Koersdaling beleggingsverzekering

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
rvdmast53
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2024 16:20

Koersdaling beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door rvdmast53 »

Ik heb een beleggingsverzekering bij ASR. Ik heb nu bericht ontvangen dat de waarde van de beleggingen op mijn verzekering is gedaald van Euro 9.544,24 naar Euro 7.942,91. Ik kan mij niet voorstellen dat de aandelenkoersen zo veel gedaald zijn. Als ik informatie opvraag bij ASR hoe dit kan, wordt dit niet aan mij uitgelegd. Moet ik hier zo maar genoegen mee nemen of moet ASR mij uitleg verschaffen? Zijn er onder de panelleden ook dit soort problemen bekend? Ik lees in de media dat de aandelenkoersen fors gestegen zijn!! Hoe kan dit dan bij ASR anders zijn? Wie hierover informatie heeft s.v.p. met mij delen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Koersdaling beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

Maakt toch niet zoveel uit wat de stand nu is, aandelen heb je voor de lange termijn.
Overigens kunt u via uw eigen bank of een instantie als DeGiro heel voordelig een pakket aandelen aanschaffen waar u dan zelf invloed op heeft.

witte angora
Berichten: 30800
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Koersdaling beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

rvdmast53 schreef:
09 feb 2024 10:15
Ik heb een beleggingsverzekering bij ASR. Ik heb nu bericht ontvangen dat de waarde van de beleggingen op mijn verzekering is gedaald van Euro 9.544,24 naar Euro 7.942,91. Ik kan mij niet voorstellen dat de aandelenkoersen zo veel gedaald zijn.
Geen idee, en met zulke summiere informatie kunnen mensen hier ook niks. Over welke periode gaat het hier? En welke aandelen?

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Koersdaling beleggingsverzekering

Ongelezen bericht door jonis »

rvdmast53 schreef:
09 feb 2024 10:15
Ik heb een beleggingsverzekering bij ASR. Ik heb nu bericht ontvangen dat de waarde van de beleggingen op mijn verzekering is gedaald van Euro 9.544,24 naar Euro 7.942,91. Ik kan mij niet voorstellen dat de aandelenkoersen zo veel gedaald zijn.
Ik kan mij dat wel heel goed voorstellen; genoeg fondsen die gewoon op een dieptepunt staan tegenwoordig.
Maar ik vind het op zich knap dat je het niet terug kunt vinden in je jaarlijkse overzichten: die moeten voldoen aan model: eenheden en koers zichtbaar: dan kun je daarna nog eventueel actuele koers/tegoed controleren.
Daarmee kun je dan persoonlijk afwegen of prestatie korrekt/voldoende is en/of tijd voor verandering is.

Plaats reactie