LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
RPT
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:36

Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Ongelezen bericht door RPT »

Recentelijk een pakket ontvangen van het UWV waarin een vragenlijst van het TNO "weer aan het werk" met als doelstelling om te achterhalen waarom (zieke) mensen niet werken. Als je meedoet aan het onderzoek verplicht je je om elk jaar mee te doen. Lijkt op een verlengstuk van de jaarlijkse WIA keuringen maar dan via het TNO onder het mom van zogenaamde vrijwilligheid en anonimiteit met een vijfcijferig nummer gelinkt aan de vragenlijst.

Te vaak wordt er op gewezen dat het UWV geen inzage krijgt in de teruggestuurde vragenlijsten of er enige bemoeienis in heeft. Wel vreemd dat ik al na 2 weken een rappelbrief kreeg van het UWV met het verzoek "op vrijwillige basis" asap de vragenlijst ingevuld naar het TNO terug te sturen.

Het TNO vergeet gemakshalve te vermelden waar men met klachten terecht kan als blijkt dat je vertrouwelijke gegevens toch op straat zijn komen te liggen.

Het merendeel van de vragen is suggestief en zo veralgemeend dat het onmogelijk is je eigen (medische) situatie op papier te zetten waardoor er een zwaar vertekend beeld ontstaat, m.a.w. de uitkomst van de vragen geeft niet weer waarom de ondervraagde niet kan werken.

Tot slot vraagt men je, vrijwillig, een machtiging te ondertekenen waarmee TNO bij het UWV je volledige dossier mag opvragen in het kader van hun onderzoek, een dossier waar ook de aantekeningen van de privé-gesprekken met de keuringsarts en arbeidsdeskundige in staan. Moet er niet aan denken dat een of ander afstudeer studentje in de kroeg met naam en toenaam het kneuzen circuit bespreekt.

Ik heb niets te verbergen maar werk niet mee aan dit onderzoek, heb zelf eind Q1 2005 een Wia herkeuring aangevraagd die vanuit het UWV eind Q4 dunnetjes is overgedaan, Bij binnenkomst gaf de arts al aan dat het een formaliteit was omdat de Geus dit nu eenmaal zo wil en dat hij vooraf al zijn conclusies had getrokken, maar dit terzijde.

Volgens de uitleg van het UWV/TNO krijgen duizenden UWV klanten de vragenlijst toegestuurd, let op wat u invult als u wel wilt meedoen, verduidelijk op een aparte bijlage uw antwoord als daar op de vragenlijst geen ruimte voor is en bedenk dat er in ons land geen privacy meer bestaat.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Ongelezen bericht door Kor B »

Dat wordt dan doorgetuurd naar Defensie en dan komen uw gegevens terecht bij Peter R. de Vries.

Nooit aan meedoen 8) :arrow:

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Ongelezen bericht door tomaatje »

inderdaad ik heb ook mee gedaan aan zo'n onderzoek van het TNO "de kwaliteit van het leven of zoiets" ivm met de ondersteuning van de arbeidsadviseur/werkloze van het CWI. Je krijgt voor de moeite 2 krasloten. ik heb er 1 keer aan meegewerkt maar was het al gauw zat.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Ongelezen bericht door kazana »

Ook dit onderzoek binnen gekregen maar NIET ingevuld :wink: kreeg van de week een herinnering hahahaha

RPT
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2005 23:36

Re: Vrijwillig, gedwongen UWV/TNO onderzoek

Ongelezen bericht door RPT »

Is een leuke en actuele opmerking van Kor B kan er smakelijk om :) krijg ik misschien toch nog eens mijn 15 min. fame

Tomaatje kreeg twee krasloten, gaat het zo slecht binnen TNO, te weinig private donateurs en te weinig rijkssubsidie, dat de huidige lichting geen krasloten krijgt. O nee dom snap um al je opgave is anoniem en naar een anoniem adres kan men geen winnende krasloten sturen

Gesloten