LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door tomaatje »

De Polen zijn overal
Door ELLEN VAN GAALEN


Er lijkt een ware invasie van Polen aan de gang te zijn. De Oost-Europeanen komen massaal naar Westland om te werken.


Vanaf vandaag is het nog makkelijker voor hen een vergunning te krijgen voor werk in de tuinbouw.


Polen in de supermarkt, Polen in de sportschool, Polen op de campings, overal Poolse auto’s. Westland stroomt vol met seizoenarbeiders die hun thuisland achterlaten om hier geld te verdienen. In de toekomst komen mogelijk nog meer Poolse werknemers naar Westland. Het wordt namelijk makkelijker een vergunning te krijgen om in de tuinbouw te mogen werken.


Elke dag even na vijven staat het parkeerterrein achter de C1000 in Monster vol met Poolse auto’s en busjes. Direct na het werk worden ze naar de supermarkt gereden om boodschappen te doen. „Ze komen in hele groepen bij ons binnen en gaan vooral met veel goedkoop bier weer naar buiten,’’ vertelt Tom Dame, afdelingsassistent bij de C1000.


Zoals Gregor en Roman. In hun werkkloffie lopen ze de supermarkt binnen. De twee werken al een jaar in Westland. Elk half jaar wisselen ze van baan. Het is namelijk niet toegestaan langer dan 24 weken voor één werkgever te werken. Ze werken in ’s-Gravenzande en stoppen op de terugweg in Monster om hun dagelijkse boodschappen te halen. „We zijn altijd acht weken hier en gaan dan twee weken terug naar Polen. Daar kunnen we ook wel werken, maar er valt niets te verdienen,’’ verklaart Gregor.


De twee wonen in appartementen in Wateringen en De Lier. Er zijn veel landgenoten die zich op de Monsterse camping Molenslag hebben teruggetrokken. Momenteel wonen daar zestig Polen in tourcaravans. „Dit jaar zijn er al meer dan vorig jaar. Ze gaan minder massaal naar Engeland, omdat de markt daar verzadigd raakt,’’ ervaart campingbeheerder Kees Marks.


Het valt de beheerder op dat er nu vooral oudere Polen op de camping staan. „Waarschijnlijk komt dat, doordat zij totaal geen Engels spreken. Zij zijn nog in het Russisch onderwijssysteem opgeleid. De jongeren zijn veel meer geconfronteerd met de Engelse taal en gaan meer naar Engeland,’’ legt Marks uit.


Dat gaat niet op voor Robert. Hij behoort tot de categorie jonge Polen die op de camping woont. Al drie jaar lang woont en werkt hij in Westland. „Mijn vriend had hier een baan en vond ook voor mij werk.’’ Lange tijd is het hem goed bevallen in Nederland, maar nu is hij sceptisch. „In Polen is het beter. Over een maand ga ik terug.’’

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Henrice »

Dobre . Dat betekend 'goed'in het Pools.

Dobra. Betekend ongeveer hetzelfde maar dan gaat het over een meisje.

Ik spreek zelfs al een beetje Pools Tomaatski. Dat is een Russische Tomaat.

Tomaatski's vinden ze erg lekker in Polen.

:lol:

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Henrice,
In Polen vreten ze alles.Wat zullen ze die Balkenende dankbaar zijn.
Er zitten veel christelijke boeren in het Westland die op Balkenende stemmen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Henrice »

Als je vanaf Rijswijk via de Herenstraat door kwintsheul naar Naaldwijk rijdt kom je inderdaad heel veel van die groene posters tegen.

Of ze in Polen alles vreten weet ik niet.Ik weet wel dat ze veel slikken.

Heb ik het niet over pillen ofzo.

Ik zou gewoon buiten de grenzen van het westland gaan wonen.
Het zijn beste lui.......zolang je precies doet zoals zij dat willen.

Die Polen sporen daar wel in dat kader bezien.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door stork4 »

Dat hier Polen komen werken, komt omdat de Nederlander te beroerd is om met zijn handen te wapperen.
De gemiddelde werkgever is het ZAT met die kl*te Nederlanders en gaat hulp zoeken in het buitenland.

Zo simpel is het hier.

Gr,
Mark ( die WEL wil werken en hard werkt )

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door opa »

De jongh,

Hij is weer knap gevonden, over de groene posters in het westland.

Stork,
die discussie 'niet wil werken' hebben we hier al overloos gedaan

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Verbazingwekkend dat er toch bij elke topic weer zo'n hardwerkende veu veu deuer opduikt zoals die stork4. Ga toch fietsen stelen man, het liefst in Polen.

Zo weer een topic dood, want ik heb gereageerd.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door donn@ »

Wat jammer nou dat iedereen die een baan heeft er zo makkelijk over denkt :(

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Henrice »

De jongh,

Hij is weer knap gevonden, over de groene posters in het westland

Leg eens uit opa.Ik spreek doorgaans duidelijke taal.

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door yoram »

Verbazingwekkend dat er toch bij elke topic weer zo'n hardwerkende veu veu deuer opduikt zoals die stork4. Ga toch fietsen stelen man, het liefst in Polen.

[]Verbazingwekkend dat er toch bij elk topic weer zo'n luie steuntrekkende SP-er opduikt zoals die eddie.
Ga toch fietsen stelen man, het liefst in Noord Korea.

Heb maar een paar woordjes veranderd hoor, voordat je weer van leer trekt.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ja hoor, daar zijn de vooroordelen weer.

