LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kan ik nog doen.

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

Vorig jaar heb ik een contractje (niet eens een oficiele) ondertekent bij een rijschool in Zwolle om daar
de cursus voor rij instructie te kunnen volgen.
In de klas was ik de enige met een baan,en kon dus niet steeds aanwezig zijn.
Naarmate de weken /maanden volgden merkte ik dat de begeleiding van de lesgever echt beroerd werd
en er geen moeite werd gedaan om mij verder te helpen,ja om de tafel zitten was steeds voorstel,maar dat kwam er ook niet van terecht.
Hij liet me gewoon zwemmen.
Aantal malen gevraagd om dan thuis examenvragen te ontvangen ,op zich was dat wel een idee,maar later kreeg ik als reactie dat hij dat niet deed en daar zo zijn redenen voor had.
Ik was ernstig teleurgesteld ,omdat ik hoopte dat hij me echt verder kon helpen.
Daarom besluit genomen om te stoppen met de opleiding omdat ik nu maandelijks betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Ik heb opleider daarover gemaild.
Kennelijk was hij het daar niet mee eens,en heeft wegens betalingsachterstand deurwaarder smit en legebeke erop gezet,waardoor restschuld van 2000,- fijn afbetaald kan worden.
hij wel geld en ik nauwelijks les gekregen.
Ik vind dit afschuwelijk ,maar laat hoofd niet hangen.
Ik wil graag in beroep gaan tegen deze geld graaier,maar weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik kom er ooit wel,maar financieel hakt dit er natuurlijk wel in.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door witte angora »

ingelinge70 schreef:Vorig jaar heb ik een contractje (niet eens een oficiele) ondertekent bij een rijschool in Zwolle om daar
de cursus voor rij instructie te kunnen volgen.
In de klas was ik de enige met een baan,en kon dus niet steeds aanwezig zijn.
Naarmate de weken /maanden volgden merkte ik dat de begeleiding van de lesgever echt beroerd werd
en er geen moeite werd gedaan om mij verder te helpen,ja om de tafel zitten was steeds voorstel,maar dat kwam er ook niet van terecht.
Hij liet me gewoon zwemmen.
Aantal malen gevraagd om dan thuis examenvragen te ontvangen ,op zich was dat wel een idee,maar later kreeg ik als reactie dat hij dat niet deed en daar zo zijn redenen voor had.
Ik was ernstig teleurgesteld ,omdat ik hoopte dat hij me echt verder kon helpen.
Daarom besluit genomen om te stoppen met de opleiding omdat ik nu maandelijks betaalde voor iets wat ik niet kreeg.
Ik heb opleider daarover gemaild.
Kennelijk was hij het daar niet mee eens,en heeft wegens betalingsachterstand deurwaarder smit en legebeke erop gezet,waardoor restschuld van 2000,- fijn afbetaald kan worden.
hij wel geld en ik nauwelijks les gekregen.
Ik vind dit afschuwelijk ,maar laat hoofd niet hangen.
Ik wil graag in beroep gaan tegen deze geld graaier,maar weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ik kom er ooit wel,maar financieel hakt dit er natuurlijk wel in.
Eerst maar weer eens veilig stellen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door witte angora »

ingelinge70 schreef: Ik kom er ooit wel,maar financieel hakt dit er natuurlijk wel in.
Ik heb geen idee waar jij ooit wil komen. Maar op deze manier gaat het niet lukken.

Even resumeren:

- JIJ geeft je op voor een cursus rij instructie
- JIJ bent degene die niet altijd aanwezig kan zijn omdat je een baan hebt
- JIJ bent degene die besluit ermee te nokken

En vervolgens is het bedrijf de geldgraaier?

Waarom wilde de begeleider jou niet verder helpen? Omdat je vanwege het missen van lessen steeds achter liep met de stof? ALS dat zo is, kan ik het me nog wel indenken ook. Er zijn bepaalde afspraken, namelijk het volgen van de lessen, dat jij er niet bent is jouw keuze, maar waarom moet hij jou dan in feite apart les gaan geven? Waar je voor betaalt hebt lag op de fruitschaal, alleen heb je zelf het appeltje laten liggen. Waarom moet hij jou dan een ander appeltje geven?

