LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PSP kapot, geen/slechte service SONY RMA center!

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
moon65
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 jun 2010 19:17

PSP kapot, geen/slechte service SONY RMA center!

Ongelezen bericht door moon65 »

Geachte mensen

Vorig jaar 5 augustus kochten wij voor onze zoon zijn verjaardag een PSP. Gloednieuw. Na elf maanden begon het apparaat gebreken te vertonen. Geen probleem dachten wij, apparaat nog in de garantie. Wij gebeld en ja hoor hij kon opgestuurd worden en dan zouden ze zien (rmaCenter sony) of het apparaat gerepareerd danwel vervangen zou worden.

In vertrouwen stuurden wij het apparaat naar het RMA center van sony op. Dat gebeurde op 22 juli 2010. Kort daarna gingen wij met vakantie. Op 6 augustus kwamen we van vakantie terug. Bij het checken van de mail vonden we een mail van het RMA center met daarin de mededeling dat onze PSP vervangen zou zijn en verstuurd zou zijn naar ons op 4 augustus.

Nog maar even wachten dachten we. Op maandag 9 augustus was er nog niets gearriveerd, dus het eerste telefoontje werd gepleegd. Niemand begreep er iets van. Het mailtje wat wij hadden verstuurden wij richting RMA center. In eerste instantie werd verteld dat dit een mail was die niet bestemd was voor ons maar een interne ?? mail voor het rma center. Een en ander zou verder worden uitgezocht. Drie dagen later konden we terug bellen. Gedaan. Toen werd verteld dat het apparaat nog niet was verzonden maar dat er iets mis was gegaan en wat wisten ze niet. Zou worden uitgezocht. Of ik nog een paar dagen geduld wilde hebben.

Tuurlijk wiiden we dat.

Toen kwam vrijdag de dertiende. Die avond gebeld naar het Sony RMA Center. Tot onze verbazing meldden zij dat een koerier van DHL al twee keer aan de deur was geweest en dat de zending werd geweigerd. Het vervelende was dat ikzelf gewoon de hele dag thuis was en niemand van DHL heb gezien. DHL meldde ook nog dat ze een kaartje in de bus hadden gedaan. Wij vonden echter geen kaartje. Deze informatie hebben we met behulp van het trackingnummer wat we kregen van het RMA center kunnen achterhalen en idd dat klopte. Tenminste tot zover; DHL vertelde dat ze aan de deur waren geweest. Vreemd wel dat wij niemand hebben gezien.

Hierop besloten we een aangetekende klachtenbrief naar het hoofdkantoor van Sony te sturen. Zoals verwacht; geen enkele reaktie.

Tot op heden, we leven nu op 26 augustus, geen PSP in huis. Schoolvakantie bijna om, onze zoon heeft in de hele vakantie niet kunnen spelen met zijn psp wat heel erg jammer voor hem is.

Vanmiddag nog contact gehad met het RMA center. Zij vertelden dat het apparaat op zending stond voor UPS. Een trackingnummer hebben ze niet, gaan ze proberen te achterhalen.....Daar moet echter zeker een dag overheen, kan ok nog langer duren en ze weten ook niet of er wel een nummer is? Vreemd verhaal. Met dit vreemde verhaal gebeld naar UPS die wisten te vertellen geen sony apparatuur te hebben opgehaald......

Inmiddels vinden ze mij bij het RMA center vrij vervelend. Kan ik me voorstellen ; ik bel om de dag. Maja het gaat wel om ons apparaatje van toch wel een 160 euro.

We vinden het heel erg dat het appraatje van onze zoon nu gewoon weg is. De verwachting is ook niet dat hij nog terug komt. Waar ie dan wel is; geen idee. Het enige bewijs wat wij hebben is de mail van 4 augustus, verder hebben we niets.

Met het Sony hoofdkantoor bereiken we niets. Niemand kan je te woord staan. Een aangetekende klachtenbrief daar word niet op gereageerd.

Bij het RMA center vertellen de mensen dat in deze tijd van het jaar (vakantie) er nog wel eens vertragingen zijn en daar moeten we maar rekening mee houden. Tuurlijk wil je rekening houden met vertragingen maar dat is in deze zaak niet het geval. Immers het apparaat zou ook al twee keer zijn gebracht aan de deur door DHL.......

Heel vreemde verhalen doen de ronde. Dat gaat van O hij is nog in reparatie tot Nee hij is vervangen en verstuurd......

Sony zelf doet niets verkeerd, die werken volgens de regels; de klant begrijpt er niks van en zoals elke klant vinden ook wij (volgens sony rma center) dat wij voorrang moeten hebben.

Hetgeen er verkeerd gaat ligt dus of bij ons, of bij DHL of bij (blijkbaar( UPS)..........

Feit is dat we geen PSP meer hebben, we weten ook niet of we hem ooit nog krijgen; we weten ook niet of we een oude versie krijgen (ook dat schijnt voor te komen). Komt bij dat de PSP nu uit de garantie is; die is immers verlopen op 5 augustus. .....

We hebben blijkbaar geen poot om op te staan.
In onze onmacht zijn we zoekende naar alles wat ons mogelijk zou kunnen helpen.
In elk geval bedankt voor het lezen, misschien hebben jullie nog tips?

Gesloten