LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
GRozenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GRozenberg »

@Harl, Het postkantoor heeft bij mij een andere 3S-Barcode eroverheen geplakt, ik heb dus geen bewijsontvangst en de zending is gewoon kwijt.

Ik werk zelf bij TNT-Pakketdienst en jullie willen niet weten wat daar allemaal gebeurd, mijn ps3 is gewoon gestolen, iemand heeft nu gewoon een kapotte ps3....

Stoicka
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2009 20:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Stoicka »

Mei: aankoop 1e PS3
Mei: na dik 3 weken kapot
Na 2 weken een nieuwe, uiteraard blij
Testen, jahoor, kapot
Opnieuw opsturen, 3 weken later nieuwe
3 weken gespeeld, 5 weken gewacht, hallo?
Nu, FIFA10 gekocht, proberen, jamaar, weer kapot

Moeder boos Sony gebeld, gebruikelijke wij kunnen niks doen praatje. Mag hem weer opsturen en weer de kosten betalen daarvoor. Krijg nu, helemaal gratis, een, jawel, fantastische, 80GB! Toppie oppie. Daar betaal ik 500 euro inmiddels voor, wacht ik in totaal dus ongeveer 2 maand zonder console, en koop ik spellen die ik niet eens kan spelen.

Schandalig. Sony hoort net als andere bedrijven die verzendkosten gewoon te betalen. Klanten worden nu de dupe voor een foutief product. Snappen mensen niet dat er iets mis is als ik 3 kapotte apparaten heb binnen een halfjaar?

Maarja, Sony kan er natuurlijk niks aan doen..

Zeer frustrerend dit. Had zolang naar FIFA uitgekeken, en hij heeft het gewoon geen 1 keer gedaan..

jrgar
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2009 09:08

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door jrgar »

Gisteren mijn playstation ge-update naar 3.01 en leest geen disk meer. Wil je de playstationstore openen ben je verplicht een update te doen. anders kan je geen demo's downloaden. Ik heb m'n PS3 nu al 3 jaar en nu begeeft ie het na de update.

Hebben jullie PS3 60Gb bezitters er ook last van?

nielson30
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:03

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door nielson30 »

jrgar schreef:Gisteren mijn playstation ge-update naar 3.01 en leest geen disk meer. Wil je de playstationstore openen ben je verplicht een update te doen. anders kan je geen demo's downloaden. Ik heb m'n PS3 nu al 3 jaar en nu begeeft ie het na de update.

Hebben jullie PS3 60Gb bezitters er ook last van?
Ik heb precies hetzelfde probleem, kheb ook een 60 gb en met de 3.01 update. die leest nu opeens ook geen disks meer. zou je die update niet kunnen verwijderen?

Fransvandeneijnden
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:36

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Fransvandeneijnden »

Heb nu 2 jaar mijn playstion 3. Nergens problemen mee gehad tot ik mijn nieuwe spel fifa 2010 draaide. Hij bleef plots hangen. Daarna heb ik de update geinstalleerd en nu leest hij helemaal geen disk meer. Geen cd's, dvd's, blurays of spellen.
Zit natuurlijk ver buiten de garantie maar ik vind dit toch wel erg snel om kapot te gaan voor zo'n duur product. Of weet iemand nog een manier om mijn ps3 te maken?!? Kan ik door fabrieksinstellingen terug te zetten alles weer recht zetten? Ga dat dadelijk toch proberen, als hij het doet laat ik het hier weten.

Groeten

Frans

AlexCleton
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2009 22:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door AlexCleton »

Hey,

Ik heb mijn ps3 60gb versie nou 2 jaar. Ik zit vandaag een game te doen, en hij loopt vast, gebeurd wel eens vaker dus ik zet hem uit. Ik doe hem weer aan, en opeens leest hij de game niet meer. Geen enkele game. Dan pak ik een dvd erbij, en die leest hij wel. Als de game vastloopt en je zet hem uit, en je bent je gegevens kwijt, dat kan ik nog begrijpen. Maar dat hij geen Blue rays meer leest, maar wel dvds, daar snap ik dus echt helemaal niks van.

