LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door Radar »

Je hebt de spierziekte ALS en je toestand verslechtert in een rap tempo. Je hebt een aangepaste stoel nodig en bestelt die bij de zorgwinkel die een contract heeft met je zorgverzekeraar. Uiteindelijk duurt het, na veel heen en weer gebel, maar liefst vier maanden voordat de stoel geleverd wordt: tijd die je als ALS-patiënt helemaal niet hebt.

En er zijn meer klachten over zorgwinkel Medipoint. Wat gaat Medipoint doen om deze problemen op te lossen?

Maandag 15 januari in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Wellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 20:22

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door Wellie »

Bar slechte ervaringen met Medipoint. Service om te huilen. Mijn vader had een aangepaste sta-op-stoel nodig. De machtiging hebben we aangevraagd in november 2016. In januari 2017 is er een verpleegkundige langsgeweest om de maten te nemen. Na eindeloos veel bellen, niet teruggebeld te worden en een vader die met de dag ongemakkelijker zat, werd er in oktober een stoel geleverd. Te laag, onvoldoende zitdiepte en bijzonder oncomfortabel. Na veel gedoe kwam de verpleegkundige opnieuw en constateerde dat de houding van mijn vader zo verslechterd was dat er een orthese nodig was. Daarvoor is een ander bedrijf langs geweest. De stoel die door medipoint was geleverd werd opgehaald en er arriveerde een leenstoel. Opnieuw te laag, nog minder zitdiepte, een rugleuning die was volgestopt met oude handdoeken en een zitting die niet gepolsterd was. Niet echt fijn voor iemand die niet mobiel is en verhoogd risico op decubitas heeft. Volgens medipoint kun je aan een leenstoel geen hoge eisen stellen. Na weer een lange wachttijd en de nodige telefoontjes werd meegedeeld dat het wachten was op een stukje bekleding. Dat zou 17 december 2017 geleverd worden. Op 10 december is mijn vader overleden. Toen ik de stoel de week erna annuleerde had medipoint geen flauw idee waar de oorspronkelijke stoel gebleven was. Dit is het verhaal in een notendop. Als ik alle onaangename gesprekken, het consequente gedraai en aan het lijntje gehouden worden zou beschrijven werd dit een verhaal zonder eind.

TrudySteeghs
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 21:10

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door TrudySteeghs »

November 2014 is mijn moeder overleden aan ALS. De klachten die nu besproken worden waren er toen ook al.
Mijn moeder kreeg een aangepast bed toegewezen door de huisarts. Ik nam telefonisch contact op met Medipoint om het bed te bestellen. Zegt de mijnheer aan de telefoon dat wij het bed maar 3 maanden mochten hebben. Die reactie had de huisarts al voorzien en duidelijk op de toewijzing aangegeven dat het bed voor langere tijd moest zijn. Reactie van de mijnheer aan de lijn. Wij moeten dan toch in ieder geval over 3 maanden bellen of de klachten nog steeds bestaan en het bed nog steeds nodig is. Op mijn reactie dat wij het bed niet meer nodig hebben als mijn moeder is overleden, bleef hij aanhouden dat er toch gebeld moest worden. En ze hebben gebeld. Mijn reactie zal ik jullie besparen. Toen mijn moeder overleden was hebben ze zelfs nog gebeld dat wij nog enkele maanden bedhuur moesten betalen omdat zij ten onrechte het bed langer dan 3 maanden had gehad. Mijn reactie daarop zal maar helemaal niet opschrijven.

Ook heeft zij een elektrische rolstoel gehad. Dat ding schudde over de weg omdat de wieltjes versleten waren. Ze zijn er minstens 5 x voor geweest als het niet vaker was. MIjn moeder heeft uiteindelijk het schudden maar geaccepteerd. Een van de monteurs wist zelfs te vertellen dat het schudden kwam omdat mij moeder niet sterk genoeg meer was in de handen waardoor zij zelf het schudden veroorzaakte. Zij had inderdaad veel uitval, maar niet in de handen. Leg dat maar eens uit aan iemand die dagelijks strijd tegen het verval.

Tot slot; Wij hadden veel hulpmiddelen waar medipoint bij betrokken was. Maar het ene hulpmiddel moest ik aanvragen via de huisarts, het andere via de gemeente of ziektekostenverzekering. Het ene hulpmiddel kwam van de groene kruiswinkel uit Horst, het andere uit Nijmegen. Evenzoveel bezorgers. Toen mijn moeder overleden was heb ik alle hulpmiddelen netjes op een rijtje in de schuur gezet, omdat het door diverse chauffeurs opgehaald moest worden i.v.m. de herkomst van die middelen. Bij de eerste chauffeur gaf mijn vader alles mee, en de chauffeur, nam ook alles mee. Vervolgens heeft Medipoint nog lang gebeld waar alle spullen gebleven waren.

