LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV betaalt tolken niet goed uit

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door Radar »

Gebarentaal-tolken worden al maanden slecht uitbetaald door het UWV. De betalingsachterstand kan oplopen tot duizenden euro’s en een grote groep tolken zit in geldnood. Het UWV is slecht bereikbaar en met de klachten wordt weinig tot niks gedaan.

Hoe gaat het UWV dit probleem oplossen?

Meer over dit onderwerp

Maandag 24 april in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij zijn die tolken ingehuurde ZZPers, en is het dus niks meer of minder dan een zakelijk geschil. Hoe vindt dat als onderwerp zijn plaats in een consumentenprogramma, vraag ik me dan af. Overigens wordt mijn zus, als ZZPer in de zorg door sommige gemeenten pas na 6 (!) maanden uitbetaald, dus dit valt nog wel wat mee.

stofzuigertje

Re: UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als alle tolken gewoon weigeren nog te werken..... vooruit betaald en pas als geld binnen is.
Dat moet voor thuiszorg ook vaak met gemeentes en dan is het snel opgelost.

Maak vooral een groep van concurrenten en zowel de tarieven als werk is dan goed te verdelen.
Dan zal niemand onder de prijs werk krijgen, en bij ziekte kun je concurrent inzetten.....
Ook wanbetalers als bepaalde gemeentes, want ik weet dat binnen 1 week en meerdere maanden naast elkaar kunnen zitten!

Verder mag je het tarief aanpassen, rente vragen als niet binnen 30 dagen betaald of juist korting bij binnen 1 week.
Naast rente voordeel ook makkelijker voor je administratie die vele ook zelf doen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zie dat de AVRO/TROS censuur weer heeft ingegrepen. Een opmerking over salarissen van sommige mensen bij de publieke omroep wordt direct verwijderd.

Mucha

Re: UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: UWV betaalt tolken niet goed uit

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten