LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Konibal

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Konibal »

Geplaatst op 18 Okt 2005 12:47 door T²


--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat de meeste mensen niet beseffen dat een goede verkoper juist veel inlevingsvermogen moet hebben. Hoe beter jij je klant kunt inschatten hoe beter je je verkooptechnieken kan toepassen op iemand. Dan maakt het niet uit of het gaat om het verkopen van een product, het ´verkopen´ van een kandidaat aan een werkgever, of het verkopen van een vacature aan een kandidaat.

Er is wel een grens aan hoever je je moet inleven in je kandidaat en in hoeverre je mee moet voelen. Aan meehuilen heeft niemand iets. Ik merk dat mijn kandidaten het juist prettig vinden dat ik zo concreet en eerlijk ben.
Hoe verdedig ik me consistent

Komt velen bekend voor denk ik tijdens een intakegesprek of een vervolggesprek.....

Gast

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Gast »

waar is onze psychopaat M2 gebleven ??

Gast

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Gast »

Een kandidaat verkopen aan een werkgever (met als gevolg dat zeze vanwege overbelasting na een paar maanden weer uitvalt) is m.i. toch heel iets anders dan het verkopen van bijvoorbeeld auto's of bloemen.

Bovendien kiezen mensen die een auto of bloemen willen daar zelf voor, naar een re-integratiebedrijf wordt men met dreiging de uitkering stop te zetten gestuurd.

En als u alleen maar plaatst, dan hadden er geen re-integratiebedrijven hoeven bestaan, de voormailige arbeidsbureaus waren hier prima voor toegerust (en hadden geen winstoogemerk :!: )

Mocht ik ooit weer in een re-integratietraject belanden (ik ga ervanuit da de branche eerder is opgeheven dan dat ik werkloos wordt) dan zal ik (maar dit is heel persoonlijk) dan ook zeker kiezen voor een non-profit-bedrijf zonder arrogante consulenten, maar voor een rustige stabiele consulent die mijn eigen capaciteiten/vaardigheden kan aanvullen.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door »

Een kandidaat verkopen aan een werkgever (met als gevolg dat zeze vanwege overbelasting na een paar maanden weer uitvalt) is m.i. toch heel iets anders dan het verkopen van bijvoorbeeld auto's of bloemen.
Je snapt het nog steeds niet, hè? Als ik de gewetenloze consulent was die je denkt dat ik ben zou geen client van mij die ik ooit geplaats heb nog werken. Ze zouden allemaal ziek of overspannen thuis zitten. Maar wat denk je? Ze werken bijna allemaal nog.

Langhaar

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Langhaar »

Je zal T2 in je zaak hebben, dan weet je zeker dat je omzetverlies
krijgt.

Berichten: 146
Lid geworden op: 05 sep 2005 22:04

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door »

Zucht......

Ik ga hier niet eens op reageren.

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Een kandidaat verkopen aan een werkgever
Dat is het allerbeste wat je kunt overkomen als je werkloos bent en dat extra steuntje nodig hebt en WILT accepteren!
De volgende uitspraak is een pluim voor T2, omdat ze dan dus (te)veel tijd en energie aan 1 client heeft besteed.....
Je zal T2 in je zaak hebben, dan weet je zeker dat je omzetverlies
:wink:

Langhaar

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Langhaar »

Oude Rot, je weet drommels goed wat ik wel bedoel.

T2 is niet geschikt als reïntegratieconsulent, maar ook
niet als verkoopster.

Heel veel verkopers of verkoopsters van tegenwoordig
begrijpen er niks van.

tomaatje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door tomaatje »

Toch blijf het leuk om te weten dat een aantal mensen die ik bij het CWI en van het UWV heb geproken reintegratie buro's toch ook niet zo'n succes vinden.

Gelukkig troost ik me als werkloze met die gedachte dat ik niet de enige ben die zo denkt.

En als onze reddende T2 engel en haar volgelingen weer terug wil keren naar de reintegratie hemel om daar het woordt reintegratie verder te preken kunnen we hier op aarde de bezem door al die reintegratie bruo's halen en het verloren en teruggevoorderde geld besteden aan het opleiden en GOED begleiden van werklozen.

Langhaar

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Langhaar »

AMEN. :D

Lichtje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Lichtje »

GOED begleiden van werklozen.
Door wie? :idea:

tomaatje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door tomaatje »

Door wie , in iedergeval niet door reintegratieconsulenten.

Door wie wel, wat dacht je van die papierschuivers van het CWI als ze het tenminste niet te druk hebben met inschrijvingen.

tomaatje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door tomaatje »

Het zou een goed idee zijn als het CWI eens deed waar het voor stond een Centrum voor Werk en Inkomen.

Als ze daar nou eens wat gingen reorganiseren en wat effectiever te werk gaan, door te beginnen met het afschaffen van dat FASE 1,2,3,4 systeem wat ze er op na houden zodat je al bij inschrijving al niet bevooroordeeld bent dan zijn we al op de goede weg.

En dan een goed plan opstellen in goed samenwerking met de werkzoekende waar beide partijen zich in kunnen vinden. Voor een zo snel mogelijk terugkeer naar de arbeidsmarkt, indien nodig een scholing volgen.

Dus niet bij een WW aanvraag en inschrijving iemand direct achter zo'n computer plaatsen en je zoekt het zelf maar uit.

