Analoog radiosignaal Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) radio.
tjerk1
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 mei 2015 09:57

Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door tjerk1 »

kreeg vandaag een mailtje van Ziggo , waarin werd aangekondigd dat met ingang van 28-09-2021 gestopt wordt met het doorgeven van het analoge radiosignaal via de kabel. Ziggo bied wel een gratis FM antenne aan, om als je afhankelijk bent van het analoge signaal, dus geen DAB ontvanger hebt , zelf wat te regelen. Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Tijd om over te stappen.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Veldt01 »

aan alles komt een einde maar voor relatief weinig geld kun je je apparatuur toch dab proof maken. Apparaatje heet een DAB adapter en je hebt ze van meerdere merken (heb er eentje van Argon audio maar veel goedkoper gaat ook).
En het slechte nieuws: ook dab zal niet eeuwig meegaan en ook weer vervangen worden door iets nieuwers.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Moneyman »

tjerk1 schreef:
24 aug 2021 21:28
Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Tijd om over te stappen.
Twee jaar geleden was toch echt wel bekend dat DAB de toekomst van nu is, en dat FM eruit gaat. Dat jij er voor kiest een FM-tuner te kopen, kan je Ziggo niet verwijten. Overstappen zal je ook maar beperkt soelaas bieden, FM gaat er gewoon uit.

sake1987

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
24 aug 2021 21:52
tjerk1 schreef:
24 aug 2021 21:28
Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Tijd om over te stappen.
Twee jaar geleden was toch echt wel bekend dat DAB de toekomst van nu is, en dat FM eruit gaat. Dat jij er voor kiest een FM-tuner te kopen, kan je Ziggo niet verwijten. Overstappen zal je ook maar beperkt soelaas bieden, FM gaat er gewoon uit.
Gaat om analoog signaal van Ziggo MM.
FM zal ook niet lang meer duren maar blijft nog even, is ook niet Ziggo, pluk je uit de ether.
Maar denk dat zo’n nieuw aangeschaft systeem ook wel over kan op digitaal.
Even kijken of er een ethernet aansluiting op zit. Andes via de TV

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sake1987 schreef:
24 aug 2021 22:10
Gaat om analoog signaal van Ziggo MM.
FM zal ook niet lang meer duren maar blijft nog even, is ook niet Ziggo, pluk je uit de ether.
Maar denk dat zo’n nieuw aangeschaft systeem ook wel over kan op digitaal.
Even kijken of er een ethernet aansluiting op zit. Andes via de TV
Dat analoog eruit ging bij Ziggo zit er al jaren aan te komen en al in december 2020 hebben ze dit aangekondigd dat ze echt mee stoppen daarvoor stopte ze al met analoge televisie.

https://tweakers.net/nieuws/175236/zigg ... oppen.html

Aan een tuner kun je ook gewoon een antenne aansluiten en heb je prima ontvangst op de FM voor zolang dat nog duurt. Vermoedelijk zal dit wel langer duren omdat in FM uitzenden relatief goedkoop is en in tegenstelling tot Ziggo er geen beperkingen zijn in de lucht, bij Ziggo zorgt het radio signaal voor veel gebruik van de bandbreedte die koper biedt en dus ook lagere snelheden voor internet.

