LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reintegratie, daar ging het toch om?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Tja, dat is nou precies wat ik bedoel. Zinnige "tegenargumenten" tegen reintegratie als geheel zijn er niet, en als ik er om vraag krijg ik ze dus ook niet. Ik heb de overtuiging dat reintegratie ZEKER zinvol kan zijn, mits goed uitgevoerd. Ieder deel van een goed traject heeft een doel, dat voor vrijwel iedereen zinvol kan zijn. Dat jij klachten etc leest in kranten enzovoort, zegt me niets. Die berichten zijn vaak heel eenzijdig (net zoals de verslaggeving van Tros Radar) en bovendien, dat zegt mij dus niets over de gehele branche. Dat er veel bouwbedrijven hebben gefraudeerd, wil toch ook niet zeggen dat de HELE bouwbranche niet deugt..?

Zoals ik al eerder aanbood, ik wil iedereen die twijfelt aan het nut van reintegrate best uitleggen waarom het wel werkt (okee, kan werken). Ook ben ik bereid om een sollicitatiebrief van iemand die roept dat hij daar geen hulp bij nodig heeft, te bekijken en beoordelen. Maar gek genoeg reageert nooit iemand op die aanbiedingen... :?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door kiz »

Ook ben ik bereid om een sollicitatiebrief van iemand die roept dat hij daar geen hulp bij nodig heeft, te bekijken en beoordelen. Maar gek genoeg reageert nooit iemand op die aanbiedingen...
voorbeeld-sollicitatiebrieven, voorbeeld-CV's, tips bij solliciteren etc. zijn heel simpel op internet te vinden. Daar is geen duur reïntegratiebureau voor nodig, Tóch wordt sollicitatietraining standaard in de procedure opgenomen.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Kiz, vwb het vinden van brieven op Internet, dat slaat met alle respect natuurlijk nergens op. Ten eerste zijn die brieven vaak niet zo best, ten tweede is een brief iets persoonlijks, ten derde vinden genoeg mensen het nog moeilijk genoeg om van een brief op Internet zelf iets goeds te maken, ten vierde kan het goed helpen wanneer je begrijpt waaróm een brief op een bepaalde manier wordt opgesteld, ten vijfde gaat het niet alleen om de vorm maar ook om de inhoud, en die vind je niet op Internet, ten zesde hééft niet iedereen Internet, en zo kan ik wel even doorgaan. Van alle mensen die ik heb begeleid de afgelopen jaren, van LBO tot HBO niveau, had er letterlijk geen één een goede cq foutloze brief. Echt niemand, dus ook niet 1 op de 100. Maar ik begrijp dat het welles-nietes dus gewoon doorgaat..? Kom nou eens met iets concreets!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door kiz »

Je bent erg overtuigd van je eigen gelijk, blijkbaar.
Blijkbaar vindt je het niet concreet genoeg dat sollicitatietraining standaard deel uitmaakt van een reïntegratieprocedure.
De door jou aangestipte punten waarom mijn stelling "met alle respect nergens op slaat" haal je daarmee in zelf één en dezelfde posting onderuit... want aan mensen die wél in staat zijn een behoorlijke brief in correct Nederlands op te stellen m.b.v. van internet-voorbeelden, welke voorbeelden overigens zijn voorzien van uitleg én tips t.a.v. inhoud en vormgeving, wordt óók standaard sollicitatie-training "aangeboden" (lees: opgedrongen).

Jouw posting komt er feitelijk op neer dat überhaupt niemand in staat is een behoorlijke sollicitatiebiref te schrijven, er komen echter méér mensen ondanks dan dankzij een reïntegratiebureau (duurzaam!) aan het werk.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Blijkbaar vindt je het niet concreet genoeg dat sollicitatietraining standaard deel uitmaakt van een reïntegratieprocedure.
De door jou aangestipte punten waarom mijn stelling "met alle respect nergens op slaat" haal je daarmee in zelf één en dezelfde posting onderuit... want aan mensen die wél in staat zijn een behoorlijke brief in correct Nederlands op te stellen m.b.v. van internet-voorbeelden, welke voorbeelden overigens zijn voorzien van uitleg én tips t.a.v. inhoud en vormgeving, wordt óók standaard sollicitatie-training "aangeboden" (lees: opgedrongen).

Jouw posting komt er feitelijk op neer dat überhaupt niemand in staat is een behoorlijke sollicitatiebiref te schrijven, er komen echter méér mensen ondanks dan dankzij een reïntegratiebureau (duurzaam!) aan het werk.

