LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
kennedynog
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2009 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kennedynog »

Ja, ik heb inderdaad een reactie van Mediamarkt gehad vorige week zaterdag: 5 dagen na m'n fax.

Dat was een waardeloze e-mail waaruit duidelijk blijkt dat daar niet allemaal slimme mensen werken of ze doen het natuurlijk met opzet!
Ik had namelijk aangegeven dat ik het apparaat niet wilde opsturen om een gereviseerd toestel terug te ontvangen en dat zij ervoor moesten zorgen dat ik geen gereviseerd toestel terug zou ontvangen en het antwoord was "U heeft van ons een gerenoveerd toestel ontvangen. Deze voldoet aan de kwaliteitseisen die Sony stelt" met nog wat gelul over gerefurnished toestellen met een linkje naar een wiki-pagina.
Dus hoewel ik het als een moraalridder heb ingezet, had ik toch ook geen zin om nogmaals naar een filiaal te gaan en nog eens tegen een muur te lopen waarbij alles 3x langer duurt (want dan zou die ook gewoon via MM opgestuurd worden) dus afgelopen dinsdag de console op TNT-loket afgegeven en 'bezweken' maar dan heb hopelijk binnen een maand iets terug! Vanaf dan ben ik vooral benieuwd of en wanneer ik hier weer een reactie kan gaan plaatsen met "Ook deze is nu stuk".

Wat zijn de ervaringen hier van de gereviseerde toestellen, 3 maanden levensvatbaar, half jaartje of zijn er ook mensen zonder klachten na een aanzienlijke tijd?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door mar42 »

heb je een dvdcleaner in huis zo ja probeer dan de dvdcleaner eens in je ps3 dan maakt hij de lens schoon misschien dat dat helpt en anders is je lens kapot :wink:

muse1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2008 00:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door muse1984 »

mijn ps3 is nu voor de 2de x na de vervelend :evil: :evil: :evil:

word scheitziek van sony ... had er dus 1 terug gekregen maar nu na een jaar weer na de vervelend.. stomme 2de handsjes wat je terugkrijg... ben niet van plan om hem weer op te sturen... koop wel een nieuwe kan ik tenminste langer dan een jaar spelen.. ben eg kwaad..

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

JBALIVE
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door JBALIVE »

Sony wil alleen de lusten en niet de lasten,

Alle verklaringen die ze geven moeten ze lekker intern houden.

Sony levert echt een wanprestatie van bovenste plank met hun inferieure consoles en laser.

gezien de kwaliteit mag zo een PS 3 slechts € 99,00 kosten.

En 4 weken wachten is abnormaal gezien het feit dat er gereviseerde consoles klaar liggen.

Verder is het zo dat reparatiebedrijven geen onderdelen mogen aanschaffen voor de PS3 waardoor je vastzit aan de Sony hulplijn.
( overigens wel nette mensen )

Maar deze helplijn geeft wel onnnodige adviezen als systeemherstel en updates terwijl ze 100% weten dat dit niet helpt tegen het probleem van geen disc meer kunnen lezen.

Alle nieuwe features die ze ontwikkelen zijn niet zo interessant als de console niet betrouwbaar is.

Ik ben best beried een nieuwe aan te schaffen mits de kwaliteit voldoende is en dat is nog lang niet het geval.

Laat ze een voorbeeld nemen aan Mercedes Benz, ook een kwaliteitsprodukt, die diep in de buidel heeft getast om problemen op te lossen bij hun E klasse van de vorige generatie.

Zou de directie van Playstation ook Mercedes rijden ?

Groet,

Benadeelde PS 3 gebruiker.

JBALIVE
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door JBALIVE »

Hedenmiddag te horen gekregen van verkoper bij MediaMarkt :

De klacht van het niet lezen van discs komt doordat de elektronica de lens beschadigt, deze wordt te warm en gaat kapot.

Sony vervangt de defecte lens voor precies dezelfde lens met exact de zelfde problemen na een tijdje.

Dus een oplossing is er niet en de consument moet maar accepteren dat je van tijd tot tijd je PS 3 moet opsturen .

Wie nog graag een game console wil aanschaffen moet absoluut voor de Xbox kiezen en de Sony laten staan met al zijn problemen.

Je zult absoluut spijt krijgen van je PS3 aankoop.

