LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantievoorwaarden Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
rlw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 14:21

Garantievoorwaarden Bart Smit

Ongelezen bericht door rlw »

Circa drie a vier weken gelden een Battle Striker gekocht voor de verjaardag van mijn zoon, kosten € 29.95. Op zijn verjaardag blijkt dat de louncher niet open kan zodat de batterij niet geplaatst kan worden.
Natuurlijk van deze aankoop geen bon. De vraag is: kan Bart Smit zomaar roepen dat zonder bon geen reparatie meer plaats kan vinden. Het product wordt pas sinds dit jaar verkocht, het zit nog in de originele doos, was slechts voor de helft uitgepakt.
Ik kom al jaren bij deze vestiging.

Wie bewaard nu alle bonnetjes van relatief kleine bedragen. Zijn er maar weinig. Hierdoor onttrekt Bart Smit zich aan haar garantieverplichtingen.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Garantievoorwaarden Bart Smit

Ongelezen bericht door maybe »

rlw schreef: Wie bewaard nu alle bonnetjes van relatief kleine bedragen. .
Ik vind het vreemd dat je bonnetjes niet bewaard van artikelen die je uberhaupt nog aan iemand moet geven. Waarom kijk je niet eerst of een product werkt voordat je de bon weggooit.
rlw schreef:De vraag is: kan Bart Smit zomaar roepen dat zonder bon geen reparatie meer plaats kan vinden.
Zodra jij geen aankoopbewijs meer hebt hoeven ze je niet te helpen.
rlw schreef:Hierdoor onttrekt Bart Smit zich aan haar garantieverplichtingen.
Nee dit heb je zelf gedaan door de bon weg te gooien.

Jammer maar de volgende keer de bon bewaren.

imangela86
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2009 18:01

Re: Garantievoorwaarden Bart Smit

Ongelezen bericht door imangela86 »

Ik vind dat het de verantwoording van de klant is om de bon te bewaren.
En wel om deze redenen.
Speelgoed in een speelgoedwinkel wordt in meerdere winkels verkocht.
Met de bon kun je dus aantonen dat het bij die winkel is gekocht en niet bij een andere winkel.
Ook staat op de bon wanneer het verkocht is. Misschien is het artikel wel een half jaar oud? Bewijs het maar eens.
Klanten kunnen soms zo boos worden omdat ze de bon niet meer hebben. Vaak wordt er bij de verkoop duidelijk gezegd dat je de bon moet bewaren en het garantiebewijs is.

miki
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 dec 2007 21:36

Re: Garantievoorwaarden Bart Smit

Ongelezen bericht door miki »

Had je al bij de leverancier geprobeerd,in dit geval megabrands.

Gesloten