Na dit probleem ben ik gaan kijken naar updates, en heb dus net versie 3.01 gedownload, dit heeft echter niet geholpen. Maar mijn probleem kwam dus al voordat ik die update deed.

Weet misschien iemand wat ik kan doen? Ik heb nu vakantie en kan dus nu niet gamen :(

Salvador
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 07:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Salvador »

Hallo allemaal,

Ik heb ook een ouder model PS3 60GB (in ieder geval het model dat ook ps2 spellen kan lezen, wifi, 4x usb en kaartlezer).

Ik speel er niet vaak op, maar afgelopen weekend weer eens aan gehad. Uiteraard liep ik wat updates achter en zoals altijd netjes bijgewerkt. Daarna Operation Flashpoint uit de verpakking gehaald. Spel verliep wat hakkerig bij de intro en dacht ook dat het aan het spel lag, echter de volgende dag...

PS3 herkend geen game discs meer (bluray en dvd moet ik nog uitproberen).
Dus alles wat zonder game disc gespeeld kan worden doet het gewoon, maar games als buzz, gta4 en operation flashpoint waarbij de disc benodigd is niet meer. Lampje van disc present brandt wel en het klokje van 'disc lezen' draait ook rond op het beeldscherm, maar daar blijft het bij.

Bij het op internet zoeken naar een mogelijke oorzaak voor dit probleem schrok ik nogal van de vele posts sinds 28 september over dit exact zelfde probleem!
Vele relateren het aan de laatste update, maar Sony ontkent en rekend hoge kosten (€ 150,= - € 190,=?) voor reparatie waarbij men je een gereviseerd model toestuurt. En heb ik van horen zeggen dat bij niet beschikbaar zijn van bovengenoemd 'special edition' je een gewone variant terugkrijgt.

Ik heb zelf de PS3 overgenomen van iemand die hem met korting bij zijn Sony Bravia tv heeft gekocht met speciale korting, dus helaas geen bon en daarmee ook geen garantie.

Maar met de vele posts op internet vind ik hoe dan ook dat er officiele vragen gesteld moeten worden aan Sony, mocht het inderdaad waar zijn dat er een golf aan problemen zijn ontstaan na deze updates want dit is geen stijl. Rechtuit onrechtvaardig voor de mensen die wel nog garantie hebben, mocht dit een productiefout zijn.

Ik adviseer iedereen dan ook hier te posten. Ook al heb je elders gepost, want nu staat op ieder forum een beetje waardoor 'het geluid' te diffuus is en Sony poppenkast kan blijven spelen. Begrijp me niet verkeerd; ik ben Playstation 3 fan, maar dit is nogal shocking... :shock:

Bijgaand een aantal 'research' links:

http://www.movies.com/movie-news/dvd-re ... 3/20091005

http://www.smarthouse.com.au/Gaming/Con ... 6V4?page=1

http://blog.us.playstation.com/2009/09/ ... /#comments

http://boardsus.playstation.com/playsta ... .id=125603

klaas89
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2009 23:44

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door klaas89 »

23 oktober is ook mijn ps3 60gig is stuk gegaan. onder het spelen van de nieuwe demo van ratchet and clank liep ie vast en wou daarnaa niet meer aan.
en knipperde het licht groen geel en rood.

gairai
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 22:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door gairai »

Ik heb hetzelfde probleem, heb mijn PS3 gekocht bij de release 2,5 jaar geleden en al heeft het lang geduurt 2 maanden terug starte mijn PS3 helemaal niet meer op, rood/wit knipperend licht. Heb hem daarna opgestuurd via Sony RMA en met mijn aankoopbon viel hij nog in de garantie, kreeg een label via de mail opgestuurd dus koste mij niets om op te sturen. Heb er vier weken op moeten wachten maar kreeg een maand geleden een andere PS3 opgestuurd, naar mijn vermoeden een nieuwe omdat mijn oude een aantal krassen op de bovenkant had. Nu is hij na een maand weer kapot althans hij start gewoon op maar leest geen enkel type disc meer en ben niet de enige zoals ik inmiddels heb vernomen op internet. Hoop dat er in ieder geval iets gebeurd aan dit probleem want het is een hoop geld voor een console die bij veel mensen meer niet werkt dan wel.
Groeten Raimon.

odgard
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door odgard »

jrgar schreef:Gisteren mijn playstation ge-update naar 3.01 en leest geen disk meer. Wil je de playstationstore openen ben je verplicht een update te doen. anders kan je geen demo's downloaden. Ik heb m'n PS3 nu al 3 jaar en nu begeeft ie het na de update.

