LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoi Lies07, ik weet niet hoeveel lessen je al had gehad toen de instructeur het gaspedaal intrapte, maar na een paar lessen zou je toch wel moeten weten dat zodra je de snelweg opgaat je vaart moet maken. Dat is normaal en wel zo veilig voor jezelf en andere weggebruikers. Ik vind het dus helemaal niet raar dat ie dat heeft gedaan, en je hoeft daar niet onzeker van te worden, het leert je door je angst heen te gaan.

Denk er nog eens over na of het misschien voor jou toch de juiste aanpak is.

ps. dit is geen commentaar, maar een hart onder de riem :)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door witte angora »

Mijn laatste rijschool/instructeur had inderdaad een gaspedaal in de dubbele bediening (dat is een jaar of 20 geleden). Aangezien ik nogal voorzichtig was met optrekken demonstreerde hij op een bepaald moment hoe je ook gas kunt geven. Was maar één keer nodig trouwens.

Alleen was dit niet op de snelweg, maar op een kruising ergens tussen Harderwijk en Ermelo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door ciske »

Een blik op rijschoolgegevens leert dat de ANWB in Utrecht een slagingspercentage heeft van 36-40 % met 200 eerste examens per jaar
Wat een kritiek op een goede rijschool, doet de jouwe het beter dan? Zo ja....laat eens weten welke?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door ruud_a »

sephora30 schreef:Hoi Lies07, ik weet niet hoeveel lessen je al had gehad toen de instructeur het gaspedaal intrapte, maar na een paar lessen zou je toch wel moeten weten dat zodra je de snelweg opgaat je vaart moet maken. Dat is normaal en wel zo veilig voor jezelf en andere weggebruikers. Ik vind het dus helemaal niet raar dat ie dat heeft gedaan, en je hoeft daar niet onzeker van te worden, het leert je door je angst heen te gaan.

Denk er nog eens over na of het misschien voor jou toch de juiste aanpak is.

ps. dit is geen commentaar, maar een hart onder de riem :)
het probleem is dat iedere leerling een eigen aanpak nodig heeft
je kunt niet iedereen leren zwemmen door hem in het diepe te gooien
dan heb je gegarandeerd mensen die verdrinken
de leerling zou in dit geval in paniek kunnen raken en op de rem trappen
dat is niet iets dat je zou willen

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

ruud_a schreef:het probleem is dat iedere leerling een eigen aanpak nodig heeft
je kunt niet iedereen leren zwemmen door hem in het diepe te gooien
dan heb je gegarandeerd mensen die verdrinken
de leerling zou in dit geval in paniek kunnen raken en op de rem trappen
dat is niet iets dat je zou willen
Mee eens. Misschien dat de instructeur iets te snel met TS de snelweg is opgegaan. Misschien dat TS daar nog niet aan toe was. Bij leerlingen die rij angstig zijn zul je dat heel langzaam op moeten bouwen. De leerling zal dat als eerste moeten accepteren. Deze zal dan overigens ook onder ogen moeten zien dat hiervoor dikwijls heel veel lessen nodig zijn.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door ciske »

Deze zal dan overigens ook onder ogen moeten zien dat hiervoor dikwijls heel veel lessen nodig zijn
Onzin, als TS zich snel op haar/zijn gemak voelt zijn er echt niet veel meer lessen nodig.

