Analoog radiosignaal Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Artikel 6.13
1. Als een pakketaanbieder een of meer digitale programmapakketten verspreidt of laat verspreiden, ontvangen alle abonnees die met hem een overeenkomst met betrekking tot de ontvangst van een of meer digitale programmapakketten hebben gesloten, in elk geval een digitaal standaardprogrammapakket.
Nu sluit ik een digitaal kabel abonnement af, en dan is vastgelegd, dat ik minimaal x digitale TV zenders en Y digitale radiozenders kan ontvangen.
Als extra verzorgt geeft kabelboer ook FM zenders door.
Artikel 6.14
1. Als een pakketaanbieder een of meer analoge programmapakketten verspreidt of laat verspreiden, ontvangen alle abonnees die met hem een overeenkomst met betrekking tot de ontvangst van een of meer analoge programmapakketten hebben gesloten, in elk geval een analoog standaardprogrammapakket.
Er is geen sprake van een overeenkomst voor analoge doorgifte, dus dit artikel is niet van toepassing.

Ik blijf benieuwd waar wel staat dat analoge radio afgeschakeld moet worden.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 aug 2021 14:54
Nergens staat dat als je als aanbieder een digitaal programmapakket aanbiedt (TV + Radio), dat je dan geen analoge radio als extra mag verstrekken.
Dat is ook niet wat Van der Pas zegt. Wat hij wél zegt, is dat de aanbieder, als hij een analoog pakket aanbiedt, in ieder geval analoge TV-zenders én analoge radiozenders moet aanbieden. En dat staat letterlijk in de door jou geciteerde wet Mediawet. In lid 2 van art. 6.14 staat immers:
Het standaardprogrammapakket bestaat uit ten minste vijftien televisieprogrammakanalen en een door de pakketaanbieder met inachtneming van het vierde lid te bepalen aantal radioprogrammakanalen. De programmakanalen worden ongewijzigd verspreid.
Het effect daarvan is natuurlijk gelijk aan jouw omschrijving: dat je niet alleen analoge radio mag aanbieden, als je niet ook analoge TV aanbiedt.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Als je een overeenkomst voor doorgifte van digitale radio en TV hebt, dan geldt 6.13. En in 6.13 .1-5 staat nergens dat doorgifte van FM band als extra niet is toegestaan.

Met je digitale abonnement bestaat er geen overeenkomst voor doorgifte van een analoog pakket zoals genoemd in 6.14.1 , dus 6.14.2 is niet van toepassing

De mediawet is vooral een verplichting om een aantal zenders wel door te geven,
Dit om de pluriformiteit van het aanbod te garanderen.
Prima als men om technische redenen FM wil afschakelen. Maar zeg dat dan gewoon, en verschuil je niet achter de mediawet.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 aug 2021 18:17
Als je een overeenkomst voor doorgifte van digitale radio en TV hebt, dan geldt 6.13. En in 6.13 .1-5 staat nergens dat doorgifte van FM band als extra niet is toegestaan.
Je mist het punt. Als je alleen analoge radio aan mag bieden als je óók analoge tv aanbiedt, dan mag je uiteraard ook niet analoge tv “meeleveren” met een verder digitaal pakket, als je stopt met analoge tv.
16again schreef:
26 aug 2021 18:17
Met je digitale abonnement bestaat er geen overeenkomst voor doorgifte van een analoog pakket zoals genoemd in 6.14.1 , dus 6.14.2 is niet van toepassing
Dat is natuurlijk niet waar. Je hébt in jouw casus immers geen volledig digitaal abonnement, maar een gecombineerd digitaal en analoog abonnement. 6.14 is wel degelijk van toepassing op jouw verhaal.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
26 aug 2021 22:22
16again schreef:
26 aug 2021 18:17
Met je digitale abonnement bestaat er geen overeenkomst voor doorgifte van een analoog pakket zoals genoemd in 6.14.1 , dus 6.14.2 is niet van toepassing
Dat is natuurlijk niet waar. Je hébt in jouw casus immers geen volledig digitaal abonnement, maar een gecombineerd digitaal en analoog abonnement. 6.14 is wel degelijk van toepassing op jouw verhaal.
De overeenkomst met de abonnee moet ook zo opgesteld zijn , dat het de kabelboer louter verplicht x aantal digitale TV en Y aantal digitale radio zenders aan te leveren.
En dat "tijdelijk" als service ook nog het klassieke FM radio aanbod op de kabel wordt doorgegeven, zonder dat abonnees daar rechten aan kunnen ontlenen.
Of doorgifte FM in het geheel niet noemen in de overeenkomst, en doorgifte stilzwijgend continueren.
Dan kun je niet volhouden dat er sprake is van een gecombineerd dan wel analoog abonnement, en vervalt 6.14

