LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
rijbewijs2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 10:29

pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door rijbewijs2007 »

voor mensen die bezig zijn met hun rijbewijs hier is mijn verhaal:

dag allemaal,


ik raad iedereen die zijn rijbewijs wil gaan halen met kleine scholen te gaan lessen ze zijn goedkoop en doen hun best om jouw te leren en zorgen dat je slaagt in een keer want dat is goed voor hun slagingspercentage grote scholen hebhen meestaal werknemers hun krijgen toch hun salaris over slagingsprecentage kan hun niet schelen dat is hun bedrijf niet. ze nemen geen moeite alleenmaar kletsen aan de telefoon.
ik heb dat ervaren ik had zelfs gekozen voor rijschool de kleijnen ik had rijintest en toen bleek dat ik maar een pakket van 30 lessen nodig hab voor me rijbewijs ik had contract getekend en ik moest zolang wachten tot ik aan de beurt kwam na zes lessen begon de instructrice alleenmaar negatief te praten over de fouten die ik maak ipv. uitleggen en verbeteren vb. je heb nog meer lessen nodig... maar ik heb de rij intest gedaan toch!!!!!!!!!!!terwijl ik nog in het begin was dus geen stimulatie geen complementjes je hoort alleenmaar negatieve dingen ze gaat iedere les naar de wc en naar snakbaar om wat eten te gaan halen gaat van iedere les min plus 5 minuten soms ook tanken...maar dat hoort in hun eigen tijd te doen en anders moet je zetten op je website de rijlessen zijn 50 of 55 minuten niet 60 minuten ik heb nooit 60 minuten bij hun gelest.
mijn pakket was bijna af toen moest ik 18 losse lessen boeken de rijintest klopt helemaal niet na die lessen had ik afgereden en gezakt de examinator zei dat het niet goed en niet voldoende was en ik was echt telurgesteld en ben ik gelijk op zoek naar andere grote school en dat was van buuren en bleek uit de rij intest weer dat ik 25 lessen nodig had of reguliereopleiding tot de instructeur zei dat het genoeg is en dan pas examen aanvragen ze willen gewoon geld verdienen ze kijken niet naar je situatie.
ik was weer overgestapt naar een andere eigenbedrijf hij heeft voor mij gelijk examen aagevraagd voordat ik bij hem gelest had na de eerste les zei dat niet meer dan 6 lessen nodig ik kon goed rijden alleen maar kijken is niet voldoende en wij gaan samen aanwerken. hij heeft mij echt veel geholpen ik had van hem dingen geleerd die ik nooit van die grote school heb geleerd waar je alleenmaar voor de naam betaalt niet voor de kwaliteit hij heeft gewoon simpele en makkelijke herkenings punten en als je een fout hebt gemaakt moet je gelijk terug rijden om jouw fout te verbeteren en gaat daarna stoppen om jouw uitteleggen niet als de instructrice van de kleijnen rijschool gaat iedere les kletsen aan de telefoon over paardrijden en als je aan de telfoon bent let je niet goed op waar je leerling meebezig is eind van de les hoor je zelfde wat je gisteren en eergisteren van haar heb gehoord vooruitkijken vooruitdenken....dus bij deze kleine school je rijdt niet 60 minuten maar 60+ hij is de hele les bezig met jouw fouten te verbeteren bij hem rijd je altijd over de tijd met hem had ik de bijzondere verichtingen op een makkelijke manier geleerd en in een keer na een paar lessen had ik mijn rijbewijs gehaald.
als iemand geinteresseerd is hier is de naam van de school van deze eerlijke instructeur is "rijschool Hayat" telefoonnummer: 0641808003in
ik heb moeite genomen om anderen te waarschuwen dat is iedere mens taak je leert van fouten van anderen.

het blijkt uit mijn ervaring dat met grote rijscholen betaal je alleen maar voor de naam en is tien keer duurder dan kleine rijscholen waar je voor kwaliteit betaalt en hun doen echt hun best geloof mij en ga maar proberen.

nog een andere waarschuwing nooit een pakket nemen misschien met losse lessen doen hun best, dat kan
met een pakket ben je afhankelijk van hun denk ik.

lon_cocacola
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:27

Re: pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door lon_cocacola »

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb ook bij een grote rijschool gelest, eerst bij rijschool Nelen in Amsterdam. Ook hier had ik hetzelfde al een intest gedaan, ik kreeg een pakket van 35 lessen. Ook mijn instructeur legde niks uit eigenlijk. Ook geen opmerkingen van hoe ik fouten kan verbeteren. Toen examendatum naderde was ik nog lang niet klaar, met als resultaat gezakt. Daarna naar een andere rijschool. Hier had ik een instructrice die alleen maar ging schreeuwen als ik fouten maak, geen complimenten, geen opmerkingen hoe ik het dan wel beter kan doen niks. Daar na een stuk of 15 lessen weggegaan.

Nu les ik wel bij een eenmanszaak, en inderdaad mijn instructeur is geduldig, legt dingen goed uit en let op kleine detailtjes en geeft tips hoe ik fouten kan verbeteren etc. Helaas heb ik door de vorige instructeurs een eigen foute rijstijl ontwikkeld en het kost toch best veel moeite om die foute rijstijl eruit te krijgen. Pas als dat helemaal weg is, kan ik weer op voor het 2de examen en dan hoop ik het ook in 1 keer te kunnen halen bij hem.

Kan je me vertellen waar die rijschool Hayat zit? En welke plaats doe les je dan?

rijbewijs2007
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2007 10:29

Re: pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door rijbewijs2007 »

beste,

de rijschool hayat is in den haag telefoonnumer 0641808003
hij is een goede instructeur.

mvg

bobbie1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 nov 2008 23:08

Re: pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door bobbie1980 »

de rijscholen doen tegenwoordig maar wat. ik vind dat het cbr moet optreden. zij kunnen rijscholen toch makkelijk verbieden om dit soortpraktijken te doen!!!!!!!!!!!!!!!!

w.kooistra
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 10:50

Re: pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door w.kooistra »

Dat klopt.

Ik heb zelf gelest bij een van de grootste rijscholen van Almelo. Meer dan 70 lessen gehad nog maar 1x praktijkexamen gedaan. Een herexamen mag ik niet eens doen.

Ben nu weg van de rijschool. En ga naar een ander.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: pas op voor grote rijscholen en rij intest alleen leugens!

Ongelezen bericht door ciske »

w.kooistra schreef:Dat klopt.

Ik heb zelf gelest bij een van de grootste rijscholen van Almelo. Meer dan 70 lessen gehad nog maar 1x praktijkexamen gedaan. Een herexamen mag ik niet eens doen.

Ben nu weg van de rijschool. En ga naar een ander.

Voor die tijd gaat er geen lampje bij jezelf branden??? Er bestaat nog ook zoiets als voor jezelf opkomen of heb je plakband op je mond gedaan?

Gesloten