LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toychamp speelgoedwinkel

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
loja
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2009 11:43

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door loja »

dhz schreef : Voor alle sukkels die nog steeds denken dat ze zomaar spullen kunnen terugbrengen:
Ruilen is service...GEEN RECHT!

Niet aardig om mensen sukkels te noemen. Bovendien als je een beetje op de hoogte bent, er is zoiets als consumenten recht. En geloof me je mag ruilen, natuurlijk zijn hier voorwaarden aan verbonden, maar ruilen is een recht.

de groeten

sannie1105
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2009 12:17

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door sannie1105 »

Ikzelf heb juist weer hele goeie ervaringen met toychamp.
Was 1.5 week geleden in de winkel,en vroeg om het nieuwe speelgoedboek voor 5 dec.
Deze was nog niet in de winkel,want ze waren ze nog aan het bezorgen.
Aangezien ik niet uit de buurt kom van de winkel in Roosendaal,besloot ik een mailtje te sturen naar het hoofdkantoor,om te vragen of ze een boek wilde opsturen.
De volgende dag kreeg ik met de post netjes een speelgoedboek in huis.Ik ga dus weer gewoon als elk jaar,mn 5 december cadeaus bij toychamp halen. :D

LucCool
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:59

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door LucCool »

Het is niet meer van deze tijd om mensen die willen ruilen of spullen willen teruggeven sukkels te noemen. Integendeel, degenen die menen dat het een gunst is zijn de echte sukkels. Toychamp Eindhoven is een heel stuk redelijker hierin dan bijvoorbeeld de arrogante Top1Toys in Eindhoven. Daar kocht ik eens 3 stuks vergelijkbaar speelgoed voor redelijk veel geld en daarvan wilde ik de volgende dag 1 stuk terugbrengen omdat het achteraf gezien overbodig was. Het was nog verzegeld. Ik mocht alleen ruilen, geld terug kon niet. Wat ik wilde hadden ze echter niet meer en kwam ook binnenkort niet meer. Ondanks fel protest wilden ze niets toegeven, onder het dodelijk slechte cliché "dat zijn onze regels". Velen haten terecht mensen die zich achter zelf verzonnen arbitraire regels verschuilen. En een tegoedbon zou alleen maar 3 maanden geldig zijn. Denk je nu echt dat ik nog 1 voet in deze winkel zet? Ik heb iets anders gekozen en zal de rest van het budget in Toychamp of Intertoys uitgeven, waar je WEL je geld eventueel kunt terugkrijgen en waar ze service aan klanten hoger achten. Dit is een ding wat we WEL van de Amerikanen kunnen leren, geld terug kunnen krijgen is daar een recht! Top1toys Eindhoven, dat zijn de echte klantonvriendelijke sukkels. Mij zien ze daar nooit meer terug maar in Toychamp kom ik graag.

Sala Salsa
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 sep 2009 16:30

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door Sala Salsa »

Ruilen is geen recht. Ruilen is een gunst en iets extra's van de winkelier.
Als het product niet bevalt, is het geen recht om het product om te ruilen.
Alleen als het product kapot is of dat het product anders geleverd is dan afgesproken heeft de consument het recht om om te ruilen, anders niet.
Een winkelier mag beperkingen opleggen om het product om te ruilen als het product niet kapot is of dat het product anders geleverd is dan afgesproken.

hazelh01
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2009 21:26

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door hazelh01 »

Ten eerste TC is voor mij nimmer een waardeloze winkel geweest, toch heb ik een vervelend incident meegemaakt. Dit wil ik kwijt omdat meerdere mensen hier mogelijk tegen aanlopen.

Sinterklaas en Kerst, vele cadeautjes en ja ook nog een verjaardag.
De kans dat er iets dubbel tussen zit is dus erg groot.
En ja hoor... Een PM piraat met schelp. Nou maar ruilen dan. Bon van de vriend gevraagd, ships, al over datum.