Hebben jullie PS3 60Gb bezitters er ook last van?
Ik heb een 40GB versie.
Sinds de 3.01 upgrade direct daarna Error code 80010514
Het apparaat kan nog wel muziek cd's en gewone dvd's afspelen, maar bluray en spelen niet meer.

suarez16b
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:12

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door suarez16b »

Mijn PS3 80 gb is ook kapot gegaan,morgen alweer 3 weken geleden. Na het updaten van mijn PS3 gebeurde het. Ik speel Fifa 10 en ineens loopt het spel vast, ik kom terug in het hoofdmenu en schrik me eigen te pletter want ik zag geen icoontje meer staan dat er een CD in zat. Ik moest al gelijk denken aan die uitzending van radar waarin het blue-ray lens probleem werd besproken. Nou de PS3 een paar keer aan en uit gezet en toen deed hij het weer. Ik al opgelucht dat hij het weer deed maar na een paar dagen weer hetzelfde probleem, en daarna lopen alle spellen in zo'n 5 minuten vast of hij loopt meteen vast. Ik de PS3 naar de winkel gebracht waar ik het gekocht heb. En die vertelde mij dat Sony het apparaat zelf kwam ophalen en dat ik de PS3 in 3 weken terug zou hebben. En dat ik tussen de 1 en anderhalve week een telefoontje zou krijgen dat de PS3 opgehaald is. Nu nog geen telefoontje gehad en aangezien ik de verhalen op verschillende forums heb gelezen over de lange wachttijd hoop ik maar dat ik het binnen de kortste keren terug heb. Ik vind het trouwens schandalig dat mensen soms wel 2 a 3 maanden moeten wachten op hun playstation en dat je bij ontvangst nog niet eens zeker bent of het systeem goed functioneert. Ik vind dat als je je PS3 in 2 maanden niet terug hebt dat je dan een gloed nieuwe PS3 hoort te krijgen. Gelukkig zit er nog wel garantie op!

Salvador
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 07:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Salvador »

/update;

Inmiddels doet mijn ps3 het weer. De bluray lens was stuk en dat onderdeel schijnt ontzettend kwetsbaar te zijn. Oftewel de levensduur is maar beperkt.

Het is even afwachten hoe duurzaam de reparatie is, maar ik ben er blij mee. Via vriend de lens besteld voor € 60 en m.b.v. Youtube de lens vervangen. Op zich als je klein beetje technisch gevoel hebt, secuur bent en geduld kunt opbrengen is de reparatie in 30 minuten voor elkaar. Meeste werk is een heleboel schroeven losdraaien..

Let wel; ik had mijn PS3 (CECHC04 60gb met card reader en ps2 compatabiliteit) tweedehands gekocht dus geen bon en geen aanspraak op garantie. De keus tussen 150-200 euro reparatiekosten plus weken wachten of de reparatie zelf proberen uit te voeren met risico op totaalverlies plus € 60 euro armer, was na het zien van het filmpje voor mij snel gemaakt. Ik zal over een maand posten of ik nog problemen heb gehad, omdat ik voor mijn gevoel nog steeds update 3.01 als verdachte zie...

Kortom, heb je geen garantie meer en durf je het risico aan, dan is zelf repareren een reele optie.

fistaco
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door fistaco »

Hoi,
ik zag dit topic en ik dacht dat het wel interessant was, aangezien de BluRay-lens van mijn PS3 gisteren het loodje heeft gelegd. Ik heb mijn PS3 nu 22/23 maanden en ben mijn bonnetje al lang kwijt (ik weet het, dat was dom), maar uiteraard ga ik niet stil blijven zitten.

