LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Samantha989
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013 14:18

Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door Samantha989 »

Mijn vriend wilde onlangs zijn abonnement op de sportschool Basic Fit na 2,5 jaar opzeggen. Je zou denken dat ze blij met hun klanten zijn, nee dus! Zo klantonvriendelijk heb ik nog niet vaak mee gemaakt. Hij heeft begin juli netjes een aangetekende brief gestuurd met daarin de mededeling om het abonnement te beëindigen. Na 3 weken nog niets vernomen van Basic Fit, maar een contact formulier ingevuld met alle gegevens. Daarna kreeg hij de mededeling dat het abonnement per 1-3-2014 beëindigd wordt!

Pardon! Volgens mij is de wet veranderd wat dat betreft en mogen abonnementen niet meer stilzwijgend verlengd worden en al zeker niet voor een periode van één jaar.

Heb je met plezier bij ze gesport, wordt het nog even verpest als je wil opzeggen, waarom is het aanmelden als nieuwe klant toch altijd zo makkelijk en zijn ze behulpzaam en als je wil opzeggen gaat het zóó moeizaam.

Groet,
Een zeer ontevreden klant van Basic Fit

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nieuwe regeling geldt geloof ik niet voor sportscholen, en al zeker niet met terugwerkende kracht. Er is geen sprake van stilzwijgende verlenging. Er is sprake van tussentijdse opzegging en dat is gewoon soms niet mogelijk.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door dhc »

Mis Olaf, geldt ook voor sportscholen. Abbo is per maand opzegbaar. Basicfit zit fout...en niet voor het eerst!

Samantha989
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2013 14:18

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door Samantha989 »

De wet van Dam geldt wel voor sportscholen, niet voor verenigingen. En helaas is het wel stilzwijgend verlengen, want je krijgt geen bericht dat je abonnement na een jaar voortgezet wordt met nog een bepaalde periode. We zijn nu druk aan het mailen met Basic Fit, maar ongelofelijk wat zijn die gasten stug en klantonvriendelijk!

DHC ook een slechte ervaring met Basic Fit?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door dhc »

Nee, mijn opzegging ging vlekkeloos....en je krijgt van geen enkel bedrijf een melding dat je abbo afloopt. Moetje zelf op letten.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

@ TS: er zijn al vele topics hier op radar over dit belachelijke bedrijf. ik denk dat 90% van de uitschrijvers wel problemen hebben.

Wees er zeker van dat je je pas hebt ingeleverd en zorg ervoor dat je een ontvangstbewijs hebt!
Indien je dit niet hebt, blijven ze je nog maanden treiteren met het afschrijven van betalingen.
Ik verwijs je voor voorbeelden naar de andere topics, gebruik hiervoor de zoekknop.

Zorg dat afschrijvingen van van deze tent worden geblokkeerd op je bankrekening. (uiteraard wel zorgen dat jij wel aan je wettelijke verplichtingen voldoet), dat is rekening houden met 1 maand opzegtermijn.

[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: off-topic]

PeterW1572
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 jul 2013 10:31

Re: Basic fit enkel per jaar te beëindigen

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Tip van de dag: stop met die rare sportscholen en koop goede hardloopschoenen of een mooie racefiets/mountainbike. Is veel goedkoper een geen gezeik achteraf. Als ik kijk wat voor mensen sportscholen runnen is het voor mij al een reden om daar ver vandaan te blijven.

Gesloten