Ten eerste, een sollicitatiebrief maakt niet standaard deel uit van een reintegratietraject. Net zoals föhnen geen standaard deel uitmaakt van een bezoek aan de kapper. Ook heb ik nooit iets aan iemand "opgedrongen". Is jou ooit iets opgedrongen dan? Stel jezelf dan de eerlijke vraag of je niet gewoon halsstarrig bent en geen "ongevraagde" hulp kunt accepteren, of dat er écht punten waren die jou zouden kunnen helpen meer kans te maken in een sollicitatieprocedure. Inderdaad ben ik van mening dat de mensen die ik in trajecten heb begeleid, zonder uitzondering geen goeie brief konden schrijven. Getuige de reacties op mijn hulp daarin mag ik aannemen dat die hulp ook nuttig en welkom is geweest. En natuurlijk komen er mensen zonder traject aan het werk. Ik zeg toch niet van niet? Alleen de kansen van velen worden vaak wat groter met wat hulp. Net zoals je haar vaak wat beter zit als je naar een (goeie) kapper bent geweest.
Maar nogmaals en niet onaardig bedoeld: wie komt er dan eens met iets concreets? Post een persoonlijke sollicitatiebrief op dit forum, stel een gerichte vraag, en geen gezeur over een hele branche als je geen ervaring wilt delen... Groet AHW

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@Aan het werk!
Iets concreets kun je zelf ook aandragen.
Ik heb een ideetje voor je! Je zegt een nieuwe baan te hebben (gefeliciteerd overigens), je hebt daarvoor vast ook een sollicitatiebrief geschreven?
Als dat ja is, wil ik je voorstellen dat je de tekst van die eigen sollicitatiebrief hier plaatst en aan de hand daarvan verduidelijkt hoe een goede sollicitatiebrief geschreven behoort te worden. Kennelijk was het een goede sollicitatiebrief want je hebt de baan gekregen.

Ondanks dat jouw sollicitatiebrief op de door jou gewenste baan toegespitst is geweest zou die vergezeld van jouw uitleg daarover als -vanuit jouw perceptie- uitstekend voorbeeld kunnen dienen.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Haha, helaas, ik heb de baan via-via gekregen, zoals veel banen worden gescoord...! En dan nog, een brief is persoonlijk, dus ook aan een voorbeeld van mij zullen geïnteresseerden niet veel hebben, dat bedoelde ik ook met mijn kritiek op de brieven van Internet halen. Maar ik begrijp dat je er, net als vrijwel alle forumdeelnemers, omheen blijft draaien en geen concreet voorbeeld wil aanhalen..? :wink:

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Dat geinteresseerden niet veel aan andermans goede brief vergezeld van stijl- en inhouds uitleg kunnen hebben ben ik niet met je eens.
Maar goed, je had dus geen brief.

Even voor de duidelijkheid, je bent dus op zoek naar een zinnig tegenargument tegen reintegratie als geheel waarbij we (zoals in augustus) een onderscheid maken tussen dat laatste en de praktijk zoals die zich helaas veel te vaak voordoet.
En je vind dat ik om het geven van een tegenargument heendraai?

Misschien dat je even terugleest wat ik op 15 augustus schreef en jij op 16 augustus in reactie daarop.
Ga dus niet al te enthousiast beweren dat ik ergens om heen draai, accoord?

Dat jij het containerbegrip "reintegratie" zo heftig wilt verdedigen heeft niet zo veel zin.
De ervaren problemen liggen bij de wijze waarop het containerbegrip inhoud wordt gegeven, lees weer even wat jij hierover op 16 augustus hebt gezegd.

Stel je voor, een kist met voornamelijk rotte appels.
Een boer kan dan zeggen dat die kist verrot is terwijl er met de kist zelf niet perse iets aan de hand hoeft te zijn.
Waar het feitelijke probleem de rotte appels zijn, ben jij nu bezig heftig de kist te verdedigen.

Het is nogal logisch dat de reintegratiepraktijk het containerbegrip "reintegratie" op negatieve wijze affecteert.

Wat betreft je aanbod van eerder vandaag -uitleggen waarom reintegratie wel kan werken- ga je gang, niemand houd je tegen.

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@Aan het werk!
zoals veel banen worden gescoord
Heb je misschien ook een percentage?