Als we dit volhouden voor een jaartje dan zal Sony wel een fatsoenlijke console produceren of eventueel stoppen en een nieuwe variant lanceren

MVG

dny23
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 18:39

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dny23 »

na het lezen van al deze berichten. vraag ik me af waar sony mee bezig is ! echt slechte service. ik denk dat het programma RADER binnekort weer een nieuwe aflevering kan maken!

mijn 60gb ok kapot ! elke keer als ik bel zelfde verhaal niet binnen!

ik wacht nu al 23 werkdagen. ik woord er nu echt gek van gewoon.

als je vraagt stuur mij maar een 40gb 80gb? dan kan dat niet. terwel mijn 60gb veel meer waard is. laten we het maar niet hebben over het reviseren want dat is helemaal belachelijk. en een schande, iedereen heeft recht op een nieuwe !

ik beging het steeds meer zat te worden. nu moet ik weer 16juli terug bellen:S? ik ben in staat op gewoon te zeggen stik maar in dat ding ! koop wel een xbox. waar ze binnen 2 weken een nieuwe op sturen!

JBALIVE
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2009 12:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door JBALIVE »

De enorme vertragingen kunnen ontstaan omdat de defecte consoles naar het buitenland worden verzonden ter reparatie.

Daar zullen ze de enorme hoeveelheid reparaties niet meer aankunnen.

Wel jammer omdat er in Nederland ook een reparatiebedrijf zit die € 100,00 rekent voor het vervangen van een laser.

Dit is een eerlijk bedrijf want ze geven zelf aan dat de klacht weer terug kan komen.Sony zou dit nooit doen uit schaamte en bang voor imagobederf.

Imago van Sony is wat mij betreft al lang bedorven.

De berichten uit de media over een nieuwe PS 3 in 2010 zullen waarschijnlijk kloppen.Al hebben we het hier over een normale PS3 die hopelijk geen storing heeft en compacter gebouwd is, de SLIM uitvoering.

Een goed idee dat Tros Radar wederom aandacht zou moeten besteden aan deze kwestie. Of ze dat de moeite waard vinden moeten we afwachten.
In ieder geval verdient Sony de koude douche !

En oh ja , de zogenaamde coulance regeling van Sony dat de garantie met 1 jaar is verlengd is heel eenvoudig een sigaar uit eigen doos !
Aangezien op consumentenelektronika altijd twee jaar garantie hoort te zitten, dit is Europees recht en er zijn al erg veel uitspraken van de rechter hierover te vinden.

MVG

GRozenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 15:59

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door GRozenberg »

Beste mede ps3-eigenaren,

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik was Saints Row 2 aan het doen, in één keer bleef hij maar "saven" in-game, kort daarna las hij geen enkele game meer!

Ik heb mijn ps3 nu ongeveer 1,5 jaar maar Sony zou hem gewoon reparen, dus kon ik hem opsturen na het ontvangen van de retour-barcode.

Dus mijn vriendin heeft 2 dagen later mijn ps3 afgeleverd bij het postkantoor, alleen geen briefje gekregen waar het track&trace nummer op staat en alle overige informatie.

Dit allemaal is ongeveer 5 weken geleden en NU begint het gezeur pas echt!

Nu was ik wel benieuwd waar mijn ps3 na 5 weken in godsnaam was beland, dus ik bel de Sony Playstation Klantenservice en leg mijn situatie uit.
Ik leg de vriendelijke medewerker aan de telefoon alles uit en mij wordt verteld dat op het postkantoor het standaard retour-barcode van playstation vervangen wordt door een barcode van TNT zelf.

Dus ik TNT bellen met dezelfde vraag : "waar is mijn ps3!?"
Ik leg de ongeïnterreseerde TNT medewerker uit dat ik nooit een briefje of kaartje heb gekregen bij het afleveren van mijn ps3 bij het postkantoor, waarop zijn antwoord is: "Ja ik kan er niks aan doen, jij bent dat kaartje kwijt, sorry dat je je playstation kwijt bent jongen!".

Dus ik bel de Sony Playstation Klantenservice weer op en licht ze in op mijn gesprek met TNT, waarop de vriendelijke medewerker zegt dat hij even met zijn meerdere moet overleggen... - 3 minuten wachten -
Nu zegt de medewerker dat zij ook niks kunnen doen en dat het vervelend is... verder NIKS! geen OPLOSSING! NIKS!

En die laatste telefoongesprekken zijn 10 minuten geleden!!!!

Dat is toch niet normaal, Sony is een Miljarden-bedrijf (!!) en dan maken ze alsnog zo'n slecht product!
Ze weten dat ik mijn ps3 heb opgestuurd, en nog kunnen ze er niet één missen voor een klant waarvan ze zijn ps3 nog niet hebben ontvangen.