ALS op zich is al erg genoeg. Bovenstaand circus heb je daar echt niet als toetje bij nodig. Mogelijk leidt mijn verhaal tot verbetering. Het is als ALS patiënt al lastig om voor jezelf gezien de beperkingen. Als mantelzorger zorg je het liefst voor de patiënt en wil je niet geconfronteerd worden met een tijdrovende bureaucratie. Mocht medipoint van mijn moeders dossier willen leren, dan laat ze maar bellen.

B.M. Goedemans
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2017 15:05

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door B.M. Goedemans »

Ls,

De Directeur van MediPoint verteld in Radar dat er voor de gemeentes een vaste deskundige is die alles van a tm z van de betreffende cliënt weet. In Eindhoven is dit zeer zeker niet het geval, een bij MediPoint gedetiseerde medewerker van een ander bedrijf die niks van het dossier weet komen op huisbezoek en weten eigenlijk niet wat ze komen doen. Je moet dus zelf aangeven dat het om het aanmeten van een aangepaste rolstoel gaat. Na een bakje koffie gaat deze medewerker zonder verder geïnformeerd te hebben en/of gemeten te hebben weer weg.

Sinds eind juni 2017 zijn we nu al bezig met de aanvraag voor een nieuwe aangepaste rolstoel voor mij. Ik ben nu in het bezit van een Ti-Lite tr rolstoel. MediPoint komt met zeer goedkope rolstoelen die totaal niet aangepast zijn of aangepast kunnen worden naar mijn behoefte. Ik begrijp dan ook niet dat MediPoint niet kijkt in het dossier naar de eerder verstrekte rolstoel Ti-Lite tr en de kosten hiervan.

In afwachting van een nieuwe aangepaste rolstoel moet ik op dit moment noodgedwongen veelal mijn dagen doorbrengen in bed. Dit omdat de oude rolstoel niet meer voldoet en ik erg veel pijn en hinder ondervindt als ik er gebruik van maak.

Diverse keren hebben wij de gemeente Eindhoven benaderd, maar deze reageert niet op schrijven, bellen email etc. De generaliste van WIJ Eindhoven (adviesorgaan van de gemeente) geeft aan dat het er op lijkt dat MediPoint binnen de gemeente Eindhoven bepaald welke hulpmiddelen de cliënt krijgt en niet de gemeente die de opdracht geeft. Als het aangevraagde hulpmiddel niet in het pakket zit van MediPoint dan wordt er door MediPoint alleen maar tegengewerkt.

Kortom: de directeur van MediPoint kan in de uitzending aangeven dat ze een zeer hoog tevredenheidscijfer hebben en de afhandeling van aanvragen zeer snel verloopt. Echter als een aanvraag al sinds eind juni 2017 loopt en nu nog niet is afgerond dan is dit naar mijn idee niet zeer snel maar zeer langzaam.
Is de directeur slecht geinformeerd omtrent het functioneren van zijn bedrijf of verkoopt deze onzin op tv?

M.v.gr.
B.M. Goedemans

Pino
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2005 20:26

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door Pino »

WMO voorzieningen worden via de gemeentes in Nederland op aanvraag en medische beoordeling ter beschikking gesteld, de levering vindt enerzijds plaats in natura via door gemeentes gecontracteerde leveranciers w.o. bijvoorbeeld Medipoint, anderzijds kan een persoonsgebonden budget worden aangevraagd een standaard lager bedrag met meestal 15% bestedingskorting en eigen risico op garantie en onderhoud. Onze ervaring met een rolstoel voor mijn echtgenote met een CVA en blijvende rechtszijdige aandoening is dat rolstoelen vanuit Belgie en Duitsland vele malen goedkoper zijn. In Nederland zijn rolstoelen via dealernetten met een PGB wel volgens een beperkt/vrije weg verkrijgbaar, maar wel tegen veel hogere prijs dan bepaalde gemeentes in Nederland wordt verstrekt. De weg die voor een PGB moeten afleggen is er een van vele ontmoedigingen en extra hoge kosten omdat bijvoorbeeld een ergotherapeute ook op eigen kosten moet worden betaald. Echte concurrentie is er niet, het is een ondoorzichtige markt net monopolies van dealers en gemeentes en prijzen die kunstmatig hoog worden gehouden. De kwetsbare groep van wmo/voorziening vragenden is vrijwel machteloos en weerloos! Mona Keijzer heeft zich tevergeefs voor haar ministerschap tegen deze wantoestanden ingespannen tevergeefs. In deze markt gaat erg veel geld in om met gemeentelijke afspraken en aanzienlijk zakelijke belangen