Wat zeggen je klasgenoten er trouwens van, van de manier van lesgeven? Waarom hebben jullie dat dan niet in klasverband aan de orde gesteld? Of ben je de enige die niet tevreden bent?

wdubbelost
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 jul 2013 04:16

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door wdubbelost »

Ik moet wederom vaststellen dat met het beantwoorden door Witte_Angora het gras onder mijn voeten is weggemaaid...m.a.w: Niets meer aan toe tevoegen.. :wink: :lol:

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Het is mij niet geheel duidelijk waar je die opleiding nu doet. Is dat zoals je schrijft bij een rijschool of bij een instructeursopleiding? Dat er geen geld terug te halen is lijkt me duidelijk en, heel eerlijk, begrijp ik dat ook wel. Hierboven is dat duidelijk uiteengezet. Neemt niet weg dat je misschien wel naar een oplossing kunt zoeken. De cursus is heel goed middels zelfstudie te doen. Als je bij een opleider zit dan kan deze de cursus wellicht ook als thuisstudie aanbieden. Misschien wil hij de huidige cursus wel omzetten. Dat je geen examenvragen mee naar huis krijgt begrijp ik. De concurrent ligt op de loer en heeft die vragen ook graag. Maar je zult bij de opleider toch wel kunnen trainen. En daar moet je toch wel enige tijd voor vrij kunnen maken. Ik heb de cursus destijds ook middels zelfstudie gedaan. En dat naast een 60+ uur werkweek.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Instructeur 69 schreef:Neemt niet weg dat je misschien wel naar een oplossing kunt zoeken. De cursus is heel goed middels zelfstudie te doen. Als je bij een opleider zit dan kan deze de cursus wellicht ook als thuisstudie aanbieden. Misschien wil hij de huidige cursus wel omzetten.
Lees jij nog eens. Er is een een deurwaarder op gezet. Denk jij dan werkelijk dat er nog afspraken te maken zijn?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door crazyme »

Harrie Kierie schreef:
Instructeur 69 schreef:Neemt niet weg dat je misschien wel naar een oplossing kunt zoeken. De cursus is heel goed middels zelfstudie te doen. Als je bij een opleider zit dan kan deze de cursus wellicht ook als thuisstudie aanbieden. Misschien wil hij de huidige cursus wel omzetten.
Lees jij nog eens. Er is een een deurwaarder op gezet. Denk jij dan werkelijk dat er nog afspraken te maken zijn?
Over betaling in termijnen misschien ? :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door ciske »

Er is een een deurwaarder op gezet. Denk jij dan werkelijk dat er nog afspraken te maken zijn?

Waarom niet , als TS meewerkt!!

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

ciske schreef:
Er is een een deurwaarder op gezet. Denk jij dan werkelijk dat er nog afspraken te maken zijn?

Waarom niet , als TS meewerkt!!
Ik denk eerder dat dat van de rijschool afhangt. Die heeft een deurwaarder achter de centen aan moeten sturen. Denk jij nu werkelijk dat die nu nog bereidt is om die cursus als thuisstudie aan te bieden?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Harrie Kierie schreef:
Instructeur 69 schreef:Neemt niet weg dat je misschien wel naar een oplossing kunt zoeken. De cursus is heel goed middels zelfstudie te doen. Als je bij een opleider zit dan kan deze de cursus wellicht ook als thuisstudie aanbieden. Misschien wil hij de huidige cursus wel omzetten.
Lees jij nog eens. Er is een een deurwaarder op gezet. Denk jij dan werkelijk dat er nog afspraken te maken zijn?
Ja. Dat denk ik. Maar ik stel in mijn antwoord eerst een vraag. Ik vraag waar TS de opleiding doet. In Zwolle heb je verschillende mogelijkheden om de cursus te volgen. 1 daarvan is De Verkeersacademie. Als TS daar de opleiding doet en er is betaald dan weet ik zeker dat, ondanks dat er een deurwaarde is tussen gekomen, er een mogelijkheid is. Gijs (de directeur) is de beroerdste niet.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Instructeur 69 schreef: Gijs (de directeur) is de beroerdste niet.
Gijs misschien niet, maar als ze mensen op deze manier opleiden durf ik dat niet te zeggen over zijn opleiding. Als TS daar al de opleiding gevolgd heeft. Anders loop je nogal op de zaken vooruit.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Harrie Kierie schreef:
Instructeur 69 schreef: Gijs (de directeur) is de beroerdste niet.
Gijs misschien niet, maar als ze mensen op deze manier opleiden durf ik dat niet te zeggen over zijn opleiding. Als TS daar al de opleiding gevolgd heeft. Anders loop je nogal op de zaken vooruit.
Ik loop niet op de zaken vooruit, ik heb eerst een vraag gesteld. Daarnaast zien we hier maar 1 kant van het verhaal. Zoals Witte angora mooi samenvat heeft TS zich ingeschreven, is TS degene die niet op de lessen kan verschijnen en is TS degene die besluit te stoppen. Dan is dikwijls wel het gehele cursusgeld verschuldigd. TS merkt ook nog op dat ze " een contractje (niet eens een officiële) heeft ondertekend" Een toevoeging die er niets toe doet. Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig en daarnaast ontkent ze ook niet een overeenkomst te hebben gesloten. Eerst jezelf opgeven voor een cursus waar je geen tijd voor hebt om vervolgens te klagen over de opleider gaat wel wat ver. Vind je niet? Uit het verhaaltje van TS begrijp ik dat TS het wil oplossen. Geld terugkrijgen gaat niet gebeuren. En de kans dat via een rechter af te dwingen acht ik nihil. Dus lijkt mij de beste oplossing om de opleiding toch maar te gaan volgen. Dan heeft TS nog iets. Als de opleider lid is van de Bovag kan ze die vragen om te bemiddelen. Het zijn maar tips om e.e.a. te trachten op te lossen. Dat het moeilijk zal zijn ben ik met je eens. Maar een antwoord als "niets aan te doen" helpt TS ook niet verder. Ik weet hoe duur zo'n opleiding is en dan kan TS er beter maar alles aan doen om nog iets gedaan te krijgen.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

