LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SES creative Explorer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
MNHBdV
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 16:56

SES creative Explorer

Ongelezen bericht door MNHBdV »

Onze dochter van 8 jaar heeft vorige week een knutseldoos van SES explorer gekocht, bij thuiskomst was ze enthousiast met de basis begonnen. Het kleien van de bakjes.

Echter toen ik de handleiding las schrok ik me rot, zoveel gevaar dat dit product met zich mee brengt voor onze dochter. Volwassen toezicht vind ik geen probleem, maar ik durf de volgende stappen zelf niet eens te nemen, uit angst voor schade aan mijn eigen gezondheid. (zie bijlage voor foto van de gebruiksaanwijzing)

Uiteraard contact opgenomen met SES, maar zij vinden dat de waarschuwingen op de verpakking volstaan en het kopen is dan op eigen risico. Echt schandalig.
Bijlagen
10300019_604009449709982_2665194474755590150_n.jpg
(49.52 KiB) 2767 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
10703960_604009483043312_6072415968903818074_n.jpg
gebruiksaanwijzing/veiligheidsvoorschriften
(104.7 KiB) 686 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

eezacque

Re: SES creative Explorer

Ongelezen bericht door eezacque »

Lijkt me ernstig: volgens mij is deze experimenteerset niet geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar, ook niet met begeleiding. Ik zou hierover een berichtje sturen aan de Radar TV redactie: http://www.radartv.nl/paginas/contact/ Heb je al bij de leverancier geklaagd?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: SES creative Explorer

Ongelezen bericht door newmikey »

MNHBdV schreef:Uiteraard contact opgenomen met SES, maar zij vinden dat de waarschuwingen op de verpakking volstaan en het kopen is dan op eigen risico. Echt schandalig.
Beetje paniekerig zonder aanleiding. Ik lees op de website voor dit product: "De waarschuwingen op de achterzijde van de doos zijn verplicht, omdat het ontstaan van kristallen een chemische reactie is. Er zitten dus geen gevaarlijke stoffen in deze doos."

U kunt dus rustig slapen.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: SES creative Explorer

Ongelezen bericht door encore »

ver, maar dan ook echt een ver overdreven en zwaar overtrokken reactie van TS. Wat er inzit is inderdaad chemisch en bij lichamelijk contact kan dat ernstig zijn. Vroeger hadden we knutseldozen met rode fosfor.. daar kon je leuk witte fosfor van maken. En ja.. dat brandt inderdaad ook ONDER water...
En wat te denken van je vaatwasser-blokjes? Of je strijkijzer? Of dat leuk gekleurde spul dat je in je wc hangt? Of het messenblok-met-messen? Of de barbecue? En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Hou op en maak die steentjes. Is leuk en leerzaam.

Quu
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2014 20:25

Re: SES creative Explorer

Ongelezen bericht door Quu »

Ik zie hier ook geen probleem in.

Het is een experimenteer set en dan ben je bang om te experimenteren :lol:

Gesloten