LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:Die zijn er zeker.. helaas wat mij betreft.
Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:
'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'
Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?
Dat doe jij toch al?
Nee hoor.. ik reageerde op een heel andere zin.. Op deze had ik nog niet gereageerd.. Maar jij reageert alleen op zinnen waar anderen nog geen reactie op gegeven hebben begrijp ik ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Die zijn er zeker.. helaas wat mij betreft.
Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:
'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'
Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?
Dat doe jij toch al?
Nee hoor.. ik reageerde op een heel andere zin.. Op deze had ik nog niet gereageerd.. Maar jij reageert alleen op zinnen waar anderen nog geen reactie op gegeven hebben begrijp ik ?
Nee, dat begrijp je verkeerd. Er zit geen (on)zinnig systeem achter mijn reacties.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jolijn schreef:
angel1978 schreef:
Jolijn schreef:Die zijn er zeker.. helaas wat mij betreft.
Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:
'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'
Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?
Dat doe jij toch al?
Nee hoor.. ik reageerde op een heel andere zin.. Op deze had ik nog niet gereageerd.. Maar jij reageert alleen op zinnen waar anderen nog geen reactie op gegeven hebben begrijp ik ?
Nee, dat begrijp je verkeerd. Er zit geen (on)zinnig systeem achter mijn reacties.
ok .. eerlijk antwoord..
Mag ik dan alsnog je mening horen over deze reactie ?

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Jolijn schreef:Mijn leerlingen vinden het altijd heel prettig dat ik meega.
Fijn, mooi.
Misschien zijn er ook leerlingen die 1 'pottenkijker' genoeg vinden.
Jolijn schreef:Het lijkt mij dat er verschillende mogelijkheden zijn bij het afrijden en da manier van instructeur69 hoeft niet persee de enige goede juiste te zijn.

Soms word ik er zo moe van.................. Zoals ik al schreef (en als u goed gelezen had had u dit ook gelezen)
Instructeur 69 schreef: Ik geef ze overigens altijd de keus door voor het examen te vragen of ze willen dat ik mee ga.
En nogmaals: Zowel het CBR, de instructeursopleiders als de Bovag adviseren om de instructeur mee te nemen!! Dat zijn mensen en organisaties die dagelijks met examens te examenkandidaten te maken hebben. Maar ja, die zullen het allemaal wel niet weten. Mensen die een keer rij examen hebben gedaan weten dat natuurlijk allemaal veel beter. Zeker als ze hun mening niet hoeven te onderbouwen. Schreeuwers genoeg in dit land.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

Fijn, instructeur 69, mooi. :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

Jolijn.. waarom reageer je wel op een stelling als bovenstaande maar zie ik geen reactie op:

'zeer zeker niet vanzelfsprekend, ik heb afgereden zonder instructeur, een beetje instructeur vindt dat ook beter.'

Of is een dergelijke mening wel de enig juiste ?

Een mening zal in de ogen van degene die die mening heeft, wel juist zijn.
Vlgs mij kan niemand met 100% zekerheid beweren dat of het 1 of het ander voor iedereen en altijd de juiste weg is.
Mijn mening is dat het geen vanzelfsprekendheid is dat een instructeur altijd mee rijdt. En dat het wel of niet meerijden niet bepalend is voor een goede instructeur zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Jolijn »

@instructeur69
Dit is ook het advies van het CBR.
ZIE HIER

Gezien.

U kunt uw instructeur vragen om mee te rijden en bij het eindgesprek aanwezig te zijn. Dan leert u des te meer van het examen

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Goh volgens mij is instructeur 69 de enigste goede instructeur in heel Nederland! Nu nog even je rijschool-naam bekend maken en iedereen zal bij je komen lessen (not)!

