LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

De folder van Bart Smit meldt op het voorblad een speciale dagprijs voor het Wii fit plus pakket met Wii Balanceboard en game voor 65 euro.

Toen wij het installeerden viel het ons op dat het balance board regelmatig contact verloor met de Wii Console. Toen ook nog eens bleek dat het gewicht 5 kg lager aangaf ten opzichte van onze weegschaal hebben we met de plaatselijke Bart Smit gebeld waar we het pakket hebben gekocht.

Ze vonden het een heel vreemd verhaal en hadden het nog nooit gehoord. Gelukkig mochten we het board ruilen. Eenmaal thuis aangekomen blij en gelukkig opnieuw op het gloednieuwe balance board gaan staan. Het bedroevende resultaat : 5 kg zwaarder dan het weegschaalgewicht dat nog steeds hetzelfde aangaf, namelijk 68 kg.

Toen zag ik in een keer een reklamespotje op televisie van Wii Fit Plus. He, hoe kan dat nou. De verpakking op TV ziet er helemaal anders uit dan onze verpakking. Ik dacht, dat moet een vergissing zijn. Folder van Bart Smit erbij gepakt. Daar staat toch heel duidelijk het logo van Wii Fit Plus bij het balance board vermeld. Pas als ik heel goed ga kijken wordt mij pijnlijk duidelijk dat ik tot twee keer toe vreselijk in de maling ben genomen met een Chinese clownversie van het balance board van Nintento. Wat voel ik me misleid.

Twee keer voor niks naar de winkel gereden voor een balance board dat na heel heel heel goed de piepkleine lettertjes lezen op de verpakking meldt: This product is not manufactured for NINTENDO Co Ltd terwijl wel met grote letters rechtsonder op de voorkant van de doos staat: "Nintendo Wii".

Bart Smit geeft in een reaktie dat ze in de folder duidelijk zouden aangeven dat het een "Wii Gbooster balance board" is en dat het daarmee duidelijk moet zijn voor klanten dat het geen Nintendo board is.

De advertentie meldt echter dat het balance board speciaal is gemaakt voor Nintento Wii terwijl toch echt op de doos het omgekeerde staat. En in de advertentie word je op het verkeerde been gezet door de afbeelding naast het balance board "Wi Fit Plus" van Nintendo.

Niet kopen dus, dit is een heel slechte imitatie, liever iets meer betalen bij een webshop en een echte Nintendo bestellen!

amy-visser
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:50

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door amy-visser »

Heb net even in de folder gekeken maar als ik eerlijk ben zie ik duidelijk staan dat het om een g-booster gaat.
Ook als ik al naar de prijs kijk, board dat normaal 59.95 kost wat er bij staat.
Het originele board kost al 99.99 dacht ik waar het spel dan ook al bij zit.

Ze hadden misschien in de winkel wel kunnen vertellen dat het niet om het originele ging maar om een imitatie board.

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Er is dus volgens mij wel degelijk sprake van misleiding, aangezien Wii GBooster als naam niemand iets zegt. Bovendien wordt de fabrikant niet vermeld (NJoy). Er staat in de advertentie dat het board speciaal is gemaakt voor de Nintendo Wii. Terwijl toch echt op de doos het omgekeerde staatde piepkleine lettertjes lezen op de verpakking meldt: This product is not manufactured for NINTENDO Co Ltd terwijl wel met grote letters rechtsonder op de voorkant van de doos staat: "Nintendo Wii". En in de advertentie word je op het verkeerde been gezet door de afbeelding naast het balance board "Wi Fit Plus" van Nintendo.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, er zijn ook allerlei accessoires voor bijvoorbeeld de iPod te koop, die niet door Apple zijn gemaakt. Maar omdat die dan wel als accessoire voor de iPod bedoeld zijn, worden die ook verkoopt als accessoire voor de iPod. Dat er staat dat iets voor de Wii is gemaakt, zegt dus nog niet dat het van Nintendo afkomstig is of dat het een origineel accessoire is.