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Creatief, maar niet serieus natuurlijk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

Niets is voor altijd. Ik begon met een Sinclair zx 81 computertje met een cassette recorder voor opslag. Tegenwoordig is dat wat anders geworden. Wij zijn nu qua telefoon op 4 en 5G, ook weer anders als de eerste gsm's.

De term overstappen snap ik dus ook niet, want de analoge ontvangst verdwijnt gewoon, ook bij andere providers. Dus overstappen is nutteloos.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
26 aug 2021 08:50
kweenie schreef:
25 aug 2021 20:18
Ziggo is in 2018 beginnen met het gefaseerd uitschakelen van analoge televisie. Het was in eerste instantie de bedoeling om gelijk ook de analoge radio uit te schakelen, maar van deze aan hen opgelegde verplichting hebben ze even uitstel gekregen. Toen je 2 jaar geleden een tuner/versterker kocht, had je dus kunnen weten dat je die niet lang zou kunnen gebruiken voor de FM radio van Ziggo. Of je verkoper had je dat kunnen vertellen.
Alsof de consument op de hoogte is van regelgeving voor kabelboeren, en daar aankoop beslissing op baseert...
Het gaat me niet zozeer om de regelgeving, maar om het grote dat er twee jaar geleden al een hoop publiciteit was over het uitfaseren van FM radio en het besluit van Ziggo dus niet als een donderslag bij heldere hemel komt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

16again schreef:
26 aug 2021 16:42
Nu sluit ik een digitaal kabel abonnement af, en dan is vastgelegd, dat ik minimaal x digitale TV zenders en Y digitale radiozenders kan ontvangen.
Als extra verzorgt geeft kabelboer ook FM zenders door.
Dan is er dus ook geen probleem met het uitschakelen van de FM radio, omdat daar helemaal geen overeenkomst voor was

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

peter17111962 schreef:
26 aug 2021 10:42
Hawk-Eye schreef:
26 aug 2021 08:42
digitenne kastje kopen en deze aansluiten op je radio?

https://forum.kpn.com/digitenne-12/wil- ... ten-504096
Dit is dus helemaal geen optie. Met een beetje handigheid knutsel je vrij snel een antenne-tje in elkaar waarmee
je gratis nog vele jaren lang stations kunt ontvangen op de FM band of koop een DAB+ ontvanger, daar moet ook
een antenne aan, maar dan kun je ook gratis vele stations zelf ontvangen. een digitenne kastje heeft ook een
antenne nodig, maar kost wel een bedrag per maand, kennelijk zien sommige hier de voordelen van in. Ik dus niet.
Volgens mij hoef je niet perse een abbo te hebben, wil je bijv. ned 1 2 3 kijken kan dat zonder....