En nu dan, twee dezelfde cadeautjes, kind sneu... toch hopen. Er op af dan maar immers rond deze tijd is er vaak soepele regeling met retourneren.
Nou niet dus, de mevr. achter de kassa wilde niet eens mijn argument waarom horen. 3 dagen te laat niet ruilen.
Sec gezien heeft zij gelijk, maar je gelijk hebben en krijgen zijn twee dingen. Een tevreden klant komt immers terug en is nog goed voor de mond op mond reklame. Nou dit ging niet op. Ook de BL was niet benaderbaar, toch proberen, eindelijk toch een andere mevrouw er bij en ja hoor ik kon ruilen, maar GEEN GELD TERUG!! werd er meerdere keren bij uit gekauwd. Zo jammer. Waarom nou?
Immers ik wil alleen maar een ding ruilen, en ik zou toch zeker terug komen als deze service geboden werd. Nu heb ik het gevoel dat "De klant is Koning" hier niet echt meer op gaat. Ik heb mijn ding geruild en kind blij, maar de manier waarop geeft mij een nare smaak in mijn mond.... Ik heb het HK van TC een mail met deze inhoud gestuurd en hoop dat dit bij de betr. werknemers terug komt. Feedback noem ik het maar.

zois
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:54

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door zois »

Mijn broertje heeft me voor sinterklaas het guitar hero 6 warriors of rock bundel aangeschaft bij de bovenstaande winkel. Hij heeft hier 199,95 euro voor betaald.

Nu stond deze bundel al langer op mijn verlanglijstje en wist ik dat deze bundel niet duurder was dan 140€

Uiteraard ben ik meteen terug gegaan naar de winkel toen ik dit vernomen had. Bij me had ik het product en de aanschafbon van ToyChamp deze bon is van 27-11-2010. Ik werd al meteen zeer onbeschoft aangesproken.
Nu ben ik de moeilijkste niet en heb ik best wat geduld, ik heb zelf ook al wat jaren in een winkel gestaan en vind dat bij dat zo’n werk beleefdheid een prioriteit is.
Maar goed, naar een hoop gezeur en nadat ik gevraagd had naar de manager besloot de mevrouw te gaan bellen. Hierbij bleef ze een tijd weg en toen ze terug kwam vertelde ze me dat ik het geld terug kreeg als ik een folder had van een winkel waarin hetzelfde product goedkoper stond, deze winkel moest wel in een straal van 15 km van toychamp liggen.

Goed, ik het nogmaals duidelijk aan die mevrouw gevraagd met de bon de folder en het product was het geen probleem om het geld terug te krijgen. (Het hele folder gebeuren i.p.v. gewoon bewijs met een prijs vind ik al absurt.)
Ik ben dus met mijn zus terug gereden naar de andere zaak in dit toch al afschuwelijke weer. Bij die zaak hebben ze me vriendelijk te woord gestaan, helaas hadden zij op dat moment 2 folders in omloop waarvan de tweede waarin de set stond was op was door de drukte.
De manager van die winkel heeft me toen de sticker van het schap gehaald waar de actie en gewone prijs op stond deze heeft hij me op tezamen met een folder en een stempel van de winkel meegegeven.

Met volle moed ben ik toen wederom terug gegaan naar toychamp. Helaas ondertussen ook nog een ongeval gehad door het gladde wegdek voor de toychamp, al bij al heel vervelend maar ik had vertrouwen erin dat toychamp dit zou gaan oplossen aangezien ik aan al hun eisen had voldaan.

In de winkel aangekomen heb ik een hele tijd moeten wachten op de mevrouw die me eerder op de middag ook te woord had gestaan. Toen ze aankwam en de folder bekeek is ze weer gaan bellen. Na 15 minuten terwijl mijn auto met pech nogal ongelukkig stond waarvan ik haar op de hoogte heb gesteld kwam ze mij vertellen dat ik morgen maar terug moest komen. Bij de prijs van de andere zaak stond namelijk dat het om Guitar hero 6 bundel ging. En volgens haar was dit niet dezelfde en ze kon me niet helpen.

Ik heb haar toen gevraagd naar het telefoonnummer van haar baas aangezien zij dit duidelijk niet was en ik wilde uitleggen dat dit om dezelfde set ging wat een speelgoedzaak toch behoorde te weten.