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Ik heb de doos in ieder geval kunnen ruilen voor het origineel met bijbetaling van 24 euro. Het winkelpersoneel had naar mijn mening eerder moeten melden dat het een imitatie was, aangezien er Nintendo Wii op de doos staat vermeld en op de folder het board staat afgebeeld naast het originele logo van Nintendo Wii Fit Plus. Waarschijnlijk wordt de doos nu weer verkocht aan de volgende klant, zodat die ook kan afvallen door diverse keren het board te gaan ruilen omdat het gewicht op het imitatieboard niet goed wordt gemeten...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door berndv »

domme vraag hoor, maar waar had dit board anders voor gebruikt moeten worden dan de WII? lijkt me dan logisch dat ze het dan ook op die manier in de folder zetten.

En het feit dat er staat "not manufactured for nintendo" betekent dat nintendo geen opdracht heeft gegeven, niet dat het niet voor een WII gemaakt is.

Menasor-2002
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2009 00:00

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Menasor-2002 »

Typisch geval van NIET lezen en alleen maar naar de PRIJS kijken...!!!

Typisch Hollands :twisted:

maargoed je heb de orginele nu dus je heb mazzel ik had mm niet teruggenomen als ik BS had geweest.

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Moeten ze die Chinese rommel maar niet verkopen en alleen de echte!

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Bart Smit moet gewoon kwaliteit verkopen en geen balance board dat niet goed werkt. Dan maakt het verder niet uit welk merk erop staat. punt.

L.V
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:45

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door L.V »

puur een kwestie van lezen !!!

iedereen die het goed heeft gelezen en een beetje verstand heeft van wii producten dan weet je dat het om ne neppe variant gaat en niet van nittendo zelf is . Dan is het altijd u eigen keuze of je een neppe variant wilt ofniet .
dus niet lopen te zeuren over misleiding want het staat goed in de folder

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Iemand die een beetje verstand heeft van Wii producten koopt dus geen nepper want die blijken niet te werken. Dus alleen voor de onwetende is dit product bedoeld en die trappen daar in anders zou het immers niet verkocht worden.

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

Werk je bij Bart Smit zeker? Vreemd verhaal dat je hem kon proberen, en het lijkt me stug dat ik als enige bij twee verschillende boards hetzelfde probleem heb. Is wel erg toevallig. Het origineel is maar 24 euro duurder, en ik ben allang blij dat ik het heb kunnen ruilen. Maar wees vooral eigenwijs en veel succes met de Gbooster!

LammersM
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 15:57

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door LammersM »

Ik ben er ook ingetuind. Ik dacht werkelijk dat het om een Wii balance board ging. Ik merkte het bij het meten toen ons gewicht incorrect werd weergegeven. We wegen wisselend zo'n 10- 15 kg lichter dan in werkelijkheid. Ik voel me ook in de maling genomen, ik zal eens zien of Bart Smit hem nog wil terugnemen. Ik wil een goede ook al is ie duurder.

Menasor-2002
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2009 00:00

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Menasor-2002 »

nee hoor werk er zeker niet , er stond gewoon zo board opgesteld met een Wii en ff naam vh spel kwijt dus kon je mm proberen niks mis mee..

Maar je heb je orginele dus klaar volgende keer leren lezen en weten wat een product is (alleen al de kleur had je al moeten !! weten dat het geen orgineel Nintendo artikel is) dus de enige die eigenwijs is bent uzelf door als kip zonder kop op een aanbieding af te rennen en dan klagen..

Terwijl het "probleem" allang netjes opgelost is door BS terwijl U fout zat.....