WAARDELOOS, zowel Sony als TNT!

ronco
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2009 12:11

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door ronco »

Drie dagen na het aflopen van me garantie gaat me ps3 naar de knoppe..
gekocht op 9-7-08 overleden op 12-7-09
Zit er een tijdklok in een ps3 die h'm na een jaar uitschakeld,,, :cry:

Schummie
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2007 14:44

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Schummie »

Ook onze playstation 3 van jan 2008 heeft de geest gegeven, hij leest niets meer.
Als ik hoor wat de ervaringen zijn van reparaties dan zou je het verdo..me om dat
ding nog voor reparatie aan te bieden.
Je leest van mensen die weken zitten te wachten op hun Playstation en na 10 minuten spelen doet hij weer hetzelfde.
Is er dan niemand die dit bedrijf aan kan pakken, misschien moeten we Nellie Smit-Croes vragen te helpen, die haalt elk bedrijf onderuit.
Na 49 pagina's gelezen te hebben is het voor mij NOOIT geen Sony meer, want
als de klantvriendelijkheid hier al zeer slecht is dan zal het met andere producten
niet anders zijn.
Meer media aandacht voor dit probleem, dit is het enige waar je ze een beetje pijn
mee doet. Dus kranten van Nederland HELP ons alsjeblieft.

Schummie.

snbk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:57

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door snbk »

JBALIVE schreef dit
Wel jammer omdat er in Nederland ook een reparatiebedrijf zit die € 100,00 rekent voor het vervangen van een laser.
Aangezien de 1-jaar-en-ruim-2-maanden oude PS3 van mijn zoon het net begeven heeft (inderdaad, liep vast tijdens een spel en kan nu geen discs meer lezen) ben ik maar eens gaan zoeken naar een oplossing op internet. Kwam deze thread tegen en schrok toch wel heel erg.

Van Sony dus weinig te verwachten.

Waar zit dat andere bedrijf? Want ik denk dat het misschien wel loont om 100 euri te betalen, als je dan tenminste je eigen PS3 weer terugkrijgt.

Drive
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2008 15:44

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Drive »

Ik weet een bedrijf waar ik één maand geleden heb gerepareerd voor €90,-

En één maand later is hij weer kapot!. Is niets aan te doen, Het was een prima bedrijf waar ik hem heb gerepareerd, daar hoefde ik maar 2 weken te wachten.

Ik vindt het wel een schande dat mijn PS3 voor de DERDE! keer nu kapot is. Heb al 2x naar een particulier bedrijf verzonden, aan de ene kant omdat ik 2 jaar over mn garantie heen zin, en aan de andere kant omdat ik niet 2 maanden wil wachten. Nu ga ik hem maar weer naar dat bedrijf sturen, prima reparatie, dat zeker! maar toch heb ik nu al 270 euro in de reparatie van dat onmogelijke apparaat zitten. :(

www.xcontrol.nl site van reparatie.

snbk
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:57

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door snbk »

Joh, wat jammer dat je PS3 weer hetzelfde mankement geeft. Ik hoop dat je wel garantie op deze reparatie hebt?

Goed om te weten dat dit bedrijf bestaat. Veel succes, ik hoop dat je hem snel weer terug hebt en dat hij dan langer dan 1 maand doordraait. Zag op de site dat ze tussen 1 en 24 augustus dicht zijn.

robin14
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2009 13:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door robin14 »

Beste Ps3 spelers,

Op 14 januari 2009 heb ik een Ps3 gekocht. Maar sinds gister leest de Ps3 geen disc meer. :cry: Na een half jaar werd de Ps3 warm en begon rare geluiden te maken. Ik dacht eerst dat de Ps3 gewoon op gang moest komen want dat was ook het geval bij de Ps2. Maar op een gegeven moment werd het steeds erger en ging gister dus kapot. Eerst kon je niet meer naar het hoofdmenu. En een paar minuten later werd het beeld zwart. Ik heb nog een vraag: Wat is het beste om te doen met een kapotte Playstation3 want ik heb ook al gehoord dat als je Sony belt dat ze elke keer hetzelfde zeggen of dat je vaak moet terug bellen.

M.V.G.
Robin

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door mar42 »

Je zou toch verwachten van SONY als er zoveel klachten zijn over de ps3, en telkens dezelfde klachten met niet lezen van disc, dat er dan iets gedaan moet worden door SONY zelf. :? :?
Want dan is dit toch een reguliere klacht ofzo.

