LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
JannickBosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013 17:06

Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Ongelezen bericht door JannickBosch »

Mijn zoon kocht bij nachtelijke opening het spel: Grand Theft Auto 5 voor de Xbox360. Bij thuiskomst deed het spel het slecht en kreeg Disc Unreadable (CD onleesbaar) te staan. (Dit terwijl hij spellen heeft die 1 jaar oud zijn en nog fijnloos werken.) Toen hebben we telefonisch overlegd met de Media Markt. Die zeiden kom maar langs. Na 2 dagen is mijn zoon langs de vestiging in Heerlen gegaan. Vervolgens zegt de verkoper: ''Dit zijn gebruikers krassen en worden niet vergoed.'' Echter waren geen krassen te zien. Vervolgens ga ik met mijn zoon samen naar de Media Markt alleen nu zegt de verkoper: "Eerst waren er krassen en nu opeens niet meer. En als je tijd had om naar de nachtelijke opening te gaan heb je ook tijd om eerder terug te komen dan 2 dagen.'' Toen heb ik het Hoofdkantoor gebeld en die zeggen moet je met winkel oplossen. Dus nu worden we van het kastje naar de muur gestuurt. Nu speelt Media Markt het zo lang uit dat de 14 dagen garantie ongeacht de situatie morgen (dinsdag) verlopen is. En worden wij op pijnlijke wijze duidelijk gemaakt dat een groot bedrijf als Media Markt alleen garantie tot aan de deur aanbiedt. En klanten verplicht hun kapot verkochte item direct terug te brengen geen rekening houdend met werkverplichtingen van hun klanten

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Een spel is gewoon een product. Media Markt dient daarop garantie te geven. Media Markt dient de eerste 6 maanden na aanschaf te bewijzen dat het een gebruikersfout betreft. Media Markt kan dat niet.
Oftewel, media markt moet gewoon een nieuw spel leveren.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Van krasje :wink: naar de muur, geld hier niet, de aankoopdata is ingangs garantie termijn.

tros1
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2013 10:16

Re: Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Ongelezen bericht door tros1 »

Bij thuiskomst deed het spel het slecht en kreeg Disc Unreadable (CD onleesbaar) te staan.

Ga naar het servicepunt.
Laat de Media Markt bewijzen , dat het spel wel werkt.
Dit kunnen ze zelf ook controleren.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Media Markt verkoopt kapot spel en ontloopt de garantie.

Ongelezen bericht door 16again »

JannickBosch schreef: Nu speelt Media Markt het zo lang uit dat de 14 dagen garantie ongeacht de situatie morgen (dinsdag) verlopen is.
Garantie verloopt niet in 14 dagen.
Tevens, voor aanspraak op garantie geldt de datum waarop de klacht gemeld is.

Gesloten