GWS
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 21:06

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door GWS »

Het leveren ging bij ons redelijk snel toen mijn moeder (die MS had en inmiddels is overleden) een in hoogte verstelbaar bed nodig had. Kwaliteit van het mattas belabberd maar met een extra mattas was het ok. Maar....toen het bed niet meer nodig was werd het een dag te laat opgehaald (week van tevoren opgezegd) zodat er nog een volle week betaald moest worden. Toen mijn vader hier tegen protesteerde werd er door de chauffeur verteld dat hij maar beter kon betalen (dus de bon tekenen welke de chauffeur) bij zich had want dit bedrijf had hele goede advocaten.

Een jaar later was het bed weer nodig. Op een maandag is mijn moeder overleden en ze werd thuis opgebaard. Situatie uitgelegd dat een kist en een bed veel ruimte innam in de huiskamer. Of ze met spoed het bed zoiden willen halen. Maar natuurlijk meneer, we sturen meteen een chauffeur.....Op donderdag wederom gebeld dat vrijdag de begrafenis zou zijn en dat de kist op dezw manier niet de kamer uit zou kunnen. We mochten zelf het bed niet uitelkaar halen wegens eventuele schade die zou kunnen ontstaan. Op vrijdagochtend zelf het bed toch maar uitelkaar gehaald en in de tuin gezet. Verder niks meer gehoord. Diep triest dat zo’n bedrijf een monopolie positie heeft. Eea gemeld aan de ziektekostenverzekeraar. Ook hier niks meer van gehoord. Ik word weer boos als ik aan deze situatie denk.

Mijka
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2018 21:12

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door Mijka »

Ik ben een chronisch pijnpatiënt door o.a de ziekte van Lyme, heb daardoor weinig energie, maar daarnaast heb ik nog meerdere aandoeningen wat mijn ziek zijn complex maakt. Sinds 2010 heb ik een hoog-laag bed, omdat ik volledig bedlegerig ben. Om van houding te kunnen veranderen heb ik een bed met een trendelenburg functie, wat betekent dat het voeteneind naar beneden kan , waardoor je met je bed in een soort zithouding kan. Op een gegeven moment was het bed kapot. Dus Medipoint gebelt om te vragen of er iemand kan komen kijken en het bed te repareren. Het bed bleek vervangen te moeten worden. Ook mijn bedtafeltje wiebelde. De monteur vertelde me dat het tafeltje niet te maken was, maar dat ik kon bellen naar Medipoint met het verzoek voor een ander tafeltje. En dan begint het. Wanneer ik bel wordt mij vertelt dat zij alleen maar wiebelende tafeltjes leveren. Ik kan op dat moment mijn oren niet geloven en vraag het nogmaals na. " Heb ik u goed verstaan en levert u alleen wiebelende tafeltjes?" Het antwoord is bevestigend. "Dus", zeg ik, " mogen wij, en daarmee bedoel ik al die mensen die zo'n wiebelend bedtafeltje Krijgen , dan ook een schadeclaim indienen als iwij ons door dit wiebelende tafeltje branden aan de hete thee?" Ik ben ontzettend verontwaardigd dat een bedrijf die hulpmiddelen levert aan hulpbehoevende mensen, zo met ons omgaat. Schandalig.
Ook begint het gezeur om het bed. Omdat ik een trendelenburg functie nodig heb moest ik eerst een verklaring van de huisarts sturen. Daarna ook een verklaring van mijn revalidatiearts. OK. Dan doen we dat . Maar dat blijkt nog steeds niet voldoende te zijn. Medipoint stuurt een eigen adviseur die tot dezelfde conclusie komt als mijn huis- en revalidatiearts. Maar, u raadt het al: Medipoint gaat nog steeds niet akkoord. Dus bel ik het Zilveren Kruis en leg mijn probleem aan hen voor. Zij zijn uiteindelijk degenen die Medipoint moeten betalen voor hun ahum...... service??????
Uiteindelijk komt het dan vrij snel voor elkaar, met dank aan het Zilveren kruis.
Maar in 2016 begint het bed ontzettend te wiebelen. Als ik ''s morgens door mijn zorgverlener werd gewassen ging het bed zo op en neer dat ik er bijna zeeziek van werd. Dus gebeld met Medipoint. Ik zag de bui al hangen, maar dacht misschien valt het deze keer mee. De monteur draaide wat schroeven aan en Gaf me het advies het bed niet helemaal omhoog te zetten, omdat een bed met trendelenburg functie zijn minder stabiel zou zijn. Oké dan doen we dat. Het wiebelen was inderdaad minder. Tot vorig jaar het wiebelen zo erg werd dat ik ne niet meer veilig voelde in het bed. Ik bel, de monteur komt en geeft aan Medipoint door dat er zo snel mogelijk een ander bed moet komen, omdat dit niet meer verantwoordelijk is om in de liggen. Ik had een donkerbruin bed wat goed bij het interieur past en vroeg aan de monteur of ik ook deze keer weer een donkerbruin bed zou kunnen krijgen, zodat het minder ziekenhuisachtig aandoet. Dat was volgens hem geen probleem. De volgende dag kwam het bed, maar de onderdelen pastten niet. De hekken waren 10 cm langer dan het onderstel. Dus werd er van twee bedden, een bed in elkaar gefabriceerd die in ieder geval stabiel was. Een paar dagen later zou ik een ander bed krijgen. Het bed was voor dit moment stabiel , maar kon niet op werkhoogte voor mijn zorgverleners en het bed bleef in de verlaagde voeteneind stand (trendelenburg) staan, zodat ik altijd in een scheve stand moest slapen. Ach, dacht ik, volgende week komt het nieuwe bed. Maar nadat ik daarvoor zelf 4 keer moest bellen kwam opnieuw niet het goede bed. Toen was voor mij de maat vol. Weer belde ik met het Zilveren kruis en legde bij hen een klacht neer over Medipoint. De klachtencommissie belde dezelfde week nog en nam ook contact op met Medipoint. Het Zilveren kruis nam mijn klacht serieus in behandeling, luisterde aandachtig en nam telefonisch contact met mij op om te controleren of Medipoint zijn afspraken naar mijn tevredenheid na kwam. Uiteindelijk kwam het mede door het Zilveren kruis allemaal in orde. Ik heb nu een bed die voldoet aan de eisen en die past in mijn interieur zodat ik me minder ziek voel. Het is alleen heel erg dat je wanneer je hulpbehoevend wordt overal maar genoegen mee moet nemen als je Medipoint mag geloven. Ik doe dat niet, maar ondertussen vind ik het heel erg dat er ook mensen zijn die niet voor zichzelf kunnen opkomen. Het kan toch niet zo zijn dat in een land als Nederland mensen werken in de zorg die hulpmiddelen leveren die niet voldoen aan de behoefte van de hulpbehoevende. En dan op de website schrijven dat zorg op maat kunnen leveren. Vanaf nu kan ik rechtstreeks met de adviseuse van Medipoint die dit bed heeft geregeld contact opnemen mocht er in de toekomst weer iets zijn. Voor nu is het uiteindelijk goed opgelost, maar het blijft jammer dat je daar zoveel moeite voor hebt moeten doen.

