LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online gilsellers FFXI

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
MithraMadness

Online gilsellers FFXI

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Waar de hell is SquareEnix (niet) mee bezig????
Het loopt de spuigaten uit dat het onlinegeld (gil) voor Final Fantasy XI op ebay e.d. wordt aangeboden, maar dit heeft zware invloed ingame!
Prijzen in het spel voor items rijzen de pan uit, voornamelijk doordat mensen externe hackprogramma's gebruiken om dure items makkelijker te kunnen krijgen Square moet punt 1. nu eindelijk eens ervoor zorgen dat externe programma's die de interne programmacodering aanspreken worden geweerd (zo kunnen screenshot en filmprogramma's zolas FRAPS wel blijven) en punt 2 op elke gilseller EN koper die zijn geld online (ver)koopt een Account- en IP-ban gooien!

De huidige oplossingen: droprate verlagen, ingame verkoop stagneren, items herlokaliseren is alleen een tijdelijk oplossing. Zelf hun naming policy (geen synchrone namen zoals Jerrya t/m z of Redapplea t/m z) word niet goed gehanteerd. Terwijl iedereen INGAME weet en report dat dit de gilsellers zijn.

Ik heb meer als 60 pleuro betaald voor een in mijn ogen zeer goede game, maar dit werkt niet echt lekker.

t0nb3rry

Re: Online gilsellers FFXI

Ongelezen bericht door t0nb3rry »

Tja, zo gaat dat met MMORPG's... Het wordt een soort 2e leven voor veel mensen, en de items in het spel krijgen een "echte" waarde in de "echte" wereld, simpelweg dankzij het feit dat ze gewild zijn. Je kunt ook Everquest Gold kopen, of een kasteel voor in Second Life. Er gaan jaarlijks miljoenen in deze game-economie om. Ik denk zelf dat er weinig aan te doen is...

t0nb3rry

Re: Online gilsellers FFXI

Ongelezen bericht door t0nb3rry »

Hoewel mensen die niks anders doen dan scripts runnen en Gil verkopen natuurlijk wel aangepakt mogen worden...

MithraMadness

Re: Online gilsellers FFXI

Ongelezen bericht door MithraMadness »

Er is niet veel aan te doen, maar SE is actie aan het ondernemen. Toch hoop ik dat dit soort praktijken legaal kunnen worden aangepakt. Misschien iets voor BIG? Hebben ze wat beters te doen dan de toch al veel te volle zakken van de overheid te 'spekken' met onnozel acties die geen legale fundamentering hebben.

Gesloten