Overstappen om deze rede moet je zelf weten, naast Ziggo is er niemand die uberhaubt radio signaal via de coax kabel levert.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Of DAB+ de toekomst is dat valt sterk te betwijfelen. Het aantal stations dat uitzend via DAB+ wordt wel iets groter
maar echt doorbreken zal DAB+ voor gebruik thuis niet. Ikzelf heb ook Ziggo dus ik verwacht binnenkort ook die
brief. Ook ik heb op internet gezocht naar een losse tuner met DAB+ erop, eentje die ongeveer hetzelfde formaat
heeft als mijn versterker, dus 43 CM breed, zilver kleurig en geen internet tuner erop. en moet te gebruiken zijn
zonder afstand bediening, Want voor mij is tunerversterker een apparaat om, net als vroeger, naar toe te lopen
om te bedienen, Heb ook lang moeten zoeken om mijn huidige te vinden die ik nu heb. Er zat er wel eentje bij, maar
die is die doos nog nooit uit geweest. Een losse geschikte DAB+ tuner heb slechts 1 kunnen vinden op internet, maar
die heeft een prijskaartje van maar liefst E 399,- DAB+ valt dus af, zeker als ik bedenk dat ik, mocht ik toch
zo een tuner vinden, dat er dan ook nog een kabeltje naar de zolder moet worden gelegd voor een zolderantenne voor
dat ding. Ik heb daarom uit voorzorg al mijn Humax 5300C alvast aangesloten via een Scart naar Line verloop plug
maar aangesloten op mijn huidige tuner versterker. werkt op zich wel, maar dat wil dus wel zeggen dat ik straks, als ik
een andere radiozender wil opzoeken, dat ik blindelings moet typen, immers die Humax heeft geen display.
Ja ik weet dat Ziggo zo een radio kastje heeft, maar dan staat er weel een extra kastje met, jawel, weer een afstand
bediening extra. Voor die mensen dit dat willen zou een internet tuner ook een optie kunnen zijn, maar ikzelf
luister eigenlijk veen liever naar radio stations die zonder welke provider dan ook gratis te ontvangen zijn met
een (zolder) antenne.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

tjerk1 schreef:
24 aug 2021 21:28
kreeg vandaag een mailtje van Ziggo , waarin werd aangekondigd dat met ingang van 28-09-2021 gestopt wordt met het doorgeven van het analoge radiosignaal via de kabel. Ziggo bied wel een gratis FM antenne aan, om als je afhankelijk bent van het analoge signaal, dus geen DAB ontvanger hebt , zelf wat te regelen. Twee jaar gelen een tuner/versterker gekocht, helaas zonder DAB. Leuk van Ziggo!!!!!!
Tijd om over te stappen.
Waar je ook naar over stapt, die zullen sowieso geen analoog radiosignaal uitzenden via de coax-kabel.. :wink:

Overigens is deze stap al even in de maak, met veel communicatie van Ziggo naar de klanten, tot aan nieuwsitems aan toe op TV.

Ook leggen ze uit waarom dit nodig is, nl om meer digitale diensten te kunnen leveren over die coax-kabel je huis in, iets wat veel klanten óók graag willen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Radar »

Had je dit artikel van Radar gelezen? https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... tel-kopen/

dequayrutger
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 11:21

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door dequayrutger »

Voor een artikel ben ik op zoek naar meerdere gebruikers van de kabelradio. Ik ben te bereiken via PM of [email protected].

ronwilwijdeveld
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2017 16:18

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door ronwilwijdeveld »

Ziggo doet deze handeling niet voor zijn afnemers maar voor de buhne en zijn aandeelhouders.
Ziggo isal lang niet meer klantvriendelijk, net zoals óók alle ander providers.
Klanten van de providers worden alleen maar opgescheept met zaken waar ze totaal niet om vragen en in die zin met idiote problemen opgescheept.
Wat moet je nu met een snelle internet welke je in principe niet nodig hebt.
Een FM signaal waar veel mensen gebruik van maken wordt hier aan opgeofferd.
Mensen worden in het diepe gegooid met: zoek het maar uit.
Providers komen niet met een degelijk goede oplossing omdat ze hier zelf óók niet over hebben nagedacht.
Wel hebben ze standaard dollar of eurotekens in hun ogen staan, geld, geld ,geld.
Veel jongere mensen hebben in de loop van decennia een domme mentaliteit van hebben , hebben, hebben ten koste van alles.
Uiteindelijk zal hen dit óók 'de kop kosten'
Jongeren weten vaak al niet beter en hebben het a sociale beleid wat ze voortdurend krijgen voorgspiegeld zelf reeds eigen gemaakt.
In die zin zijn ze al gehersenspoeld

RWIE
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2020 13:08

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door RWIE »