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Koetjeboe, nee een percentage heb ik niet. Ik roep dit omdat ik een beetje heb bijgehouden hoeveel mensen op welke manieren werk hebben gevonden, en daarbij viel mij op dat dat heel vaak via-via ging. Dat is dan ook een tip die ik wel gaf in trajecten: gebruik je netwerk.
Voor wat betreft je andere post, ook ik vind dat er (heel) veel slechte trajecten worden geboden. Daarbij draait het vaak niet om de mensen, maar om de "scoringspercentages". Het is niet voor niks dat ik deze branche heb achtergelaten. Wat ik echter merk is dat er veel op een hoop wordt gegooid. Als ik lees "ik heb geen hulp nodig bij een brief schrijven" dan gaan mijn haren overeind, omdat ik werkelijk nog nooit een perfecte brief heb gezien bij mijn vroegere clienten. Ook de andere vooroordelen (ik heb dit of dat niet nodig, ik word gedwongen enz enz) gaan mij te ver als de indruk wordt gewekt dat dit de gehele branche of het gehele fenomeen reintegratie betreft. Daarom vraag k ook concrete(re) voorbeelden, zodat ik eventueel nog feedback kan geven.
Ik blijf tenslotte ook van mening dat het hele reintegratiegebeuren minder kost dan de jarenlange impasse bij een grote groep werklozen. Vergeet niet dat we dit ales voor een groot deel te danken hebben aan mensen die het verknald hebben voor de écht zieken.

Trouwens, dank voor je reactie(s)..!
Enne, als ik jouw brief even moet checken... doe ik gratis hoor, en wat kan het voor kwaad..? :wink:

Groet AHW

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Maar wat vraag je nu dan eigenlijk? "Tegenargumenten tegen reintegratie" zoals je eerder aangaf of "voorbeelden" zoals je nu aangeeft.....van wat? Voorbeelden van tegenargumenten? Voorbeelden van negatieve ervaringen?

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Inderdaad, en misschien staan ze in andere postings, maar geef er nou eens een paar puntsgewijs, met voorbeeld. En/of een brief, zodat ik eens wat tips kan geven. Zoiets?

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Als je zo vaag wilt blijven, laat ik er dan maar van uit gaan dat je bedoelt tegenargumenten tegen reintegratie die gebaseerd zijn op negatieve eigen ervaringen van elke willekeurige betrokkene en die van vele anderen die door hem/haar waargenomen zijn in bijvoorbeeld de media.

Alle negatieve ervaringen met reintegratie creeren zeker bij diegenen met slechte ervaringen het beeld dat reintegratie in het algemeen zinloos of onzin is.
Jij en ik begrijpen dat dit niet noodzakelijkerwijs hoeft te betekenen dat het concept reintegratie op zichzelf (begeleiden naar werk door een derde partij) zinloos hoeft te zijn. Integendeel, indien correct uitgevoerd door competente consulenten zou dit een prachtig middel kunnen zijn.

Maar zoals je zelf al zegt, er zijn heel veel slechte trajecten. Ik voeg daaraan toe dat er heel veel incompetente consulenten zijn.
Het negatieve beeld van reintegratie bestaat. Door wie denk je dat dat beeld geschapen word?
Gooi al die negatieve ervaringen op een hoop (hier verwijs ik je naar de posting door tomaatje op 12 Sep 2007 09:31) en voila, daar heb je je "tegenargument tegen reintegratie".
Of dat volgens jou nu terecht is of niet, bij betrokkenen leid dit tot het beeld dat reintegratie onzin is.

Als dit beeld je niet bevalt stel ik voor dat je je vervoegt bij de organisaties die dit beeld hebben doen ontstaan en hen daarop aanspreekt.
Je kunt van eerder genoemde betrokkenen niet verwachten dat ze het negatieve beeld van reintegratie niet mogen hebben omdat jij dat onterecht vind.

Overigens, ging jij niet uitleggen hoe reintegratie volgens jou wel kan werken?