Sevie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2010 18:42

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Sevie »

De kleur was gewoon wit. En de echte Nintendo variant had Bart Smit alleen in hun voorraadruimte achter de toonbank staan anders was het inderdaad duidelijker geweest. Zoals je ziet uit een eerdere reaktie ben ik niet de enige klant die een slecht board heeft gekregen die een sterk afwijkend gewicht laat zien.

zeggienou
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2006 23:01

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door zeggienou »

Ik heb dus ook hetzelfde probleem dat de board uitvalt tijdens het spelen. En heb blijkbaar dus ook niet goed gelezen want dit is gewoon een nepboard! Vind het ook misleidend, je zou denken dat Bart Smit kwaliteit verkoopt. Sorry maar bij de action kan je dit verwachten maar bij Bart Smit???? Gaat er bij mij niet in!

appeltje_eitje1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:25

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door appeltje_eitje1972 »

Ik heb dus een zwarte NJoy ballance board gekocht.
Ik wist wel dat het niet origineel van Nintendo was,
maar volgens de verkoopster van BS was die net zo goed als het origineel.
Dus vrolijk ben ik ermee naar huis gegaan.
Maar helaas toen ik de doos open maakte hoorde ik al wat rammelen in
het balance board en elke keer verloor hij het contact met de wii,
dus ik terug gegaan met het balance board en daar vonden ze het vreemd
dat hij het niet goed deed.. Zonder problemen kreeg ik een andere mee,
deze rammelde niet, dus weer vrolijk naar huis gegaan..
Maar helaas, dit board verliest nog vaker zijn verbinding met de wii..
Ik ga dus morgen dit board ook maar terug brengen en wil dan ook de
originele, dan zal ik 40 euro moeten bij betalen. Ik heb 60 euro betaald voor het zwarte NJoy ballance board en volgens mij is het originele wii board niet los te koop bij BS, dus zal ik de set voor 100 euro moeten kopen, terwijl het toen ik mijn wii kocht 75 euro koste.. had ik het toen maar gekocht, nu heb ik dus het spel straks dubbel.. Waarom verkopen ze spullen waar je niets aan hebt ???
Wie wil er nou een board dat steeds de verbinding verliest ???
Ik dacht eerst nog dat het aan mijn gewicht (110 kg) lag,
oke je zou er met 150 kg nog op moeten kunnen maar goed..
Mijn dochter heeft het zelfde probleem en dat is een meisje van 12 jaar
en die weegt 35 kg. Pfff wat een gedoe.
Voortaan dus maar originele spullen kopen en geen immitatie :idea:

roebie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:28

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door roebie »

Dit is toch echt misleiding van Bart Smit, en toch echt bewust zo opgesteld dat een bepaalde groep hierin trapt. En ach als de helft niet terugkomt, is dit mooie handel, want volgens mij zit er op die troep veel meer marge dan op het origineel.

Als excuus meldt Bart Smit dat het er duidelijk op staat. Blijkbaar niet, want als je duidelijk leest dat je met imitatie te maken hebt en dat dit apparaat slecht functioneert, dan koop je dit niet toch? Maar de bedoeling is nu juist om je te misleiden. Winst via misleiding is ook winst. En de Bart Smit lacht hier echt om, anders waren dit soort producten allang uit de winkel. (ik heb zelf gelukkig een originele)

Kies voortaan gewoon een andere winkel.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door WillemV »

Ja. Die van Bart Smit zijn lekkere 'jongens'. Als je daar iets koopt zeggen ze dat je hebt afgerekend dat je bij hen, Bart Smit, 2 weken garantie hebt en dat je daarna bij de fabrikant moet zijn voor de garantie. Althans, dat is mijn ervaring bij Bart Smit. Dat is volledig in strijdt met de wet.

Heeft de kassier(e) dat ook gemeld toen dat nep board werd verkocht?

Hork
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2010 10:56

Re: Misleidende aanbieding Wii Balance Board Bart Smit

Ongelezen bericht door Hork »

Vind het inderdaad misleidend .... bij Media Markt verkochten ze die Njoy dingen ook op deze wijze.

Gesloten