Heb je Human of Next kastje even een kabeltje kopen en aansluiten op je receiver of versterker.
Bijlagen
Tulp.jpg
(25.35 KiB) 4550 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Optic.jpg
(45.32 KiB) 4550 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Methusalah »

ronwilwijdeveld schreef:
25 aug 2021 13:45
Ziggo doet deze handeling niet voor zijn afnemers maar voor de buhne en zijn aandeelhouders.
Ziggo isal lang niet meer klantvriendelijk, net zoals óók alle ander providers.
Klanten van de providers worden alleen maar opgescheept met zaken waar ze totaal niet om vragen en in die zin met idiote problemen opgescheept.
Wat moet je nu met een snelle internet welke je in principe niet nodig hebt.
Een FM signaal waar veel mensen gebruik van maken wordt hier aan opgeofferd.
Mensen worden in het diepe gegooid met: zoek het maar uit.
Providers komen niet met een degelijk goede oplossing omdat ze hier zelf óók niet over hebben nagedacht.
Wel hebben ze standaard dollar of eurotekens in hun ogen staan, geld, geld ,geld.
Veel jongere mensen hebben in de loop van decennia een domme mentaliteit van hebben , hebben, hebben ten koste van alles.
Uiteindelijk zal hen dit óók 'de kop kosten'
Jongeren weten vaak al niet beter en hebben het a sociale beleid wat ze voortdurend krijgen voorgspiegeld zelf reeds eigen gemaakt.
In die zin zijn ze al gehersenspoeld

Man, man wat een kortzichtigheid. Ging je ook zo te keer toen er een coax kabel in straat moest worden aangelegd voor kabel tv of ging je toen ook klagen dat via de antenne beter was? Vooruitgang betekent verandering maar als je dat niet kan accepteren dan is het lastig leven.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

FM radio via de kabel. Zoals al vaker gezegd ken ik amper mensen die dat nog hebben. Voor die enkeling dat stukje bandbreedte blijven opofferen zou belachelijk zijn. Een goede keuze van Ziggo. FM is namelijk net zo goed via de ether te ontvangen, dezelfde zenders zijn te ontvangen via DAB+ en vaak ook via de TV. En voor de kwaliteit van het geluid hoef je het ook echt niet te doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

ronwilwijdeveld schreef:
25 aug 2021 13:45
Ziggo doet deze handeling niet voor zijn afnemers maar voor de buhne en zijn aandeelhouders.
Ziggo isal lang niet meer klantvriendelijk, net zoals óók alle ander providers.
Klanten van de providers worden alleen maar opgescheept met zaken waar ze totaal niet om vragen en in die zin met idiote problemen opgescheept.
Wat moet je nu met een snelle internet welke je in principe niet nodig hebt.
Een FM signaal waar veel mensen gebruik van maken wordt hier aan opgeofferd.
Mensen worden in het diepe gegooid met: zoek het maar uit.
Providers komen niet met een degelijk goede oplossing omdat ze hier zelf óók niet over hebben nagedacht.
Wel hebben ze standaard dollar of eurotekens in hun ogen staan, geld, geld ,geld.
Veel jongere mensen hebben in de loop van decennia een domme mentaliteit van hebben , hebben, hebben ten koste van alles.
Uiteindelijk zal hen dit óók 'de kop kosten'
Jongeren weten vaak al niet beter en hebben het a sociale beleid wat ze voortdurend krijgen voorgspiegeld zelf reeds eigen gemaakt.
In die zin zijn ze al gehersenspoeld
Dat zijn altijd wat van die linke uitspraken, veelal gevoed door eigen wensen/krappe blik. Dus even een tegengeluid, ik ben, ~21 jaar, klant van Ziggo, en heb de afgelopen 15 jaar niet 1x analoge radio geluisterd. Wat ik wel veel consumeer van ze, zijn digitale diensten als uitgesteld kijken via de mediabox, HD beeldmateriaal, en allerlei andere diensten die beter/sneller worden als ze daar de frequenties en bandbreedte voor kunnen gebruiken, die het analoge radio signaal nu nog bezet. Kortom, ik ben hier erg blij mee.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Cro »

