensen?

Gesloten