Poosje geleden even,wegens verhuizing.

IK kom er nog even op terug.
bemiddelen heeft geen zin meer,daardoor is de relatie al verstoord.
Ik heb diverse malen aangedrongen op thuisstudie,en gevraagd om de vragen thuis te mogen ontvangen,
eventueel bij een klasgenoot op te halen.
klasgenoot weigerde al zowieso,en opleider vertelde uiteindelijk zo zijn redenen te hebben,mij geen vragen thuis te willen opsturen.
hoewel hij het eerst wel een optie vond.
ik heb andere opleiders benaderd,en deze vonden het ook maar vreemd.
ik woon nu dichter bij arnhem dan bij zwolle,en zal met de tijd zo af en toe cursus volgen bij een bekende aldaar...Die uit zwolle is voor mij een domper geworden.
Een leerlinge wat er strak en sexy en dom bijzat en overal een antwoord ophad en de klas afleidde kreeg wel alle hulp van opleider, :? haar ophalen was ook geen probleem...kreeg echt vraagtekens bij deze man.
mijn stage leraar vond het ook niet normaal,dat er als enige werkende uit die hele klas geen oplossing gevonden kon worden.
nee Gijs was het niet.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Moedt »

Ik denk dat hij geen vragen wil opsturen omdat hij bang is dat jij die weer doorgeeft.
Iets anders kan ook namelijk niet bedenken.

En sommigen hebben hier wel kritiek op TS omdat TS degene is die eisen stelt maar het zou natuurlijk
kunnen dat ze die eisen al had bij het tekenen van het contract en toen was alles misschien wel mogelijk.

Kortom, het verhaal heeft twee kanten.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Moedt schreef:Ik denk dat hij geen vragen wil opsturen omdat hij bang is dat jij die weer doorgeeft.
Iets anders kan ook namelijk niet bedenken.
De vragen worden door de opleiders verzameld. Meestal wordt aan leerlingen die net examen hebben gedaan gevraagd zoveel mogelijk vragen die ze zichzelf nog kunnen herinneren door te geven. Zo leggen de opleiders een database aan om toekomstige leerlingen te helpen. Dat ze niet willen dat deze vragen op straat komen te liggen is dan logisch. In de eerste plaats omdat het IBKI het natuurlijk niet wil dat hun vragen op straat komen te liggen. Ten tweede omdat men de concurrent niet wijzer wil maken en punt 3 als men de vragen heeft verkopen ze die dure cursus niet meer.

ingelinge70
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2013 21:29

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door ingelinge70 »

Ik zie geen verschil...
normaal neem je ook alle vragen mee naar huis...ligt hele stapel hier bij mij.

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

ingelinge70 schreef:Aantal malen gevraagd om dan thuis examenvragen te ontvangen ,op zich was dat wel een idee, maar later kreeg ik als reactie dat hij dat niet deed en daar zo zijn redenen voor had.
ingelinge70 schreef:Ik zie geen verschil...
normaal neem je ook alle vragen mee naar huis...ligt hele stapel hier bij mij.
Wat is het probleem dan?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door kokka »

het probleem is dat TS aan een opleiding begonnen is waar ze niet genoeg motivatie/tijs voor op kon brengen, en dus vind dat de school haar geld maar terug moet geven. en dan natuurlijk nu hulp zoekt in het van haar lijf houden van de deurwaarder.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Wat kan ik nog doen.

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ingelinge70 schreef: Een leerlinge wat er strak en sexy en dom bijzat en overal een antwoord ophad en de klas afleidde kreeg wel alle hulp van opleider, :? haar ophalen was ook geen probleem...kreeg echt vraagtekens bij deze man..
Maar je kreeg iig geen vraagtekens over zijn geaardheid :-)

Gesloten