LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Immitatie "Lego" Sluban

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
macaidwin
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 15:49

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door macaidwin »

Wat ik me nou afvraag, sluit rails van de slubantrein aan op die van lego? Maw. kan ik bijvoorbeeld wissels en de trein van lego combineren met de rails en treinen van sluban.

stb
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 23:26
Contacteer:

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door stb »

De trein van Sluban kan wel rijden op de Lego rails, mits deze niet over wissels hoeft. Het is geen aanrader om de Sluban rails op de Lego rails aan te sluiten.
NB: De trein geeft tijdens het rijden constant geluid, welke niet is uit te zetten !
Bovenstaande is een constatering uit de praktijk, dit omdat ik als dealer van het Sluban merk eerst altijd het artikel thuis uit probeer. Persoonlijk vind ik het belangrijk dat ik weet wat ik verkoop, als er dus evt. bijzonderheden zijn bij een model vermelden wij het bij het verkopen, ik heb liever dat men evt. het artikel terugzet en iets anders uitzoekt dan dat men thuis teleurgesteld is. Bij verkoop in onze stand en op de markten hebben wij dan ook een bouwtafel staan waarbij men zowel met Sluban als Lego kan bouwen.

Als reactie op een aantal eerdere reactie's:
Het klopt dat men soms de stenen iets steviger op elkaar moet drukken, ook klopt het dat er meestal extra stenen in de doos zitten (de dozen worden handmatig ingepakt) en soms een paar te weinig (tip: neem contact op met de verkoper: deze moet het gratis aanvullen. Weet je de verkoper niet meer: ga dan naar http://www.sluban.nl , dit is de site v/d importeur en daar helpen ze je verder)
Het klopt ook dat nog niet bekend is hoe dit merk stenen het nog zal doen na 30 jaar: het bestaat nog pas 6 jaar en is pas 2 jaar leverbaar in Nederland.
Om opmerkingen over reclame te voorkomen vermeld ik dus ook niet onze site.

Maar voor weinig geld heb je leuk speelplezier.
Tip 1: omdat er tegenwoordig meerdere merken naast Lego op de markt zijn is het raadzaam om bij evt. aankoop te vragen of er een doosje open mag zodat je de kwaliteit v/d kunstof kunt aanschouwen en de bouwtekening kunt bekijken. Een beetje verkoper/dealer/winkel zorgt er nml. voor dat er voorbeeldmateriaal aanwezig is en dat je het kunt uit proberen (het liefst icm Lego).
Tip 2: wij zeggen het regelmatig tegen klanten: begin met een doosje tot €10,00 , daarna kun je altijd nog uitbreiden of mocht het toch niet bevallen: max €10,00 uitgegeven. Het verbaasd mij nog regelmatig dat klanten die het merk niet kennen toch beginnen met een doos van €30,00 of duurder.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik denk niet dat ik met een ander steentje dan van steentje van Lego aan hoef te komen bij mijn zoon. Hij speelt met mijn oude Lego en ook met de oude Lego van mijn man, aangevuld met die van zijn oudere broer en zijn zus en met de huidige Lego.
Het kost wat, maar het gaat mee op generatie en hij bouwt de mooiste dingen.

In mijn ogen moet iets wat je koopt gewoon compleet zijn, want de teleurstelling bij een kind is groot als hij aan het bouwen is en hij kan het niet afmaken omdat er iets ontbreekt.
Lego werkt al jaren en inspireert al jaren, omdat het product werkt!

Dan maar iets meer betalen. Btw Lego is nooit in opspraak geweest met schadelijke kleurstoffen in hun speelgoed en dat zegt in mijn ogen wel iets!

aapjestaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 22:16

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door aapjestaartje »

Ik heb me "eigen" suf gespeeld met Lego vroeger en ben heel blij met onze 2 jongens van 5 & 8 die het ook zo leuk vinden. Ze hebben mijn flinke Lego verzameling inmiddels helemaal onder hun hoede en bouwen er lustig op los, echter wij waren in een bouwmarkt te IJsselstein en daar kwam ik Sluban tegen en dacht ach de prijs is wel erg aantrekkelijk en laat ik eens voor beiden een doosje meenemen.

Ik ben daardoor helemaal superpapa geworden want blij dat ze zijn! Inmiddels zijn we al een paar dozen verder en idd soms (echt soms) sluiten de stenen net niet helemaal aan maar dat bleef hier beperkt tot 1 of 2 stukjes die er dan ook nog toevallig dubbel in zaten. Wij hebben alleen maar meer stenen ipv gemiste stenen maar dat is bij Lego net zo.

Inmiddels voor een datum ergens begin December heb ik bij die bouwmarkt alle verschillende verkrijgbare dozen met treinen gekocht omdat ze daar ook nog eens een vroege vogel actie hadden met 25% korting!
Sorry voor Lego maar nu heb ik (de jongens ;-) ) veel meer voor veel minder qua prijs dan dat ik ooit bij Lego kan krijgen. €110,00 voor 6 flinke dozen Sluban tov van 1 flinke doos Lego a €169,00.

