LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reintegreren bij bedrijf Motion Care

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Zonnestraaltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2008 11:23

Reintegreren bij bedrijf Motion Care

Ongelezen bericht door Zonnestraaltje »

Reintegreren bij Motion Care is om te lachen of, eigenlijk, om te huilen.
Na een bedrijfsongeval met als klacht mild hersenletsel/whiplash werd ik door mijn bedr.arts bij Motion Care geplaatst in Amsterdam. Ik kwam terecht in een heus fitnesscentrum waar een fysiotherapeut een praktijk had. Ik moest een vragenlijst invullen waarbij niets ging over de nek of het hoofd. Ik moest het toch maar invullen, het was niet zo belangrijk.

Vervolgens werd ik op de toestellen gezet en ik kon het uitzoeken. Er was geen standaard schema. Ik kreeg alleen te horen dat ik maximaal twee weken lang op hetzelfde aantal herhalingen/gewicht mocht blijven hangen. Ik kreeg een fitheidstest op een fiets en dat was het. Twee keer in de week bevond ik mij in een fitnesscentrum met keiharde housemuziek en fel TL-buisverlichting. De fysiotherapeut was druk in de praktijk en van begeleiding was totaal geen sprake. Toen ik over de ontbrekende begeleiding begon, vertelde de fysiotherapeut dat er te weinig mensen waren om te begeleiden en dat ik pech had.

Ik kreeg een tip over de voor mij veel te luide muziek: of ik niet zelf een walkman mee kon nemen, dan kon ik het geluid overstemmen. en toen ik zowat flauw viel van de fiets omdat ik niet tussen de 60 en de 70 kon blijven en ik de fysiotherapeut vertelde dat ik deze snelheid niet kon bolwerken hoorde ik de fysiotherapeut doodleuk zeggen dat ik ook kon plassen en poepen dus dat het fietsen ook geen probleem mocht zijn.

Na de 14e keer (mijn bezorgdheid van mijn bedr. arts werd overstemd door de woorden "het hoort er allemaal bij, bij het reintegreren") ben ik weggegaan. Ik moest nog vier keer komen maar dat heb ik wegens gezondheidsredenen geweigerd. Ik moest van de bedr.arts nog wel een keer terug om dezelfde vragenlijst als de eerste keer in te vullen, anders kreeg de fysiotherapeut niet betaald....

Op advies van een neuroloog heb ik in 2007 negen maanden in een revalidatiecentrum doorgebracht en ben ik optimaal begeleid. Ik ben nu bijna hersteld! :D

Wat een aanfluiting, Motion Care.

Mvg.
Zonnestraal

Gesloten