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
26 aug 2021 23:02
Moneyman schreef:
26 aug 2021 22:22
16again schreef:
26 aug 2021 18:17
Met je digitale abonnement bestaat er geen overeenkomst voor doorgifte van een analoog pakket zoals genoemd in 6.14.1 , dus 6.14.2 is niet van toepassing
Dat is natuurlijk niet waar. Je hébt in jouw casus immers geen volledig digitaal abonnement, maar een gecombineerd digitaal en analoog abonnement. 6.14 is wel degelijk van toepassing op jouw verhaal.
De overeenkomst met de abonnee moet ook zo opgesteld zijn , dat het de kabelboer louter verplicht x aantal digitale TV en Y aantal digitale radio zenders aan te leveren.
En dat "tijdelijk" als service ook nog het klassieke FM radio aanbod op de kabel wordt doorgegeven, zonder dat abonnees daar rechten aan kunnen ontlenen.
Of doorgifte FM in het geheel niet noemen in de overeenkomst, en doorgifte stilzwijgend continueren.
Dan kun je niet volhouden dat er sprake is van een gecombineerd dan wel analoog abonnement, en vervalt 6.14
Moneyman schreef:
26 aug 2021 23:23
Creatief, maar niet serieus natuurlijk.
Wat is er niet serieus?
Het is eenvoudig hard te maken, dat huidige abonnees betalen voor het digitale aanbod van TV+radio, en doorgifte analoge FM radio er gratis bij zit.
Het uitfaseren van FM levert immers geen prijsverlaging op.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
27 aug 2021 06:58
16again schreef:
26 aug 2021 16:42
Nu sluit ik een digitaal kabel abonnement af, en dan is vastgelegd, dat ik minimaal x digitale TV zenders en Y digitale radiozenders kan ontvangen.
Als extra verzorgt geeft kabelboer ook FM zenders door.
Dan is er dus ook geen probleem met het uitschakelen van de FM radio, omdat daar helemaal geen overeenkomst voor was
Het gaat mij om de opgevoerde drogreden: Verplicht uitschakelen vanwege de mediawet.
De echte reden is dat de nieuwste generatie docsis kabelmodems het stuk spectrum van de FM band nodig heeft. Wat voor mij overigens wel een goede reden is om FM af te schakelen

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 aug 2021 09:09
Het gaat mij om de opgevoerde drogreden: Verplicht uitschakelen vanwege de mediawet.
Dat dat helemaal geen drogreden is, is inmiddels toch wel duidelijk.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 aug 2021 09:24
16again schreef:
27 aug 2021 09:09
Het gaat mij om de opgevoerde drogreden: Verplicht uitschakelen vanwege de mediawet.
Dat dat helemaal geen drogreden is, is inmiddels toch wel duidelijk.
Integendeel.
Zo overtuigend is "niet serieus" immers niet.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 aug 2021 09:34
Zo overtuigend is "niet serieus" immers niet.
Klopt. Het serieuze deel zit in de posts ervoor. De draai die jij er vervolgens aan probeert te geven, is gewoon lachwekkend. Je suggestie is immers dat de kabelboeren hun overeenkomsten zó zouden moeten aanpassen dat de Mediawet ontdoken wordt, en er daarnaast een onwenselijke situatie gecreëerd wordt waarin ze uberhaupt niet willen verkeren.

Noem jij het maar serieus :lol: :lol:

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Die overeenkomsten zijn natuurlijk al lang aangepast. Anders kun je als klant nu prijsverlaging eisen, omdat FM niet meer wordt doorgegeven, terwijl je daar volgens jou wel een overeenkomst voor hebt en voor betaalt.

Mediawet ontduiken? Er wordt hier juist een draai aan de mediawet gegeven, waar die helemaal niet voor bedoeld is. De mediawet is bedoeld om een minimaal aanbod garanderen. Niet om extras af te schieten.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, ik had al zo'n vermoeden dat je mening toch niet zou wijzigen. Prima. Ik denk dat de consument wel genoeg heeft aan de al geciteerde deskundige van het Commissariaat voor de Media.

Nog één tip: lees je overeenkomst eens.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 aug 2021 13:11
Nog één tip: lees je overeenkomst eens.
:D
Mijn contract verwijst voor het zenderoverzicht naar de website.
En op de lijst met het "digitale radio aanbod" staat bij enkele zenders ook een (analoge ?) FM frequentie genoemd.
Wat suggereert dat de analoge zenders ook onder het digitale aanbod vallen
https://cdn.caiway.nl/-/media/files/cai ... io_def.pdf

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
27 aug 2021 14:20
En op de lijst met het "digitale radio aanbod" staat bij enkele zenders ook een (analoge ?) FM frequentie genoemd.
Wat suggereert dat de analoge zenders ook onder het digitale aanbod vallen
Analoog valt onder digitaal...? Nee, natuurlijk niet: dat geeft aan dat er nu nog sprake is van de ongewenste -en in strijd met de Mediawet zijnde- situatie die door de providers nu juist beëindigd wordt.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
27 aug 2021 14:25
Analoog valt onder digitaal...? Nee, natuurlijk niet: dat geeft aan dat er nu nog sprake is van de ongewenste -en in strijd met de Mediawet zijnde- situatie die door de providers nu juist beëindigd wordt.
Dit gaan we sowieso niet eens worden.
Maar wat is er ongewenst aan deze situatie?

Gesloten