Salvador, zou je de link naar dat filmpje willen sturen? Als het niet te moeilijk lijkt, zal ik dat namelijk ook proberen. Het is sneller en goedkoper, maar dan ook riskanter dus ik vraag wel wat hulp als het nodig is.

Mijn PC is dood, Playstation dood, ik zou bijna zeggen dat mijn leven voorbij is. Bovendien komt MW2 dinsdag uit en ik zou het ongelooflijk erg vinden als ik hem niet op de eerste dag kon spelen.

Ik vraag dus hierbij hulp aan mensen die het probleem al hebben opgelost en ik vraag om het filmpje van Salvador, alvast bedankt,
fistaco.

Salvador
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2009 07:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Salvador »

Sure, op eigen verantwoording en risico uiteraard. Let wel op; je garantie vervalt geheel hiermee. Bekijk eerst hele film voordat je eraan begint:

1. http://www.youtube.com/watch?v=37f-Fk1- ... re=channel
2. http://www.youtube.com/watch?v=VfS4Chhsd00
3. http://www.youtube.com/watch?v=IhDVuhy24oA

Tot slot als je nog de laser moet aanschaffen, laat maar weten op "to_richard_" via hotmail.

Succes!

p.s. er zijn een aantal type lasers, dus je hebt het cech nr van achterop je ps nodig...

fistaco
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door fistaco »

Echt bedankt hey, ik had al gezocht, maar vond alleen maar van die kleine, onbegrijpbare videos. Bedankt hiervoor! Ik wilde eerst ook gewoon mijn laser schoonmaken, maar dat is te onzeker dus ik ga hem gewoon vervangen. In de komende week zal ik het resultaat zien en ik zal ook zeggen of het heeft gewerkt of niet.

Nogmaal bedankt hè!

suarez16b
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2009 18:12

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door suarez16b »

Sinds woensdag ben ik mijn PS3 3 weken kwijt. En er wordt gezegd dat je je PS3 in 3 weken terug moet hebben. Nou ik maak er geen probleem van als dit 4 of 5 weken duurt maar toch maar even gebeld naar de intertoys waar ik mijn PS3 gekocht heb om te kijken hoe het er voor staat, en wat blijkt na 3 weken had sony mijn PS3 nog niet eens opgehaald om te reapareren! En de man van de intertoys zij dat vrijdag(gisteren dus) sony zou komen om dat ding op te halen en dat hij ons zou bellen. Nog steeds geen belletje gehad en begin ik sterk te twijfelen of ze mijn PS3 üperhaupt nog op komen halen

Mauss
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 14:52

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Mauss »

Wij hebben nu hetzelfde probleem. Mijn zoon heeft nu 2 jaar zijn PS3 en het ding leest niets meer. Gebeld met Sony, ik kan hem opsturen en voor 72,50 krijg ik een gerepareerde terug. Maar dat kan inderdaad een ander exemplaar zijn en dat wil ik niet. Wij hebben de PS3 gekocht bij Intertoys; dus daar eerst maar naar toe. Weet iemand of er nog ontwikkelingen zijn geweest na de uitzending van Radar in december 2008?

marfnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 00:34

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door marfnl »

(Sry ik heb zeer veel last van dislexiq dus. Plz zijk niet er over...)
ik had me eerste Ps3 ge kocht toen hij uit Kwam de 60Gig De eerder gesprooken
met 4X usb
1X Kaarte Reeder
+ ps1 & ps2 spelen Te speelen.
en toen Kwam GTA IV uit en 1-5 minute in game en Hij Stond Heelemaal Vast
Deet Niks Meer
ik heb Ge proobeert.
1: (Ps3 Controler Knop Deet Niks)
2: (De uit Knop op de Ps3 Deet ook Niks)
3: (De Stroom Knop Beng Uit.)
Daarna op ge start en Hij deet het maar WTF Geen Spel Hu :shock:
Toen Geproobeert
1: (terug naar Fabriek instelingen, Deet Niks)
2: (op ge belt naar Playstation Help Desk{TEL:0495574817}
Ales verteld, wert gezecht Formateeren)
3: (Ps3 ge formaateert en ales..... en darna Niks)
4: (Weer op ge Belt Met De info dat het Niks doet)
5: (Groot gesprek ge had en ik kon hem Free laten Repaareeren.[ik:is goed])
Heele tijt Ge w8 en na 3-5 Maanden weer terug Ge hat (alweer een niewe ge
Kocht)de ps3 die ik drug kreeg deet het Perfekt TOT Nu Dan)

