LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
henkvdkolk47
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2009 19:35

Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door henkvdkolk47 »

Met SprintPlan gaat er direct en groot bedrag voor u aan de slag, terwijl u zelf slechts een klein bedrag per maand betaalt. De start is dus uitstekend. De acceleratie kan enorm zijn. En de afstand is kort, want de looptijd is slechts vijf jaar. Met als gevolg dat er aan het eind van de korte, snelle rit indrukwekkende cijfers op de teller kunnen staan. Als je dit leest dan hebben volgens mij alle medewerkers van Aegon en Spaarbeleg direct een contract afgesloten.
Want je hebt toch alle vertrouwen in je onderneming. Of sla ik nu de plank mis.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je zou willen beleggen én als je meteen met een flink bedrag zou willen instappen wel. Maar lang niet iedereen wil dat.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door peewee »

Ik denk dat er niet zo heel veel medewerkers van Spaarbeleg of van Aegon zelf een Sprintplan hebben aangeschaft. Lijkt me ook niet zo belangrijk. Veel belangrijker is de vraag wat Aegon met het ingelegde geld van 120.000 Sprintplan-deelnemers heeft gedaan. Een bedrag van circa anderhalf miljard euro ! Een bedrag waarvan Aegon altijd beweerd heeft dat het in obligaties is belegd, maar waarvan Aegon de bewijzen nooit heeft geleverd. Lees de bijdragen van CHECK op dit forum er op na en duidelijk wordt wat Aegon heeft uitgehaald. Ruim honderd duizend Sprintplan-deelnemers belazerd !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het geld is belegd in een garantiefonds. Bijna alle garantiefondsen werken met een combinatie van een deel obligaties en een deel opties. Dus zo vreemd is het niet dat ze zeggen dat er een groot deel van het geld in obligaties wordt belegd. Het hangt dan af van de rente en de koers van de opties (met name van de volatiliteit afhankelijk) hoeveel opties er kunnen worden gekocht en of de mogelijke koersstijging van de onderliggende waarden voor 100% of voor 70% of misschien wel voor 130% kan worden vertaald in een waardestijging van het garantiefonds.

Even een simpel rekenvoorbeeldje met de huidige koersen. De AEX staat nu op 328 euro. Je kunt geld nu ook voor bv 4 jaar vastzetten tegen 3.75% rente. Dus in plaats van 328 euro rechtstreeks in de AEX te stoppen, met het risico dat de koersen dalen, kun je ook 283 euro voor 4 jaar vast leggen (levert na 4 jaar 328 euro op, het garantiebedrag) en de overige 45 euro in call-opties op de AEX stoppen. Een call-optie op de AEX met uitoefenprijs 320 kost ongeveer 48 euro, dus je kunt ongeveer 0.94 call-optie AEX 320 kopen.

Over 4 jaar krijg je dan 328 euro (da's het minimum uit de deposito) plus 0.94 keer wat de AEX hoger geworden is dan 320 euro. Andere mogelijkheid is om een call optie te kopen en maar 280 euro in de deposito te stoppen, dan krijg je 324 plus alles wat de AEX hoger geworden is dan 320 euro. Dan dus geen 100% garantie, maar 99% garantie (je kunt 4 euro kwijt raken). Daarnaast krijg je wel 100% van de stijging van de AEX boven de 320.

Omdat bij een garantiefonds dus nooit van tevoren zeker is hoeveel opties er kunnen worden gekocht, is een garantiefonds nooit 1 op 1 gelinkt aan een bepaalde index.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door peewee »

@kweenie,

Aegon ''zegt'' dat er door het Garantiefonds in zero coupon obligaties is belegd, maar dit blijkt nergens uit, zo heb ik begrepen van de jurist die de rechtszaak tegen Aegon coordineert. Lijkt me een geval van duidelijke oplichting door Aegon. De circa 120.000 Sprintplan-gedupeerden, mogen hopen dat dit uiteindelijk de bananenschil wordt waarop Aegon alsnog onderuit gaat.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij kun je zulk soort gegevens o.a. uit de halfjaarberichten halen.

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door Locomotief »

Zullen we het de sprekende pop "Mimoen" vragen? Die is zo eerlijk over de toekomst, zou die ook nog iets weten over het verleden?
De lafaards!

Locomotief
Berichten: 95
Lid geworden op: 02 jul 2008 17:30

Re: Hoeveel medewerkers van Aegon hebben een SprintPlan?

Ongelezen bericht door Locomotief »

Kweenie,

Bewijs dat AEGON had kunnen en moeten ingrijpen! - 11 aug 2008 18:18
Uit een officieel overzicht van rendementen en in algemene zin blijkt dat (uit diverse indexen):

-resultaat 1998 + 29.85%
-resultaat 1999 + 24.71%
-resultaat 2000 - 5.04%

Bij en over het laatste wil ik graag jullie commentaar, de ezels van beleggingsexperts AEGON had hier gewoon moeten ingrijpen maar er klopt gewoon helemaal niets van de uitspraken door AEGON gedaan, er is gemanupuleerd op een manier a la AEGON, te weten"

ZEER LAF EN LAAG!

De rechters moeten dit maar eens gaan onderzoeken maar wat een ezels bij AEGON, zitten er zeker nog, nou dat is dan een veilige haven voor alle polissen die daar liggen, ik zou me grote zorgen maken!

Gesloten