Dat zou geldtrekkerij zijn.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Lies07 schreef:Bedankt voor alle duidelijke informatie. Dat is zeker waar: rijden in de stad geeft uiteindelijk meer voordeel en een gaspedaal zit er niet voor niks. Ik ben alleen van mening dat wanneer je heldere instructies geeft, je iemand niet onzeker hoeft te maken door dat gaspedaal in te zetten. Ik heb nu drie potentiele rijscholen. Iemand anders nog tips of ervaringen met rijscholen in Utrecht?
Nog 1 tip. Laat je rijschool een faalangstexamen aanvragen. De term faalangst is een ongelukkige. Bij dit examen heb je meer tijd. Deze tijd KAN gebruikt worden, maar het hoeft niet. Je komt op een andere tijd de examenzaal in, dus zit je alleen met de examinator en je instructeur aan tafel, je hebt het recht om tijdens het examen een "time-out" aan te vragen en de examinator is speciaal opgeleid om met zenuwachtige/angstige mensen om te gaan. Ook lijkt het me verstandig om een TTT te doen. Kun je alvast zien hoe een examen in z'n werk gaat zonder dat er iets van afhangt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar Lies heeft al zoveel lessen gehad; zou 1 gratis les daar dan iets aan toevoegen (behalve dan gratis?). Trouwens, even off topic: je eerste link (bij mij in ieder geval) werkt niet.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Rim69 schreef: Leuk die reclame. Hele verhaal is natuurlijk wel ongeloofwaardig. Als je als rijschool werkelijk zo goed bent, hoef je natuurlijk niet als een aasgier op een forum als dit klanten proberen op te pikken.

Ik zou bij jullie dus zelfs niet voor 10 gratis proeflessen gaan. Beunhazen!
Waarom ongeloofwaardig? Deze rijschool is inderdaad heel goed. Kun je zo controleren op rijschoolgegevens. Deze rijschool doet tot 100 eerste examans per jaar (wat het tot een grote rijschool maakt) en heeft inderdaad een slagingspercentage van 71 tot 75 %. En daarmee zit deze rijschool bij de Nederlandse top. Daarnaast biedt hij een gratis proefles aan. Proeflessen zijn om te kijken of het klikt tussen instructuer en leerling en om leerling te vertellen hoeveel lessen de rijschool denkt dat de leerling nodig zal hebben. Prachtig aanbod van een rijschool met goede resultaten. Dus waarom deze rijschool een beunhaas noemen? Dat slaat m.i. nergens op.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door witte angora »

Als iedereen die reclame voor zijn toko maakt een beunhaas is, is iedereen een beunhaas. En als iedereen een beunhaas is, zie ik niet in waarom er per definitie iets mis mee moet zijn. :wink:

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Starr »

Ik zie dat hierboven de ANWB wordt aangeraden. Ik heb geen goede ervaringen met de ANWB-rijschool. Lessen van vier uur waren behoorlijk zwaar; ik was net 18 en kwam elke keer doodmoe thuis. De instructeur wilde in de auto roken en toen ik dat niet wilde was onze relatie gelijk niet meer zoals hij zou moeten zijn. We moesten dus ook altijd een rookpauze inlassen. Ik had een keer les van een vervanger, en toen bleek mij een van de bijzondere verrichtingen verkeerd te zijn aangeleerd. Godzijdank in een keer het rijbewijs gehaald, want ik wilde niet meer bij die man in de auto.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Rim69 »

Instructeur 69 schreef: Waarom ongeloofwaardig? Deze rijschool is inderdaad heel goed. Kun je zo controleren op rijschoolgegevens. Deze rijschool doet tot 100 eerste examans per jaar (wat het tot een grote rijschool maakt) en heeft inderdaad een slagingspercentage van 71 tot 75 %. En daarmee zit deze rijschool bij de Nederlandse top. Daarnaast biedt hij een gratis proefles aan. Proeflessen zijn om te kijken of het klikt tussen instructuer en leerling en om leerling te vertellen hoeveel lessen de rijschool denkt dat de leerling nodig zal hebben. Prachtig aanbod van een rijschool met goede resultaten. Dus waarom deze rijschool een beunhaas noemen? Dat slaat m.i. nergens op.
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.


Als je het dus al nodig hebt om tegen de forumregels in te gaan en alsnog je bedrijf te promoten ben je niet meer dan een spammer. Dus volkomen onbetrouwbaar en wat mij bettreft een beunhaas die niet door een goede reputatie aan klanten kan komen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Rim69, je argument lijkt valide, maar het slagingspercentage zegt iets heel anders...

