LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
johnbos
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 13:10

Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Ongelezen bericht door johnbos »

In september 2012 ben ik met de Rijbewijsconcurrent een overeenkomst aangegaan voor het volgen van de opleiding tot rij-instructeur. De prijs die ik daarvoor betaald heb was inclusief de verplichte stage. Nu ik aan mijn stage toe ben, blijkt de Rijbewijsconcurrent van de aardbodem verdwenen te zijn. Niet failliet, maar gewoon weg. Ik moet nu mijn stage elders regelen. Dat betekent dat ik ook de stagekosten nogmaals moet ophoesten. Ik voel me dus aardig benadeeld en mijn gevoel zegt dat ik die extra gemaakte kosten toch op de een of andere manier wil claimen bij de Rijbewijsconcurrent. Maar hoe doe je dat als een bedrijf simpelweg niet meer bestaat en daardoor gewoon wegkomt met deze praktijken? Is daar op en een of andere manier juridisch een vinger achter te krijgen? Ik hoor graag jullie tips.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Ongelezen bericht door Jolijn »

http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... oncurrent/

Hier zijn meerdere gedupeerden. Misschien is daar een antwoord te vinden?

johnbos
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2013 13:10

Re: Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Ongelezen bericht door johnbos »

Neen. Verkeerspro geeft geen tips hoe je bij louche opleiders verhaal kunt halen. Er is 1 gedupeerde die het gaat proberen via zijn rechtsbijstandsverzekering.

mboone
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2013 07:15

Re: Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Ongelezen bericht door mboone »

Ik ben ook gedupeerd door dhr. Bakker. Het lijkt me verstandig om met zijn allen
in contact te komen en zo te zorgen dat deze man niet nog meer slachtoffers kan maken. Ik heb aangifte gedaan jegens oplichting. Ik moest alleen mijn stage nog afronden en 1examen doen. Heb ook mijn hele opleiding al betaald en ben dus nu gedupeerd

henk1561962
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2014 19:59

Re: Gedupeerd door Rijbewijsconcurrent; hoe claim ik dat?

Ongelezen bericht door henk1561962 »

Ik ben ook een van de gedupeerde.Ik ben al een tijdje bezig geweest met mijn opleiding heb een paar keer moeten bellen voor een herexamen aan te vragen.Ik moet nog een praktijkexamen doen en stage lopen Zit nu met een half afgemaakte opleiding en een behoorlijke kosten post. Kan ook niet bij een andere opleiding instromen, het enige wat nu nog rest is de opleiding als gesloten beschouwen of ergens anders op nieuw beginnen

Gesloten