LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door Radar »

Zo'n 5000 huizenbezitters voeren al bijna zes jaar een juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek. Deze hypotheek is gebaseerd op de Euriborrente mét een opslag voor de bank. ABN Amro heeft in 2009 en 2012 eigenhandig de opslag met een half én een heel procent verhoogd, terwijl dit niet de afspraak was. De opslag zou een vast tarief zijn.Hierdoor betaalden 5000 huiseigenaren tientallen miljoenen euro’s te veel.

ABN Amro verloor voor de tweede keer een rechtszaak over deze opslag. Stichting Stop de Banken wil nu eindelijk geld zien. In de studio Lex Makkinje en André Streefkerk van Stop de Banken.

Meer over deze uitzending

Maandag 22 januari 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

BArjen
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2018 18:56

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door BArjen »

Niet alleen de ABNAmro heeft de opslag verhoogd. Ook andere banken maken zich hier schuldig aan. Heeft de uitspraak van de rechtbank uiteindelijk alleen gevolgen voor de ABNAmro of kunnen overige banken ook hieraan gehouden worden?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

BArjen schreef:Niet alleen de ABNAmro heeft de opslag verhoogd. Ook andere banken maken zich hier schuldig aan. Heeft de uitspraak van de rechtbank uiteindelijk alleen gevolgen voor de ABNAmro of kunnen overige banken ook hieraan gehouden worden?
Een dergelijke uitspraak bindt alleen de direct betrokken partijen. Maar als er sprake is van identieke handelswijzen bij andere banken, kan met dit vonnis in de hand heel makkelijk een gelijkluidend vonnis voor de andere banken gehaald worden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door 16again »

heel makkelijk en banken.....
Ook dan zal wel weer een identiek pad bewandeld moeten worden, cassatie , hoge raad etc.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:heel makkelijk en banken.....
Ook dan zal wel weer een identiek pad bewandeld moeten worden, cassatie , hoge raad etc.
Dat hoeft niet. De standpunten van de Hoge Raad zijn immers al bekend.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door 16again »

Vooralsnog kan ABN Amro eerst nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad.....en ik voel op me klompen aan dat dit gaat gebeuren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Vooralsnog kan ABN Amro eerst nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad.....en ik voel op me klompen aan dat dit gaat gebeuren.
Oeps, verkeerde aanname mijnerzijds. Ik had in m’n hoofd dat eral gecasseerd was.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Juridische strijd met ABN Amro over de Euriborhypotheek

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:Vooralsnog kan ABN Amro eerst nog in cassatie gaan bij de Hoge Raad.....en ik voel op me klompen aan dat dit gaat gebeuren.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... ypotheken/

Gesloten