fea
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2017 14:42

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door fea »

Zit nu al 6 maanden te wachten op mijn nieuwe rolstoel. Er zijn inmiddels al 4 heren van medipoint geweest maar helaas er komt maar niets deze moet geleverd worden via WMO. Ook gemeentes laten zich door deze firma zand in de ogen strooien.

Eigenlijk moet je rolstoel elk jaar gekeurd worden door medipoint. In al die jaren zijn ze eenmaal geweest. gemeenten controleren niets.

rolstoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2018 13:29

Re: Zorgwinkel Medipoint levert aangepaste meubelen te laat

Ongelezen bericht door rolstoel »

Eind aug 2017 rolstoel afgekeurd om scheef frame door monteur medipoint
rolstoel aangemeten op 3 sept ivm afgekeurde adl stoel scheef frame . Nieuwe rolstoel moest met spoed geleverd worden ivm ook rolondersteuning, kreeg half nov een brief dat stoel met ondersteuning zou worden afgeleverd in week 49. Niemand gezien of gehoord , nog keer gebeld geen bericht terug eind dec 2017 nogmaals gebeld maar geen bevredigend antwoord .Begin jan 2018 gebeld zouden het uitzoeken 3 dagen later terug gebeld dat het week 4 zou worden . zei toen ook dat er van huidige stoel ook nog handbike adapter moest worden overgezet . Nou wisten ze niets van . Werdt dag later teruggebeld dat dat wel kon ,Ik zelf zei dat het dan daar op de zaak moest worden gedaan . nou dat kon niet zou een dag duren . dus zo gaan we maar door . Heb intussen veel meer last van mijn rug omdat mijn zithouding niet meer goed is door scheef frame van adl stoel

bedankt medipoint nijmegen
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2018 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht door Moderator verplaatst naar bestaande topic.

Gesloten