LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door Bink007 »

Naar mijn mening is het inschakelen van een reintegratiebedrijf door de overheid niet meer of minder dan het afwentelen van hun verantwoordelijkheden. Heb regelmatig beroepshalve met het UWV te maken en heel vaak ben ik uitermate gelukkig dat ik een regulier betaalde baan heb en niet als WW-er afhankelijk ben van het UWV, waarvan de medewerkers het vooral hebben gemunt op de plichten van hun cliënten en zich minder bezig houden met hun eigen functioneren. Misplaatste arrogantie maak ik dan ook met een zekere onregelmatige regelmaat mee. Voor wat betreft de reintegratie bedrijven is de situatie zo bij de bedrijven die ik ken dat ze in eerste instantie bij aanname van een client € 2500 verdienen en vervolgens wanneer ze deze plaatsen krijgen ze nog een keer € 2500. In totaal dus € 5000. Dit plaatsen van een client is natuurlijk een rekbaar begrip. Want wanneer een client op eigen kracht zich op de arbeidsmarkt weten te begeven krijgen ze de tweede € 2500 ook toegestopt. Van voormelde bedragen dienen door het reintegratie bureau alle kosten te worden betaald en nu komt het, dus ook scholing. Men hoeft hierbij natuurlijk niet veel voorstellingsvermogen te bezitten om te weten dat scholing van een client natuurlijk niet altijd de hoogste prioriteit heeft bij een reintegratiebedrijf, omdat dit namelijk van hun winstmarge afgaat. Meestal moet men het doen met een of andere onnozele sollicitatie training waarbij men zoveel mogelijk mensen in een ruimte propt omdat dat het hoogste rendement oplevert. Daarna is het uiteraard de hoogste tijd om op eigen benen te staan zoals men dat zo mooi weet over te brengen. Achterliggende gedachte is dan natuurlijk dat dit de minste kosten met zich meebrengt.

Kortom u zult begrijpen dan ik niet zo'n voorstander ben van reintegratiebedrijven, met alle respect voor de enkeling die het wel goed doet, want die ken ik namelijk ook. Een en ander dient in mijn ogen bij het UWV dan wel het CWI thuis te horen. In ieder geval duidelijk niet in de commerciele sector. Dit zou in mijn ogen ook tot gevolg hebben dat het ondergeschoven kindje "scholing" ook een betere kans zou kunnen en behoren te krijgen.
Laatst gewijzigd door Bink007 op 28 okt 2005 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Oude Rot
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:57

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Ik steun deze opvatting, maar of het onder regie van die 2 moet?? De arrogante mensen blijven nl! Probleem is zelfs DAT het nu al onder hun regie gebeurt. :wink:

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door Bink007 »

Dat het onder de regie van die twee zou moeten daar ben ik zelf ook niet zo heel blij mee :cry: . Echter een ander alternatief kan ik ook niet een, twee, drie ook niet bedenken. Misschien moeten de medewerkers van het CWI en het UWV zich ook maar eens aanmelden bij een reintegratiebedrijf. Van het UWV zullen in ieder geval een aantal hopeloze gevallen zonder meer voor de bijl gaan in verband met de premie inning door de belastingdienst per 1 januari 2006

tomaatje

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik ben het geheel met u eens bink007.
Gelukkig worden bij een aantal mensen de ogen geopent.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door kidcat »

Van voormelde bedragen dienen door het reintegratie bureau alle kosten te worden betaald en nu komt het, dus ook scholing
Scholing krijg je alléén als je er een baangarantie bij levert. En dan niet een vage garantie van: 'als je klaar bent dan hebben we misschien een baan voor je'. Nee..... het komt er op neer dat je ergens moet worden aangenomen voor minimaal 6-9 maanden, en dan van de baas een cursus moet gaan volgen.

Weinig kans dus.
Zo geven ze inderdaad vrijwel niks voor je uit.

Vraagje:
Toen ik zei dat ik werk had gevonden vroegen ze om mijn contract van mijn nieuwe werkgever.
Is het inderdaad zo dat ze óók alles cashen als je zelf op eigen kracht werk vindt? Of hebben ze daar dat contract voor nodig?
Want daar kunnen ze naar fluiten! Ze hebben vrijwel niks voor mij gedaan, op die flut-sollicitatie kleuterklas na.

Groet,
Kid

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door opa »

Je hoeft niets te laten zien.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door kidcat »

Dus ze cashen sowieso?

Sjips.... :?

Groet,
Kid

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door Bink007 »

Scholing krijg je alléén als je er een baangarantie bij levert.
Ik neem aan dat dit per reïntegratie bedrijf verschilt. Ik ken namelijk een bedrijfje wat hier soepeler mee omgaat. Echter duidelijk is natuurlijk wel dat een reïntegratie bedrijf alleen dan geld voor je uit gaan geven als ze de kans vrij groot achten dat je binnen een bepaalde termijn weer aan het werk bent zodat ze de tweede € 2500 van het UWV kunnen ontvangen.

Een dergelijke opzet lijkt me ook absoluut funest voor mensen die moeilijk bemiddelbaar zijn. Een commercieel bedrijf zal zijn handen hier namelijk niet aan willen branden.

Of een reïntegratie bedrijf ook een contract moet kunnen laten zien weet ik niet helemaal zeker. Feit is wel dat ze hier heel erg happig op zijn. Persoonlijk krijg ik deze namelijk vaak van de werkgever waarna ik deze doorstuur naar het reintegratiebedrijf op hun verzoek. Misschien is het echter ook voldoende als ze op een andere manier kunnen bewijzen dat ze jou door hun bemiddeling aan het werk hebben kunnen helpen. Echter hoe dat precies zit weet ik dus niet.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door opa »

Kidcat,

Excuus ik was on-duidelijk daarom in de herkansing.

Nee, als u op eigen kracht een baan vindt bent u niet verplicht om uw contract bij de RiB te overleggen.
Sterker, ik raad het u af omdat de RiB dan naar de opdrachtgever stapt met verhaal dat DANKZIJ de RiB u die baan heeft gevonden of gekregen wat feitelijk onjuist is en dit is voor de RiB KASSA.

suc6

Gast

Re: Reintegratiebedrijven, zin of onzin???

Ongelezen bericht door Gast »

ZAL ONZE GAPINGSE VERKOPER VAN GEBAKKEN LUCHT ZICH IN HET VERHAAL VAN BINK herkennen ??

Gesloten