Gast

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Gast »

met lepra wordt je waarschijnlijk de bijstand uitgegooid, want dan mag je het kantoor van de Sociale dienst niet meer binnen !!

tomaatje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door tomaatje »

En daarbij toen het CWI nog vroeger arbeidsburo heette kreeg je zo nu en dan nog wel eens een kaartje thuis dat ze een passende vacature voor je hadden gevonden. Dan had je tenminste nog het idee dat de naam arbeidsburo zn naam wel waard was.

Nu het CWI ook nog is de socialedienst inschrijvingen erbij heeft hebben ze weinig tijd meer om voor werkzoekenden te bemiddelen.
En dat is wat ze bij het CWI nu eens beter moeten gaan doen inplaats van al dat geld over de balk smijten naar RIB's.

tomaatje

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door tomaatje »

En eigenlijk zouden uitzendburo's ook niet moeten bestaan want die bellen alle bedrijven op en pikken alle vacature's in. Voor een werkgever natuurlijk ideaal goedkope wegwerp arbeidskrachten die indien niet meer nodig je gemakkelijk en snel kan dumpen.

Jan Jurk

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Ook hier even een reactie op Tomaatje; dat is wel een beetje kort door de bocht gesteld vind ik. Er zijn tal van voordelen te benoemen (naast nadelen hoor)..!

Ritchi

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Ritchi »

Ik nodig Jan Jurk van harte uit om ook eens jaartje in de Bijstand te gaan zitten. Dan gaat hij wel anders piepen. Je wordt opgejaagd en geintimideerd als een wild dier. Terwijl je gewoon aan allle gestelde regels voldoet en een vastomlijnd plan in je hoofd hebt wat je eventueel zou willen gaan doen. Je wilt dus meewerken om weer aan het werk te komen. Maar daar wordt totaal niet naar geluisterd en je mag poetslappen gaan scheuren.

En dan zegt Jan Jurk vanuit die baan kan je dan wel weer een andere vinden. Ben je nou echt zo stom dan als je naam is? Ik vrees van wel. En belasting heb ik ook betaald hoor. Dus ook hierover niet zeuren. Nee je hebt het helemaal fout. Dat mensen voor hun lol in een uitkering zitten. Je weet totaal niet waar je het over hebt man. Ik ben bij een eerste gesprek geweest van de sociale dienst in mijn woonplaats gewoon waarom ik een uitkering aan wilde vragen en ik had alle gegevens die nodig waren ingeleverd.

Kom ik daar binnen begint die ambtenaar gelijk te zeuren waarom ik nou eigenlijk een uitkering aanvraag. Denk bij mezelf dat staat toch in die papieren. Maar goed. En het is jou geld toch niet? En dan gaat mijnheer ook nog eens zitten zeuren ja je zegt dat je daar en daar woont maar is dat ook wel zo dan? Ik zeg van wat *** je nou man? We zitten hier toch bij de gemeente dus dat kan je toch checken. Zegt ie wat denk je wat ik heb gedaan? Ik zeg waar heb je het dan over. En zo nog wel wat dingen. En dan vinden ze het gek dat er zo veel agressie is bij de sociale dienst. Dat komt door de schandalige behandeling die je daar krijgt. Nee 2 dingen moeten ze niet doen aan het inkomen van mensen komen en de mensen schandalig behandelen. Want dat gaat fout. Ze spelen dan met vuur. Dus Jan Jurk ik hoop voor je dat je het nog eens mag meemaken hoe geweldig het is om een uitkering te hebben maar niet heus. Dus denk voortaan even na voor je nog zoiets zegt. Ik kan me op zich de reactie van die man die zei dat je lepra moest hebben nog wel voorstellen ook. Vindt je het gek je maakt het er zelf naar. :) :)

Ritchie

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Ritchie »

Oh ja even voor de duidelijkheid ik zit nu weer op school, omdat er verder geen mogelijkheden waren om met mijn MBO niveau 2 diploma aan het werk te komen. Nog zoiets achterlijks De plaatselijke bestuurders en ook de landelijke zitten te hameren dat iedereen minimaal een MBO niveau 2 diploma moet hebben want dan komen ze wel aan het werk. Nou dus niet. Een jaar naar werk gezocht 85 brieven geschreven! Helemaal niets gevonden!

Wat zocht ik voor baan Secretarieel medewerker. 6 gesprekken gehad allemaal niets geworden. Waarom de meest krankzinnige redenen werden genoemd maar echt een goede reden ho maar! Het CWI was heel duidelijk naar gemeente Papendrecht en reintegratiebedrijf toe. Hij mankeert niets hij wil volledig meewerken zet je gewoon voor hem in. Maar nee hoor ga maar poetslappen scheuren. Toen dacht ik verrek met je poetslappen en ben weer naar school gegaan voor MBO niveau 3. Ben dadelijk bijna 24 als ik weer van school kom en vrees dan alweer om te gaan solliciteren. Ik reageer hier op dit forum omdat ik me nog steeds woest maak over hoe ik en anderen mensen worden en zijn behandeld. Ik volg ook nog steeds alle berichtgeving hierover. :twisted: :evil:

Langhaar

Re: OVER HET PUTJE DAT REINTEGRATIE HEET

Ongelezen bericht door Langhaar »

Ik vind het o.a. geestelijke mishandeling.

Dat is strafbaar.

Gesloten