Dat het tegen de forumregels is ben ik met je eens, maar is er van jou nooit een bericht verwijderd of aangepast omdat het tegen de forumregels was?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Het is geen spam want er wordt gevraagd naar een goede rijschool.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door puma73 »

speciaal voor weetnietveel

uit de gedragsregels
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Rim69 »

witte angora schreef:Nou Rim69, je argument lijkt valide, maar het slagingspercentage zegt iets heel anders...

Dat het tegen de forumregels is ben ik met je eens, maar is er van jou nooit een bericht verwijderd of aangepast omdat het tegen de forumregels was?
Niet omdat ik reclame voor mezelf aan het maken was. Als dat slagingspercentage iets anders zegt, waarom dan de noodzaak om te spammen?

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door weetnietveel »

puma73 schreef:speciaal voor weetnietveel

uit de gedragsregels
Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites.
Ik vind het geen spam omdat er in de OP om wordt gevraagd, maar als koen mede eigenaar is van deze rijschool vind ik wel dat je gelijk hebt dat je het kunt zien als het een vorm van reklame.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door tenormin »

maar als koen mede eigenaar is van deze rijschool vind ik wel dat je gelijk hebt dat je het kunt zien als het een vorm van reklame.
Je kan toch op je klompen aanvoelen (lezen) dat Koen een autorijschool heeft en probeert reclame te maken voor zijn toko. Haha, en wij verspreiden het nu door er op in te gaan letten met als resultaat: juist, het beoogde effect.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door Renske99 »

Starr schreef:Ik zie dat hierboven de ANWB wordt aangeraden. Ik heb geen goede ervaringen met de ANWB-rijschool. Lessen van vier uur waren behoorlijk zwaar; ik was net 18 en kwam elke keer doodmoe thuis. De instructeur wilde in de auto roken en toen ik dat niet wilde was onze relatie gelijk niet meer zoals hij zou moeten zijn. We moesten dus ook altijd een rookpauze inlassen. Ik had een keer les van een vervanger, en toen bleek mij een van de bijzondere verrichtingen verkeerd te zijn aangeleerd. Godzijdank in een keer het rijbewijs gehaald, want ik wilde niet meer bij die man in de auto.
Tja zoveel mensen zoveel wensen, sommigen willen in 10 dagen hun rijbewijs halen, op zich niks mis mee, maar het is bekend dat dat een zwaardere opleiding is en ook niet geschikt voor iedereen.
De eerste uren neem je nl. nog iets op, de laatste uren gaan waarschijnlijk verloren.
4 uren achtereen rijden, raden ze hier zelfs af om bovengenoemde reden.
Wel is het mogelijk om snel je rijbewijs te halen door bv elke dag of om de dag 2 uren les in te plannen.

Hier in de buurt hoor je wel goede dingen over de anwb, en ook daar zal het zijn tis maar net welke instructeur je treft.
Toen ikzelf ruim 30 jaar geleden leste was het ook veel normaler dat er in de auto gerookt werd, je bent de lesser en eigenlijk te gast in iemands huis, dus je zei er niks van (had er ook geen problemen mee trouwens).
Tegenwoordig is er veel veranderd dat is niet meer te vergelijken, zelfs de hoeveelheid lessen die men nodig heeft is veel en veel meer.
Logisch ook wel want het wordt steeds drukker op de weg, een gem. van 45 lessen is tegenwoordig heel normaal, terwijl 30 jaar geleden 20 lessen gem. heel gewoon was, je had toen ook nog niet opleidingen om in een aantal dagen je rijbewijs te halen, je kreeg elke week 1 les en zo was dat.

Ach hier vind je wat, daar laat je wat.
Het is een hele klus om vandaag de dag een rijschool te vinden waar jij je prettig voelt, er zijn er zoveel dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.
Het voordeel van een kleine rijschool kan de persoonlijke(re) aanpak zijn, het voordeel van een grotere rijschool kan zijn dat je een voorkeur voor instructeur kunt aangeven, het is dus maar net waar iemand zich prettig voelt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gezocht: goede rijschool onzekere lesser

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Goh je promoot het wel he...geen sluikreklame...aangemeld en vier berichten over rijscholen,deze wel te verstaan :mrgreen:

Regels ff lezen

Gesloten