ik heb nu 2X Ps3 de geene die ik trug heb ge had is nu weer stuk
ik Speelde de eerder ge Noemde niewe game COD-MW2
ik heb Hem voor de Kerst Ge Had Nu Net Kreste die ZWART Scherm
Ales op niew ge daan Trug naar Fabriek al ge daan maar deet het niet Nu Nog 2uur ant formaateeren en HOOPE Maar Dat hij het weer doet
Denk het niet 1 Voordeel ik heb Wel geen bon Maar ales is nog 100% Perfekt
ZELFS Het Plestikje wat op de kaart reeder zit niet Verwijdert.
ik denk Niet det het de leezer is Maar meer een software Probleem
By De Wee de spelen Ge downloade doen het well gewoon DVD nog niet ge proobeert en ook Geen Pure Blu-Rey Film ge proobeert maar spelen doen het in iedegeval niet.

Hoopelek Kan ik hem laate reapareeren voor free
de tijt maakte me dan geen **** uit ik heb er tog nog 1.

2X ps3?
1 voor bedeeden ales Blu-Ray Speeler
1 op me kaamer als me auders Beneeden Tv Wilen Kijken ^^

(ik moet wel zegen dat hij Met CoD-MW2 Veel Liet te Kutten met PSN en de ps3)
in en uit logen en ook soms Gewon Kresen.
met RE5 HEELEMAAL Geen Proobleem ook noit Ge had
Assassin's Creed I Geen Probleemen
Assassin's Creed II Aleen Een Problem met Trofeejen Singroniseeren
GTA Geen probleemen mee gehat veder
Resistens Fall of Man geen Probleemen
Regit en Clank Tools of Distruktion Geen Probleem
Burnout paradise ook Weer NP
Dis was Voor de Ps3 stuk ging Dus ik denk iets Met de software
(Meschien Zelfs Nog ergens de boks Waar hij in verzonden was ^^)

Ps3gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 22:28

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Ps3gebruiker »

Hallo allemaal!

Ik heb zoals ik hier lees ongeveer hetzelfde probleem als iedereen.
Ik heb mijn Ps3 al meer als 2 jaar, maar nu wil ik vandaag COD modern warfare 2 opstarten en nu leest ie de disc niet meer.
Ik heb hetzelfde geprobeert met fifa10 en ook deze leest ie niet.

Mijn vraag is nu, (ik heb hem gekocht bij Bart Smit) wie moet ik nu contracteren over dit probleem. Zou ik nog een nieuwe kunnen krijgen door deze fout in het systeem? Hoe zit het precies?

Gr. Ps3gebruiker

Le Roi 77
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Le Roi 77 »

Ook ik heb net vandaag last van het niet kunnen lezen van BluRay-schijven, zowel films als games. Een gewone dvd leest ie wel. De lens lijkt mij dus niet kapot te zijn.... Ik heb het een en ander gelezen en hoop niet dat ik dezelfde problemen krijg. Ik heb mijn PS3 niet intensief gebruikt en toch is ie nu kapot. Eerst maar eens zelf wat proberen, zoals formateren, paar keer aan/uit. Heb laatst wel update gedaan, maar daarna nog gespeeld. Het gebeurde bij mij bij het opstarten van de demo van Mirror Edge. Daarna zwart beeld en na opnieuw opstarten, het bekende probleem. Ik hoor zelfs een krakend geluidje, alsof ie net niet verder leest, maar blijft hangen. Maar waarom doet een gewone dvd het dan wel???? Whhaaaaaa!!!

Gesloten