Het nummer wilde ze mij absoluut niet geven. Het was haar probleem niet dat ik wederom een flink stuk kon gaan rijden om wederom terug te komen terwijl ik als consument aan alle door haar/bazen eisen had voldaan en toen ik vertelde dat dit geen manier van zaken was, zei zij dat dit haar probleem niet was en begon ze te schreeuwen. U kunt begrijpen dat mijn geduld echt op is. Ik heb haar tot 3 maal gevraagd naar haar naam maar deze ging ze me niet vertellen want daar had ik (en ik citeer) ‘geen flikker mee te maken’
Ik vind dit een uitzonderlijke vervelende zaak! Ik ben vaker bij de toychamp geweest maar ik hoef niet als een stuk vuil behandeld te worden als ik maar liefst 60 euro te veel betaal en netjes aan de eisen van de winkel voldoe.

Nu heb ik dus geen auto beschikbaar en moet ik morgen door dit weer tot aan de winkel te zien komen met een ontzettend grote doos om te bedelen of ik alsjeblieft mijn geld terug mag.

Ik kom misschien over als een ontzettende zeur maar ik heb dit nog nooit meegemaakt!

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

e.geurts schreef:Ook wij hebben een vervelende ervaring met toychamp in hilversum.
Onze zoon had een cadeautje gekregen van sinterklaas maar deze had die al. Dus wij met de bon terug naar de winkel, en daar krgen wij te horen dat het een opruimings artikel is en dan zegt de computer dat die niet geruild mag worden, het is toch van de zotte.
De manager was er niet maar wel iemand die dat mocht beslissen ene Kevin, maar die wilde er ook niets van weten. Dus toen ik om het hoofdkantoor nummer vroeg kreeg ik die met veel moeite. Ik kan j evertellen als je die te pakken wil hebben moet je geduld hebben, na een half uur bellen eindelijk iemand aan de lijn. Maar ook deze wilde er niet van weten, regels zijn regels anders hadeen we geen regeles nodig zei deze man. Toen ik vroeg naar zijn naam en functie scheen het Dhr. Levi te zijn en zijn functie wilde hij eerst net geven maar naar herhaaldelijk ragen bleek het de directeur te zijn. Dus voor alle Sinterklasen, kerstmannen en cadeautje kopers doe het niet bij Toychamp. Wat een slechte winkel.
--------------------------------------------------------------------------------------
Even reageren op iedereen en voor al even op de vestiging in Hilversum omdat ik er zelf woon en soms bij Intertoys langs kom
Ik ken de verhalen van Intertoys,Ik verzamel en ik kocht er heel veel in het verleden en was dus vaste klant.
Tot dat ik werd nagekeken omdat ik met volle boodschappen tassen liep door de winkel.
Met andere woorden,even kijken of ik wat mee genomen zou hebben zonder te betalen.
Dat was ik op laatst zo zat dat ik niet meer kwam
Ook omdat ze geen leuke spullen meer verkochten vond ik.
Andere rede was ook dat ze nogal krenterig waren.
Ze lieten mijn moeder naar huis gaan omdat ze 2 cent tekort kwam bij het afrekenen.
Nu is het verleden tijd omdat de zaak is verkocht en door Toychamp zelf is gekocht.
Intertoys zelf is nu de eigenaar.
Ik had gehoopt dat dit veranderering zal brengen.
Het probleem van Intertoys en soms andere winkels zit in het HOOFDKANTOOR want die bepalen wat er gebeurd op alle filialen in Nederland en niet die achter de toonbank in de winkel werken.
Een ander probleem is dat Intertoys te groot word en iedereen ziet als concurentie.
Zo kun je geen winkel runnen als je zelf als winkel eigenaar niets durft of mag beslissen.
Ok, BartSmit doet het beter met klant vriendelijkheid maar ik erger me er aan dat het speelgoed aanbod wel erg mager is en vaak van het zelfde.
Voor de Euro tijd hadden ze veel leuk speelgoed in de winkel maar nu durven ze niet.
Waarschijnlijk word ook Bart te groot door dat Blokker het over nam.
OOK de Nederlandse vestiging van Toys R us is niet meer zoals het was(weer door Blokker).
Het is slecht gesteld met De Nederlandse speelgoed branch vind ik.
Geef mij maar de speelgoed winkels uit Duitsland en bv Spanje
Daar kan je echt alles kopen.
Nu ik een tijd geleden er achter kwam dat er een Toychamp(uit Belgie) vestiging kwam.
Toen ben ik daar maar naar binnen gestapt.
Wat ik toen zag was een hele grote winkel met leuk speelgoed en redelijk personeel.
Ik dacht misschien een blijver en misschien kom ik er vaker.
Ik had er inderdaad aardig wat leuks gekocht om mijn verzameling compleet te maken.
Het bleef er maar rustig en tot op zekere dag het personeel daar steeds minder vrolijk werd.
Inmiddels weet ik ook waarom,ik heb ze later ook niet meer in de winkel gezien
Ze zijn vervangen door vrolijk(in elk geval achter de kassa) personeel maar dat duurde ook niet lang.
Volgens mij is de vestiging hier al weer een tijd gesloten en werd er niets aangekondigd of ze eventueel aan het verbouwen zijn.
Jammer !!(toch nog even kijken of ze nog gesloten zijn)
Het geval van Intertoys is nu hopelijk verbeterd daar staat nu een aardige eigenaar achter de toonbank.
Laatst gewijzigd door Goliathangelus op 16 apr 2011 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door sephora30 »

