LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meevaller en toch een naar gevoel

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
objectivist
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2013 21:09

meevaller en toch een naar gevoel

Ongelezen bericht door objectivist »

Boeiend bericht: Ik heb 20 jaar gespaard bij ASR via Meeus met een spaarbelegconstructie (elke maand 90 euro inleggen en na 20 jaar een mooie studiepot voor de kinderen. Eind oktober was het zover: een seintje dat men 26000 euro zou gaan overmaken. Een laag bedrag maar wel meer dan ik had ingelegd dus ik dacht: laat ik er maar blij mee zijn in deze tijd van woekerpolissen. Toch zat het me niet lekker en ik waagde er een mail aan naar Meeus met verwijzing naar een artikel in de offerte van destijds waarin stond dat minimale bedraag 75000 gulden zou zijn.Binnen een week reactie dat de uitkering inderdaad met 8000 euro werd verhoogd. Zomaar, zonder verdere slag of stoot. Enerzijds ben ik blij met de snelle afhandeling maar heb ook een gevoel van.... als ik niets had gezegd was me 8.000 door de neus geboord. Banken en verzekeraars. Ze blijven niet te vertrouwen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: meevaller en toch een naar gevoel

Ongelezen bericht door Rim69 »

Die 8.000 komt er wel erg snel en makkelijk bij. Jij zegt dat die je anders door de neus was geboord, maar weet je zeker dat ze je nu niet alsnog een veel groter bedrag door de neus boren?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: meevaller en toch een naar gevoel

Ongelezen bericht door Consumentt »

objectivist schreef:26000 euro zou gaan overmaken
objectivist schreef:offerte van destijds waarin stond dat minimale bedraag 75000 gulden zou zijn
objectivist schreef:uitkering inderdaad met 8000 euro werd verhoogd
objectivist schreef:Ze blijven niet te vertrouwen.
Het minimale bedrag wordt wel betaald. Meevaller van de bovenste plank.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: meevaller en toch een naar gevoel

Ongelezen bericht door witte angora »

Zomaar, zonder verdere slag of stoot.
Als je een rechtszaak had aangespannen hadden ze dit ook moeten betalen, en waren ze de proceskosten ook nog eens kwijt. Niet alleen dat, maar door de rechtszaak zouden meerdere mensen wel eens op het idee gebracht kunnen worden even naar de offerte te grijpen.

Denk ik tenminste.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: meevaller en toch een naar gevoel

Ongelezen bericht door grun »

De inleg zullen ze wel belegd hebben. Stel dat ze een rendement van 10% halen, dan kom je op een eindbedrag na 20 jaar van 65.159 euro.

Voor de jaren dat de euro er nog niet was heb ik een bedrag van 200 gulden per maand genomen.

Gesloten