Ik ben gewoon een consument en geen promotor van een of ander maar het prijsverschil is echt zeer groot en dat compenseert ruimschoots de kwaliteit (Sluban is goed , Lego beter, over 20 jaar ???). Door de "nieuwe" fabrikanten krijg ik het gevoel dat de firma Lego niet voor niets zulke mooie pretparken heeft kunnen bouwen (vorig jaar genoten in Legoland Denemarken).
In Denemarken was Lego in de grootste Lego winkel ooit gezien nog duurder dan in NL.

Ik ben blij met de concurrentie en zie dat Sluban goed bezig is met het verder ontwikkelen/uitbreiden van hun series.

Onze kinderen maakt het geen moer uit en hun vriendjes willen het ook!

Laat de kids er mee bouwen en spelen en je kan daarna zelf de conclusie trekken.

greetz aapjestaartje
PS ik vertel het de kids niet meer dat ik even naar de bouwmarkt ga .....

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Mechwarrior94 schreef:Veel oosterse merken hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid op giftige blokjes.
Nagenoeg alle namaak Lego die in de winkels ligt is 'made in China'. Daarom is er een kans op problemen met gifstoffen in het speelgoed. In het verleden zijn er al meer problemen met gifstoffen geweest met speelgoed 'made in China'. Voor zover ik weet test Lego de gebruikte plastics op giftige stoffen, maar of dat met een product uit China ook het geval is?

sreglov
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2011 13:57

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door sreglov »

Ik heb zelf nog geen Sluban Lego kunnen zien/gebruiken, maar ik vind in ieder geval de modellen er beter uit zien dan andere imitatielego. Mijn zoon heeft enkele modellen, waaronder een Hummer, die is van abominabele kwaliteit. Ik weet niet welk merk dit is. Wel een kadotjes geweest. Ook heeft hij een twee kleine autotjes, ook een namaakmerk die wel bijna-Lego kwaliteit zijn. Het is dus heel verschillend. In de winkel wel eens smurfen Lego gezien, dit er ziet er bij voorbaat al ernstig uit.
De prijs van echte Lego is natuurlijk hoog, hoewel ik de prijzen vergeleken met Playmobil wel beter vind (daar kun je ook niets anders van maken). Ik koop vaak aanbiedingen of via 2t toys (weet niet of ik de site mag vermelden). Er schijnen ook andere goedkopere handelaars te zijn. Eerdergenoemde is in de buurt, anders verlies je weer op verzendkosten. Zo ooit het gele huis voor mijn dochter gekocht: ong. 25 euro ipv 35 euro.
Kortom: het heeft wel nut om even wat verder te zoeken op internet. Marktplaats is trouwens niet altijd goedkoper, zeker oudere (en gewilde) modellen niet.
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor echt Lego. Misschien dat ik een keer een klein Sluban setje probeer voor mijn zoon.

sreglov
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2011 13:57

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door sreglov »

Ik ben enigszins verbaasd door het positieve bericht. Mijn ervaring (en vooral die van mijn zoontje) met alle neplego is dat de kwaliteit beduidend minder is. Ja, Lego is duur, maar daar is de kwaliteit ook naar. Je kan het ook vergelijken met Playmobil. Dat is ook duur, en je kan het niet eens veranderen. Bij Lego heb je én bouwplezier én speelplezier.
Overigens kun je als je je best doet Lego stukken goedkoper krijgen. Er zijn div. webshops waar Lego zo 10% tot 20% goedkoper is dan in de reguliere winkel. Met een beetje geluk zit de winkel in de buurt en is het voordelig om op te (laten) halen.
Ik heb voor mijn zoon bijv. vorig jaar het Lord of the Rings kasteel voor net geen 110 euro gekocht terwijl het bij de reguliere kanalen iets van 145 euro kostte! Het was in de plaats van mijn ouders dus kon ik het mijn moeder laten ophalen, scheelt ook nog verzendkosten!
Ik noem bewust geen winkels, ik maak geen reclame. Maar wil vooral bewust maken dat goedkoop duurkoop is. Daarbij moet ik wel noemen dat de "nep" duplo van betere kwaliteit is (wij hebben wat van Hello Kitty en Nijntje). Waarschijnlijk omdat die blokken wat makkelijker te maken zijn.

sreglov
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2011 13:57

Re: Immitatie "Lego" Sluban

Ongelezen bericht door sreglov »

Haha, ik had 2 jaar geleden ook al gereageerd ;-).
Tot slot nog een opmerking: Lego is zéér waardevast! Zeker als je een speciale set compleet en in goede staat hebt (bijv. van Star Wars ofzo), dan kun je m jaren later voor het veelvoud aan fans verkopen.

Gesloten