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door kiz »

En/of een brief, zodat ik eens wat tips kan geven.
Ik heb mijn brieven niet meer AHW, helaas.
Zoals jij stelt dat je in jouw praktijk "nog nooit" een behoorlijke brief hebt gezien, kan ik daar tegenover stellen dat ik in mijn praktijk inmiddels een arbeidsverleden van ruim 20 jaar heb opgebouwd, bij inmiddels zo'n 10 werkgevers, waarvan ik 2x ben bemiddeld door een uitzendbureau resulterend in een vaste aanstelling, 1x "via-via" een baan heb verworven, en de overige 7x gewoon op basis van mijn sollicitatiebrief + gesprek de baan heb gekregen. Reïntegratie in zijn huidige vorm heb ik niet aan den lijve ondervonden maar ik ben er wel bekend mee in het kader van (vrijwillige, onbezoldigde) begeleiding van een aantal mensen in mijn omgeving die hiermee worden geconfronteerd. Zelf ben ik in 1986 en 1998 korte tijd zonder werk geweest, maar hier dus op eigen kracht weer uit gekomen, sinds 5 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever (aangenomen o.b.v. brief + gesprek + assessment) en thans bezig met een promotie van management assistent naar systeembeheerder (intern).
Let wel: ik werk al sinds 1989 part-time, i.v.m. onregelmatige diensten van mijn partner waardoor ik gebonden ben aan de schooltijden van de kinderen, en in 1986 had ik behalve HAVO geen enkele (aanvullende) opleiding.
Mocht ik ooit in een reïntegratietraject belanden (niets is immers onmogelijk en ik word er ook niet jonger op) dan heb ik op z'n minst een gezonde aversie tegen de "sollicitatietraining" die als standaard is inbegrepen bij een reïntegratietrajet.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door antonh »

@koetjeboe,

ik heb zelf een IRO gehad via Compact Reïntegratie.
Dat is mij heel goed bevallen en als iemand een bedrijf zoekt zou ik zeggen doe die.
Sollicitatie traning heb ik niet gehad, ik heb in de 40 jaar dat ik werk meerdere sollicitatie gesprekken gehad.
Als ik een training wilde kon ik die krijgen hoor.
Cv en sollicitatie brief zijn wel nagekeken.
En daar waar nodig was in onderling overleg aangepast.
Ik heb niet hoeven te kleuren zoals bij Agens.
Een maal in de 3 weken was er contact met mijn AD.
We gingen samen bedrijven bezoeken het zgn"Jobhunten".
Ik keek er eerst vreemd tegen aan.
Maar ik heb zo wel een baan gevonden.
En daar gaat het toch om.
Zoek je zelf ook nog werk?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door tomaatje »

Dat jij klachten etc leest in kranten enzovoort, zegt me niets
@ aan het werk.

Het feit dat jij dit zegt is een goed bewijs dat je de struisvogel politiek hanteerd zoals de meeste reintegratie consulenten.

En geloof me ik heb echt geen reintegratieconsulent nodig voor het schrijven van een sollicitatie brief en dat hoef ik niet te bewijzen ook. Een baan zoeken kan ik zelf ook wel en dat is mij op heden nog steeds gelukt zonder de hulp van de reintegratie consulent waar ik helaas tot grote ergenis mee opgescheept zat.

En daarbij weten we allemaal dat een sollicitatiebrief slechts het halve werk is en er door de personeelsfunctionarissen meer gekeken wordt naar de CV,diploma's en relevante werkervaring. Meestal wordt de sollicitatiebrief niet eens gelezen zodat het de selectie procedure versnelt.

Voor mij is het meer zo dat de reintegratieconsulent een belemmering vormt voor het zoeken naar werk.

Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat ik blij ben dat ik niet heb geluisterd naar de meest recente ervaring met een reintegratieconsulent die mij laatst was toegewezen. Momenteel ben ik nu veel beter af.

De werkloze is handel voor de reintegratieburo's en wordt de werkzoekende door de reintegratieburo's meer als een product met een nummertje behandeld dan als een mens. Ondanks de lovende worden op de website's van de reintegratieburo's en hun prachtig opgestelde reintegratieplannen.

Na 5 reintegratieburo's te hebben versleten zeg ik "nee dank u ik doe het liever zelf." dan weet ik zeker dat het goed gaat.


MVG

Tomaatje

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@antonh
in de 40 jaar dat ik werk
40 of 44?
Ja, je had een tijdje geleden al verteld dat je een positieve (en ongewone) ervaring met reintegratie hebt gehad. Niet dat ik er bezwaar tegen hebt dat je het nog eens vertelt.
Als ik het correct herinner heb je een baan als reintegratieconsulent gekregen.

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Tomaatje, prachtig dat je steeds op eigen kracht werk vindt. Niks mis mee hoor, integendeel. Wat is er dan erg aan dat er een consulent meekeek? En waarom ben je dan naar een reintegratiebureau gegaan of gestuurd? En welke belemmering ondervond je dan precies?