ronwilwijdeveld schreef:
25 aug 2021 13:45
Ziggo doet deze handeling niet voor zijn afnemers maar voor de buhne en zijn aandeelhouders.
Ziggo isal lang niet meer klantvriendelijk, net zoals óók alle ander providers.
Klanten van de providers worden alleen maar opgescheept met zaken waar ze totaal niet om vragen en in die zin met idiote problemen opgescheept.
Wat moet je nu met een snelle internet welke je in principe niet nodig hebt.
Een FM signaal waar veel mensen gebruik van maken wordt hier aan opgeofferd.
Mensen worden in het diepe gegooid met: zoek het maar uit.
Providers komen niet met een degelijk goede oplossing omdat ze hier zelf óók niet over hebben nagedacht.
Wel hebben ze standaard dollar of eurotekens in hun ogen staan, geld, geld ,geld.
Veel jongere mensen hebben in de loop van decennia een domme mentaliteit van hebben , hebben, hebben ten koste van alles.
Uiteindelijk zal hen dit óók 'de kop kosten'
Jongeren weten vaak al niet beter en hebben het a sociale beleid wat ze voortdurend krijgen voorgspiegeld zelf reeds eigen gemaakt.
In die zin zijn ze al gehersenspoeld
Zelden zoveel onzin gezien in een post.
Ziggo is trouwens door de overheid verplicht en had dit eigenlijk al in 2020 moeten afronden. Ze hebben echter uitstel gekregen hiervoor.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ron heeft duidelijk gelijk dat velen geen sneller internet nodig hebben. Nog niet 1 % van de klanten heeft dat nodig. Maar dat is niet van belang als daardoor 30 % van de klanten overstappen naar de concurrentie die wel sneller internet heeft. Ziggo zal gewoon mee moeten gaan met de concurrentie.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door KR1275 »

Dab en Dab+ zou al sinds de jaren 90 de toekomst worden.
Wat Ziggo aanbiedt, is radio via Dvb, dus een tv zender met alleen geluid. Jammer, want een goede FM zender via een goede FM tuner klinkt zoveel beter dan al die gecomprimeerde digitale zenders. Ook al werd FM via de kabel ook al afgeknepen. Ziggo biedt gratis een losse antenne aan voor ontvangst van FM uit de ether.

Airship
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2017 13:42

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door Airship »

In allerlei uitingen wordt de afgelopen tijd de indruk gewekt of FM 'morgen' verdwenen zou zijn. Dat is niet het geval; voorlopig (de komende 5 -8 jaar) blijft FM via een radio met antenne gewoon te ontvangen. Wel is het zo dat providers, zoals Ziggo, letterlijk de stekker eruit trekken 'om ruimte maken op de kabel'. Maar heeft u een 'gewone' analoge tuner of radio met FM dan kunt u met een FM-antenne FM-zenders voorlopig dus blijven ontvangen. Ziggo klanten kunnen via de website (Ziggo.nl/antenne) eventueel een gratis antenne-kabel aanvragen. Koop anders een eenvoudige FM antenne, en vaak voldoet een eenvoudig snoertje ook...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door reggie2 »

xflorisx schreef:
25 aug 2021 15:47
Ron heeft duidelijk gelijk dat velen geen sneller internet nodig hebben. Nog niet 1 % van de klanten heeft dat nodig. Maar dat is niet van belang als daardoor 30 % van de klanten overstappen naar de concurrentie die wel sneller internet heeft. Ziggo zal gewoon mee moeten gaan met de concurrentie.
Ziggo heeft heleboel klanten en veel mensen willen inderdaad sneller internet. Dus Ron heeft geen gelijk.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Analoog radiosignaal Ziggo

Ongelezen bericht door xflorisx »

Reggie,
Dat lezen van jou is een beetje problematisch.
De enige zin waar hij gelijk in heeft is daar waar hij stelt dat bijna niemand dat nodig is. Maar velen willen wel sneller, want de mensen gaan gewoon vergelijken. Ze weten niet wat ze echt nodig zijn. Dus jij hebt gelijk en Ron heeft maar 1 zin gelijk.

Gesloten