Kunnen jullie op die manier niet iets voor elkaar kunnen krijgen bij SONY.?? Want er zijn best veel klachten over hetzelfde probleem als ik het allemaal goed lees.

pascal151
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2009 21:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door pascal151 »

hallo ook mijn ps3 is vorige week kapot gegaan (9-8 -09)
hij kan geen games meer vinden
ik heb m 1.5 jaar ofzo
nu vind ik t niet zoon probleem want ik wil gewoon een nieuwe kopen
en heb gehoort dat de 80gb t probleem niet heeft
klopt dit of hebbe alle versies t zelfde

en is t waar dat er in 2010 een nieuwe betere versie komt
die t niet heeft

nou ik hoop snel wat te horen over mijn vragen
want anders moet ik er maar gewoon van af zien

mvg pascal

Nyokki
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 aug 2009 18:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Nyokki »

ik zal effe afwachten wat er morgen gezecht gaat worden op de Gamecom in duitsland. naar alle waarschijnlijkheid zal sony hier de Ps3 Slim versie aankondigen, en een prijsdaling ;).

pascal151
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2009 21:13

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door pascal151 »

ow okee bedank ik zal is horen en zien
thnxs he ;)

kennedynog
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jun 2009 20:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door kennedynog »

Hierbij een update van mij. Op 8/9 juni is mijn 60GB stuk gegaan en deze was tot op de dag van vandaag niet bezorgd. 2,5 week geleden kreeg ik bij het opvragen van mijn RMA-status de volgende melding via een medewerker: "er is geprobeerd de gereviseerde PS3 aan het afleveradres/postadres te bezorgen maar uw afleveradres bestaat volgens DHL niet". Sindsdien iedere 3 werkdagen gebeld met de vraag of hij al onderweg was naar het nieuwe adres, op kantoor. Steeds vriendelijk te woord gestaan en vandaag kreeg ik voor de 2e x in 1 week te horen dat het werd geescaleerd naar een supervisor. 1 uur later kreeg ik telefoon met 2 opties:
- een nieuwe 80GB met minder features (VERLIES VAN PS2 COMPATIBLITY, 2 USB'S EN CARDREADER)
- OF wachten op een gereviseerde PS3 60GB (type dat ik nu heb).
Gekozen voor optie 1 aangezien ik geen ps2 games heb, tot nu toe ook nooit meer dan 2 usb's heb gebruikt en geen cards heb voor de reader).

Deze komt er nu zo snel mogelijk aan. Na een lange hoop ellende lijkt er dus na 9,5 week een einde aan met een redelijk goede oplossing.

Ik hoop dat dit anderen goede moed geeft (niet het wachten) maar wel het feit dat aandringen kan leiden tot een redelijke oplossing. Dat was i.i.g. voor mij nu wel het geval.

Update 25/8/09: Gistermiddag de ps3 80gb op m'n werk afgeleverd. Gisteravond de doos geopend en het is zover ik dat kan beoordelen echt een nieuwe. Hij is stiller dan de 60gb die ik had. Al met al blij dat de soap erop zit en ook een mooie oplossing hoewel ze dat ook wel eerder dan 9,5 week na opsturen hadden mogen voorstellen. Had zo'n 10 telefoontjes en gewacht kunnen besparen. Ik hoop dat ik dit forum in het vervolg aan me voorbij mag laten gaan; zou namelijk betekenen dat deze niet stuk is gegaan.

groeten en succes!

harl
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2007 08:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door harl »

@GRozenberg, let even op mijn verhaal. Voer het nummer onder de streepjescode in op de TNT site.

Ik ken 6 mensen in directe omgeving, incl mijzelf met een PS3. De helft daarvan is al gesneuveld en 2 anderen gamen niet zo vaak.

Lang verhaal kort:

PS3 kapot. Ik meld 'm aan, spel tot twee keer toe mijn 7 letterige achternaam en nog weet men het verkeerd te schrijven. Omdat mijn achternaam ook in mijn mailadres zit krijg ik geen label toegestuurd.

Nog maar eens bellen. Weer geen label. Nog eens bellen: Problemen met systeem. Nu wel een label.

Apparaat opgestuurd. De verplichte minimale 15 dagen wachten en weer opgebeld: Nog niets ontvangen! De verzendbon er bij zoeken, maar deze was ik kwijt. Dikke stress! Tot ik het nummer van het label in de TNT site invoerde en daar staat dat de PS3 op 13-8-2009 is afgeleverd. Teruggebeld en eindelijk kunnen ze verder.

Weer een week gewacht, niets gehoord, dus nu weer gebeld. Ik krijg hetzelfde verhaal te horen! Van mijn vorige telefoontje konden ze deze details niet terugvinden.

Ik zit dus 3 weken te wachten en ze hebben nog NIETS gedaan. De PS3 staat stof te verzamelen en niemand doet er blijkbaar wat mee. Hoe moeilijk kan het zijn?

Aan de verhalen hier te zien moet ik maar niets verwachten. Ik heb al een klachtenmail verzonden, maar ook daar krijg ik geen reactie op.

Wat een treurnis. En dan te bedenken dat het straks gewoon weer een kwestie van tijd is voor de vervangende PS3 het begeeft, als deze uberhaupt al gaat werken.

Wordt vervolgd...

Gesloten