Degenen die hier zeggen dat ruilen een recht is zijn inderdaad sukkels :lol:

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Even een update..De vestiging in Hilversum is nu nog steeds gesloten en er staat nergens bij waarom...
Vreemd!

mvson74
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2012 13:54

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door mvson74 »

De afzonderlijke vestigingen kunnen vrij weinig doen aan de richtlijnen en procedures die vanuit het hoofdkantoor in Belgie worden opgelegd.

Zelf ben ik momenteel in een reparatieprocedure verwikkeld. De details zal ik jullie besparen, maar wat ik heel erg raar vind is dat er geen enkel aanspreekpunt m.b.t. reparatie en service is bij Toychamp. De reparaties worden centraal in Belgie afgehandeld maar de vestigingen mogen geen telefoonnummer geven of hebben zelf geen idee waar ze naartoe kunnen bellen met dergelijke vragen.

De contactinformatie van het hoofdkantoor in Belgie is vrij makkelijk te vinden en je wordt op een uiterst correcte wijze te woord gestaan. Laat dat maar aan de Belgen over!
Wat me wel stoort is dat er tot nu toe nog geen enkele afspraak is nagekomen. Beloftes om terug te bellen met informatie over de reparatie zijn allemaal niet nagekomen.

Ik weet dus niet of ik nu negatief of gematigd positief moet staan tegenover Toychamp. Sommige zaken zijn toch wel heel erg '1980'...

Putje127
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2013 13:01

Re: Toychamp speelgoedwinkel

Ongelezen bericht door Putje127 »

Hierbij wil ik even GOEDE kritiek uiten.
Ik had vorige week voor Sinterklaas het spel "in een hand omdraai" gekocht bij de Toy Champ in Eindhoven.
Wij hebben het spel 1 keer kunnen spelen en toed deed de hand niets meer, nieuwe batterijen erin hielp ook niet.
Dus heb ik met de winkel gebeld of ik rechtstreeks met de leverancier contact op moest nemen.
De dame zei "nee hoor, kom maar naar de winkel met het spel (compleet en de bon) en dan zullen we kijken wat we kunnen doen".
Ik ben vandaag geweest, ze hebben de hand gecheckt, deed inderdaad niets meer, hebben een nieuw spel gepakt, de hand eruit gehaald en gecheckt, die deed het wel, die goede hand in mijn doos gestopt, genoteerd dat ik een nieuwe hand heb gekregen en wenste me veel succes en hoopte dat deze hand het bleef doen, en zo niet dat ik dan weer terug mocht komen.
Dus bij deze Toy Champ Eindhoven : Bedankt voor de goede service!

Gesloten