Instructeur 69
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 aug 2011 18:50

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Instructeur 69 »

Nicky_The schreef:Goh volgens mij is instructeur 69 de enigste goede instructeur in heel Nederland! Nu nog even je rijschool-naam bekend maken en iedereen zal bij je komen lessen (not)!
Instructeur 69 is directeur eigenaar van een zeer populaire rijschool die meer dan 200 eerste B examens per jaar doet. Dus inderdaad. Er komen er heel veel bij ons lessen. Maar betweterjes die hoeven wij niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ciske »

Instructeur 69 is directeur eigenaar van een zeer populaire rijschool die meer dan 200 eerste B examens per jaar doet. Dus inderdaad. Er komen er heel veel bij ons lessen. Maar betweterjes die hoeven wij niet.
Zo nog kieskeurig ook , nou denk dat weinig mensen bij jou willen lessen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Instructeur 69 schreef:
Nicky_The schreef:Goh volgens mij is instructeur 69 de enigste goede instructeur in heel Nederland! Nu nog even je rijschool-naam bekend maken en iedereen zal bij je komen lessen (not)!
Instructeur 69 is directeur eigenaar van een zeer populaire rijschool die meer dan 200 eerste B examens per jaar doet. Dus inderdaad. Er komen er heel veel bij ons lessen. Maar betweterjes die hoeven wij niet.
Wat doet u er dan?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door thecure »

Rob fiets schreef:De eerste keer zakte ik ook.
Ik kwam met invoegen op de snelweg precies gelijk uit met een vrachtwagen.
ik besloot om het gas even los te laten en er achter te gaan echter vond de examinator bij terug komst bij het CBR dat ik het gas had in moeten trappen. Ergens had hij ook wel weer gelijk want de invoegstrook was wel lang genoeg.
Helaas kon zo wel ik als mijn rijinstructeur hem niet overtuigen.

Tweede keer zonder geen enkel probleem geslaagd.

Rijinstructeur is bij mij niet mee geweest met afrijden. Volgens hem was dat niet nodig.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze best streng zijn bij het CBR.
Want als je tijdens dat ritje van 40 minuten al een (grote) fout maakt hoe moet het dan met die andere velen uren die je daarna in je eigen auto alleen zit. Maar toch zijn er mensen waar ik mij van afvraag hoe die ooit hun rijbewijs hebben gehaald.
huh? dus als ik het goed begrijp moest je die vrachtwagen rechts inhalen op de invoegstrook? ik wist niet dat dit mocht?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door grun »

thecure schreef:huh? dus als ik het goed begrijp moest je die vrachtwagen rechts inhalen op de invoegstrook? ik wist niet dat dit mocht?
Jawel, want het alternatief is dat je achter de vrachtwagen invoegt. Dan rij je dus in een personenwagen op een snelweg waar je 120 mag achter een vrachtwagen die niet harder dan 85 kan, en met onvoldoende ruimte om snelheid te maken. Het verkeer op de linkerstrook rijdt echter wel gewoon 120 en moet in de ankers als jij dan wilt gaan inhalen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
thecure schreef:huh? dus als ik het goed begrijp moest je die vrachtwagen rechts inhalen op de invoegstrook? ik wist niet dat dit mocht?
Jawel, want het alternatief is dat je achter de vrachtwagen invoegt. Dan rij je dus in een personenwagen op een snelweg waar je 120 mag achter een vrachtwagen die niet harder dan 85 kan, en met onvoldoende ruimte om snelheid te maken. Het verkeer op de linkerstrook rijdt echter wel gewoon 120 en moet in de ankers als jij dan wilt gaan inhalen.
Dat klopt wel, maar toch zijn daar ook wel trucjes voor.

Sowieso is er regelmatig ruimte op de linkerbaan, en als je even wat afstand neemt van die vrachtwagen, en een beetje goed kan schatten, maak je meer snelheid als je gaatje er aan komt, en dan rijd je al dik 100 op het moment dat je in gaat voegen.

Dan is het enkel nog een poepie er bij, en je zit op die 120.

Bovendien, vrachtwagens die 85 rijden, dat is uit een tijdperk dat zeer lang achter ons ligt. De meesten rijden tussen de 90 en 95, soms 100.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Emmy75 »

thecure schreef:huh? dus als ik het goed begrijp moest je die vrachtwagen rechts inhalen op de invoegstrook? ik wist niet dat dit mocht?
Ja dat mag. Tussen de invoegstrook en de rijstrook van de snelweg ligt meestal geen 'gewone strepen aanduiding' maar een blokmarkering. Rechts van de blokmarkering mag men inhalen.