Als je een uitkering hebt ben je lui en lid van de SP.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Langhaar »

55+ en onbemiddelbaar volgens re-int.bureau
Naam: Rob
Ik ben na 35 jaar hard werken in de detailhandel door een faillissement werkloos geworden. Re-integratie gevolgd via CWI 2004 via door hun aanbevolen bureau Reafors Amersfoort De hele circus doorlopen om tot de eind conclusie te komen dat ik te oud ben om nog te kunnen werken. 56 jaar en nu als vooruitzicht de bijstand, waar ik niet in thuis hoor. Kortom men heeft geen enkel moeite genomen om mij aan werk te helpen maar wel een zware depressie aangepraat. Tot op heden nog steeds werkloos! Ook de gemeentelijk socialendienst in mijn woonplaats kan niets voor mij betekenen. Pas als ik in de bijstand kom dan zijn er genoeg mogelijkheden om te kunnen bemiddelen. Dus ga maar lekker genieten van je sabatical want de overheid heeft alle financiële stimulerings regelingen (Melkert baan - ID werk enz.) geschrapt. Ik voel mij gediscrimineerd vanwege mijn leeftijd en juist deze overheid wil dat ouderen blijven (door)werken, maar ik zou niet weten bij wie? Vrijwilligerswerk in overvloed maar een vaste baan zit er voor mij, niet in het verschiet. Ik ben dus een van die lamstralen volgens de VVD die te weinig zijn best doet om werk te vinden. Zo zie je hoe je na jaren lang hard werken, nooit ziek enz. kan eindigen!

yoram
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 dec 2005 11:47

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door yoram »

Ja hoor, daar zijn de vooroordelen weer.

Als je een uitkering hebt ben je lui en lid van de SP.
Andersom, word je als werkende geacht een bekakte VVD-er te zijn en vooral niet toegestaan mee te doen aan welk topic dan ook. Daarom snap ik niet waarom jij -Langhaar- niet inzag in welke context ik die reaktie op Eddie plaatste. Ik ben het zeker niet (altijd) met jou eens, maar in ieder geval onderbouw jij je meningen wel met argumenten en research. Ikzelf, MEA CULPA, ben ook meer van de primaire reacties, maar om iedereen die vanuit zijn optiek op dit forum reageerd en wat dan niet strookt met de mening van Frankk, Eddie, Tomaatje, en ook wel van jou, neerbuigend te betichten van rechts gebral .......,

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Langhaar »

Bedankt voor je reactie.

Ik wilde een reactie en kreeg hem.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door NAK »

stork4 is dat synoniem voor kl*te Nederlanders

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Eddie2 »

hahaha prachtig, prettige pinksterdagen mensen.

Groetjes van de primaat Eddie :wink:

Eddie2
Berichten: 605
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:52

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Sorry Yoram, ik heb een hekel aan koude kak lui zoals die zich veelvuldig manifesteren binnen de veu veu deu. Mijn ervaring is dat het een regentenpartij is waar hoofdzakelijk figuren in rondlopen met twee of meerdere gezichten. Ook maken deze figuren mij en vele anderen in een 'zwakkere' positie doelbewust het leven zuur, vandaar dat ik nogal primair reageer. Als u wat levenservaring heeft dan kan u weten dat mensen met primaire opmerkingen zéér vaak de spijker op de kop slaan omdat de opmerkingen recht door zee zijn.

Gelukkig heeft dat mens die deze opmerking voor haar lijsttrekkersschap maakte niet gewonnen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door Henrice »

Als u wat levenservaring heeft dan kan u weten dat mensen met primaire opmerkingen zéér vaak de spijker op de kop slaan omdat de opmerkingen recht door zee zijn
Nou kom ik nogal wat primaten tegen op de werkvloer.
Ruwe bolster , blanke pit , recht door zee types. Geen veu veu deu figuren dus.
Als ik alles wat ze roepen over anderen, wat doorgaans recht uit het hart komt , als waar ga aannnemen.Dan bestaat de wereld alleen nog maar uit werekeloze profiteurs, *** allochtonen,tering lijers,mongolen,alle islamieten zijn bommegooiers etc.
Deze primaten zijn alleen tevreden als ze net zoal kleine kleutertjes altijd hun zin krijgen en gelijk hebben.

Tomaatski kent ze ook vast wel.Hij is ze wel eens tegen gekomen bij zijn kortstondige tewerkstelling op de bloemen veiling.
En wat werd hem het leven daar doelbewust zuur gemaakt.

Politiek van de koude of warme grond.Het blijft politiek.

Je kan wel met stenen gooien naar het belasting kantoor,de blauwe envelope ligt het volgend jaar gewoon weer op de mat.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door tomaatje »

Verloopig krijgt onze tomaatski toch elk jaar trouw zn centjes van de belasting terug.

Kunnen we toch weer een hoop leuke dingen voor doen.
En dat terwijl je niet werkt

;-)

En ach ja de bloemenveiling met zn chinese praktijken misschien toch iets voor iemand die graag over zich heen laat lopen en geloof me primaten genoeg daar hoor.

onze tomaatski weet gelukkig wel beter en is blij daar weg te zijn.

En toch kan ik het maar niet laten om te zeggen dank UWV en natuurlijk de belastingdienst.

En nu nederland............... oogjes dicht en snaveltjes toe.

Slaap lekker
Laatst gewijzigd door tomaatje op 05 jun 2006 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

S. ;-)

Re: De Polen zijn overal (in het ad van vandaag)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Verloopig krijgt onze tomaatski toch elk jaar trouw zn centjes van de belasting terug.

Kunnen we toch weer een hoop leuke dingen voor doen.
En dat terwijl je niet werkt
Pas maar op wanneer de VVD aan de macht komt, dan gaan de :shock: wijd open en moeten de snaveltjes zichzelf voeden.

Gesloten