Vwb je brief, die je niet zo belangrijk vindt, stop ik nu die discussie. Jij wilt niets tonen, dus blijft het welles-nietes. Net zoals vrijwel elke forumdeelnemer helaas: als het erop aankomt, geen concrete voorbeelden.

Voor wat betreft je quote van mijn opmerking, dan wel graag het hele stuk quoten en niet een uit zijn verband gerukt zinsdeel. Dat houdt de discussie zuiver en beargumenteerd.

Je zin "Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat ik blij ben dat ik niet heb geluisterd naar de meest recente ervaring met een reintegratieconsulent die mij laatst was toegewezen."snap ik taalkundig niet; ik hoop dan toch echt dat je brieven beter zijn :wink:

Ik heb verder nog nooit iemand als een nummertje behandeld, hoewel ik weet en besef dat er veel bureaus/consulenten zullen zijn die dat wel doen. Maar dat doet nog steeds niks af aan reintegratie, het zegt alleen dat er mensen zijn die dat niet goed uitvoeren, net zoals er slechte kappers zijn.
Verder toch jammer dat je geen enkel concreet voorbeeld geeft. Het lijkt zo, niet lullig bedoeld hoor, meer op "weeklagen" dan op gefundeerde kritiek.

@Kiz, natuurlijk heb je je brieven nog wel. Je wilt ze alleen niet tonen, omdat je mijn beoordeling niet wilt lezen, en dan moet erkennen dat er wel nuttige tips gegeven kunnen worden. Dat bedoel ik niet zo bot als het klinkt, het is misschien zelfs een beetje provocerend, maar werkelijk niemand komt nu eens met zijn kaarten op tafel. En dan blijft het, zie ook hierboven, welles-nietes. Ik kan er niks mee.
Wat is precies je bezwaar tegen een sollicitatietraining? Of liever: waaruit denk je dan dat die bestaat?

@Koetjeboe, ik ben het voor een groot deel eens met je posting, er zullen zeker veel slechte trajecten en dito consulenten bestaan die het beeld bepalen. Dat beeld wordt echter óók bepaald door notoire klagers, dwarsliggers enzovoorts.
Natuurlijk mag een ieder een beeld hebben (gelukkig maar), maar ik probeer door inhoudelijke zaken wat meer gefundeerd te discussieren. Helaas is de input van de forumdeelnemers niet van dien aard dat ik echt inhoudelijk kan reageren, vind je wel? Ik wil graag uitleggen hoe het zou kunnen werken (let op de woordkeus), maar dan aan de hand van concrete(re) zaken, niet in de trant van "ik wil toch geen sollicitatietraining doen" of zo.
Kortom, een quote van een eigen posting: "geef er nou eens een paar puntsgewijs, met voorbeeld. En/of een brief, zodat ik eens wat tips kan geven. Zoiets?"
Groet AHW

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

@ Aan het werk!
Op je vraag naar puntsgewijze voorbeelden, waarvan jij bevestigde dat het hier ging om tegenargumenten tegen reintegratie en voorbeelden van negatieve ervaringen heb ik al gereageerd.

Maar nu lijk je aan te geven dat je "puntsgewijze voorbeelden" wenst voor een ander doel, namelijk laten zien hoe reintegratie wel kan werken.

Je wilt een casus voorgelegd krijgen compleet met een sollicitatiebrief?

Je drukt jezelf helaas niet eenduidig uit. Wees alsjeblieft eenduidig en expliciet met wat je vraagt en voor welk doel.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Reintegratie, daar ging het toch om?

Ongelezen bericht door tomaatje »

@ aan het werk.

Ik geloof inderdaad dat wij elkaar niet begrijpen en dat het ook inderdaad (totaal) geen zin heeft om verder met jou in discussie te gaan.

Het valt mij ook trouwens op dat je steeds in herhaling valt en je kop in het zand steekt als het ware en niet echt goed leest wat ik bedoel.

Maar het is altijd gemakkelijk om je verbergen achter de opmerking dat je iets taalkundig niet begrijpt.

En maak je geen zorgen hoor mijn sollicitatie brieven zien er prima uit ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Het feit dat mijn brieven goed zijn is uit het feit dat ik meestal ook wordt uitgenodigd.

En geloof me het heeft totaal geen zin om met puntsgewijze argumenten te komen.

Dus laten we het maar op houden dat ik een reintegratieburo en zijn consulenten totaal zinloos vindt. En jij het woord reintegratie jubelt onder de werklozen :P

Succes ermee

MVG

Tomaatje

Gesloten