Het is dan niet helemaal de bedoeling dat verkeer dat reeds op de snelweg zit over een lange in/uitvoegstrook het verkeer rechts voorbij gaat scheuren of omdat dat zo lekker opschiet in de file.

ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ozbob »

Je rijbewijs halen heeft te maken met een aantal meetbare zaken maar ook zeker met een dosis geluk. Buiten dat is ook niet elke examinator even geschikt en dat kan op meerdere manieren worden geinterpreteerd.....
Ik zal nooit mijn tweede en derde keer examen vergeten, een grauwe man met stoffig akte tas en dat gaat dan naast je zitten om tussen zijn summiere aanwijzingen de hele tijd een tut tut tut geluid te gaan zitten maken. Niets is meer iri dan dat, je bent al in de stress en dat maakt het er niet leuker op. De derde keer wist ik al toen ik hem zag dat ik zou zakken het was weer de man met akte tas. De 4e keer lukte het wel was toen een ander die geen gekke geluidjes maakte.
Succes met je volgende poging, ik hoop dat je geluk hebt. Lijkt me niet dat de man met akte tas nog werkt die zal wel met pensioen zijn inmiddels....

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

ozbob schreef:Je rijbewijs halen heeft te maken met een aantal meetbare zaken maar ook zeker met een dosis geluk. Buiten dat is ook niet elke examinator even geschikt en dat kan op meerdere manieren worden geinterpreteerd.....
Ik zal nooit mijn tweede en derde keer examen vergeten, een grauwe man met stoffig akte tas en dat gaat dan naast je zitten om tussen zijn summiere aanwijzingen de hele tijd een tut tut tut geluid te gaan zitten maken. Niets is meer iri dan dat, je bent al in de stress en dat maakt het er niet leuker op. De derde keer wist ik al toen ik hem zag dat ik zou zakken het was weer de man met akte tas. De 4e keer lukte het wel was toen een ander die geen gekke geluidjes maakte.
Succes met je volgende poging, ik hoop dat je geluk hebt. Lijkt me niet dat de man met akte tas nog werkt die zal wel met pensioen zijn inmiddels....
Gekke vraag, was dat in Harderwijk? Ik had er een die het nodig vond de hele tijd met zijn vingers op het dashboard te trommelen namelijk.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Grappig onderwerp. Ik ben namelijk geslaagd ondanks een ingreep.

ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door ozbob »

witte angora schreef:
ozbob schreef:Je rijbewijs halen heeft te maken met een aantal meetbare zaken maar ook zeker met een dosis geluk. Buiten dat is ook niet elke examinator even geschikt en dat kan op meerdere manieren worden geinterpreteerd.....
Ik zal nooit mijn tweede en derde keer examen vergeten, een grauwe man met stoffig akte tas en dat gaat dan naast je zitten om tussen zijn summiere aanwijzingen de hele tijd een tut tut tut geluid te gaan zitten maken. Niets is meer iri dan dat, je bent al in de stress en dat maakt het er niet leuker op. De derde keer wist ik al toen ik hem zag dat ik zou zakken het was weer de man met akte tas. De 4e keer lukte het wel was toen een ander die geen gekke geluidjes maakte.
Succes met je volgende poging, ik hoop dat je geluk hebt. Lijkt me niet dat de man met akte tas nog werkt die zal wel met pensioen zijn inmiddels....
Gekke vraag, was dat in Harderwijk? Ik had er een die het nodig vond de hele tijd met zijn vingers op het dashboard te trommelen namelijk.
Nee dat was in Amsterdam, trommelen deed hij niet maar het is wel net zo iritant...

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zakken alleen vanwege "ingreep" is geen mythe

Ongelezen bericht door witte angora »

bassie1 schreef:
witte angora schreef:[]Gekke vraag, was dat in Harderwijk? Ik had er een die het nodig vond de hele tijd met zijn vingers op het dashboard te trommelen namelijk.

Hij dacht misschien als dit maar goed gaat.
Volgens de rijschoolhouders dacht hij dat bij iedereen dan...

Gesloten